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뉴트라슈티컬 시장 예측(-2030년) : 제품 유형별, 공급원별, 형태별, 성분별, 상태별, 용도별, 유통 채널별, 지역별 세계 분석

Nutraceuticals Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Product Type, Source, Form, Ingredient, Condition, Application, Distribution Channel and By Geography

발행일: | 리서치사: Stratistics Market Research Consulting | 페이지 정보: 영문 175+ Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)


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Stratistics MRC에 따르면 세계의 뉴트라슈티컬 시장은 2023년에 5억 9,624만 달러를 차지하고 예측 기간 중 CAGR 10.33%로 성장하며, 2030년에는 11억 8,653만 달러에 달할 것으로 예측되고 있습니다.

뉴트라슈티컬(Nutraceuticals)은 식품에 함유된 기본적인 영양가 이상의 다른 건강상의 이점을 제공하는 식품에서 추출한 모든 제품을 지칭하는 넓은 의미의 용어입니다. 뉴트라슈티컬은 전반적인 건강 개선, 증상 조절 및 암 성장을 예방하기 위해 사용되는 비특이적 생물학적 치료법입니다. 뉴트라슈티컬 및 관련 제품의 생산을 설명하기 위해 원산지가 자주 사용됩니다. 천연 유래, 약리학적 조건 및 화학적 구성에 따라 뉴트라슈티컬은 여러 범주로 나뉩니다.

Trust for America's Health(TFAH)의 제19차 연례 보고서에 따르면 2022년 미국 19개 주에서 비만율이 35% 이상으로 2021년 16개 주에서 증가했다고 합니다.

시장 역학 :

촉진요인

기능특화형 항산화제 개발

세계 뉴트라슈티컬 시장은 예측 기간 중 성장을 가속할 것으로 예상됩니다. 항산화제는 산화 스트레스를 유발하는 위험한 활성산소에 대한 신체의 방어에 도움을 주는 물질로, 만성질환, 염증, 노화 등 다양한 건강 문제와 관련이 있습니다. 뉴트라슈티컬 시장을 주도하는 것은 폴리페놀, 플라보노이드, 카로티노이드와 같은 기능별, 표적화된 건강 효능을 가진 항산화제의 개발입니다. 예를 들어 녹차, 베리류 및 기타 식물에서 추출한 항산화제는 노화 방지, 항염증, 면역력 향상 등의 잠재적 효과를 기대하며 판매되는 뉴트라슈티컬에 함유되어 있습니다.

억제요인 :

안전에 대한 우려

세계 뉴트라슈티컬 시장은 예측 기간 중 성장을 저해할 것으로 예상됩니다. 뉴트라슈티컬의 장점 리스트은 길고 계속 증가하고 있지만 몇 가지 부작용도 있습니다. 그 결과 안전 문제가 발생했습니다. 성분의 안전성은 안전에 대한 주요 관심사입니다. 허브, 식물, 비타민, 미네랄 및 기타 생리 활성 물질은 뉴트라슈티컬에 포함된 수많은 성분 중 일부에 불과합니다. 하지만 뉴트라슈티컬에 사용되는 모든 성분이 모든 사람에게 적합한 것은 아닙니다. 알레르기 반응을 일으키는 뉴트라슈티컬도 적지 않습니다. 복용량, 제조 절차, 표준화된 안전성 평가의 부재는 안전성에 대한 우려를 더욱 높이는 요인입니다. 제조 관행과 품질 관리 기준의 불일치는 제품의 품질과 안전에 영향을 미칠 수 있으며, 뉴트라슈티컬의 과도한 사용과 부적절한 사용은 부정적인 영향을 미칠 수 있습니다.

기회 :

영양보조식품별 전립선암 치료

세계 뉴트라슈티컬 시장은 예측 기간 중 성장을 촉진할 것으로 예상됩니다. 전립선암은 미국 남성에서 가장 흔한 암으로 암 관련 사망률 2위를 차지하고 있으며, 치료 저항성과 질병 진행 측면에서 어려움을 겪고 있습니다. 전립선암으로 인한 사망률이 가장 높은 인종은 미국 및 아프리카계 남성인 것으로 밝혀졌습니다. 현재의 치료법이 효과적이라 할지라도 이 질병을 관리하고 치료하기 위해서는 보다 효과적이고 독성이 없는 치료 접근법이 필요합니다. 위험성이 없는 강력한 전립선암 치료제로서 뉴트라슈티컬은 흥미로운 기회를 제공합니다. 뉴트라슈티컬을 활용하면 화학요법과 관련된 독성을 줄이고 질병 진행 저항성을 극복하는 동시에 의료 설계의 정확성을 향상시킬 수 있습니다.

