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세계의 금속 티타늄 시장 전망(-2030년) : 제10판

Titanium Metal: Outlook to 2030, 10th Edition

리서치사 Roskill Information Services
발행일 2020년 07월 상품 코드 942692
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세계의 금속 티타늄 시장 전망(-2030년) : 제10판 Titanium Metal: Outlook to 2030, 10th Edition
발행일 : 2020년 07월 페이지 정보 : 영문

세계의 금속 티타늄 업계는 장기적인 성장 동향에 있으며, 2014-2019년에는 공급망 전체에서 생산량과 무역의 증가를 볼 수 있었습니다. 원료의 수출은 2019년에 대폭 증가했으며 국제적인 스폰지 티타늄의 출하량은 약 20% 증가하고 티타늄 스크랩의 수출량은 14% 증가했으며, 티타늄 밀 제품의 수출량도 2014년 이후 연평균 6.2%의 페이스로 계속 증가하며 2019년에는 약 10만 7,000톤에 달했습니다. 티타늄 수요의 약 절반은 항공우주 관련 용도 분야로부터 초래되며, 2010-2019년 항공운송의 지속적 성장은 상용 여객기의 생산 수준 증가를 지원했습니다. 그러나 2020년 1분기 신종 코로나바이러스 감염증(COVID-19) 팬데믹의 발생에 의해 상황은 급변했으며, 현재 민간 항공 업계와 항공우주 업계는 전례 없는 혼란과 불확실성의 시대에 직면하고 있습니다. 전 세계의 많은 항공회사는 항공 여행 감소의 결과로서 중대한 재정적 과제에 직면하고 있으며, 이익의 감소는 항공기 주문에 영향을 미치고 나아가 티타늄 합금 등 재료의 수요에도 영향이 미칠 것입니다. 티타늄 금속 공급망은 지역적으로 집중되어 있습니다. 스폰지 티타늄의 생산은 러시아, 일본, 카자흐스탄, 중국, 미국, 우크라이나, 인도, 사우디아라비아로 한정되어 있으나, 러시아, 일본, 중국에서만 세계 생산량의 4분의 3 이상을 차지하고 있습니다. 티타늄 슬래브와 잉곳의 생산도 이와 같이 집중되어 있으며, 2019년 용해 설비의 약 90%가 중국, 미국, 러시아, 일본에 집중되어 있습니다. 지역적 분포가 편향되어 있고 참여 기업도 적은 배경에는 군 및 항공 용도에서 티타늄의 역사 및 생산에 관련된 기술적 과제, 참여에 대한 높은 장벽의 존재 등의 요인이 있습니다. 금속 티타늄은 미국의 통합 타격전투기 F-35 등의 군 프로그램에서 필요한 전략적 원료이며, 미국의 경제와 국가 안보에 중요하다고 생각되는 광물 리스트에도 포함되어 있습니다. 2019년에는 미국 상무부가 티타늄 스펀지의 수입에 의해 초래되는 국가 안보에 대한 잠재적 리스크를 조사했으며, 트럼프 대통령은 티타늄 스펀지에 대한 액세스를 증가하고 국산 방위 요건을 충족하기 위해 국내 생산을 지원하기 위한 조치를 강구하도록 미국 국방장관에 지시했습니다. 현재 티타늄 금속의 대부분은 스펀지와 스크랩을 녹여 슬래브와 잉곳을 제조하는 전통적인 제조 기술을 사용하여 제조되고 있으며, 슬래브와 잉곳은 다양한 밀 제품의 형태로 가공된 후 절단되어 컴포넌트로 기계가공됩니다. 그러나 적층 가공 분야에서의 지속적 진보에 의해 분말 또는 와이어 원료로부터 복잡한 넷 셰이프 컴포넌트를 직접 제조하는 것에 대한 관심이 증가하며, 부품 제조시 재료 손실을 대폭 감소할 가능성이 있습니다.

세계의 금속 티타늄 시장을 조사했으며, 공급망의 흐름, 세계의 생산과 소비 상황, 생산비용, 국제 거래, 향후 전망, 생산국과 기업의 개요, 소비 동향 등의 정보를 정리하여 전해드립니다.

