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주류 시장 예측(-2030년) - 제품 유형, 유통 채널 및 지역별 세계 분석

Alcoholic Drinks Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Product Type (Hard Seltzer, Beer, Spirits, Wine, Cider, RTD pre-mixes and Other Product Types), Distribution Channel and By Geography

발행일: | 리서치사: Stratistics Market Research Consulting | 페이지 정보: 영문 175+ Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)


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Stratistics MRC에 따르면 세계 주류 시장은 2023년 18억 2,630만 달러로 2030년 41억 1,380만 달러에 달할 것으로 예상되며, 예측 기간 동안 12.3%의 CAGR을 기록할 것으로 예상됩니다.

주류는 혐기성 발효를 통해 식물에서 추출한 원료로 만든 주류입니다. 이것은 뇌의 활동을 둔화시키거나 영향을 미치는 향정신성 물질입니다. 이 음료는 제조에 사용되는 성분과 기술에 따라 여러 그룹으로 나뉩니다. 과일, 베리류, 곡물 및 식물 수액, 괴경, 꿀, 우유를 포함한 기타 관련 제품에서 설탕을 발효시켜 만듭니다. 그 후 생성된 물 같은 액체는 증류를 통해 상당히 강한 알코올성 주류로 환원됩니다.

경제협력개발기구(OECD)에 따르면 일부 국가의 주류 구매량이 소폭 증가했다고 합니다. 이 기관에 따르면 영국에서는 2020년 4월부터 10월까지 총 주류 세금이 전년 동기 대비 4.5% 증가했다고 합니다.

시장 역학:

촉진요인:

도시 인구의 증가

신흥국 사람들은 도시 인구의 증가와 가처분 소득의 증가로 인해 새로운 형태의 엔터테인먼트를 시도하고 있습니다. 도시에서는 스트레스가 많은 업무와 알코올이 마음을 진정시킨다는 생각으로 인해 주류의 사용량이 증가하고 있습니다. 주류 제조업체는 종종 제품에 새로운 맛을 추가하는 경우가 많습니다. 또한 젊은이들의 소셜 미디어에 대한 영향력, 높은 가족 자산, 알코올성 음료에 대한 쉬운 접근성으로 인해 시장이 확대되고 있습니다.

억제요인:

위조품의 만연

가짜 알코올 제품의 시장 확대는 주류 산업에 큰 위협이 되고 있습니다. 이러한 제품은 소비자의 건강에 심각한 악영향을 미치고 기업에 막대한 손실을 가져옵니다. 그러나 가짜 알코올 제품 제조에 사용되는 다른 값싼 원료는 건강에 큰 위험을 초래할 수 있습니다. 위조 제품은 브랜드와 경제 모두에 타격을 입힙니다. 따라서 가짜 주류의 확산은 시장 확대를 저해할 수 있기 때문에 이에 대응하는 것이 매우 중요합니다.

기회:

주류의 소비 확대

이머징 마켓에서는 주류에 대한 수요가 빠르게 증가하고 있습니다. 또한 주류 제조업체들이 유통망을 정비하고 인터넷 쇼핑몰, 편의점 등 판매망을 확대하려는 노력도 시장 확대에 큰 기여를 하고 있습니다. 주류의 발전은 신제품 출시와 개선에 의해 뒷받침되고 있습니다. 따라서 가처분 소득의 증가로 인한 젊은 층의 알코올 소비 증가는 시장 성장을 크게 촉진하고 있습니다.

위협:

부작용

알코올 과다 섭취는 고혈압, 심장병, 뇌졸중, 간 손상, 소화기 질환 등 다양한 부작용을 초래할 수 있습니다. 알코올 남용은 다양한 건강 문제를 일으킬 수 있습니다. 또한, 음주 상태에서는 판단력과 운동 능력이 저하되어 특히 운전 중 위험한 충돌 사고를 일으키는 것이 일반적입니다. 결과적으로 과음으로 인한 부정적인 영향은 주류 시장의 성장을 저해할 수 있습니다.