위협

기존 의약품과의 경쟁

세계 뉴트라슈티컬 시장은 예측 기간 중 성장을 저해할 것으로 예상됩니다. 면밀한 연구, 규제 당국의 승인, 확립된 판매 채널을 기반으로 하는 기존 의약품은 뉴트라슈티컬과 경쟁하고 있습니다. 소비자들이 뉴트라슈티컬보다 일반 의약품을 선택하는 이유는 급성 또는 심각한 건강 상태를 치료할 때 의약품이 더 즉각적이고 과학적으로 입증된 효능을 제공한다고 생각하기 때문입니다. 또한 뉴트라슈티컬 시장은 특히 뉴트라슈티컬의 효능을 입증할 수 있는 과학적 근거가 부족한 분야에서 의약품과의 경쟁에 직면해 있습니다.

COVID-19의 영향 :

뉴트라슈티컬 시장은 COVID-19 팬데믹으로 인해 큰 영향을 받고 있습니다. 전염병은 면역력 강화 및 건강 증진 제품에 대한 수요를 증가시켰지만, 동시에 뉴트라슈티컬 기업공급망과 제조 공정을 방해했습니다. 스포츠 영양 제품에 대한 수요도 체육관과 피트니스 센터의 폐쇄로 인해 영향을 받고 있습니다. 그러나 웰빙 및 예방 헬스케어 제품에 대한 소비자의 관심이 높아짐에 따라 뉴트라슈티컬 시장의 장기적인 전망은 밝습니다.

예측 기간 중 체중 관리와 포만감 분야가 가장 큰 비중을 차지할 것으로 예상 :

노동 환경과 사회 경제적 상황의 변화로 인해 건강 지향적인 소비자는 항상 식습관의 업그레이드를 모색하고 있습니다. 운동선수들이 근육을 키우는 것의 중요성을 더 많이 인식함에 따라 체중 관리를 위한 뉴트라슈티컬에 대한 수요는 스포츠 영양 제품에 대한 수요와 함께 증가할 것으로 예상됩니다. 또한 주요 용도 중 하나는 체중 관리이며, 생활 습관 개선으로 인한 비만율 증가로 인해 뉴트라슈티컬에 대한 수요가 크게 증가하고 있습니다.

기능성 식품 부문은 예측 기간 중 가장 높은 CAGR을 보일 것으로 예상

기능성 식품 분야는 예측 기간 중 가장 빠른 CAGR을 보일 것으로 예상됩니다. 기능성 식품은 접근성, 경제성, 일반적인 건강 및 웰빙을 향상시킬 수 있는 가능성으로 인해 소비자들 사이에서 점점 더 인기를 얻고 있습니다. 기능성 식품은 기본적인 영양 섭취 이상의 건강상의 이점을 제공합니다. 이 카테고리의 제품에는 프로바이오틱스 요구르트, 에너지 바, 영양 강화 시리얼 등이 포함됩니다. 기능성 식품에 대한 수요 증가는 주로 라이프스타일의 변화, 가처분 소득 증가, 예방적 건강관리에 대한 인식 증가에 기인합니다.

가장 큰 점유율을 차지하는 지역 :

북미 시장은 예측 기간 중 가장 큰 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 소비자의 건강에 대한 관심 증가와 건강보조식품에 대한 관심 증가가 북미 시장을 촉진하는 주요 요인이 될 것으로 보입니다. 이 지역의 뉴트라슈티컬 산업은 이 지역의 고령화, 의료비 지출 추세의 변화, 라이프스타일의 변화로 인해 성장하고 있습니다. 뉴트라슈티컬에 대한 정부 규제와 시장의 방대한 제품 포트폴리오는 이 시장의 발목을 잡고 있습니다. 그러나 식품을 뉴트라슈티컬으로 강화하는 경향이 증가함에 따라 이 시장에 큰 성장 기회를 제공할 것으로 예상됩니다.

CAGR이 가장 높은 지역 :

예측 기간 중 아시아태평양의 뉴트라슈티컬 시장은 가장 높은 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다. 이는 주로 중국과 인도와 같은 국가들이 예방적 건강관리에 대한 인식을 높이고 라이프스타일을 바꾸고 가처분 소득을 늘리고 있기 때문입니다. 또한 아시아태평양은 인구가 많아 뉴트라슈티컬 기업에게 큰 시장 기회를 제공합니다. 또한 이 지역의 규제 환경은 기능성 식품과 뉴트라슈티컬을 지지하는 방향으로 변화하고 있으며, 이는 시장 확대에 도움이 될 것으로 예상됩니다.

