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계면활성제 시장 예측(-2030년) : 유형별, 기재별(Substrate), 용도별, 지역별 세계 분석

Surfactants Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Type, Substrate, Application and By Geography

발행일: | 리서치사: Stratistics Market Research Consulting | 페이지 정보: 영문 175+ Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)


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Stratistics MRC에 따르면 세계의 계면활성제 시장은 2023년에 630억 2,000만 달러를 차지하고 예측 기간 중 CAGR 7.7%로 성장하며, 2030년에는 1,059억 3,000만 달러에 달할 것으로 예측되고 있습니다.

계면활성제는 일반적으로 계면활성제라고 불리며 많은 기업 및 일반 상품에 없어서는 안 될 물질입니다. 계면활성제는 액체와 같은 다양한 물질 사이 또는 액체와 고체 표면 사이의 표면 장력을 감소시킬 수 있는 특정 성질을 가지고 있습니다. 계면활성제는 세정, 발포, 습윤, 유화(호환되지 않는 액체의 혼합) 등의 공정을 가능하게 합니다. 계면 활성제의 분자 구조에는 친수성(물을 좋아하는) 영역과 소수성(물을 밀어내는) 영역이 있습니다. 계면 활성제의 이중 특성은 물과 기름과 지방 모두와 상호 작용하여 두 물질의 분산 및 제거를 돕습니다.

Household and Commercial Products Association(HCPA)에 따르면 가정 및 상업 환경용 세정제, 소독제 등 홈케어 제품 시장 규모는 연간 약 1,800억 달러에 달할 전망입니다.

시장 역학 :

촉진요인

지속가능한 제품에 대한 수요 증가

석유 기반 합성 제품의 대체품 사용은 친환경 기술에 대한 수요 증가의 결과입니다. 다양한 제품에서 바이오 계면활성제의 용도에는 유화제, 황산 환원제, 방청제 및 기타 여러 가지 첨단 용도가 포함됩니다. 그 적응성과 효과로 인해 홈케어, 산업용 세정, 식품 및 음료 등의 분야에서 채택되고 있습니다. 자원 절약과 환경에 대한 관심이 높아짐에 따라 시장 수요가 더욱 증가하고 있습니다.

억제요인

경쟁사 제품과의 경쟁

계면활성제는 고분자, 천연 계면활성제 및 효소로부터 제조된 화합물에 의해 능가되고 있습니다. 이 제품들은 가격이 저렴하고 환경 친화적입니다. 이러한 대체품은 부드럽고 부드럽고 깨끗한 거품을 만들 수 있으며, 자연과 유기농의 길을 선택하는 사람들에게 이상적입니다. 또한 세정, 습윤, 유화, 용해, 분산, 발포 등의 작용을 합니다. 이처럼 대체 제품의 수많은 장점은 계면활성제에게 문제가 됩니다.

기회

위생에 대한 관심 증가

계면활성제는 효과적인 세정제 역할을 합니다. 계면 활성제는 액체의 표면 장력을 낮추기 때문에 물이 더 균일하게 퍼집니다. 또한 토양 침투, 토양 통기, 토양 포집을 돕습니다. 세포막을 구성하는 지질과 단백질을 방해하고 파괴하여 박테리아를 죽일 수 있습니다. 계면활성제가 없으면 비누는 물과 결합하지 않고 표면에서 굴러 떨어지기 때문에 청소가 매우 어렵습니다. 개인의 청결에 대한 관심이 높아짐에 따라 시장이 확대되고 있습니다.

위협

원자재 가격 급등

환경문제와 유가 영향으로 원자재 가격이 불안정합니다. 계면활성제의 독성, 생분해성 등 환경에 미치는 악영향은 원료 비용에 영향을 미치고 있습니다. 일부 지역 정부는 자원 사용 및 환경 보호에 대한 규정을 부과하고 있습니다. 시장 확대는 원료의 높은 비용과 석유제품의 상업적 생산의 기술적 한계로 인해 방해받고 있습니다.

