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Great Wall Motor(GWM)의 전동화, 커넥티비티, 인텔리전스, 공유 레이아웃 및 전략 분석(2023-2024년)

Great Wall Motors Layout in Electrification, Connectivity, Intelligence and Sharing and Strategy Analysis Report, 2023-2024

발행일: | 리서치사: ResearchInChina | 페이지 정보: 영문 120 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



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Great Wall Motor(GWM)는 IT 대기업을 기준으로 평가하여 '프로세스 및 디지털 혁신'을 가속화합니다.

Great Wall Motor(GWM)는 2022년 Haval H6의 거대한 사용자 기반을 활용하여 새로운 에너지 전환을 실현하고 GEN3 Haval H6의 PHEV 버전과 연료 버전을 모두 판매하기를 희망했습니다. 그러나 사실은 이 결정이 마케팅 차원의 전략적 판단 착오였습니다는 것을 보여주었습니다. 연료 자동차 브랜드 전환에는 새로운 채널, 새로운 시퀀싱, 새로운 트래픽 및 기타 수요 요소가 필요합니다. 결국 GWM은 2022년 BEV 모델 104,000대, PHEV 모델 28,000대를 판매했는데, 이 중 신에너지 승용차 판매량은 15.0%에 불과했습니다. 신에너지 전환 속도가 느리고 회사의 예측을 밑돌고 있습니다.

NIO, Xpeng, Li Auto 등 신흥 자동차 제조업체는 자동차 채널의 전환을 주도하고 전통적인 4S 매장의 기능을 두 가지로 나눈다: 첫째, 중심 업무 지구에 오픈하여 직접 판매에 중점을 두고 공개, 체험, 판매를 담당하여 소비자와의 거리를 좁히고 브랜드 이미지를 형성하는 소매 체험 매장. 두 번째는 기존 4S 매장이 밀집된 지역과 기타 교외에 설치된 배송 및 애프터서비스 센터입니다.

2022년의 교훈을 바탕으로 2023년 GWM 그룹은 다음과 같은 여러 가지 변경을 단행했습니다.

첫째, Haval 브랜드는 독립적이고 독자적인 신에너지 자동차 판매 네트워크인 'Haval Dragon Network'를 구축했습니다.

둘째, ToC 모델로의 완전한 전환으로 이전에는 딜러를 통해 차량을 판매했지만 현재는 모두 ToC 모델로 판매하며 모든 임원이 Weibo와 같은 플랫폼에 계정을 개설했습니다.

셋째, 사용자와의 직접적인 연결로의 전환으로 NIO, Xpeng, Li Auto와 같은 신흥 자동차 제조업체는 직접 판매 모델을 채택하여 자동차 제품을 통해 사용자와 직접 연결하여보다 효율적인 제품 반복을 가능하게합니다.

넷째, 브랜드 향상, 다섯 가지 브랜드의 영향력을 전방위적으로 강화합니다.

전략적 조정은 결실을 맺기 시작했으며, 2023년 연간 GWM의 신에너지 자동차 판매량은 전년 대비 98.74% 성장한 총 262,000대로 두 배로 증가했습니다.

자동차 산업의 경쟁은 기술, 제품, 브랜드, 경영 시스템 및 조직 구조에 이르기까지 다양하며, OEM의 빠른 변화 능력을 시험하고 있습니다.

화웨이는 1998년에 IBM의 관리 시스템을 도입하여 점차 세계적인 기술 기업으로 성장했습니다. 오늘날 자동차의 전기화, 연결성, 지능화, 공유의 붐으로 인해 OEM은 기술 기업으로 변모할 것을 요구받고 있습니다.

2024년 1월, GWM과 IBM 컨설팅은 허베이성 바오딩시에서 '프로세스 및 디지털 전환'에 관한 전략적 협력 협정을 체결했습니다. 양측은 디지털 혁신과 세계 발전의 길에서 장기적인 전략적 파트너십을 공식적으로 체결했으며, GWM은 "마케팅, 공급, 인재, 재무"의 메커니즘 구축을 종합적으로 강화하여 자동차 산업에서 디지털 인텔리전스 궤도에 진입하는 것을 목표로 하고 있습니다.

이 보고서는 Great Wall Motor(GWM)에 대한 조사 분석을 통해 전동화, 커넥티비티, 인텔리전스, 공유 분야의 제품 및 전략에 대한 정보를 제공합니다.