주요 발전 :

2020년 6월, 켈로그의 스페셜K는 6g의 단백질과 90칼로리의 새로운 단백질 스낵바를 출시했습니다. 새로운 90칼로리 스페셜K 단백질 스낵바는 6g의 단백질과 달콤한 베리 바닐라, 진한 초콜릿 맛의 브라우니 샌드위치 두 가지 맛의 절묘한 맛으로 뛰어난 맛을 희생하지 않고도 이동 중에도 쉽게 단백질을 보충할 수 있도록 했습니다. 스페셜 K 단백질 스낵바는 전국 식료품점에서 5개입 4.29달러에 판매되고 있습니다.

2022년 2월, 하인즈(Heinz)는 AI 기술의 도움으로 식물성 식품을 세계에서 혁신하기 위해 식품 기술 스타트업인 더 노트 컴퍼니(The Knot Company)와 파트너십을 맺었습니다. 이 제휴를 통해 하인즈는 제품 포트폴리오를 혁신하고 세계에서 사업을 확장했습니다.

2022년 2월, 펩시코의 '록스타 에너지' 브랜드는 미국에서 대마를 함유한 음료를 출시했습니다. 이 에너지 음료 '록스타 언플러그드'는 대마유, 비타민 B군, 스피어민트, 레몬밤을 함유하고 있습니다. 카페인 함량은 80mg으로 다른 록스타 에너지 음료의 카페인 농도보다 훨씬 낮습니다. 이 대마 음료는 블루베리, 패션후르츠, 라즈베리 오이 등 3가지 맛으로 제공되며, 설탕과 칼로리가 전혀 들어 있지 않습니다.

보고서 내용

  • 지역, 국가 단위 시장 점유율 평가
  • 신규 진입기업에 대한 전략적 제안
  • 2021년, 2022년, 2023년, 2026년, 2030년 시장 데이터를 다루고 있습니다.
  • 시장 동향(시장 성장 촉진요인, 저해요인, 기회, 위협, 과제, 투자기회, 추천요인)
  • 시장 추정에 기반한 주요 사업 부문에 대한 전략적 제안
  • 주요 일반적 트렌드를 매핑한 경쟁 구도
  • 상세한 전략, 재무 및 최근 동향을 포함한 기업 개요
  • 최신 기술 동향을 매핑한 공급망 트렌드

무료 커스터마이제이션 서비스 :

이 보고서를 구독하는 고객에게는 다음 중 하나의 무료 커스터마이제이션 옵션을 제공합니다.

  • 기업 개요
    • 추가 시장 기업의 종합적 프로파일링(3사까지)
    • 주요 기업의 SWOT 분석(3사까지)
  • 지역 세분화
    • 고객의 관심에 따른 주요 국가별 시장 추정 및 예측, CAGR(주 : 실현 가능성 체크에 따름)
  • 경쟁 벤치마킹
    • 제품 포트폴리오, 지역적 입지, 전략적 제휴에 기반한 주요 기업의 벤치마킹

목차

제1장 주요 요약

제2장 서문

  • 주요 요약
  • 이해관계자
  • 조사 범위
  • 조사 방법
    • 데이터 마이닝
    • 데이터 분석
    • 데이터 검증
    • 조사 어프로치
  • 조사 소스
    • 1차 조사 정보원
    • 2차 조사 정보원
    • 전제조건

제3장 시장 동향 분석

  • 촉진요인
  • 억제요인
  • 기회
  • 위협
  • 제품 분석
  • 애플리케이션 분석
  • 신흥 시장
  • COVID-19의 영향

제4장 Porters Five Force 분석

  • 공급 기업의 교섭력
  • 구매자의 교섭력
  • 대체품의 위협
  • 신규 진출업체의 위협
  • 경쟁 기업간 경쟁 관계

제5장 세계의 뉴트라슈티컬 시장 : 제품 유형별

  • 기능성 식품
    • 유지
    • 비스킷 & 바
    • 이유식
    • 베이커리 & 제과
    • 유제품
    • 스낵
    • 시리얼
    • 제과
  • 뉴트라슈티컬
    • 비타민 & 미네랄 보충제
    • 프로바이오틱스 보충제
    • 식물성 식품
    • 오메가 지방산
    • 프로테인 & 펩티드
    • CBD 보충제
      • CBD 식품
      • CBD 음료
      • CBD 펫
    • 애완동물용 보충제
    • 영양 화장품
    • 프로테인 보충제
  • 기능성 음료
    • 에너지 드링크
    • 스포츠 드링크
    • 기능성 주스
    • 강화 주스
    • 유제품·유제품 대체 음료
  • 기타 제품 유형

