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역물류 시장 예측(-2030년) : 반품 유형별, 서비스별, 최종사용자별, 지역별 세계 분석

Reverse Logistics Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Return Type (End of life return, End-of-use Returns, Commercial Returns, Repairable Returns, Recalls and Other Return Types), Service, End User and By Geography

발행일: | 리서치사: Stratistics Market Research Consulting | 페이지 정보: 영문 175+ Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)


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Stratistics MRC에 따르면 2023년 세계 역물류 시장은 7,918억 달러를 차지하며 예측 기간에 7.6%의 CAGR로 성장하고, 2030년에는 1조 3,222억 달러에 달할 것으로 예측되고 있습니다.

역물류는 시스템으로 되돌아오거나 시스템 내에서 '역방향'으로 이동하는 상품을 다루는 공급망 분야입니다. 역물류는 공급망 관리의 일종으로, 제품이 구매자에서 판매자 또는 생산자로 역방향으로 이동하는 것을 말합니다. 역물류는 고객이 제품을 수령한 후 반품이나 재활용과 같은 절차를 위해 필요하며, E-Commerce의 확대로 인해 반품 및 교환의 빈도가 증가함에 따라 효과적이고 효율적인 역물류 솔루션이 요구되고 있습니다.

조사에 따르면 소비자의 36%는 온라인 조사 후 기존 소매점에서 상품을 구매하는 것을 선호한다고 합니다.

시장 역학 :

촉진요인

E-Commerce 분야의 발전

물류 및 E-Commerce 산업은 커넥티드 솔루션의 부상으로 괄목할 만한 성장을 이루었습니다. E-Commerce와 물류 부문의 성장으로 인해 세계에서 정방향 및 역방향 물류에서 상품 운송을 위한 시간 효율적인 배송 및 반송 서비스에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 그 결과, 여러 기업이 이러한 추세의 혜택을 누리고 있습니다. 시장 확대를 촉진하는 주요 요인은 고객 경험을 개선하기 위해 역물류 서비스 이용이 증가하고 있다는 점입니다.

억제요인 :

역물류 프로세스의 불확실성

생산자와 소매업체는 물류 서비스 프로바이더의 신뢰성, 지식, 정직성에만 의존하고 있습니다. 이러한 상황에 처한 제조 및 소매 조직은 물류 서비스 프로바이더에 의존하기 때문에 운영을 직접적으로 통제할 수 없습니다. 또한 생산자는 창고 활동을 모니터링할 수 없기 때문에 제품 품질이 크게 위협받습니다. 결과적으로 제조업체가 역물류 서비스를 통제할 수 없기 때문에 시장 확대가 지연될 것으로 예상됩니다.

기회 :

블록체인 기술의 등장

블록체인은 제조업체의 원자재 확보부터 제품의 최종 폐기까지 제품수명주기 전반에 걸쳐 추적성과 투명성을 향상시킬 수 있습니다. 물류업계 시장 진출기업은 후방 물류 업무를 강화하기 위해 블록체인 기술을 평가하고 적용하기 시작했습니다. 블록체인 기술을 사용하면 환불을 추적하고 반품률이 높은 문제를 쉽게 파악할 수 있습니다. 역물류 서비스를 위한 최첨단 블록체인 기술의 개척은 시장 확대의 기회를 제공합니다.

위협

제조업체의 관리 능력 부족

물류 서비스 프로바이더의 신뢰성, 능력, 성실성은 생산자와 상인에게 전적으로 의존하고 있습니다. 제조업체와 소매업체는 물류 서비스 프로바이더에 의존하고 있으므로 이러한 상황은 직접적인 통제력이 부족합니다. 또한 제조업체는 창고에서 무슨 일이 일어나고 있는지 모니터링할 수 없어 상품 품질에 큰 위험을 초래합니다. 따라서 제조업체가 역물류 서비스를 통제할 수 없습니다는 것은 시장 확대에 걸림돌이 될 것으로 예상됩니다.