목차

제1장 GWM의 개요

제2장 GWM의 자동차 플랫폼

제3장 GWM의 EEA

제4장 GWM의 전력화 레이아웃

제5장 GWM의 지능형 주행 시스템

제6장 GWM의 지능형 콕핏

제7장 GWM의 지능형 접속 및 텔레매틱스 서비스

제8장 GWM의 주요 모델과 공급업체

제9장 GWM의 기타 사업과 국외 레이아웃

LSH 24.07.30

Great Wall Motor (GWM) benchmarks IT giants and accelerates "Process and Digital Transformation".

In 2022, Great Wall Motor (GWM) hoped to use Haval H6's huge user base to achieve new energy transformation, selling both PHEV and fuel editions of GEN3 Haval H6. However, the fact showed that this decision was a strategic misjudgment at the marketing level. Transformation of fuel vehicle brands requires new channels, new sequences, new traffic and other important elements. Finally, GWM sold 104,000 units of BEV models and 28,000 units of PHEV models in 2022 respectively, of which new energy passenger car sales accounted for only 15.0%. The pace of new energy transformation was slow and fell short of the company's expectations.

Emerging automakers such as NIO, Xpeng and Li Auto lead the transformation of automobile channels and separate functions of traditional 4S stores into two parts: 1) Retail experience stores, opened in central business districts, focusing on direct sales, and taking charge of exhibition, experience and sales, to shorten the distance with consumers and shape the brand image; 2) Delivery and after-sales centers, located in areas where traditional 4S stores cluster or other suburban areas.

Drawing lessons in 2022, in 2023 GWM Group made multiple changes, such as:

First, Haval brand created an independent and exclusive new energy vehicle sales network - Haval Dragon Network;

Second, fully shift to the ToC model: in the past, vehicles were sold through dealers, but now they are all sold with the ToC model and all executives open accounts on Weibo and other platforms;

Third, shift to direct connection with users: emerging automakers such as NIO, Xpeng and Li Auto adopt a direct sales model to directly connect with users through automobile products, enabling more efficient product iteration. GWM is also shifting to a direct sales model;

Fourth, improve brands - enhance the influence of its five brands in all aspects.

The strategic adjustment began to bear fruits. For the whole year of 2023, GWM's new energy vehicle sales doubled, totaling 262,000 units, a year-on-year spurt of 98.74%.

Competition in the automotive industry has extended from technology, products, and brands to management systems and organizational structures, which is a big test of rapid transformation capabilities of OEMs. After learning the marketing modes of emerging automakers in 2023, GWM will further learn management systems of IT leaders such as Huawei and IBM in 2024.

Huawei introduced IBM's management system in 1998 and has gradually grown into a global technology giant. Today the boom of automotive electrification, connectivity, intelligence and sharing requires OEMs to transform into a technology company.

In January 2024, GWM and IBM Consulting signed a strategic cooperation agreement on "Process and Digital Transformation" in Baoding, Hebei. The two parties formally formed a long-term strategic partnership on the road to digital transformation and global development. GWM aims to comprehensively enhance the construction of mechanisms in "marketing, supply, manpower and finance" to seize the digital intelligence track in the automotive industry.

Table of Contents

1. Overview of GWM

  • 1.1 Profile
  • 1.2 Organizational Structure
  • 1.3 Subsidiaries and Business Division
  • 1.4 Development History
  • 1.5 Global Layout of R&D and Production
  • 1.6 Positioning of Different Brands
  • 1.7 Major Models in 2008-2023
  • 1.8 Experiences and Lessons in New Energy Transformation
  • 1.9 Strategic Adjustments in New Energy Transformation
  • 1.10 Personnel Changes
  • 1.11 Channel Adjustment
  • 1.12 Overseas Plant Layout
  • 1.13 Overseas Sales

2 Automotive Platforms of GWM

  • 2.1 New Energy Modular Platform Planning
  • 2.2 Modular Platform - Lemon Platform
  • 2.3 Modular Platform - Tank Platform
  • 2.4 Intelligent Chassis-by-wire System
  • 2.5 GWM Intelligent Cloud
  • 2.6 GWM & Huawei Cloud
  • 2.7 GWM & Tencent Cloud
  • 2.8 GWM Ecosystem Layout - Co-creation Platform
  • 2.9 GWM Forest Ecosystem

3 EEA of GWM

  • 3.1 EEA Technology Route
  • 3.2 GEEP 3.0 VS GEEP 4.0
  • 3.3 GEEP 4.0 EEA
  • 3.4 GEEP 4.0
  • 3.5 GEEP 4.0 VIU
  • 3.6 SOA Software Framework
  • 3.7 Central Computing SOA Software Architecture
  • 3.8 GEEP 5.0 Central Computing EEA