목차

  • 1.개요
  • 2.티타늄 플로 차트
  • 3.금속 티타늄 공급망
  • 4.페로티타늄 공급망
  • 5.티타늄 분말 공급망
  • 6.배경
  • 7.지속가능성
  • 8.생산국 개요
  • 9.최종 용도
  • 10. 기업 개요
KSA 20.07.02

The global titanium metal industry is on a long-term growth trend, and the 2014-2019 period saw rising output and trade along the whole supply chain. Exports of feedstocks increased significantly in 2019, with international sponge shipments estimated to have increased by around 20% y-o-y and exports of titanium scrap up by 14% y-o-y. Exports of titanium mill products have risen by 6.2%py on average since 2014, to reach almost 107kt in 2019.

Around half of all titanium demand comes from high-value aerospace applications and 10 years of continuous air-traffic growth over the 2010-2019 period has supported increasing levels of commercial airliner production. However the situation changed suddenly in Q1 2020 following the outbreak of the Covid-19 coronavirus pandemic, and the commercial aviation and aerospace industries now face a period of unprecedented near-term disruption and uncertainty. Many airline operators around the world have been confronted with significant financial challenges as a result of a drop in air travel, and declining profits will likely have implications for both existing and future aircraft orders, which may affect production ramp-up plans and, by extension, demand for aerospace materials such as titanium alloys.

The titanium metal supply chain is geographically concentrated. Production of titanium sponge is limited to Russia, Japan, Kazakhstan, China, USA, Ukraine, India and, most recently, Saudi Arabia, although Russia, Japan and China alone account for more than three quarters of global output. Titanium slab and ingot production is similarly concentrated, with China, USA, Russia and Japan holding almost 90% of melting capacity in 2019. There is also a high degree of downstream integration into the production of mill products. The geographical distribution and limited number of industry participants partly reflects the history of titanium in military and aeronautical applications as well as the technical challenges and high barriers to entry associated with its production, particularly for aerospace grades which require industry qualification for use.

Titanium metal is a strategic raw material which, aside from its use in key industries such as commercial aerospace, is required by military programmes such as the F-35 Joint Strike Fighter. Titanium is included on the US Department of the Interior's list of mineral commodities considered critical to economic and national security and in 2019 the US Department of Commerce investigated the potential risk to national security posed by imports of titanium sponge. Having received the department's recommendations, President Trump has directed the US Defense Secretary to take measures to increase access to sponge and support domestic production to meet national defence requirements, although no direct action on imports is to be taken.

At present, the vast majority of titanium metal is produced using traditional manufacturing techniques, melting sponge and scrap to produce slabs and ingots which are processed into a range of mill product forms and then cut and machined into components. However, continuing advances in the field of additive manufacturing is generating increased interest in the direct production of complex net-shape components from powder or wire feedstocks, with the potential to vastly reduce material losses during part production.

The use of additive manufacturing in key industries such as aerospace is expected to grow rapidly over the outlook period, potentially moderating overall demand growth as titanium buy-to-fly ratios are gradually reduced. Conversely, as the process becomes more widespread and cost-efficient, a reduction in material costs could result in the expansion of titanium use in niche markets such as the automotive sector, where the metal's excellent strength-to-weight characteristics are desirable but cost is currently prohibitive.

Roskill experts will answer your questions:

  • What are the possible implications of the Covid-19 pandemic for the titanium metal market?
  • What are the latest trends in international trade?
  • Will existing sponge capacity be sufficient to meet long-term requirements?
  • To what extent are additive manufacturing techniques likely to impact titanium demand?
  • What is the outlook for aerospace, industrial, medical and consumer markets, and what will be the main demand drivers?

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  • A summary PowerPoint of key report findings

Table of Contents

  • 1. Executive Summary
  • 2. Titanium Flowchart
  • 3. Supply chain - titanium metal
  • 4. Supply chain - ferrotitanium
  • 5. Supply chain - titanium powder
  • 6. Background
  • 7. Sustainability
  • 8. Country profiles
  • 9. End uses
  • 10. Company Profiles
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