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스노모빌 시장 예측(-2030년) : 제품 유형별, 엔진 유형별, 엔진 용량별, 시트별, 판매채널별, 지역별 세계 분석

Snowmobile Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Product Type, Engine Type, Engine Capacity, Seating, Sales Channel and By Geography

발행일: | 리서치사: Stratistics Market Research Consulting | 페이지 정보: 영문 175+ Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)


※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

Stratistics MRC에 따르면 세계의 스노모빌 시장은 2023년에 18억 1,000만 달러를 차지하며 2030년에는 28억 5,000만 달러에 달할 것으로 예측되고, 예측 기간 중 CAGR은 6.7%입니다.

스노모빌은 1인승 또는 2인승의 원동력이 있는 탈것으로, 앞쪽에 1 또는 2개의 스키가 있고, 엔진으로 구동되는 1 또는 2 개의 연속된 트랙이 있습니다. 추진력의 위치와 스키를 제어하는 핸들바를 모두 사용하여 조종합니다. 지형에 따라 스노우 모빌에는 다양한 수준의 운동이 포함됩니다. 스노우 모빌은 성인의 주간 신체 활동 목표 인 150 분 이상을 달성하는 데 도움이 될 수 있습니다. 스노모빌은 운동, 야외에서 보내는 시간, 자연을 접하는 시간, 다른 사람들과의 교류를 제공합니다. 우리 삶의 이러한 모든 영역은 겨울에는 무시되기 쉽습니다. 이러한 점으로 인해 스노모빌은 건강한 라이프스타일의 일환으로 모든 연령대의 개인에게 훌륭한 스포츠입니다.

ISMA에 따르면 이들은 호텔과 모텔에서 평균 7.2박을 보냅니다. 부품, 의류 및 액세서리는 스노모빌 생산업체 매출의 상당 부분을 차지하는데, 2007년 Arctic Cat은 이 카테고리에서 13%, 폴라리스(Polaris)는 16%의 매출을 올렸습니다.

시장 역학 :

촉진요인 :

스노모빌의 전동화로의 전환

앞으로 몇년안에 전기 스노모빌 기술이 업계를 완전히 바꿀 수 있습니다. 성능, 기동성 및 신뢰성이 향상된 전기 스노모빌이 이 분야의 OEM에 의해 도입되고 있습니다. 전기 운송 산업은 급속한 확장을 경험하고 있습니다. 파워 스포츠 분야의 OEM에게 IC 엔진 차량에서 전기자동차로의 점진적인 전환은 발전 가능성을 가져다 줄 것입니다. 무공해 차량에 대한 수요를 충족시키고 시장 점유율을 확대하기 위해 일부 제조업체는 설상차 전기 버전을 출시하여 전기자동차 산업에 진입하여 시장 성장을 주도하고 있습니다.

억제요인

높은 유지보수비용

시장 확대를 저해하는 주요 요인 중 하나는 높은 유지보수 비용으로, ISMA의 조사에 따르면 일반적인 스노모빌 소유자는 연간 3,000달러에서 4,000달러를 여행용 액세서리 및 관련 서비스에 지출하고 있습니다. 연간 평균 주행거리가 1,500km인 경우, 이 차량의 소유 비용은 1,500달러에서 5,500달러입니다. 중고 썰매는 신뢰성은 낮지만 유지비가 저렴합니다. 따라서 더 큰 유지비가 필요합니다. 신차 썰매의 소유 비용은 모델, 기능, 연식에 따라 다르지만 연간 2,500달러에서 5,500달러입니다.

기회 :

겨울 스포츠의 인기 상승

아웃도어 레저와 겨울 스포츠의 인기가 높아짐에 따라 스노모빌에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 레저 지출 증가, 스포츠 대회, 겨울철 야외 레크리에이션 활동으로 인해 이러한 차량에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 이 차량은 겨울철에 고도가 높은 곳에서 수색 구조대가 주요 차량으로 사용하는 경우가 증가하고 있습니다. 폭설 지역에서는 구급차 썰매나 견인차로도 활용됩니다. 또한 이 차량은 신속한 단서 탐색을 가능하게 하고, 응급 상황에서 신속한 의료 지원을 도입할 수 있습니다.

위협

안전의 문제

스노모빌 시장의 확대는 안전과 관련된 어려움에 크게 영향을 받습니다. 또한 배터리의 조기 소모, 산의 저온으로 인한 연료 동결, 사고율 증가로 인한 제약, 라이더의 추락 위험 증가, 재해로 인한 빈번한 휘발유 소모로 인해 세계 스노모빌 판매를 방해하고 시장 확장을 제한할 것으로 예상됩니다.