제6장 세계의 뉴트라슈티컬 시장 : 공급원별

  • 식물
  • 동물
  • 미생물
  • 기타 공급원

제7장 세계의 뉴트라슈티컬 시장 : 형태별

  • 캡슐·정제
  • 액체
  • 소프트젤
  • 분말
  • 구미
  • 기타 형태

제8장 세계의 뉴트라슈티컬 시장 : 성분별

  • 알로에베라
  • 아미노산
  • 식물 성분
    • 아슈와간다
    • 커큐민
    • 인삼
    • 헴프
  • 칸나비디올(CBD)
  • 탄수화물
  • 카르니틴
  • 식용 색소
  • 카로티노이드
    • 아스타잔틴
    • 루테인
    • 리코펜
    • 제아크산틴
    • 베타 카로틴
  • 스피룰리나
  • 콜라겐
  • Colostrum
  • 배양물 및 발효 스타터
  • 유화제
  • 효소
  • 에센셜 오일
  • 지방 대체 식품
  • 지방
  • 섬유
  • 향료
  • 과일·채소 제품
  • 글루코사민/콘드로이틴
  • 이소플라본
  • 주스·농축 식품
  • 크릴
  • 지질·지방산
  • 해양 성분
  • 미네랄
    • 칼슘
    • 철분
    • 마그네슘
    • 셀레늄
  • 오메가 3
    • 해양 유래
    • 식물 유래
  • 프리바이오틱스
  • 프로바이오틱스
  • 단백질
  • 감미료
    • 스테비아
    • Monkfruit
  • 비타민
    • 비타민 A
    • 비타민 B
    • 비타민 C
    • 비타민 D
    • 비타민 E
    • 비타민 K
  • 유청 단백질
  • 기타 성분

제9장 세계의 뉴트라슈티컬 시장 : 상태별

  • 스포츠, 에너지, 체중 관리
  • 감기와 면역
  • 위장 건강
  • 관절 건강과 염증
  • 당뇨병
  • 피부와 머리카락
  • 기타 증상

제10장 세계의 뉴트라슈티컬 시장 : 용도별

  • 알레르기와 불내증
  • 동물 영양
  • Healthy Ageing
  • 뼈와 관절 건강
  • 암예방
  • 어린이 건강
  • 인지 기능
  • 당뇨병
  • 소화기·장 건강
  • 에너지와 지구력
  • 눈 건강
  • 심장 건강
  • 면역 시스템
  • 유아 건강
  • 염증
  • 산모 건강
  • 남성 건강
  • 구강관리
  • 영양
  • 임신 후와 생식에 관한 건강
  • 성 건강
  • 피부 건강
  • 스포츠 영양
  • 체중 관리와 포만감
  • 여성 건강
  • 기타 용도

제11장 세계의 뉴트라슈티컬 시장 : 유통 채널별

  • 하이퍼마켓/슈퍼마켓
  • 전문점
  • 편의점
  • 드러그스토어
  • 온라인 스토어
  • 헬스 & 뷰티 스토어
  • 실점포
  • 약국
  • E-Commerce
  • 기타 유통 채널

제12장 세계의 뉴트라슈티컬 시장 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 유럽
    • 독일
    • 영국
    • 이탈리아
    • 프랑스
    • 스페인
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양
    • 일본
    • 중국
    • 인도
    • 호주
    • 뉴질랜드
    • 한국
    • 기타 아시아태평양
  • 남미
    • 아르헨티나
    • 브라질
    • 칠레
    • 기타 남미
  • 중동 및 아프리카
    • 사우디아라비아
    • 아랍에미리트
    • 카타르
    • 남아프리카공화국
    • 기타 중동 및 아프리카

제13장 주요 발전

  • 계약, 파트너십, 제휴, 합병사업
  • 인수합병
  • 신제품 출시
  • 사업 확대
  • 기타 주요 전략

제14장 기업 개요

  • Abbott Laboratories
  • ADM Protexin Limited
  • Agro Tech
  • Ajinomoto Co., Inc.
  • Amway Corporation
  • Archer Daniels Midland Company
  • General Mills, Inc.
  • Groupe Danone S.A.
  • HempFlax Group BV.
  • Herbalife International, Inc.
  • Ingredion Incorporated
  • Kellogg Company
  • Nestle S.A.
  • Nutramax Laboratories, Inc.
  • PepsiCo, Inc.
  • Suntory Holdings Limited
  • The Hain Celestial Group, Inc.
  • The Kraft Heinz Company
  • The Natures Bounty Co.(NBTY)
  • Yakult Honsha Co., Ltd.
KSA 23.08.08