COVID-19의 영향 :

COVID-19의 확산으로 인해 각국 정부는 바이러스 확산을 막기 위해 엄격한 봉쇄와 사회적 격리를 시행하고 있습니다. 이로 인해 공급망에 혼란이 발생하여 세계 물류 업무가 중단되었습니다. 이번 사태로 인해 각국은 일시적으로 물류 및 운송 교류를 중단할 수밖에 없었습니다. 이로 인해 물품 공급에도 큰 영향을 미쳤습니다.

예측 기간 중 수리 가능한 반품 부문이 가장 큰 비중을 차지할 것으로 예상

국내 및 국제 상호 연결성이 증가함에 따라 기업 시장 경계가 확대됨에 따라 수리 가능한 반품 부문은 유리한 성장을 이룰 것으로 예상됩니다. 육상, 강, 항공 운송 시스템과 마찬가지로 연결 솔루션은 신속하고 유연한 배송 및 반품 서비스를 제공합니다. 역물류는 불량품에 대해 생산자에게 책임을 묻고 고객에게 교환권을 부여하는 소비자 친화적 인 정부 규정에 의해 추진되고 있습니다.

예측 기간 중 가장 높은 CAGR을 기록할 것으로 예상되는 분야는 자동차 분야

자동차 분야는 예측 기간 중 가장 빠른 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다. 자동차 안전 리콜과 관련된 역물류는 화재 위험이나 부품 고장과 같은 자동차 관련 재앙을 예방하는 데 도움이 됩니다. 제조업체는 안전 결함이 발견되면 리콜 프로세스를 시작하고 고객을 보호하기 위해 문제를 해결해야 합니다. 중국 정부는 차량 및 부품 고장으로 인한 부상과 물적 피해를 방지하기 위해 자동차 부문에 엄격한 규제를 시행하고 있습니다.

가장 큰 점유율을 차지하는 지역 :

아시아태평양은 신흥 시장에서의 E-Commerce 확대로 인해 예측 기간 중 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 또한 현지 물류 산업을 성장시키기 위한 정부의 강력한 지원이 시장 확대를 촉진하고 있습니다. 역물류 대기업은 반품 관리 서비스를 구축하기 위해 사업 운영의 일환으로 새로운 지역 지사를 개설하고 있습니다.

CAGR이 가장 높은 지역 :

북미는 고도로 통합된 공급망 네트워크를 보유하고 있으며, 예측 기간 중 가장 높은 CAGR을 기록할 것으로 예상됩니다. 이 네트워크는 트럭, 화물 철도, 선박, 항공, 특송 등 다양한 운송 수단을 통해 소비자와 생산자를 연결하고 있습니다. 역물류 산업의 지역적 성장은 E-Commerce 활동의 활성화로 인한 것입니다. 제조업체의 상품 반품 관리의 효율성을 높이기 위해 일류 물류 기업은 혁신적인 역물류 플랫폼을 구축하고 있습니다.

주요 발전 :

2022년 10월, 페덱스는 사진 배송 증명(Picture Proof of Delivery)을 출시하여 E-Commerce 서비스를 강화할 예정입니다. 고객은 택배를 추적하여 문 앞까지 배달된 택배의 정확한 위치를 보여주는 사진을 받을 수 있습니다.

2022년 6월, 페덱스는 포콰이어트와의 제휴를 통해 기업에게 가장 일반적인 공급망 문제를 해결하기 위해 더욱 강화된 실시간 노출 기능을 제공한다고 발표했습니다.

2021년 7월, DHL 그룹은 로터스 자동차로부터 향후 5년간 로터스 자동차의 제조 시설에 운송 및 물류 서비스를 제공하는 계약을 체결했습니다.