COVID-19의 영향:

COVID-19의 봉쇄로 인한 사교 금지와 전염병으로 인한 모든 술집, 클럽, 레스토랑의 폐쇄는 소비자의 알코올 구매와 음주에 영향을 미쳤습니다. 전 세계 알코올 소비량이 감소하고 주류 산업은 매출이 감소했습니다. 소비자의 음주 습관이 크게 바뀌었습니다. 소비자들이 집에서 술을 마시기 전에는 술집이나 식당에서 술을 마셨다. 전반적인 영업 중단으로 술집, 클럽, 술집, 술집, 식당의 주류 판매도 영향을 받았습니다.

예측 기간 동안 와인 부문이 가장 큰 비중을 차지할 것으로 예상:

와인 분야는 유리한 성장을 이룰 것으로 추정됩니다. 와인은 여러 가지 건강상의 이점을 가지고 있습니다. 와인에는 항산화 물질이 함유되어 있어 이 부문의 성장을 촉진하고 장수를 촉진하는 중요한 요소로 작용하고 있습니다. 와인은 또한 위험한 염증과 심장 질환을 예방하고 건강을 지원합니다. 또한, 적포도주에는 더 많은 항산화 물질이 함유되어 있어 심장 질환의 위험을 줄이고 관상동맥 질환을 막는다. 이러한 요소들은 예측 기간 동안 와인 부문의 성장을 촉진하고 있습니다.

주류 판매점 부문은 예측 기간 동안 가장 높은 CAGR을 보일 것으로 예상:

주류 판매점 부문은 신흥국의 급속한 도시화로 인해 예측 기간 동안 가장 빠른 CAGR을 기록할 것으로 예상됩니다. 소비자들이 서유럽식 라이프스타일을 받아들이는 경향이 강화됨에 따라 주류 시장은 확대될 것으로 예상됩니다. 국내 주류 판매점들은 더 다양한 종류의 주류를 저렴한 가격에 제공하고 있습니다. 주류 판매 면허의 복잡성을 줄이기 위해 전 세계 많은 정부가 시행한 지원 조치의 결과로 시장이 확대될 것으로 보입니다.

가장 큰 점유율을 차지하는 지역:

아시아태평양은 맥주 수요 증가로 인해 예측 기간 동안 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 이는 주류에 대한 수요를 충족시키기 위해 신흥국에서 용설란으로 만든 증류주에 대한 수요가 증가하고 있기 때문입니다. 맥주, 진, 데킬라 맛의 인기가 높아지면서 예측 기간 동안 가장 빠른 성장률을 보일 것으로 예상됩니다.

CAGR이 가장 높은 지역:

유럽은 이 지역에서 주류에 대한 높은 수요와 주요 기업의 존재로 인해 예측 기간 동안 가장 높은 CAGR을 기록할 것으로 예상됩니다. 이 지역의 맥주 펍 수가 증가함에 따라 밀레니얼 세대는 수제 맥주에 대한 선호도가 높아지고 있습니다. 이 산업은 맥주와 옥토버페스트와 같은 알코올 기반 음료 축제에 의해 뒷받침되는 주류의 문화적 연관성에 의해 확장되고 있습니다.

주요 발전:

2022년 11월, 디아지오(Diageo)는 "Balcones"라는 이름으로 알려진 Balcones Distilling의 인수를 발표했습니다. 발콘스 디스틸링은 미국 최고의 싱글 몰트 위스키 제조 회사다. 발콘스는 텍사스의 강렬한 열기와 온도 변화를 이용해 차별화된 맛의 위스키를 생산하고 있습니다.

2022년 1월, 주요 주류 생산업체인 Constellation Brands는 미국 코카콜라와 FRESCA 브랜드의 제조, 유통, 출시 및 마케팅에 대한 브랜드 라이센스 계약을 체결하여 주류 업계에 FRESCA 혼합 주류 기반의 완전히 새로운 별도의 레디 투 드링크 칵테일 라인을 주류업계에 진입시켰습니다.