According to Stratistics MRC, the Global Nutraceutical Market is accounted for $596.24 million in 2023 and is expected to reach $1186.53 million by 2030 growing at a CAGR of 10.33% during the forecast period. Nutraceuticals is a broad term used to describe any product obtained from food sources that offers additional health benefits over and above the basic nutritional value present in foods. Nutraceuticals are non-specific biological treatments used to improve overall health, control symptoms, and prevent cancerous growths. The origin is frequently used to explain the production of nutraceuticals and related products. On the basis of their natural origins, pharmacological conditions, and chemical makeup, nutraceuticals can be divided into different categories.

According to Trust for America's Health's (TFAH), 19th annual report, 19 states in the U.S. had obesity rates over 35% in 2022, which was up from 16 states in 2021.

Market Dynamics:

Driver:

Development of antioxidants with specialized functions

The global Nutraceutical market expected to drive growth during the forecast period. Antioxidants are substances that aid in the body's defense against dangerous free radicals that cause oxidative stress and are linked to a number of health problems, including chronic disease, inflammation, and aging. The nutraceuticals market is being driven by the creation of antioxidants with targeted health benefits that are function-specific, like polyphenols, flavonoids, and carotenoids. For instance, antioxidants from green tea, berries, and other plant-based sources are incorporated into nutraceutical products that are marketed for their potential anti-aging, anti-inflammatory, and immune-boosting properties, among others.

Restraint:

Concerns regarding safety

The global Nutraceutical market expected to hinder growth during the forecast period. Although the list of advantages of nutraceuticals is long and growing, there are also some side effects. As a result, there is a safety issue. The safety of the ingredients is a major safety concern. Herbs, botanicals, vitamins, minerals, and other bioactive substances are just a few of the many ingredients found in nutraceuticals. Nevertheless, not all of the components used in nutraceuticals are suitable for everyone. A few nutritional supplements cause allergic reactions. The dosage rate, the manufacturing procedures, and the absence of standardized safety evaluations are additional factors that raise safety concerns. Inconsistencies in manufacturing practices and quality control standards can have an impact on product quality and safety, and excessive or inappropriate use of nutraceuticals can have negative effects.

Opportunity:

Treatment of prostate cancer with nutraceuticals

The global Nutraceutical market expected to drive growth during the forecast period. Prostate cancer presents difficulties in terms of treatment resistance and disease progression as it is the most prevalent type of cancer in American men and the second leading cause of cancer-related mortality. The highest prostate cancer mortality rates have been found to be among men of American and African descent. There is a need for more effective, non-toxic therapeutic approaches to manage and treat this disease, even though the current treatment methods are effective. As risk-free and powerful anti-prostate cancer treatments, nutritional supplements present an exciting opportunity. Utilizing nutraceuticals helps improve the precision of medicine's design while lowering chemotherapy-related toxicities and overcoming disease progression resistance.

Threat:

Competition from traditional pharmaceuticals

The global Nutraceutical market expected to hamper the growth during the forecast period. Conventional pharmaceuticals, which are supported by in-depth research, regulatory approvals, and established marketing channels, compete with nutraceuticals. In some cases, consumers choose conventional pharmaceuticals over dietary supplements because they believe that pharmaceuticals offer more immediate and scientifically proven benefits when treating acute or severe health conditions. Moreover, the market for nutraceuticals faces competition from pharmaceuticals, especially in areas where there is scant scientific evidence demonstrating the effectiveness of nutraceuticals.

COVID-19 Impact:

The nutraceuticals market has been significantly impacted by the COVID-19 pandemic. The pandemic has boosted demand for immune-stimulating and health-promoting goods, but it has also hampered the supply chain and manufacturing processes of nutraceutical businesses. The demand for sports nutrition products has also been impacted by gym and fitness center closures. However, the long-term outlook for the nutraceuticals market is positive due to rising consumer interest in wellness and preventive healthcare products.

The weight management and satiety segment is expected to be the largest during the forecast period:

The weight management and satiety segment is expected to be the largest during the forecast period, due to changes in the working environment and socioeconomic conditions, health-conscious consumers are constantly looking to upgrade their eating habits. The demand for nutraceuticals for weight management is anticipated to increase along with the demand for sports nutrition products as athletes become more conscious of the importance of building muscle. Additionally, one of the key application areas is weight management, where rising obesity rates as a result of lifestyle modifications have resulted in a huge demand for dietary supplements.

