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헬스케어 가상 비서 시장 예측(-2030년) : 제품, 기술, 최종사용자, 지역별 세계 분석

Healthcare Virtual Assistant Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Product (Smart Speakers, Chatbots and Other Products), Technology, End User and By Geography

발행일: | 리서치사: Stratistics Market Research Consulting | 페이지 정보: 영문 200+ Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    



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Stratistics MRC에 따르면, 세계 헬스케어 가상 비서 시장은 2023년 9억 3,310만 달러로 예측 기간 동안 CAGR 32.4%로 성장하여 2030년 66억 5,530만 달러에 달할 것으로 예상됩니다.

디지털 어시스턴트 또는 AI 어시스턴트로 알려진 가상 어시스턴트는 자연어로 사용자의 음성 지시를 이해하고 작업을 수행하는 애플리케이션 프로그램입니다. 이는 한 사람의 문의나 지시에 따라 작업을 수행할 수 있는 소프트웨어 에이전트입니다. 이들은 헬스케어 분야에서 채택되어 환자와의 관계를 더 나은 수준으로 끌어올릴 수 있도록 돕습니다. 이러한 보조자는 의료 서비스 품질을 개선하고 환자의 건강 기록, 인구 통계 데이터, 보험 정보 및 기타 기록 분석을 획득하는 데 도움을 줍니다.

Anthem Insurance Companies, Inc가 2017년 5월 발표한 자료에 따르면, 스마트폰 사용자의 약 52%가 모바일 앱을 통해 건강 정보를 수집하고 있으며, 의사의 26%는 앱이 환자와 소통하는 가장 효과적인 방법이라고 응답했으며, 의사의 약 93%는 모바일 앱이 의료 서비스 성과를 향상시킬 수 있다고 생각합니다.

인공지능의 통합이 진행 중

헬스케어 산업에서 인공지능(AI)은 대부분 사람이 직접 관여하지 않고 복잡한 의료 데이터를 분석하기 위해 소프트웨어와 알고리즘을 사용하는 것을 의미하며, AI 기술의 발전으로 최근 헬스케어용 자연어처리(NLP) 애플리케이션의 개발이 급증하고 있습니다. 급증하고 있습니다. 이러한 배경에서 의료계는 의료기관의 임상 및 운영 업무를 신속히 처리하고 강화할 수 있는 다양한 응용 분야에서 AI 기술의 잠재력을 더욱 주목하고 있습니다. 이것이 시장 확대의 원동력이 되고 있습니다.

적절한 의료 인프라의 부족

헬스케어 가상 도우미의 도입은 신흥국의 의료 인프라 부족이라는 심각한 문제를 부분적으로 해결하는 데 도움이 될 수 있습니다. 이 지역에서는 자격을 갖춘 의료 종사자 부족, 의료 시설에 대한 접근성 제한, 국민들의 의료 수요를 충족시킬 수 있는 자금 부족을 자주 겪고 있습니다. 가상 비서는 의료 종사자의 업무 관리에도 도움이 될 수 있습니다. 의료진이 부족한 가난한 국가에서는 가상 비서가 일반 사무 업무를 처리할 수 있습니다. 이러한 요소들이 시장 성장을 방해하고 있습니다.

인터넷 접근성 증가

챗봇의 수용과 활용은 모바일 플랫폼과 인터넷 접속의 확대, 그리고 스마트폰의 사용 증가에 큰 영향을 받고 있습니다. 이는 헬스케어 서비스의 범위를 크게 확장하고, 더 많은 고객을 확보할 수 있는 잠재력을 보장했습니다. 스마트 기기의 가상 비서 및 기타 첨단 기술은 환자와 의사의 상호작용을 포함하여 다양한 헬스케어 분야의 기업들 간의 중요한 대화를 촉진할 수 있습니다. 따라서 의료 종사자와 환자들 사이에서 스마트폰 사용이 증가하면 시장 확대가 예상됩니다.

높은 도입 비용

헬스케어 가상 비서 도입 비용이 높다는 것은 헬스케어 비지니스에서 큰 문제입니다. 의료 기관은 자신의 필요에 맞게 가상 어시스턴트를 맞춤화하기 위해 시간을 투자하고 자격을 갖춘 직원을 고용해야 합니다. 스마트하고 상황에 맞는 가상 비서를 개발하는 데는 상당한 비용이 소요될 수 있습니다. 헬스케어 업무의 복잡한 특성, 데이터 보안 규제, 커스터마이징의 필요성, 지속적인 유지보수 요구사항은 헬스케어 가상비서 구축 비용이 높은 주요 원인이며, 이는 시장 성장을 저해하는 요인입니다.