4 Electrification Layout of GWM

  • 4.1 Electrification Layout
  • 4.2 New Energy Development History
  • 4.3 New Energy Penetration Rate, 2017-2023
  • 4.4 Electrification Platform - Dayu Battery Technology
  • 4.5 Electrification Platform - Fast Charging Battery Layout
  • 4.6 Comparison of Hybrid Technologies between OEMs
  • 4.7 Comparison of PHEV Technologies between OEMs
  • 4.8 Comparison between GWM's Own Hybrid Technologies

5 Intelligent Driving System of GWM

  • 5.1 Overall ADAS Layout of GWM
  • 5.2 GWM Intelligence Strategy - Coffee Intelligence
  • 5.3 GWM ADAS Strategy - Coffee Pilot
  • 5.4 GWM ADAS Development History
  • 5.5 GWM ADAS: HPilot
  • 5.6 HPilot 3.0
  • 5.7 NOH (Navigation On Highwaypilot)
  • 5.8 Typical ADAS-enabled Models of GWM
  • 5.9 Haomo.ai's ADAS Technology Layout: Autonomous Driving Domain Controller
  • 5.10 Haomo.ai's ADAS Technology Layout: Autonomous Driving Data System MANA
  • 5.11 Haomo.ai's ADAS Technology Layout: Intelligent Computing Center MANA OASIS
  • 5.12 Haomo.ai's ADAS Technology Layout: Autonomous Driving Foundation Model
  • 5.13 Haomo.ai's ADAS Technology Layout: DriveGPT
  • 5.14 Software Layout of Coffee Pilot
  • 5.15 GWM's Investments in Chips
  • 5.16 GWM's Dynamic Layout of ADAS

6 Intelligent Cockpit of GWM

  • 6.1 Intelligent Cockpit Layout
  • 6.2 Intelligent Cockpit Platform Iteration Route
  • 6.3 Cockpit Domain Software Architecture
  • 6.4 Coffee Intelligent Cockpit 2.0
  • 6.5 Coffee Intelligent Cockpit 3.0
  • 6.6 GWM Self-developed Cockpit Operating System: GC-OS
  • 6.7 GWM Cockpit Operating System: Coffee OS 2
  • 6.8 Nobo Intelligent Cockpit Domain Products
  • 6.9 Nobo Intelligent Cockpit Solution: iNest 3.0
  • 6.10 Hardware Architecture of Nobo Intelligent Cockpit Platform In9.0
  • 6.11 Software Architecture of Nobo Intelligent Cockpit Platform In9.0

7 Intelligent Connection and Telematics Services of GWM

  • 7.1 Positioning of Brands and Telematics Strategy
  • 7.2 Telematics System Layout
  • 7.3 Installations and Installation Rate of Telematics Systems
  • 7.4 Development History of Haval's Intelligent Interconnection System
  • 7.5 Main Functions of Haval's New Generation Intelligent Connection System
  • 7.6 Core Highlights of GC-OS
  • 7.7 Typical Models with GC-OS
  • 7.8 Development History of WEY's Telematics System
  • 7.9 Main Functions of WEY MO.Life 1.0
  • 7.10 Typical Models with WEY MO.Life 1.0
  • 7.11 Development History of ORA's Intelligent Connection System
  • 7.12 Main Functions of ORA Smart-cafe OS
  • 7.13 Typical Models with ORA Smart-cafe OS
  • 7.14 Introduction to Tank Smart Connect System
  • 7.15 Typical Models with Tank Smart Connect System
  • 7.16 The First Model with Saloon's Telematics System
  • 7.17 Cockpit Entertainment Ecosystem of GWM's Brands
  • 7.18 GWM's Telematics Partners
  • 7.19 GWM 5G + Distributed Telematics Architecture
  • 7.20 GWM's Telematics Dynamics (2021-2023)

8 Major Models and Suppliers of GWM

  • 8.1 Sales Volume of GWM Group
  • 8.2 Sales Targets of GWM Group
  • 8.3 Technology Planning of GWM Group
  • 8.4 Model Planning of Haval Brand
  • 8.5 Typical Models of Haval Brand
  • 8.6 Model Planning of WEY Brand
  • 8.7 Typical Models of WEY Brand
  • 8.8 Model Planning of ORA Brand
  • 8.9 Typical Models of ORA Brand
  • 8.10 Model Planning of Tank Brand
  • 8.11 Typical Models of Tank Brand

9 Other Businesses and Overseas Layout of GWM

  • 9.1 Overseas Development Planning
  • 9.2 Overseas Development History
  • 9.3 Overseas Production and R&D Layout
  • 9.4 Overseas Sales and Service Layout
  • 9.5 Overseas Sales Volume
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