COVID-19의 영향 :

COVID-19는 시장에 긍정적인 영향을 미쳤습니다. 전염병 기간 중 사람들의 청결 및 위생에 대한 관심이 높아졌습니다. 많은 제품 개선은 전염병으로 인한 가정용 분야의 매출 증가에 기여했습니다. 계면활성제는 주거 및 상업 환경에서 소독제로 자주 사용됩니다. 살균제 사용과 함께 계면활성제에 대한 수요가 증가합니다. 팬데믹 기간에는 공급망 물류 문제로 인해 매출이 감소했습니다. 그러나 전염병 이후 수요가 크게 증가했습니다.

음이온 계면활성제 부문은 예측 기간 중 최대 규모에 달할 것으로 예상

음이온 계면활성제 부문은 유리한 성장세를 보일 것으로 추정됩니다. 음이온 계면 활성제는 유기 물질입니다. 음이온 계면 활성제는 먼지, 진흙 및 일부 유성 먼지를 제거하는 데 가장 효과적입니다. 이온화 후 이러한 계면 활성제는 작동하기 시작합니다. 음이온 계면활성제는 물에 도입되면 이온화되어 음전하를 띠게 됩니다. 음전하를 띤 계면활성제는 점토와 같은 양전하를 띤 물질에 달라붙는다. 음이온은 염기와 결합하면 상당한 양의 거품을 만들기 때문에 세제나 세정액의 성분으로 널리 사용되고 있습니다. 세정제 및 세제에 사용되는 선형 알킬벤젠에 대한 수요가 증가하면서 이 부문 수요가 증가하고 있습니다.

개인관리 분야는 예측 기간 중 가장 높은 CAGR을 기록할 것으로 예상

퍼스널케어 분야는 예측 기간 중 가장 빠른 CAGR 성장을 보일 것으로 예상됩니다. 계면활성제는 세정, 발포, 증점, 유화, 가용화, 침투 촉진, 항균 등 다양한 고유한 작용을 위해 사용됩니다. 퍼스널케어 제품에 사용되는 가장 일반적인 계면 활성제는 나트륨 스테아 레이트, 스테아르 산, 나트륨 라 우르 미노 디 프로피온산입니다. 또한 계면활성제는 립스틱과 화장품에 함유된 색소를 미세하게 분산시킬 수 있습니다. 계면활성제는 치약, 헤어 로션, 면도 크림, 염색약, 향료 등에도 함유되어 있습니다. 퍼스널케어 제품의 사용 증가로 시장 수요가 증가하고 있습니다.

가장 큰 점유율을 차지하는 지역 :

아시아태평양은 인구 증가로 인해 예측 기간 중 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 중국, 일본, 인도와 같은 개발도상국의 재정적 성장은 도전 과제입니다. 이 지역에서는 원자재를 쉽게 구할 수 있고 노동력도 저렴합니다. 또한 아시아 전역에서 현대화와 생활수준이 향상되고 있습니다. 중국은 세계 최대 비이온성 제품 사용자이자 순수입국이기 때문에 확장할 수 있는 기회가 있습니다. 그 결과, 아시아태평양에서는 퍼스널케어, 홈케어, 섬유 제품, 산업 및 시설 청소 분야에서 비이온성 제품의 사용이 확대되고 있습니다.

CAGR이 가장 높은 지역 :

유럽은 홈케어, 퍼스널케어 산업 수요 증가로 인해 예측 기간 중 가장 높은 CAGR을 기록할 것으로 예상됩니다. 유럽은 패션 산업에서 중요한 지역이기 때문에 화장품 및 섬유 부문의 성장이 시장 확대를 지원할 것입니다. 계면활성제를 기본 성분으로 하는 세제, 세정제 및 기타 제품은 독일에서 광범위하게 생산되고 있습니다. 경제 성장과 제품 접근성 향상으로 유럽 시장 점유율의 거의 50%가 재생한 천연 자원으로 만든 제품에 함유된 성분으로 채워지고 있습니다.

주요 발전 :

2023년 2월, Croda International Plc는 Solus Advanced Materials로부터 생명공학 기반 고급 미용 활성제의 세계 리더인 Solus Biotech를 무차입, 무현금 기준으로 총 3억 5,000만 원(한화 약 2억 3,200만 파운드)에 인수하기로 합의했습니다.