COVID-19의 영향:

COVID-19 사태는 시장에 긍정적인 영향을 미쳤습니다. 가상 비서 소프트웨어 및 애플리케이션의 사용자 수가 증가하면서 시장 성장에 영향을 미쳤습니다. 팬데믹 기간 동안 가상 어시스턴트는 일반적인 건강 및 복지 관련 문제에 대해 의사 및 기타 의료 전문가와 의사 소통을 지원했습니다. 많은 의료 전문가들이 전자적으로 환자에게 첫 진찰을 제공하여 불필요한 입원을 피하고 바이러스 감염 가능성을 낮추는 데 도움을 주었습니다.

예측 기간 동안 챗봇 부문이 가장 큰 비중을 차지할 것으로 예상

예측 기간 동안 챗봇 부문이 가장 큰 비중을 차지할 것으로 예상됩니다. 헬스케어 분야에서 챗봇은 의사, 간호사 및 환자에게 여러 수준의 텍스트, 음성 및 음성 지원을 제공하기 때문에 매우 수요가 많습니다. 시장 점유율이 가장 높은 이유는 주로 기계 학습 및 자연어 처리의 발전, 셀프 서비스 수요 증가, 가용성 향상, 저렴한 비용, 의료 분야의 모든 수준의 의사, 간호사 및 환자의 높은 수요에 기인합니다.

예측 기간 동안 공급자 분야의 CAGR이 가장 높을 것으로 예상

의료 서비스 제공자의 가상 비서 채택이 증가함에 따라 의료 서비스 제공자 부문은 예측 기간 동안 가장 높은 CAGR을 기록할 것으로 예상됩니다. 이는 의료 서비스 제공자들이 최첨단 기술 솔루션을 채택하고 업무 효율성을 높이기 위한 필요성이 높아졌기 때문입니다. 가상 비서는 의사의 일정 관리, 청구서 작성, 코딩, 전화 응대 등 다양한 업무에서 의료 종사자를 지원합니다. 이러한 시장 확대의 배경에는 의료 전문가들이 임상 워크플로우와 업무 효율을 보다 빠르게 개선하기 위해 인공지능을 활용하는 사례가 늘고 있기 때문입니다.

가장 큰 점유율을 차지하는 지역

예측 기간 동안 북미 지역이 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 이러한 배경에는 헬스케어 부문의 확대, 의료비 절감에 대한 수요 증가, 의료 시설의 기술 혁신에 대한 수요 증가, 임상 워크플로우와 환자 참여의 균형을 유지해야 한다는 업계의 요구가 증가하고 있기 때문입니다. 이 분야에는 강력한 경쟁자들이 존재하고 독창적인 제품을 출시하고 있기 때문에 이 지역 시장 확대에 많은 수익성 있는 전망이 있습니다.

CAGR이 가장 높은 지역:

아시아태평양은 저렴한 노동력, 낮은 생산 비용 등의 요인으로 인해 예측 기간 동안 가장 높은 CAGR을 기록할 것으로 예상됩니다. 인구 고령화와 만성질환의 증가, 스마트폰 및 원격 환자 모니터링 기기의 사용 확대가 시장 확대를 촉진할 것으로 예상됩니다. 또한, 예측 기간 동안 R&D 비용의 증가와 헬스케어 인프라의 확장은 전체 헬스케어 가상 비서 시장의 성장에 동등한 영향을 미칠 것으로 예상됩니다.

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  • 회사 프로필
    • 추가 시장 기업의 종합적인 프로파일링(최대 3개사까지)
    • 주요 기업 SWOT 분석(3개사까지)
  • 지역 세분화
    • 고객의 관심에 따른 주요 국가별 시장 추정 및 예측, CAGR(참고: 타당성 검토에 따른)
  • 경쟁사 벤치마킹
    • 제품 포트폴리오, 지리적 입지, 전략적 제휴를 기반으로 한 주요 기업 벤치마킹

목차

제1장 주요 요약

제2장 서문

  • 개요
  • 이해관계자
  • 조사 범위
  • 조사 방법
    • 데이터 마이닝
    • 데이터 분석
    • 데이터 검증
    • 조사 접근법
  • 조사 소스
    • 1차 조사 소스
    • 2차 조사 소스
    • 가정

