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									세계의 자율 배송 산업(2024년)Autonomous Delivery Industry Research Report, 2024 | 
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지금까지 자율 배송은 신속 배송, 슈퍼마켓, 자동 소매 등의 장면에 응용되고 있습니다. 속달 기업에서는 자율 배송의 정상적인 응용이 실현되고 있습니다. 지역별로는 2023년 초-2024년 5월에, 속달 기업에 있어서의 자율 배송 차량의 통상 운행은 주로 화동, 화북, 화서북에 집중했습니다. 구체적으로는 화동지구에서 가장 자율주행차가 많아 주로 강소성, 안후이성, 절강성에 퍼져 있습니다. 성별 순위는 장쑤성 > 안후이성 > 산시성 > 절강성 > 산서성 > 사천성 > 허베이성/베이징시가 되었습니다.
장쑤성은 보통 운행하는 자율 배송 차량의 수가 가장 많고, 소주시는 장쑤성, 심지어 전국에서 가장 속달기업의 자율 배송 차량가 많은 도시입니다. Standing Committee of the 14th Jiangsu Provincial Peoples Congress는 2023년 11월 전국에 앞서 Internet of Vehicles와 지능형 커넥티드 차량의 개발을 촉진하는 법률을 제정하고 Decision on Promoting the Development of Internet of Vehicles and Intelligent Connected 승인했습니다. 2024년 4월까지 쑤저우시 쇼죠구에서는 41대의 자율 배송 차량가 통상 운행하고, 매일 약 1만 4,000개의 소포를 배송하고 있습니다. 쇼죠구는 SF Express, Yunda Express, STO Express 등의 속달업체와 깊은 협력 관계를 맺었습니다.
2023년 6월, 「옥외 자율 주행차 실내 로봇」통합 AI 배송 솔루션이 China Postal Express& Logistics의 본사에서 정식으로 발표되었습니다. 이 새로운 솔루션은 야외 자율 주행 차량과 다양한 실내 로봇을 결합하여 다양한 시나리오에서 목적지로 상품을 직접 전달할 가능성이 있습니다. 예를 들어, 옥외 자율주행차가 실내 로봇에 접촉하고, 우편실의 스탭이 로봇을 조작해 상품을 배송처에 전달해, 응용자가 WeChat 앱으로 커피를 주문하면 로봇이 배송해, 응용자가 EMS의 WeChat 앱으로 주문하면 로봇이 상품을 받게 됩니다.
옥외 자율 주행차 실내 로봇의 배송 솔루션은 주로 옥외 자율 주행차의 슈퍼 섀시와 슈퍼 브레인에 의존하고 다양한 실내 로봇과 접촉하여 집중적인 공유, 폭넓은 협력, 실시간 스케줄링을 실시 합니다. 한편, 실내 로봇은 완전한 지각,인지 기능 컴포넌트와 성숙한 측위,네비게이션 기능 컴포넌트를 갖추고 있어, 1개의 키로 엘리베이터를 호출하거나, 전자 문을 열거나, 개찰구를 통과하거나, IoT에 액세스해 수 있습니다.
2024년 4월, EMS의 WeChat 앱이 로봇의 호별 배송 서비스를 시작했습니다. 이 앱의 배송 페이지에는 "로봇 호별 배송"옵션이 추가되어 있습니다. 큰 공원이나 대학 등에서는 배송업자가 자율주행차를 조작하여 아래층으로 짐을 운반하고 실내 로봇이 자동으로 목적지까지 "중계"합니다.
NEOLIX의 알고리즘 구조는 1단계의 가벼운 지각과 무거운 지도, 2단계의 무거운 지각과 가벼운 지도, 3단계의 기초 모델의 4차원 지각에 기초한 실시간 지도 생성의 3단계를 거칩니다.
자율운전 소프트웨어의 기술 수준에서 Neolix의 자율주행차 X3 Plus는 자율운전의 기본기술 아키텍처 논리를 엄격하게 답습하고, 멀티모달 BEV공간 4D 시계열 융합지각기술을 채용하여 Orion-X를 탑재 융합 전의 BEV 지각을 실현하고 Transformer 지각 기초 모델을 활용하여 연속 시계열의 멀티 센서 데이터를 실시간으로 처리하여 사각 제로, 고정밀도, 고견뢰도의 환경 지각을 실현합니다.
본 보고서에서는 중국 자율 배송산업에 대한 조사 분석, 자율 배송 차량 현황, 자율 배송로봇의 응용 시나리오와 솔루션 제공업체, 향후 연구개발 동향 예측 등의 정보를 제공합니다.