COVID-19의 영향 :

COVID-19 전염병은 이 부문에 약간의 영향을 미쳤습니다. 공급망 혼란, 공장 일시 폐쇄, 노동력 부족, 원자재 부족, 판매 감소 등의 영향으로 새로운 모델 도입이 지연되었습니다. 그러나 북미와 유럽의 탄탄한 경제와 겨울 야외 레저의 급증은 COVID-19의 매출 영향을 상쇄하는 데 도움이 되었으며, COVID-19의 유행과 눈 덮인 겨울이 길어지면서 유럽과 북미 전역에서 스노모빌에 대한 매력이 높아졌습니다.

예측 기간 중 트레일 부문이 가장 큰 비중을 차지할 것으로 예상

트레일 부문은 보급으로 인해 유리한 성장을 이룰 것으로 추정되며, 트레일 카테고리는 2022년에 상당한 시장 점유율을 차지할 것으로 예상되며, 앞으로도 계속 확대될 것으로 예상됩니다. 경량, 경쾌함, 신뢰성, 비용 및 저렴한 가격이 트레일 유형을 설명합니다. 이 스노모빌은 조작이 간편하고 잘 정비된 경로를 여유롭게 주행하기에 적합하기 때문에 초보 라이더들 사이에서 인기가 있습니다. 또한 트레일 전용 스키두가 젊은이들 사이에서 인기가 높아짐에 따라 이 카테고리는 증가할 것으로 보입니다.

예측 기간 중 CAGR이 가장 높은 것은 4 스트로크 부문

4 스트로크 부문은 예측 기간 중 가장 높은 CAGR을 보일 것으로 예상되며, 4 스트로크 엔진은 성능 향상과 연비 향상으로 인해 최근 수년간 점점 더 많은 인기를 얻고 있습니다. 수냉식 엔진으로 연비가 좋아 장거리 트레일 라이딩에 적합합니다. 또한 4 스트로크 엔진은 뛰어난 연비 효율, 더 큰 토크, 낮은 공해 수준으로 시장 성장을 가속하는 데 기여하고 있습니다.

가장 큰 점유율을 차지하는 지역 :

북미는 여가 및 관광 관련 산업에 대한 지출이 증가함에 따라 예측 기간 중 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 폴라리스, 북극곰, 봄바디어 레크리에이션 제품, 야마하와 같은 주요 업체들이 이 지역에 진출하여 시장 확대에 기여하고 있습니다. 소비자층을 확대하기 위해 많은 기업이 제품 라인 확장에 주력하고 있으며, 이는 이 지역 시장 성장에 힘을 실어주고 있습니다.

CAGR이 가장 높은 지역 :

아시아태평양은 중국, 일본, 호주, 인도, 호주 등의 국가에서 겨울 여행의 인기가 높아짐에 따라 예측 기간 중 가장 높은 CAGR을 기록할 것으로 예상됩니다. 예를 들어 중국에서는 계절마다 겨울 스포츠를 즐기는 사람들이 증가하고 있습니다. 많은 기업이 고객 기반을 확대하기 위해 제품 제공 확대에 중점을 두고 있습니다. 앞서 언급한 아시아 국가들의 향후 시장 확대는 겨울 관광 활동을 촉진하는 공공 및 민간 부문의 지원책과 다양한 겨울 스포츠 대회 개최에 의해 촉진될 것으로 예상됩니다.

주요 발전 :

2023년 3월, 텍스트론(Textron Inc.)의 자회사인 북극곰(Arctic Cat)은 라이더를 염두에 두고 설계된 2024년형 스노모빌을 발표했습니다. 이 회사는 또한 풀사이즈 투어링용 Pantera 7000, ZR 7000, ZR 9000 RR을 재도입했습니다.

2023년 3월, 폴라리스(Polaris Inc.)는 높은 성능, 민첩성 및 제어를 위해 라이더가 주도하는 혁신적인 새로운 기능과 개선된 기능을 갖춘 종합적인 스노우바이크 포트폴리오의 출시를 발표했습니다. 이 라인업에는 새로운 시리즈 9 325 트랙과 틴버스레드의 새로운 RIOT 2세대 시스템이 포함됩니다.

2020년 9월, 폴라리스(Polaris Inc.)는 전기 파워트레인 및 기술 분야의 세계 리더인 제로 모터사이클(Zero Motorcycles)과 10년간의 파트너십을 체결하고 모든 파워 스포츠 차량을 전기화할 것이라고 발표했습니다.