이번 12월, Evonik은 새로운 바이오 계면활성제 REWOFERM RL 100을 출시했습니다. 이 제품은 완전히 생분해성이며 재생한 원료를 사용합니다.

2022년 10월, BASF와 한농화학은 아시아태평양에서 비이온성 계면활성제를 상업적으로 생산할 수 있는 합작회사를 설립할 계획입니다.

2022년 10월, 그린코는 독일에 본사를 둔 유니퍼(Uniper)에 250kg의 계면활성제를 공급하는 계약을 체결하였습니다. 수출은 2025년에 시작될 것으로 보입니다. 이번 제휴는 세계 저탄소 에너지 수요 증가에 대응하기 위해 계면활성제와 재생에너지의 기회를 모색하는 것을 목표로 하고 있습니다.

2022년 5월, Stepan Company는 텍사스주 패서디나에 위치한 기존 시설에서 새로운 알콕시화 플랜트 건설 및 가동을 시작했습니다.

보고서 내용

  • 지역, 국가 단위 시장 점유율 평가
  • 신규 진입기업에 대한 전략적 제안
  • 2021년, 2022년, 2023년, 2026년, 2030년 시장 데이터를 다루고 있습니다.
  • 시장 동향(촉진요인, 저해요인, 기회, 위협, 과제, 투자 기회, 권장사항)
  • 시장 추정에 기반한 주요 사업 부문에 대한 전략적 제안
  • 주요 공통 트렌드를 매핑한 경쟁 구도
  • 상세한 전략, 재무 및 최근 동향을 포함한 기업 개요
  • 최신 기술 발전을 매핑하는 공급망 동향

무료 커스터마이제이션 서비스 :

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  • 기업 개요
    • 추가 시장 기업의 종합적 프로파일링(3사까지)
    • 주요 기업의 SWOT 분석(3사까지)
  • 지역 세분화
    • 고객의 관심에 따른 주요 국가별 시장 추정 및 예측, CAGR(주 : 실현 가능성 체크에 따름)
  • 경쟁 벤치마킹
    • 제품 포트폴리오, 지역적 입지, 전략적 제휴에 기반한 주요 기업의 벤치마킹

목차

제1장 주요 요약

제2장 서문

  • 주요 요약
  • 이해관계자
  • 조사 범위
  • 조사 방법
    • 데이터 마이닝
    • 데이터 분석
    • 데이터 검증
    • 조사 어프로치
  • 조사 소스
    • 1차 조사 정보원
    • 2차 조사 정보원
    • 전제조건

제3장 시장 동향 분석

  • 촉진요인
  • 억제요인
  • 기회
  • 위협
  • 애플리케이션 분석
  • 신흥 시장
  • COVID-19의 영향

제4장 Porters Five Force 분석

  • 공급 기업의 교섭력
  • 구매자의 교섭력
  • 대체품의 위협
  • 신규 진출업체의 위협
  • 경쟁 기업간 경쟁 관계

제5장 세계의 계면활성제 시장 : 유형별

  • 음이온 계면활성제
    • 선형 알킬벤젠 술폰산염(LAS)
    • 알킬 에테르 황산염(AES)
    • 알코올성 황산염
    • 라우릴 황산 나트륨
  • 양이온 계면활성제
    • Behentrimonium Chloride
    • Distearyl Dimethyl Ammonium Chloride
    • 제4급 암모늄 화합물
  • 비이온 계면활성제
    • 알킬페놀 에톡실레이트(APE/APEO)
    • 알코올 에톡실레이트
    • 지방산 알콕시 레이트
    • 아민옥시드
  • 양성 계면활성제
    • Alkylamphoacetates
    • Alkyliminopropionates
    • Alkylamphopropionates
    • Cocamidopropyl Betaine
  • 실리콘계 계면활성제
  • 기타 유형

제6장 세계의 계면활성제 시장 : 기재별(Substrate)