Autonomous Delivery Research: Foundation Models Promote the Normal Application of Autonomous Delivery in Multiple Scenarios
Autonomous Delivery Industry Research Report, 2024 released by ResearchInChina combs and studies the status quo of autonomous delivery vehicles in the autonomous delivery industry, the application scenarios of autonomous delivery robots and solution providers, as well as predicts the future development trends of autonomous delivery.
So far, autonomous delivery has been applied to express delivery, supermarkets, autonomous retail and other scenarios. The normal application of autonomous delivery has been realized in express delivery enterprises. By region, the normal operation of autonomous delivery vehicles in express delivery enterprises was mainly concentrated in East China, North China and Northwest China during the period from early 2023 to May 2024. Specifically: East China saw the most autonomous delivery vehicles, which mainly spread in Jiangsu, Anhui and Zhejiang. By province, the ranking is Jiangsu > Anhui > Shaanxi > Zhejiang > Shanxi > Sichuan > Hebei/Beijing.
Jiangsu Province has the largest number of autonomous delivery vehicles in normal operation, and Suzhou is the city with the most autonomous delivery vehicles in express delivery enterprises in Jiangsu and even the whole country. In November 2023, Jiangsu took the lead in the country to enact legislation to promote the development of Internet of Vehicles and intelligent connected vehicles: the Standing Committee of the 14th Jiangsu Provincial People's Congress approved the "Decision on Promoting the Development of Internet of Vehicles and Intelligent Connected Vehicles", which made guiding and authoritative provisions on the passage and management of autonomous driving equipment such as autonomous delivery vehicles on roads and came into effect on January 1, 2024. By April 2024, there had been 41 autonomous delivery vehicles in normal operation in Xiangcheng District of Suzhou, delivering about 14,000 parcels every day. Xiangcheng District reached in-depth cooperation with express delivery companies such as SF Express, Yunda Express and STO Express.
The following indicates the normal operation of autonomous delivery vehicles in express delivery enterprises by province:
In June 2023, an "outdoor autonomous vehicles + indoor robots" integrated AI delivery solution was officially launched in the headquarters of China Postal Express & Logistics. The new solution can combine outdoor autonomous vehicles with different indoor robots to directly deliver goods to destinations in a variety of scenarios. For example, outdoor autonomous vehicles contact indoor robots, mailroom staff operate robots to deliver goods to destinations, users can order coffee via WeChat applets which is then delivered by robots, and robots pick up items after users place orders on the WeChat applet of EMS.
The "outdoor autonomous vehicles + indoor robots" delivery solution mainly relies on the super chassis and super brains of outdoor autonomous vehicles to contact different indoor robots for intensive sharing, wide cooperation and real-time scheduling, while indoor robots have complete perception and cognitive functional components as well as mature positioning and navigation functional components to summon elevators with one key, open electronic doors, pass turnstiles and access Internet of Things.
In April 2024, the WeChat applet of EMS launched the robot door-to-door delivery service. On the delivery page of the applet, there is an additional "robot door-to-door" delivery option. In large parks, universities and other places, couriers operate autonomous vehicles to transport parcels downstairs, and them indoor robots automatically "relay" them to destinations.
The algorithm structure of NEOLIX has gone through three stages, from first stage of light perception and heavy maps, to the second stage of heavy perception and light maps, and to the third stage of real-time map generation based on 4D perception of foundation models.
On the technical level of autonomous driving software, X3 Plus, Neolix's autonomous vehicle, strictly follows the underlying technical architecture logic of autonomous driving, adopts the multi-modal BEV space 4D time sequence fusion perception technology, carries Orion-X to realize pre-fusion BEV perception, and leverages the Transformer perception foundation model to process multi-sensor data of continuous time series in real time and realize zero-blind-spot, high-precision and high-robustness environmental perception.
In BEV space, time sequence fusion is carried out to form 4D space. At the same time, complex traffic flow reinforcement learning (TFRL) allows autonomous vehicles to interact with other road participants and predict their future behavior, so as to conduct better planning and control. Neolix's autonomous driving system has the capability of autonomous learning, so that it can perceive more complex obstacles, handle more complicated roads, and make autonomous delivery easy.
In other words, all the features of 2 lidars and 11 panoramic cameras are converted into the BEV space for fusion, and more comprehensive perception is fulfilled based on the fused features. This system can make full use of the advantages of each sensor, and overcome the corresponding shortcomings, so as to perform perfect perception within a range of 40m front and rear and 30m left and right, and ensure that autonomous vehicles can accurately detect objects and lane lines and recognize traffic lights, thus guaranteeing the driving safety of autonomous vehicles.