보고서 내용

  • 지역 및 국가별 시장 점유율 평가
  • 신규 진출 기업에 대한 전략적 제안
  • 2021년, 2022년, 2023년, 2026년, 2030년 시장 데이터 커버
  • 시장 동향(촉진요인, 억제요인, 기회, 위협, 과제, 투자 기회, 권장 사항)
  • 시장 추정에 기반한 주요 사업 부문에 대한 전략적 제안
  • 주요 공통 트렌드를 매핑한 경쟁 구도
  • 상세한 전략, 재무 및 최근 동향을 포함한 기업 개요
  • 최신 기술 발전을 매핑하는 공급망 동향

무료 커스터마이제이션 서비스 :

이 보고서를 구독하는 고객에게는 다음 중 하나의 무료 커스터마이제이션 옵션을 제공합니다.

  • 기업 개요
    • 추가 시장 기업의 종합적인 프로파일링(3사까지)
    • 주요 기업의 SWOT 분석(3사까지)
  • 지역 세분화
    • 고객의 관심에 따른 주요 국가의 시장 추산·예측, CAGR(주 : 실현 가능성 체크에 따름)
  • 경쟁사 벤치마킹
    • 제품 포트폴리오, 지역적 입지, 전략적 제휴에 기반한 주요 기업의 벤치마킹

목차

제1장 주요 요약

제2장 서문

  • 주요 요약
  • 이해관계자
  • 조사 범위
  • 조사 방법
    • 데이터 마이닝
    • 데이터 분석
    • 데이터 검증
    • 조사 어프로치
  • 조사 소스
    • 1차 조사 정보원
    • 2차 조사 정보원
    • 전제조건

제3장 시장 동향 분석

  • 촉진요인
  • 억제요인
  • 기회
  • 위협
  • 제품 분석
  • 신흥 시장
  • COVID-19의 영향

제4장 Porters Five Force 분석

  • 공급 기업의 교섭력
  • 구매자의 교섭력
  • 대체품의 위협
  • 신규 진출업체의 위협
  • 경쟁 기업간 경쟁 관계

제5장 세계의 스노모빌 시장 : 제품 유형별

  • 트레일
  • 투어링
  • 크로스오버
  • 퍼포먼스
  • 마운틴
  • 유틸리티
  • 기타 제품 유형

제6장 세계의 스노모빌 시장 : 엔진 유형별

  • 2 스트로크엔진
  • 4 스트로크엔진

제7장 세계의 스노모빌 시장 : 엔진 용량별

  • 500CC 미만
  • 500CC-800CC
  • 800CC 이상

제8장 세계의 스노모빌 시장 : 시트별

  • 싱글 시터
  • 투 시터
  • 쓰리 시터

제9장 세계의 스노모빌 시장 : 판매채널별

  • 프랜차이즈점
  • 스포츠점
  • 전문점
  • 온라인
  • 기타 판매채널

제10장 세계의 스노모빌 시장 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 유럽
    • 독일
    • 영국
    • 이탈리아
    • 프랑스
    • 스페인
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양
    • 일본
    • 중국
    • 인도
    • 호주
    • 뉴질랜드
    • 한국
    • 기타 아시아태평양
  • 남미
    • 아르헨티나
    • 브라질
    • 칠레
    • 기타 남미
  • 중동 및 아프리카
    • 사우디아라비아
    • 아랍에미리트
    • 카타르
    • 남아프리카공화국
    • 기타 중동 및 아프리카

제11장 주요 발전

  • 계약, 파트너십, 제휴, 합병사업
  • 인수합병
  • 신제품 출시
  • 사업 확대
  • 기타 주요 전략

제12장 기업 개요

  • Arctic Cat Inc
  • TAIGA
  • AD Boivin Inc
  • Bombardier Recreational Product
  • Polaris Inc
  • Alpina Snowmobiles. S.r.l
  • Aurora Powertrains
  • Crazy Mountain Xtreme
  • Yamaha Motor Corporation
  • Lynx
  • Ski-doo
  • John Deere GMBH & Co.KG.
  • Moto MST
  • Textron
  • Subsidiary Companies
  • Xtreme Motorsports
KSA 23.08.08

According to Stratistics MRC, the Global Snowmobile Market is accounted for $1.81 billion in 2023 and is expected to reach $2.85 billion by 2030 growing at a CAGR of 6.7% during the forecast period. A snowmobile is a one- or two-passenger motorised vehicle with one or two skis up front and one or two continuous tracks that are powered by an engine. Both the driver's position and the handlebars that control the skis are used to steer them. Depending on the terrain, a snowmobile ride might include varying levels of physical exertion. Snowmobiling can help adults reach their weekly physical activity target of at least 150 minutes. Snowmobiling provides exercise, time spent outside, exposure to nature, and interaction with others. All of these areas of our life are frequently ignored in the winter. These entire things make Snowmobile a great sport for individuals of all ages as part of a healthy lifestyle.