보고서 내용

  • 지역 및 국가별 시장 점유율 평가
  • 신규 진출 기업에 대한 전략적 제안
  • 2021년, 2022년, 2023년, 2026년, 2030년 시장 데이터를 다루고 있습니다.
  • 시장 동향(시장 성장 촉진요인, 저해요인, 기회, 위협, 과제, 투자기회, 제안)
  • 시장 추정에 기반한 주요 사업 부문에 대한 전략적 제안
  • 주요 일반적 트렌드를 매핑한 경쟁 구도
  • 상세한 전략, 재무 및 최근 동향을 포함한 기업 개요
  • 최신 기술 발전을 매핑하는 공급망 동향

무료 커스터마이제이션 서비스 :

이 보고서를 구독하는 고객에게는 다음 중 하나의 무료 커스터마이제이션 옵션을 제공합니다.

  • 기업 개요
    • 추가 시장 기업의 종합적인 프로파일링(3사까지)
    • 주요 기업의 SWOT 분석(3사까지)
  • 지역 세분화
    • 고객의 관심에 따른 주요 국가의 시장 추산·예측, CAGR(주 : 실현 가능성 체크에 따름)
  • 경쟁사 벤치마킹
    • 제품 포트폴리오, 지역적 입지, 전략적 제휴에 기반한 주요 기업의 벤치마킹

목차

제1장 주요 요약

제2장 서문

  • 개요
  • 이해관계자
  • 조사 범위
  • 조사 방법
    • 데이터 마이닝
    • 데이터 분석
    • 데이터 검증
    • 조사 어프로치
  • 조사 소스

제3장 시장 동향 분석

  • 촉진요인
  • 억제요인
  • 기회
  • 위협
  • 최종사용자 분석
  • 신흥 시장
  • 신종 코로나바이러스 감염증(COVID-19)의 영향

제4장 Porters Five Force 분석

  • 공급 기업의 교섭력
  • 구매자의 교섭력
  • 대체품의 위협
  • 신규 진출업체의 위협
  • 경쟁 기업간 경쟁 관계

제5장 세계의 역물류 시장 : 반품 유형별

  • 기한 만료 반품
  • 사용 종료 반품
  • 상업적 반품
  • 수리 가능한 반품
  • 리콜
  • 기타

제6장 세계의 역물류 시장 : 서비스별

  • 환불 관리 승인
  • 재판매
  • 교환 관리
  • 교통기관
  • 창고 보관
  • 기타

제7장 세계의 역물류 시장 : 최종사용자별

  • 고급품
  • 가전제품
  • 의약품
  • 소매
  • 재사용 가능 포장
  • 자동차
  • E-Commerce
  • 기타

제8장 세계의 역물류 시장 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 유럽
    • 독일
    • 영국
    • 이탈리아
    • 프랑스
    • 스페인
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양
    • 일본
    • 중국
    • 인도
    • 호주
    • 뉴질랜드
    • 한국
    • 기타 아시아태평양
  • 남미
    • 아르헨티나
    • 브라질
    • 칠레
    • 기타 남미
  • 중동 및 아프리카
    • 사우디아라비아
    • 아랍에미리트
    • 카타르
    • 남아프리카공화국
    • 기타 중동 및 아프리카

제9장 주요 발전

  • 계약, 파트너십, 협업, 합병사업
  • 인수합병
  • 신제품 발매
  • 사업 확대
  • 기타 주요 전략

제10장 회사 개요

  • FedEx Corporation
  • Deutsche Post AG
  • RLG Systems AG
  • Safexpress Pvt. Ltd.
  • Core Logistic Private Limited
  • United Parcel Service, Inc.
  • Kintetsu World Express, Inc.
  • Yusen Logistics Co., Ltd.
  • Ch Robinson
  • Worldwide, inc
  • CCR Logistics Systems AG
  • Bahn Group
  • DB Schenker
KSA 23.08.08

According to Stratistics MRC, the Global Reverse Logistics Market is accounted for $791.8 billion in 2023 and is expected to reach $1,322.2 billion by 2030 growing at a CAGR of 7.6% during the forecast period. Reverse logistics is the area of supply chains that handles goods coming back into the system or travelling "backward" through the system. Reverse logistics is a type of supply chain management where products are moved backwards from buyers to sellers or producers. Reverse logistics is needed for procedures like returns and recycling after a client receives a product. A reverse logistics solution that is both effective and efficient is required due to the increase in the frequency of returns and replacement items caused by the global expansion of e-commerce firms.