The Functional foods segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period:

The Functional foods segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period, due to their accessibility, affordability, and potential to enhance general health and wellness, functional foods are becoming more and more popular among consumers. They provide health benefits above and beyond those of basic nutrition. Products in this category include probiotic yogurts, energy bars, and fortified cereals. The rising demand for functional food products is primarily brought on by changing lifestyles, rising disposable income, and growing awareness of preventive healthcare.

Region with largest share:

The North America region market is estimated to witness a largest share market during the forecast period. Consumers' growing health concerns and rising interest in nutraceuticals are likely to be the main factors driving the North American market. The region's nutraceutical industry has grown as a result of the region's aging population, changing healthcare spending trends, and changing lifestyles. Government restrictions on nutraceutical products and the market's vast product portfolio are a few things holding it back. However, it is anticipated that the growing trend of fortifying foods with nutraceutical products will present this market with a sizable growth opportunity.

Region with highest CAGR:

During the forecast period, the nutraceuticals market is anticipated to grow at the highest CAGR in the Asia-Pacific region. This is mainly because nations like China and India are becoming more aware of preventive healthcare, changing their lifestyles, and having more disposable income. Additionally, the Asia-Pacific region has a sizable population, which offers nutraceutical companies a sizable market opportunity. Furthermore, the regulatory climate in the area is shifting in favor of functional foods and dietary supplements, which is anticipated to fuel market expansion.

Key players in the market

Some of the key players in Nutraceutical market include Abbott Laboratories, ADM Protexin Limited, Agro Tech, Ajinomoto Co., Inc., Amway Corporation, Archer Daniels Midland Company, General Mills, Inc., Groupe Danone S.A., HempFlax Group BV., Herbalife International, Inc., Ingredion Incorporated, Kellogg Company, Nestle S.A., Nutramax Laboratories, Inc., PepsiCo, Inc., Suntory Holdings Limited, The Hain Celestial Group, Inc., The Kraft Heinz Company, The Natures Bounty Co. (NBTY) and Yakult Honsha Co., Ltd.

Key Developments:

In June 2022, Kellogg's Special K has introduced new Protein Snack Bars with 6 grams of protein and 90 calories. The new 90-calorie Special K Protein Snack Bars, with 6 grams of protein and two exquisite flavors, sweet Berry Vanilla and rich chocolaty Brownie Sundae, provide a simple on-the-go protein pick-me-up without sacrificing excellent taste. Special K Protein Snack Bars are sold in grocery stores around the country for USD 4.29 for a five-count package.

In February 2022, Heinz partnered with The Not Company, a leading food tech start-up, to globally innovate plant-based food products with the help of AI- technology. This partnership helped the company to transform its product portfolio and expand its business worldwide.

In February 2022, PepsiCo's Rockstar Energy brand introduced a hemp-infused drink in the United States. The "Rockstar Unplugged" energy drink contains hemp seed oil, B vitamins, spearmint, and lemon balm. The caffeine amount of the beverage is only 80 mg, which is much lower than the caffeine concentration of other Rockstar Energy drinks. The hemp-infused drink will be offered in three flavors: blueberry, passionfruit, and raspberry cucumber, and it will include no sugar or calories.

Product Types Covered:

  • Function Food
  • Dietary Supplements
  • Functional Beverages
  • Other Product Types

Sources Covered:

  • Plant
  • Animal
  • Microbial
  • Other Sources

Forms Covered:

  • Capsules & Tablets
  • Liquid
  • Soft-Gels
  • Powder
  • Gummies
  • Other Forms

Ingredients Covered:

  • Aloe Vera
  • Amino Acids
  • Botanical Ingredients
  • Cannabidiol (CBD)
  • Carbohydrates
  • Carnitine
  • Food Color
  • Carotenoids
  • Spirulina
  • Collagen
  • Colostrum
  • Cultures and Fermentation Starters
  • Emulsifiers
  • Enzymes
  • Essential Oils
  • Fat Replacers
  • Fats
  • Fibres
  • Flavours
  • Fruit and Vegetable Products
  • Glucosamine / Chondroitin
  • Isoflavones
  • Juices and Concentrates
  • Krill
  • Lipids / Fatty Acids
  • Marine Ingredients
  • Minerals
  • Omega-3s
  • Prebiotics
  • Probiotics
  • Proteins
  • Sweeteners
  • Vitamins
  • Whey Proteins
  • Other Ingredients

Conditions Covered:

  • Sports, Energy and Weights Management
  • Cold flu and Immunity
  • Gastrointestinal Health
  • Joint Health & Inflammation
  • Diabetes
  • Skin & Hair
  • Other Conditions