제3장 시장 동향 분석

  • 성장 촉진요인
  • 성장 억제요인
  • 기회
  • 위협
  • 제품 분석
  • 기술 분석
  • 최종사용자 분석
  • 신흥 시장
  • 신종 코로나바이러스 감염증(COVID-19)의 영향

제4장 Porter's Five Forces 분석

  • 공급 기업의 교섭력
  • 구매자의 교섭력
  • 대체품의 위협
  • 신규 참여업체의 위협
  • 경쟁 기업 간의 경쟁 관계

제5장 세계의 헬스케어 가상 비서 시장 : 제품별

  • 스마트 스피커
  • 챗봇
  • 기타 제품

제6장 세계의 헬스케어 가상 비서 시장 : 기술별

  • 텍스트 기반
  • 문자 음성 변환
  • ASR/음성 인식
  • 기타 기술

제7장 세계의 헬스케어 가상 비서 시장 : 최종사용자별

  • 지불자
  • 프로바이더
  • 환자
  • 기타 최종사용자

제8장 세계의 헬스케어 가상 비서 시장 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 유럽
    • 독일
    • 영국
    • 이탈리아
    • 프랑스
    • 스페인
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양
    • 일본
    • 중국
    • 인도
    • 호주
    • 뉴질랜드
    • 한국
    • 기타 아시아태평양
  • 남미
    • 아르헨티나
    • 브라질
    • 칠레
    • 기타 남미
  • 중동 및 아프리카
    • 사우디아라비아
    • 아랍에미리트
    • 카타르
    • 남아프리카공화국
    • 기타 중동 및 아프리카

제9장 주요 발전

  • 계약, 파트너십, 협업, 합작투자
  • 인수와 합병
  • 신제품 발매
  • 사업 확대
  • 기타 주요 전략

제10장 기업 개요

  • Microsoft Corporation
  • Infermedica
  • ADA Digital Health
  • Neolytixc
  • Orbita
  • Intelligent Digital Avatars, Inc.
  • Sensely, Inc.
  • Healthtap, Inc.
  • Kognito Solutions
  • Babylon Healthcare Services Ltd.
  • MedRespond LLC
  • True Image Interactive, Inc.
  • Nuance Communications, Inc.
  • Verint Systems Inc.
  • CSS Corporation
  • Amazon
  • Royal Philips
  • EVA AI
ksm 23.11.30

According to Stratistics MRC, the Global Healthcare Virtual Assistant Market is accounted for $933.1 million in 2023 and is expected to reach $6,655.3 million by 2030 growing at a CAGR of 32.4% during the forecast period. Virtual assistants, often known as digital assistants or AI assistants are application programs that comprehend user voice instructions in natural language and carry out the task. It is a software agent that may carry out operations in response to inquiries or directions from a single person. These are those employed by the healthcare sector who aid in elevating patient involvement to a superior level. These aides improve the quality of healthcare services and support the organizations in obtaining patient health histories, demographic data, insurance information, and other record analysis.

According to data published by Anthem Insurance Companies, Inc., in May 2017, around 52% of the smartphone users gather health information using mobile apps; 26% of doctors say apps are the most effective ways to engage with patients, and nearly 93% of doctors believe mobile apps can improve outcomes of care delivery.

Market Dynamics:

Driver:

Increasing artificial intelligence integration

In the healthcare industry, artificial intelligence (AI) mostly refers to the use of software and algorithms to analyze complicated medical data without requiring direct human involvement. The development of a wide range of Natural Language Processing (NLP) applications for healthcare has surged recently due to advancements in AI technology. In light of this, medical professionals are looking more closely at the potential of AI technology for a range of uses that might speed up and enhance clinical and operational operations in healthcare institutions. This is the element driving the market's expansion.

Restraint:

Lack of adequate healthcare infrastructure

The deployment of healthcare virtual assistants can help to partially solve the critical issue of emerging nations' inadequate healthcare infrastructure. These areas frequently deal with a lack of qualified healthcare workers, restricted access to healthcare facilities, and inadequate funding to meet the healthcare demands of their populace. Virtual assistants can also help medical practitioners manage their workload. Virtual assistants can handle regular administrative work in poor nations with a shortage of medical professionals. These elements prevent the market from growing.