According to ISMA, spend on average 7.2 nights in hotels and motels. Parts, clothing, and accessories represent significant portions of the sales of snowmobile producers; in 2007 Arctic Cat earned 13 percent of its revenues from this category, Polaris 16 percent.

Market Dynamics:

Driver:

Shift toward electrification of snowmobiles

In the upcoming years, electric snowmobile technology may completely alter the industry. Electric snow machines with improved performance, manoeuvrability, and dependability are being introduced by OEMs in this sector. The electric transportation industry has experienced rapid expansion. Market for OEMs in the power sports sector, the progressive transition from IC engine cars to electric vehicles will present development potential. To meet the need for zero-emission cars and increase their market share, a few manufacturers have joined the electric vehicle industry by releasing an electric version of snow vehicles thus driving the growth of the market.

Restraint:

High cost of maintenance

One of the primary factors limiting market expansion is the high maintenance cost. According to the ISMA research, a typical snowmobile owner spends between USD 3,000 and USD 4,000 per year on travel accessories and related services. For an average yearly mileage of 1,500 kilometres, the expenses of ownership for this car range from USD 1,500 to USD 5,500. Used sleds are less dependable but cost less to maintain. Consequently, they require greater upkeep. New sledge ownership expenses range from USD 2,500 to USD 5,500 annually, depending on the model, feature, and year.

Opportunity:

Increasing popularity for winter sports

The demand for snowmobiles is rising as outdoor leisure and winter sports activities become more and more popular. The demand for these vehicles is increasing due to growing leisure spending, sports contests, and outdoor recreational activities throughout the winter. This vehicle is increasingly being used by search and rescue teams as their main vehicle in high elevations throughout the winter. In areas with heavy snowfall, this vehicle may also serve as an ambulance sledge and puller. This vehicle also enables quick searches for leads, enabling quick deployment of medical assistance in an emergency.

Threat:

Safety issues

The expansion of the snowmobile market is significantly impacted by safety-related difficulties. Additionally, it is anticipated that the early battery depletion, fuel freezing at low temperatures on mountains, constrained by an increase in accident rates and a rise in the risk of riders falling off and frequent gasoline drainage due to mishaps would hinder snowmobile sales worldwide and constrain the market's expansion.

COVID-19 Impact:

The COVID-19 pandemic had a minor effect on this sector. Supply chain disruptions, temporary plant closures, a labour and raw material scarcity, and a fall in sales were the results, which delayed the introduction of new models. However, robust economies in North America and Europe as well as a surge in winter outdoor leisure helped to counteract the effects of COVID-19 on sales. The COVID19 epidemic and extended periods of snowy winters boosted snowmobiling's appeal throughout Europe and North America.

The trail segment is expected to be the largest during the forecast period:

The trail segment is estimated to have a lucrative growth, due to its widespread availability, the trail category had a sizable market share in 2022 and is expected to continue expanding. Lightweight, nimble, dependable, costly, and affordable describe trail kinds. Due to their simple operation and suitability for leisurely riding on groomed routes, these snowmobiles are popular among beginning riders. Additionally, the category will increase as trail-specific ski-doo becomes more and more popular among young people.

The four stroke segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period:

The four stroke segment is anticipated to witness the highest CAGR growth during the forecast period, due to their improved performance and higher fuel efficiency; four-stroke engines have become more and more popular in recent years. They have liquid-cooled engines and higher gas mileage, making them perfect for long-distance trail riding. In addition, four-stroke engines contribute to superior fuel efficiency, more torque, and reduced pollution levels which propels the growth of the market.

Region with largest share:

North America is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to due to rising spending on leisure time and tourism-related industries; major producers like Polaris, Arctic Cat, Bombardier Recreational Products, and Yamaha are also present in the area, which helps the market, expand. To increase their consumer base, many businesses place a strong emphasis on broadening their product lines which drives the market growth in this region.

Region with highest CAGR:

Asia Pacific is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to the rise in popularity of winter travel in nations like China, Japan, Australia, India, and Australia. For instance, there are now more individuals in China partaking in seasonal winter sports. Many companies place a heavy focus on expanding their product offerings in order to grow their customer base. Future market expansion in the aforementioned Asian nations is anticipated to be aided by supportive public and private sector measures to boost winter tourism activities and the organisation of various winter sports competitions.