Applications Covered:

  • Allergy & Intolerance
  • Animal Nutrition
  • Healthy Ageing
  • Bone & Joint Health
  • Cancer Prevention
  • Children's Health
  • Cognitive Health
  • Diabetes
  • Digestive / Gut Health
  • Energy & Endurance
  • Eye Health
  • Heart Health
  • Immune System
  • Infant Health
  • Inflammation
  • Maternal Health
  • Men's Health
  • Oral Care
  • Personalised Nutrition
  • Post Pregnancy and Reproductive Health
  • Sexual Health
  • Skin Health
  • Sports Nutrition
  • Weight Management & Satiety
  • Women's Health
  • Other Applications

Distribution Channels Covered:

  • Hypermarket/Supermarket
  • Specialty Stores
  • Convenience Stores
  • Drug Stores
  • Online Retail Stores
  • Health & Beauty Store
  • Brick & Mortar
  • Pharmacies
  • E-Commerce
  • Other Distribution Channels

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2021, 2022, 2023, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Product Analysis
  • 3.7 Application Analysis
  • 3.8 Emerging Markets
  • 3.9 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Nutraceuticals Market, By Product Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Function Food
    • 5.2.1 Oils
    • 5.2.2 Biscuits & Bars
    • 5.2.3 Baby Food
    • 5.2.4 Bakery and Confectionary
    • 5.2.5 Dairy
    • 5.2.6 Snack
    • 5.2.7 Cereals
    • 5.2.8 Bread
    • 5.2.9 Confectionery
  • 5.3 Dietary Supplements
    • 5.3.1 Vitamins & Minerals Supplements
    • 5.3.2 Probiotic Supplements
    • 5.3.3 Botanicals
    • 5.3.4 Omega Fatty Acids
    • 5.3.5 Proteins & Peptides
    • 5.3.6 CBD Supplements
      • 5.3.6.1 CBD Food
      • 5.3.6.2 CBD Beverages
      • 5.3.6.3 CBD Pet
    • 5.3.7 Pet Supplements
    • 5.3.8 Nutricosmetics
    • 5.3.9 Protein Supplements
  • 5.4 Functional Beverages
    • 5.4.1 Energy Drinks
    • 5.4.2 Sports Drinks
    • 5.4.3 Functional Juices
    • 5.4.4 Fortified Juice
    • 5.4.5 Dairy and Dairy Alternative Beverage
  • 5.5 Other Product Types

6 Global Nutraceuticals Market, By Source

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Plant
  • 6.3 Animal
  • 6.4 Microbial
  • 6.5 Other Sources

7 Global Nutraceuticals Market, By Form

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Capsules & Tablets
  • 7.3 Liquid
  • 7.4 Soft-Gels
  • 7.5 Powder
  • 7.6 Gummies
  • 7.7 Other Forms

8 Global Nutraceuticals Market, By Ingredient

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Aloe Vera
  • 8.3 Amino Acids
  • 8.4 Botanical Ingredients
    • 8.4.1 Ashwagandha
    • 8.4.2 Curcumin
    • 8.4.3 Ginseng
    • 8.4.4 Hemp
  • 8.5 Cannabidiol (CBD)
  • 8.6 Carbohydrates
  • 8.7 Carnitine
  • 8.8 Food Color
  • 8.9 Carotenoids
    • 8.9.1 Astaxanthin
    • 8.9.2 Lutein
    • 8.9.3 Lycopene
    • 8.9.4 Zeaxanthin
    • 8.9.5 Betacarotene
  • 8.10 Spirulina
  • 8.11 Collagen
  • 8.12 Colostrum
  • 8.13 Cultures and Fermentation Starters
  • 8.14 Emulsifiers
  • 8.15 Enzymes
  • 8.16 Essential Oils
  • 8.17 Fat Replacers
  • 8.18 Fats
  • 8.19 Fibres
  • 8.20 Flavours
  • 8.21 Fruit and Vegetable Products
  • 8.22 Glucosamine / Chondroitin
  • 8.23 Isoflavones
  • 8.24 Juices and Concentrates
  • 8.25 Krill
  • 8.26 Lipids / Fatty Acids
  • 8.27 Marine ingredients
  • 8.28 Minerals
    • 8.28.1 Calcium
    • 8.28.2 Iron
    • 8.28.3 Magnesium
    • 8.28.4 Selenium
  • 8.29 Omega-3s
    • 8.29.1 Marine Derived
    • 8.29.2 Plant-derived
  • 8.30 Prebiotics
  • 8.31 Probiotics
  • 8.32 Proteins
  • 8.33 Sweeteners
    • 8.33.1 Stevia
    • 8.33.2 Monkfruit
  • 8.34 Vitamins
    • 8.34.1 Vitamin A
    • 8.34.2 Vitamin B
    • 8.34.3 Vitamin C
    • 8.34.4 Vitamin D
    • 8.34.5 Vitamin E
    • 8.34.6 Vitamin K
  • 8.35 Whey Proteins
  • 8.36 Other Ingredients