보고서 내용

  • 지역 및 국가 수준 부문 시장 세분화
  • 신규 진입기업에 대한 전략적 제언
  • 2021년, 2022년, 2023년, 2026년, 2030년 시장 데이터를 포함
  • 시장 동향(시장 촉진요인, 저해요인, 기회, 위협, 과제, 투자 기회 및 권장 사항)
  • 시장 추정에 기반한 주요 사업 부문에 대한 전략적 제언
  • 주요 공통 트렌드를 매핑한 경쟁 상황
  • 상세한 전략, 재무 및 최근 동향을 포함한 기업 개요
  • 최신 기술 발전을 매핑하는 공급망 동향

무료 맞춤형 서비스:

이 보고서를 구독하는 고객에게는 다음 중 하나의 무료 맞춤화 옵션을 제공합니다:

  • 기업 개요
    • 추가 시장 기업의 종합적인 프로파일링(최대 3개사까지)
    • 주요 기업 SWOT 분석(3개사까지)
  • 지역 세분화
    • 고객의 관심에 따른 주요 국가별 시장 추정 및 예측, CAGR(참고: 타당성 검토에 따른)
  • 경쟁사 벤치마킹
    • 제품 포트폴리오, 지리적 입지, 전략적 제휴를 기반으로 한 주요 기업 벤치마킹

목차

제1장 주요 요약

제2장 서문

  • 개요
  • 이해관계자
  • 조사 범위
  • 조사 방법
    • 데이터 마이닝
    • 데이터 분석
    • 데이터 검증
    • 조사 접근법
  • 조사 소스

제3장 시장 동향 분석

  • 성장 촉진요인
  • 성장 억제요인
  • 기회
  • 위협
  • 제품 분석
  • 신흥 시장
  • 신종 코로나바이러스 감염증(COVID-19)의 영향

제4장 Porter's Five Forces 분석

  • 공급 기업의 교섭력
  • 구매자의 교섭력
  • 대체품의 위협
  • 신규 참여업체의 위협
  • 경쟁 기업간 경쟁 관계

제5장 세계의 주류 시장 : 제품 유형별

  • 하드셀처
  • 맥주
  • 증류주
  • 와인
  • 사이다
  • RTD 프리믹스
  • 기타 제품 유형

제6장 세계의 주류 시장 : 유통 채널별

  • 주점
  • 식료품점
  • 인터넷 소매업
  • 레스토랑
  • 슈퍼마켓
  • 기타 유통 채널

제7장 세계의 주류 시장 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 유럽
    • 독일
    • 영국
    • 이탈리아
    • 프랑스
    • 스페인
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양
    • 일본
    • 중국
    • 인도
    • 호주
    • 뉴질랜드
    • 한국
    • 기타 아시아태평양
  • 남미
    • 아르헨티나
    • 브라질
    • 칠레
    • 기타 남미
  • 중동 및 아프리카
    • 사우디아라비아
    • 아랍에미리트
    • 카타르
    • 남아프리카공화국
    • 기타 중동 및 아프리카

제8장 주요 발전

  • 계약, 파트너십, 협업, 합작투자
  • 인수와 합병
  • 신제품 발매
  • 사업 확대
  • 기타 주요 전략

제9장 기업 개요

  • Molson Coors Brewing Co.
  • Diageo Plc
  • Pernod Ricard SA
  • Beam Suntory Inc.
  • Asahi Breweries Ltd.
  • Constellation Brands Inc.
  • United Spirits Ltd.
  • Anheuser-Busch InBev SA/NV
  • Carlsberg A/S
  • Bacardi Limited
  • Aceo Ltd.
  • Vina Concha y Toro SA
  • Treasury Wine Estates Ltd.
  • The Wine Group LLC
  • Allied Blenders and Distillers Pvt. Ltd.
  • Anora Group Plc
ksm 23.08.08

According to Stratistics MRC, the Global Alcoholic Drinks Market is accounted for $1,826.3 million in 2023 and is expected to reach $4,113.8 million by 2030 growing at a CAGR of 12.3% during the forecast period. Alcoholic beverages are alcoholic beverages made from materials that come from plants through anaerobic fermentation. It is a psychotropic substance that slows down or affects the brain. These drinks are divided into groups based on the components and techniques used to manufacture them. Sugar from fruits, berries, grains, and other related products including plant sap, tubers, honey, and milk are fermented to create it. The watery liquid that results next is reduced through distillation to much stronger alcoholic liquor.