  • 화학 합성
  • 합성 계면활성제
  • 바이오 기반 계면활성제

제7장 세계의 계면활성제 시장 : 용도별

  • 식품 가공
  • 홈케어
  • 퍼스널케어
  • 섬유·피혁
  • 산업·시설 클리닝
  • 플라스틱
  • 유전용 화학제품
  • 에멀전 중합
  • 윤활유·연료 첨가제
  • 농업용 화학제품
  • 기타 용도

제8장 세계의 계면활성제 시장 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 유럽
    • 독일
    • 영국
    • 이탈리아
    • 프랑스
    • 스페인
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양
    • 일본
    • 중국
    • 인도
    • 호주
    • 뉴질랜드
    • 한국
    • 기타 아시아태평양
  • 남미
    • 아르헨티나
    • 브라질
    • 칠레
    • 기타 남미
  • 중동 및 아프리카
    • 사우디아라비아
    • 아랍에미리트
    • 카타르
    • 남아프리카공화국
    • 기타 중동 및 아프리카

제9장 주요 발전

  • 계약, 파트너십, 제휴, 합병사업
  • 인수합병
  • 신제품 출시
  • 사업 확대
  • 기타 주요 전략

제10장 기업 개요

  • BASF SE
  • Evonik Industries AG
  • P&G Chemicals
  • Clariant International Ltd.
  • Stepan Company
  • Solvay
  • Lonza Group Ltd.
  • Ashland Global Holdings Inc.
  • Lion Corporation
  • Croda International
  • Nouryon
  • Galaxy Surfactants Limited
  • Dow Inc.
  • Kao Corporation
  • Huntsman Corporation
  • Greenko
KSA 23.08.09

According to Stratistics MRC, the Global Surfactants Market is accounted for $63.02 billion in 2023 and is expected to reach $105.93 billion by 2030 growing at a CAGR of 7.7% during the forecast period. Surfactants, commonly referred to as surface-active agents, are substances that are essential to many businesses and common goods. They have certain qualities that make it possible for them to lessen the surface tension between various materials, such as liquids, or between a liquid and solid surface. Surfactants make it possible for processes like cleaning, foaming, wetting, and emulsification (the mixing of incompatible liquids). The molecular structure of surfactants has both hydrophilic (water-loving) and hydrophobic (water-repellent) regions. Surfactants' dual nature enables them to interact with both water and oil or grease, aiding the dispersion and removal of both substances.

According to the Household and Commercial Products Association (HCPA), the market value is around USD 180 billion per annum for home care products such as cleaner, and disinfectants for homes and commercial environments.

Market Dynamics:

Driver:

Raising demand for sustainable products

The use of alternatives in petroleum-based synthetic goods is a result of the rising demand for environmentally friendly technology. Applications for bio-surfactants in different goods include emulsifying agents, biocides for sulfate-reducing bacteria, anticorrosive, and many more cutting-edge uses. They are employed in sectors like home care, industrial cleaning, food and beverage, and others because of their adaptability and effectiveness. Growing worries about resource conservation and the environment are further boosting market demand.

Restraint:

Competition from rivalling solutions

Surfactants are outperformed by compounds produced from polymers, natural surfactants, and enzymes. These goods are also reasonably priced and environmentally beneficial. These substitutes are soft and gentle, capable of making nice foam and ideal for those who choose to pursue the natural and organic path. Additionally, they produce actions including detergency, wetting, emulsifying, solubilising, dispersing, and foaming. Thus, the numerous advantages of alternative products pose a problem for surfactants.

Opportunity:

Growing attention to hygiene

Surfactants act as effective detergents. Water spreads out more evenly as surfactants lower the surface tension of the liquid. Additionally, it aids in soil penetration, soil aeration, and soil trapping. By interfering with and destroying the lipids and proteins that make up the cell membrane, it can kill bacteria. Without surfactants, soaps wouldn't combine with water; instead, they would just roll off the surface, making cleaning considerably more challenging. The market is expanding as a result of an increase in personal cleanliness.

Threat:

High cost of raw materials

Due to environmental concerns and the price of crude oil, the price of raw materials is erratic. Surfactant's negative environmental consequences, such as toxicity and biodegradability, have an impact on the cost of raw resources. Several regional governments have imposed rules for resource usage and environmental preservation. Market expansion would be hampered by the high cost of raw materials and technological limitations in the commercial production of petroleum products.