According to studies, 36% of consumers prefer to buy products from traditional retail stores after doing their research online.

Market Dynamics:

Driver:

Advancement of the e-commerce sector

The logistics and e-commerce industries have grown tremendously as a result of the rise in connection solutions. Global demand for time-effective shipment and return services for goods transportation in forward and reverse logistics is driven by the growth of the e-commerce and logistics sectors. As a result, several businesses have been able to profit from this trend. The main driver fueling the market's expansion is the increased use of reverse logistics services to enhance the customer experience.

Restraint:

Uncertainty in the reverse logistics process

Producers and merchants rely solely on the trustworthiness, knowledge, and integrity of logistics service providers. The manufacturing or retailing organisation in this circumstance has no direct control over its operations because it depends on the logistics service provider. Additionally, because the producer is unable to monitor warehouse activities, the quality of the product is gravely threatened. As a result, it is projected that the lack of manufacturer control over reverse logistics services will slow the market's expansion.

Opportunity:

Blockchain technology's advent

Throughout the whole product life cycle, from the makers' acquisition of raw materials to the product's ultimate disposal, blockchain enables increased traceability and transparency. Market participants in the logistics industry have started to assess and apply blockchain technology to enhance backward logistics operations. Using blockchain technology also makes it simpler to track refunds and identify problems with high return rates. The development of cutting-edge blockchain technology for reverse logistics services gives a chance for the market to expand.

Threat:

Lack of control of manufacturers

The dependability, competence, and integrity of logistics service providers are fully dependent on the producer and merchants. This situation involves a lack of direct control because the manufacturing or retailing organisation is dependent on the logistics service provider. Additionally, the manufacturer is unable to keep an eye on what is happening in the warehouse, which poses a major risk to the quality of the goods. Therefore, it is projected that manufacturers' lack of control over reverse logistics services will impede market expansion.

COVID-19 Impact:

In order to stop the spread of the virus, the COVID-19 outbreak required governments all over the world to implement strict lockdowns and mandate social segregation. This caused disruptions to the supply chain and halted logistics operations all over the world. Because of the outbreak, nations had little choice but to temporarily suspend their logistical and transportation exchanges with one another. This had a substantial influence on the supply of goods and

The repairable returns segment is expected to be the largest during the forecast period:

The repairable returns segment is estimated to have a lucrative growth, due to the increase in domestic and international interconnectivity has facilitated the expansion of the market boundaries of businesses. Similar to land, river, and air transportation systems, connection solutions offer delivery and return services that are quick and flexible. Reverse logistics is being driven by consumer-friendly government rules that hold producers accountable for faulty goods and give customers the right to a replacement.

The automotive segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period:

The automotive segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period. The reverse logistics associated with automobile safety recalls aid in preventing vehicle-related mishaps, such as fire risk and component failure. Manufacturers are required to start the recall process when a safety fault is found and fix the issue to protect customers. The government has implemented strict restrictions in the automobile sector to prevent injuries or property damage brought on by a vehicle's or component's failure.

Region with Largest share:

Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to the expansion of e-commerce in emerging markets. Furthermore, strong government assistance for growing the local logistics industry encourages market expansion. Reverse logistics behemoths are opening new regional branches as part of their business operations in order to establish return management services.

Region with highest CAGR:

North America is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to its highly integrated supply chain network. This network links consumers with producers through a variety of transport methods, such as trucking, freight rail, shipping via boat, air and express delivery services. Reverse logistics industry geographical growth is sparked by increased e-commerce activity. To improve the efficiency of manufacturers' goods return management, top logistic organisations are creating an innovative reverse logistics platform.