9 Global Nutraceuticals Market, By Condition

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Sports, Energy and Weights Management
  • 9.3 Cold flu and Immunity
  • 9.4 Gastrointestinal Health
  • 9.5 Joint Health & Inflammation
  • 9.6 Diabetes
  • 9.7 Skin & Hair
  • 9.8 Other Conditions

10 Global Nutraceuticals Market, By Application

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 Allergy & Intolerance
  • 10.3 Animal Nutrition
  • 10.4 Healthy Ageing
  • 10.5 Bone & Joint Health
  • 10.6 Cancer Prevention
  • 10.7 Children's Health
  • 10.8 Cognitive Health
  • 10.9 Diabetes
  • 10.10 Digestive / Gut Health
  • 10.11 Energy & Endurance
  • 10.12 Eye Health
  • 10.13 Heart health
  • 10.14 Immune System
  • 10.15 Infant Health
  • 10.16 Inflammation
  • 10.17 Maternal Health
  • 10.18 Men's Health
  • 10.19 Oral Care
  • 10.20 Personalised Nutrition
  • 10.21 Post Pregnancy and Reproductive Health
  • 10.22 Sexual Health
  • 10.23 Skin Health
  • 10.24 Sports Nutrition
  • 10.25 Weight Management & Satiety
  • 10.26 Women's Health
  • 10.27 Other Applications

11 Global Nutraceuticals Market, By Distribution Channel

  • 11.1 Introduction
  • 11.2 Hypermarket/Supermarket
  • 11.3 Specialty Stores
  • 11.4 Convenience Stores
  • 11.5 Drug Stores
  • 11.6 Online Retail Stores
  • 11.7 Health & Beauty Store
  • 11.8 Brick & Mortar
  • 11.9 Pharmacies
  • 11.10 E-Commerce
  • 11.11 Other Distribution Channels

12 Global Nutraceuticals Market, By Geography

  • 12.1 Introduction
  • 12.2 North America
    • 12.2.1 US
    • 12.2.2 Canada
    • 12.2.3 Mexico
  • 12.3 Europe
    • 12.3.1 Germany
    • 12.3.2 UK
    • 12.3.3 Italy
    • 12.3.4 France
    • 12.3.5 Spain
    • 12.3.6 Rest of Europe
  • 12.4 Asia Pacific
    • 12.4.1 Japan
    • 12.4.2 China
    • 12.4.3 India
    • 12.4.4 Australia
    • 12.4.5 New Zealand
    • 12.4.6 South Korea
    • 12.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 12.5 South America
    • 12.5.1 Argentina
    • 12.5.2 Brazil
    • 12.5.3 Chile
    • 12.5.4 Rest of South America
  • 12.6 Middle East & Africa
    • 12.6.1 Saudi Arabia
    • 12.6.2 UAE
    • 12.6.3 Qatar
    • 12.6.4 South Africa
    • 12.6.5 Rest of Middle East & Africa

13 Key Developments

  • 13.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 13.2 Acquisitions & Mergers
  • 13.3 New Product Launch
  • 13.4 Expansions
  • 13.5 Other Key Strategies

14 Company Profiling

  • 14.1 Abbott Laboratories
  • 14.2 ADM Protexin Limited
  • 14.3 Agro Tech
  • 14.4 Ajinomoto Co., Inc.
  • 14.5 Amway Corporation
  • 14.6 Archer Daniels Midland Company
  • 14.7 General Mills, Inc.
  • 14.8 Groupe Danone S.A.
  • 14.9 HempFlax Group BV.
  • 14.10 Herbalife International, Inc.
  • 14.11 Ingredion Incorporated
  • 14.12 Kellogg Company
  • 14.13 Nestle S.A.
  • 14.14 Nutramax Laboratories, Inc.
  • 14.15 PepsiCo, Inc.
  • 14.16 Suntory Holdings Limited
  • 14.17 The Hain Celestial Group, Inc.
  • 14.18 The Kraft Heinz Company
  • 14.19 The Natures Bounty Co. (NBTY)
  • 14.20 Yakult Honsha Co., Ltd.
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