COVID-19 Impact:

The market was positively impacted by COVID-19. The public's attention on cleanliness and hygiene intensified throughout the epidemic. Numerous product improvements contributed to the increase in sales in the household sector that was observed in Pandemic. Surfactants are often utilised as disinfectants in residential and commercial settings. The need for surfactants rises along with the use of sanitizers. Sales fell during the epidemic mostly as a result of supply chain logistical issues. But since the epidemic, the demand has substantially increased.

The anionic surfactants segment is expected to be the largest during the forecast period:

The anionic surfactants segment is estimated to have a lucrative growth. Anionic surfactants are organic substances. For removing dirt, mud, and some greasy stains, anionic surfactants are the most effective. After ionisation, these surfactants begin to function. The anionic surfactants ionise and become negatively charged when they are introduced to water. Surfactants that are negatively charged adhere to positively charged substances like clay. Anionic is a widely used ingredient for detergent and cleaning solutions because it produces a significant volume of foam when combined with the base. The growing demand for linear alkyl benzene used in cleaning products and detergents is boosting the segment's demand.

The personal care segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period:

The personal care segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period. Surfactants are utilised for many unique effects, including cleaning, foaming, thickening, emulsifying, solubilizing, enhancing penetration, and antimicrobial activities. The most common surfactants used in personal care products are sodium stearate, stearic acid, and sodium lauriminodipropionate. Additionally, surfactants allow for the fine dispersion of colour pigments in lipstick and cosmetics. They can be discovered in dental pastes, hair lotions, shaving creams, hair dyes, and fragrances. The increasing use of personal care products is driving up demand in the market.

Region with largest share:

Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to the rise in population. The financial growth of developing nations like China, Japan, and India is a challenge. Raw materials are very accessible in this region, and labour is inexpensive. Additionally, modernization and higher living standards are being seen throughout Asia. China is the world's largest user and net importer of non-ionic goods, which offers opportunities for expansion. The personal care, home care, textile, and industrial & institutional cleaning applications are expanding in the Asia Pacific region as a result.

Region with highest CAGR:

Europe is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to the increased demand from home care, and personal care industries. The growing cosmetic and textile sectors will support market expansion since Europe is a significant region for the fashion industry. Detergents, cleansers, and other goods using surfactants as a basic ingredient are widely produced in Germany. Due to a growing economy and increased product accessibility, nearly 50% of the market shares in Europe are now accounted for by components found in products made from renewable natural resources.

Key players in the market

Some of the key players profiled in the Surfactants Market include BASF SE, Evonik Industries AG, P&G Chemicals, Clariant International Ltd., Stepan Company, Solvay, Lonza Group Ltd., Ashland Global Holdings Inc., Lion Corporation, Croda International, Nouryon, Galaxy Surfactants Limited, Dow Inc., Kao Corporation, Huntsman Corporation and Greenko.

Key Developments:

In February 2023, Croda International Plc agreed to acquire Solus Biotech, a global leader in premium, biotechnology-derived beauty actives, from Solus Advanced Materials for a total consideration of KRW 350 Mn (approximately £232 Mn) on a debt-free, cash-free basis.

In December 2022, Evonik Industries AG launched a new biosurfactant, namely, REWOFERM RL 100. It is fully biodegradable and sourced from renewable feedstocks.

In October 2022, BASF and Hannong Chemicals, Inc. planned to create a joint venture for the commercial production of non-ionic surfactants in Asia Pacific.

In October 2022, Greenko signed an agreement to supply 250 kilo tons of surfactants to Germany-based Uniper. The exports are likely to start in 2025. The partnership is intended to explore surfactants and renewable energy opportunities to meet the growth in demand for low-carbon energy across the globe.

In May 2022, Stepan Company has started the construction at its existing Pasadena, Texas facility to build and operate a new alkoxylation plant.