According to the Organization for Economic Co-operation and Development (OECD), a slight increase was observed in alcohol purchases in some countries. It stated that in the U.K., there was an increase of 4.5% in total alcohol beverage duty receipts from April to October 2020 compared to the same period in the previous year.

Market Dynamics:

Driver:

Rising urban population

People in emerging economies are experimenting with new forms of entertainment as a result of the growing urban population and increased disposable incomes. Urban areas have more alcoholic beverage usage because of stressful employment and the idea that alcohol calms the mind. Manufacturers of alcoholic beverages are often adding new flavours to their goods. Additionally, the market is growing because of the impact of young people on social media, their high family wealth, and their simple access to alcoholic beverages.

Restraint:

Prominence of counterfeit products

The growing market for fake alcohol products poses a persistent threat to the alcohol industry. Such products have a significant negative impact on consumer health and cause businesses to lose a lot of money. However, other cheap raw ingredients used to manufacture phoney alcohol products pose major health risks. Products that are counterfeit hurt both the brand and the economy. Therefore, it is crucial to resist the spread of fake alcoholic beverages because it could impede the market's expansion.

Opportunity:

Increasing consumption of alcoholic drinks

In emerging markets, the demand for alcoholic beverages is rising more quickly. The market's expansion is also greatly aided by the efforts of alcoholic beverage companies to improve distribution networks and widen their sales networks, such as online retailers and convenience stores. The development of alcoholic beverages is being aided by new product releases and improvements. Therefore, the increasing alcohol consumption among young adults due to rise in disposable income is significantly driving market growth.

Threat:

Side effects

Alcohol overdoses have a number of negative side effects, including high blood pressure, heart disease, stroke, liver damage, and digestive issues. Alcohol abuse can lead to a variety of health problems. Additionally, being intoxicated commonly results in dangerous collisions, especially when driving because it impairs judgement and motor skills. As a result, the adverse effects of heavy alcohol consumption may prevent the market for alcoholic beverages from expanding.

COVID-19 Impact:

The COVID-19 lockdown, which forbade socialising, and the pandemic's closure of all bars, clubs, and restaurants had an influence on consumers' ability to buy and drink alcohol. The global consumption of alcohol has decreased, and the alcoholic beverage industry has seen a drop in sales. Consumers' drinking habits significantly changed. Before consumers started drinking alcohol-based beverages at home, they did so in bars and restaurants. Due to the entire shutdown, the sales of alcoholic beverages at bars, clubs, pubs, and restaurants were also impacted.

The wine segment is expected to be the largest during the forecast period:

The wine segment is estimated to have a lucrative growth. Wine has multiple health benefits. t offers antioxidants, which is a key aspect driving the segment's growth and promoting longevity. Wine can also assist prevent dangerous inflammation and heart disease to support good health. In addition, red wine contains more antioxidants, which reduce the risk of heart disease and stave off coronary artery disease. These are the elements boosting the wine segment's growth over the forecasted period of time.

The liquor stores segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period:

The liquor stores segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period, due to the rapid urbanization in the emerging economies. The market for alcoholic beverages is predicted to expand due to consumers' growing trend of embracing western lifestyle. Domestic liquor stores offer a wider variety of alcoholic beverages at reduced prices. The market will increase as a result of supportive steps implemented by numerous governments throughout the world to reduce the complexity of liquor licences.

Region with Largest share:

Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to increase in beer demand. This is due to the rising need for spirits made from agave in emerging nations to meet the demand for alcoholic beverages. During the projected period, it is predicted that the growing popularity of beer, gin, and tequila flavours would exhibit the quickest growth rate.

Region with highest CAGR:

Europe is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to the high demand for alcoholic beverages in the region and prominent players. Due to the growing number of brewpubs in the area, millennials are showing a growing preference for craft brews. The industry is expanding due to the cultural relevance of alcoholic beverages, which is supported by beer and other alcohol-based beverage festivals like Oktoberfest.