Key players in the market

Some of the key players profiled in the Reverse Logistics Market include FedEx Corporation, Deutsche Post AG, RLG Systems AG, Safexpress Pvt. Ltd., Core Logistic Private Limited, United Parcel Service, Inc., Kintetsu World Express, Inc., Yusen Logistics Co., Ltd., Ch Robinson, Worldwide, inc, CCR Logistics Systems AG, Bahn Group and DB Schenker.

Key Developments:

In October 2022, Fedex Corporation will power its e-commerce service offering by launching Picture Proof of Delivery. Whereby tracking their package, customers will receive an image depicting the precise location of their parcel once delivered to their doorstep.

In June 2022, Fedex Corporation announced an alliance with FourKites to provide businesses with enhanced real-time exposure capabilities to aid in resolving their most prevalent supply chain issues.

In July 2021, Deutsche Post DHL Group has secured a contract from Lotus Cars for the provision of transport and logistics services to its manufacturing facilities for the next five years.

Return Types Covered:

  • End of life return
  • End-of-use Returns
  • Commercial Returns
  • Repairable Returns
  • Recalls
  • Other Return Types

Services Covered:

  • Refund Management Authorization
  • Reselling
  • Replacement Management
  • Transportation
  • Warehousing
  • Other Services

End Users Covered:

  • Luxury goods
  • Consumer Electronic
  • Pharmaceutical
  • Retail
  • Reusable packaging
  • Automotive
  • E-commerce
  • Other End Users

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2021, 2022, 2023, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 End User Analysis
  • 3.7 Emerging Markets
  • 3.8 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Reverse Logistics Market, By Return Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 End of life return
  • 5.3 End-of-use Returns
  • 5.4 Commercial Returns
  • 5.5 Repairable Returns
  • 5.6 Recalls
  • 5.7 Other Return Types

6 Global Reverse Logistics Market, By Service

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Refund Management Authorization
  • 6.3 Reselling
  • 6.4 Replacement Management
  • 6.5 Transportation
  • 6.6 Warehousing
  • 6.7 Other Services

7 Global Reverse Logistics Market, By End User

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Luxury goods
  • 7.3 Consumer Electronic
  • 7.4 Pharmaceutical
  • 7.5 Retail
  • 7.6 Reusable packaging
  • 7.7 Automotive
  • 7.8 E-commerce
  • 7.9 Other End Users

8 Global Reverse Logistics Market, By Geography

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 North America
    • 8.2.1 US
    • 8.2.2 Canada
    • 8.2.3 Mexico
  • 8.3 Europe
    • 8.3.1 Germany
    • 8.3.2 UK
    • 8.3.3 Italy
    • 8.3.4 France
    • 8.3.5 Spain
    • 8.3.6 Rest of Europe
  • 8.4 Asia Pacific
    • 8.4.1 Japan
    • 8.4.2 China
    • 8.4.3 India
    • 8.4.4 Australia
    • 8.4.5 New Zealand
    • 8.4.6 South Korea
    • 8.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 8.5 South America
    • 8.5.1 Argentina
    • 8.5.2 Brazil
    • 8.5.3 Chile
    • 8.5.4 Rest of South America
  • 8.6 Middle East & Africa
    • 8.6.1 Saudi Arabia
    • 8.6.2 UAE
    • 8.6.3 Qatar
    • 8.6.4 South Africa
    • 8.6.5 Rest of Middle East & Africa

9 Key Developments

  • 9.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 9.2 Acquisitions & Mergers
  • 9.3 New Product Launch
  • 9.4 Expansions
  • 9.5 Other Key Strategies

10 Company Profiling

  • 10.1 FedEx Corporation
  • 10.2 Deutsche Post AG
  • 10.3 RLG Systems AG
  • 10.4 Safexpress Pvt. Ltd.
  • 10.5 Core Logistic Private Limited
  • 10.6 United Parcel Service, Inc.
  • 10.7 Kintetsu World Express, Inc.
  • 10.8 Yusen Logistics Co., Ltd.
  • 10.9 Ch Robinson
  • 10.10 Worldwide, inc
  • 10.11 CCR Logistics Systems AG
  • 10.12 Bahn Group
  • 10.13 DB Schenker
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