Key players in the market

Some of the key players profiled in the Snowmobile Market include Arctic Cat Inc, TAIGA, AD Boivin Inc, Bombardier Recreational Product, Polaris Inc, Alpina Snowmobiles. S.r.l, Aurora Powertrains, Crazy Mountain Xtreme, Yamaha Motor Corporation, Lynx, Ski-doo, John Deere GMBH & Co.KG., Moto MST, Textron, Subsidiary Companies and Xtreme Motorsports

Key Developments:

In March 2023, Arctic Cat, a subsidiary of Textron Inc., announced its 2024 snowmobile, designed with the rider in mind. The company also reintroduced the full-size touring Pantera 7000, ZR 7000, and ZR 9000 RR.

In March 2023 Polaris Inc. announced the launch of a comprehensive snow bike portfolio with new and improved rider-driven innovations and features to deliver high performance, agility, and control. The lineup includes the new Series 9 325 track and Timbersled's new RIOT Gen 2 system.

In September 2020, Polaris announced a 10-year partnership with Zero Motorcycles, one of the global leaders in electric powertrains and technology, to electrify all power sports vehicles.

Product Types Covered:

  • Trail
  • Touring
  • Crossover
  • Performance
  • Mountain
  • Utility
  • Other Product Types

Engine Types Covered:

  • Two-Stroke Engine
  • Four-Stroke Engine

Engine Capacities Covered:

  • <500 CC
  • 500 CC to 800 CC
  • 800 CC & above

Seatings Covered:

  • Single Seater
  • Two Seater
  • Three Seater

Sales Channels Covered:

  • Franchised Stores
  • Sports Stores
  • Speciality Stores
  • Online
  • Other Sales Channels

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2021, 2022, 2023, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Product Analysis
  • 3.7 Emerging Markets
  • 3.8 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Snowmobile Market, By Product Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Trail
  • 5.3 Touring
  • 5.4 Crossover
  • 5.5 Performance
  • 5.6 Mountain
  • 5.7 Utility
  • 5.8 Other Product Types

6 Global Snowmobile Market, By Engine Type

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Two-Stroke Engine
  • 6.3 Four-Stroke Engine

7 Global Snowmobile Market, By Engine Capacity

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 <500 CC
  • 7.3 500 CC to 800 CC
  • 7.4 800 CC & above

8 Global Snowmobile Market, By Seating

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Single Seater
  • 8.3 Two Seater
  • 8.4 Three Seater

9 Global Snowmobile Market, By Sales Channel

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Franchised Stores
  • 9.3 Sports Stores
  • 9.4 Speciality Stores
  • 9.5 Online
  • 9.6 Other Sales Channels

10 Global Snowmobile Market, By Geography

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 North America
    • 10.2.1 US
    • 10.2.2 Canada
    • 10.2.3 Mexico
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
    • 10.3.2 UK
    • 10.3.3 Italy
    • 10.3.4 France
    • 10.3.5 Spain
    • 10.3.6 Rest of Europe
  • 10.4 Asia Pacific
    • 10.4.1 Japan
    • 10.4.2 China
    • 10.4.3 India
    • 10.4.4 Australia
    • 10.4.5 New Zealand
    • 10.4.6 South Korea
    • 10.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 10.5 South America
    • 10.5.1 Argentina
    • 10.5.2 Brazil
    • 10.5.3 Chile
    • 10.5.4 Rest of South America
  • 10.6 Middle East & Africa
    • 10.6.1 Saudi Arabia
    • 10.6.2 UAE
    • 10.6.3 Qatar
    • 10.6.4 South Africa
    • 10.6.5 Rest of Middle East & Africa

11 Key Developments

  • 11.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 11.2 Acquisitions & Mergers
  • 11.3 New Product Launch
  • 11.4 Expansions
  • 11.5 Other Key Strategies

12 Company Profiling

  • 12.1 Arctic Cat Inc
  • 12.2 TAIGA
  • 12.3 AD Boivin Inc
  • 12.4 Bombardier Recreational Product
  • 12.5 Polaris Inc
  • 12.6 Alpina Snowmobiles. S.r.l
  • 12.7 Aurora Powertrains
  • 12.8 Crazy Mountain Xtreme
  • 12.9 Yamaha Motor Corporation
  • 12.10 Lynx
  • 12.11 Ski-doo
  • 12.12 John Deere GMBH & Co.KG.
  • 12.13 Moto MST
  • 12.14 Textron
  • 12.15 Subsidiary Companies
  • 12.16 Xtreme Motorsports
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