Key players in the market

Some of the key players profiled in the Alcoholic Drinks Market include Molson Coors Brewing Co., Diageo Plc, Pernod Ricard SA, Beam Suntory Inc., Asahi Breweries Ltd., Constellation Brands Inc., United Spirits Ltd., Anheuser-Busch InBev SA/NV, Carlsberg A/S, Bacardi Limited, Aceo Ltd., Vina Concha y Toro SA, Treasury Wine Estates Ltd., The Wine Group LLC, Allied Blenders and Distillers Pvt. Ltd. and Anora Group Plc.

Key Developments:

In November 2022, Diageo announced acquiring Balcones Distilling, often known as "Balcones." Balcones Distilling is among the leading American Single Malt Whisky producers in the United States. Balcones hold Texas' intense heat and temperature fluctuations to make whiskies with differentiated flavors.

In January 2022, Constellation Brands, Inc., a significant alcoholic beverage producer, signed a brand authorization agreement with the Coca-Cola Company in the U.S. to bring its FRESCA brand into the alcoholic beverage industry by manufacturing, distribution, launching, and marketing of FRESCA mixed completely new, different line of spirit-based, ready-to-drink cocktails.

Product Types Covered:

  • Hard Seltzer
  • Beer
  • Spirits
  • Wine
  • Cider
  • RTD pre-mixes
  • Other Product Types

Distribution Channels Covered:

  • Liquor Stores
  • Pub
  • Grocery Shops
  • Internet Retailing
  • Restaurants
  • Bars
  • Supermarkets
  • Other Distribution Channels

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2021, 2022, 2023, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Product Analysis
  • 3.7 Emerging Markets
  • 3.8 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Alcoholic Drinks Market, By Product Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Hard Seltzer
  • 5.3 Beer
  • 5.4 Spirits
  • 5.5 Wine
  • 5.6 Cider
  • 5.7 RTD pre-mixes
  • 5.8 Other Product Types

6 Global Alcoholic Drinks Market, By Distribution Channel

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Liquor Stores
  • 6.3 Pub
  • 6.4 Grocery Shops
  • 6.5 Internet Retailing
  • 6.6 Restaurants
  • 6.7 Bars
  • 6.8 Supermarkets
  • 6.9 Other Distribution Channels

7 Global Alcoholic Drinks Market, By Geography

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 North America
    • 7.2.1 US
    • 7.2.2 Canada
    • 7.2.3 Mexico
  • 7.3 Europe
    • 7.3.1 Germany
    • 7.3.2 UK
    • 7.3.3 Italy
    • 7.3.4 France
    • 7.3.5 Spain
    • 7.3.6 Rest of Europe
  • 7.4 Asia Pacific
    • 7.4.1 Japan
    • 7.4.2 China
    • 7.4.3 India
    • 7.4.4 Australia
    • 7.4.5 New Zealand
    • 7.4.6 South Korea
    • 7.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 7.5 South America
    • 7.5.1 Argentina
    • 7.5.2 Brazil
    • 7.5.3 Chile
    • 7.5.4 Rest of South America
  • 7.6 Middle East & Africa
    • 7.6.1 Saudi Arabia
    • 7.6.2 UAE
    • 7.6.3 Qatar
    • 7.6.4 South Africa
    • 7.6.5 Rest of Middle East & Africa

8 Key Developments

  • 8.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 8.2 Acquisitions & Mergers
  • 8.3 New Product Launch
  • 8.4 Expansions
  • 8.5 Other Key Strategies

9 Company Profiling

  • 9.1 Molson Coors Brewing Co.
  • 9.2 Diageo Plc
  • 9.3 Pernod Ricard SA
  • 9.4 Beam Suntory Inc.
  • 9.5 Asahi Breweries Ltd.
  • 9.6 Constellation Brands Inc.
  • 9.7 United Spirits Ltd.
  • 9.8 Anheuser-Busch InBev SA/NV
  • 9.9 Carlsberg A/S
  • 9.10 Bacardi Limited
  • 9.11 Aceo Ltd.
  • 9.12 Vina Concha y Toro SA
  • 9.13 Treasury Wine Estates Ltd.
  • 9.14 The Wine Group LLC
  • 9.15 Allied Blenders and Distillers Pvt. Ltd.
  • 9.16 Anora Group Plc
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