Types Covered:

  • Anionic Surfactants
  • Cationic Surfactants
  • Non-ionic Surfactants
  • Amphoteric Surfactants
  • Silicone Surfactants
  • Other Types

Substrates Covered:

  • Chemically Synthesized
  • Synthetic Surfactants
  • Bio-based Surfactants

Applications Covered:

  • Food Processing
  • Home Care
  • Personal Care
  • Textile & Leather
  • Industrial & Institutional Cleaning
  • Plastics
  • Oilfield Chemicals
  • Emulsion Polymerization
  • Lubricants & Fuel Additives
  • Agricultural Chemicals
  • Other Applications

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2021, 2022, 2023, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Application Analysis
  • 3.7 Emerging Markets
  • 3.8 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Surfactants Market, By Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Anionic Surfactants
    • 5.2.1 Linear Alkylbenzene Sulfonates (LAS)
    • 5.2.2 Alkyl Ether Sulfates (AES)
    • 5.2.3 Alcoholic Sulfates
    • 5.2.4 Sodium Lauryl Sulfates
  • 5.3 Cationic Surfactants
    • 5.3.1 Behentrimonium Chloride
    • 5.3.2 Distearyl Dimethyl Ammonium Chloride
    • 5.3.3 Quaternary Ammonium Compounds
  • 5.4 Non-ionic Surfactants
    • 5.4.1 Alkylphenol Ethoxylates (APE/APEO)
    • 5.4.2 Alcohol Ethoxylates
    • 5.4.3 Fatty Acid Alkoxylates
    • 5.4.4 Amine Oxides
  • 5.5 Amphoteric Surfactants
    • 5.5.1 Alkylamphoacetates
    • 5.5.2 Alkyliminopropionates
    • 5.5.3 Alkylamphopropionates
    • 5.5.4 Cocamidopropyl Betaine
  • 5.6 Silicone Surfactants
  • 5.7 Other Types

6 Global Surfactants Market, By Substrate

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Chemically Synthesized
  • 6.3 Synthetic Surfactants
  • 6.4 Bio-based Surfactants

7 Global Surfactants Market, By Application

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Food Processing
  • 7.3 Home Care
  • 7.4 Personal Care
  • 7.5 Textile & Leather
  • 7.6 Industrial & Institutional Cleaning
  • 7.7 Plastics
  • 7.8 Oilfield Chemicals
  • 7.9 Emulsion Polymerization
  • 7.10 Lubricants & Fuel Additives
  • 7.11 Agricultural Chemicals
  • 7.12 Other Applications

8 Global Surfactants Market, By Geography

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 North America
    • 8.2.1 US
    • 8.2.2 Canada
    • 8.2.3 Mexico
  • 8.3 Europe
    • 8.3.1 Germany
    • 8.3.2 UK
    • 8.3.3 Italy
    • 8.3.4 France
    • 8.3.5 Spain
    • 8.3.6 Rest of Europe
  • 8.4 Asia Pacific
    • 8.4.1 Japan
    • 8.4.2 China
    • 8.4.3 India
    • 8.4.4 Australia
    • 8.4.5 New Zealand
    • 8.4.6 South Korea
    • 8.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 8.5 South America
    • 8.5.1 Argentina
    • 8.5.2 Brazil
    • 8.5.3 Chile
    • 8.5.4 Rest of South America
  • 8.6 Middle East & Africa
    • 8.6.1 Saudi Arabia
    • 8.6.2 UAE
    • 8.6.3 Qatar
    • 8.6.4 South Africa
    • 9.6.5 Rest of Middle East & Africa

9 Key Developments

  • 9.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 9.2 Acquisitions & Mergers
  • 9.3 New Product Launch
  • 9.4 Expansions
  • 9.5 Other Key Strategies

10 Company Profiling

  • 10.1 BASF SE
  • 10.2 Evonik Industries AG
  • 10.3 P&G Chemicals
  • 10.4 Clariant International Ltd.
  • 10.5 Stepan Company
  • 10.6 Solvay
  • 10.7 Lonza Group Ltd.
  • 10.8 Ashland Global Holdings Inc.
  • 10.9 Lion Corporation
  • 10.10 Croda International
  • 10.11 Nouryon
  • 10.12 Galaxy Surfactants Limited
  • 10.13 Dow Inc.
  • 10.14 Kao Corporation
  • 10.15 Huntsman Corporation
  • 10.16 Greenko
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