Opportunity:

Increasing access to the internet

The acceptance and usage of chatbots are significantly influenced by the expansion of mobile platforms and internet access as well as the increasing use of smartphones. This has significantly expanded the scope of healthcare services and guaranteed that an increasing number of customers may use them. Virtual assistants and other cutting-edge technology on smart devices can facilitate vital conversations between various healthcare sector players, including patient-doctor exchanges. Therefore, it is anticipated that a rise in smartphone usage among medical professionals and patients would support market expansion.

Threat:

High cost of installation

The high cost of implementing a healthcare virtual assistant is a major issue in the healthcare business. Healthcare institutions need to spend time and hire qualified staff to customize the virtual assistant to meet their unique needs. It may be quite expensive to develop a smart, context-aware virtual assistant. The complicated nature of healthcare operations, data security regulations, customisation needs, and continuous maintenance requirements are the main causes of the high cost of establishing a healthcare virtual assistant, which is impeding the market's growth.

COVID-19 Impact:

The market was positively influenced by the COVID-19 epidemic. The increasing number of users of virtual assistant software and applications is responsible for the market growth. During the pandemic, virtual assistants assisted people in communicating with doctors and other healthcare professionals with general health and well-being-related issues. Many medical professionals provided first consultations to patients electronically, assisting them in avoiding needless hospital stays and lowering their chance of contracting the virus.

The chatbots segment is expected to be the largest during the forecast period

The chatbots segment is expected to be the largest during the forecast period. In the healthcare sector, chatbots are highly sought after since they provide text, speech, and audio support to doctors, nurses, and patients on several levels. The highest market share is primarily attributable to advances in machine learning and natural language processing, as well as to rising self-service demand, increased availability, low cost, and high demand in the healthcare sector from doctors, nurses, and patients at all levels.

The providers segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The providers segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period due to the increase in the adoption of virtual assistants among healthcare providers. This is a result of the providers' increasing embrace of cutting-edge technical solutions and their need to increase job efficiency. Virtual assistants help healthcare practitioners with a range of tasks, such as managing doctors' calendars, invoicing, coding, and taking calls. The expansion of this market is being driven by the growing use of artificial intelligence by healthcare professionals to enhance clinical workflow and job efficiency in less time.

Region with largest share:

North America is projected to hold the largest market share during the forecast period. This is supported by the expanding healthcare sector, the growing need to control healthcare costs, the growing demand from healthcare facilities for technology innovations, and the growing requirement from the industry to preserve a balance between clinical workflow and patient involvement. Due to the presence of strong competitors in this area and their creative product releases, there are many profitable prospects for the expansion of the regional market.

Region with highest CAGR:

Asia Pacific is projected to hold the highest CAGR over the forecast period owing to the factors such as cheap labour, low production cost. The aging population and increasing incidence of chronic illnesses, in addition to the expanding usage of smartphones and remote patient monitoring equipment, are predicted to fuel market expansion. Furthermore, during the forecast period, expanding R&D expenditures and expanding healthcare infrastructure are anticipated to have an equal impact on the overall growth of the healthcare virtual assistant market.

Key players in the market

Some of the key players in Healthcare Virtual Assistant market include: Microsoft Corporation, Infermedica, ADA Digital Health, Neolytixc, Orbita, Intelligent Digital Avatars, Inc., Sensely, Inc., Healthtap, Inc., Kognito Solutions, Babylon Healthcare Services Ltd., MedRespond LLC, True Image Interactive, Inc., Nuance Communications, Inc., Verint Systems Inc., CSS Corporation, Amazon, Royal Philips and EVA AI.

Key Developments:

In April 2023, EVA.ai launched its AI Virtual Assistant, EVA Bot. This advanced virtual assistant utilizes a state-of-the-art Large Language Model (LLM) with an impressive 6 billion parameters, enabling it to deliver exceptional, intelligent communication abilities for large organizations, including prestigious institutions like the United Nations.

In March 2023, Royal Philips, a subsidiary of Koninklijke Philips N.V., launched Philips Virtual Care Management, a comprehensive range of adaptable solutions and services to assist health providers, systems, employers, and payers groups, to establish more meaningful connections with patients regardless of their location.

Products Covered:

  • Smart Speakers
  • Chatbots
  • Other Products

Technologies Covered:

  • Text Based
  • Text-to-Speech
  • ASR/Speech Recognition
  • Other Technologies

End Users Covered:

  • Payers
  • Providers
  • Patients
  • Other End Users

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2021, 2022, 2023, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Product Analysis
  • 3.7 Technology Analysis
  • 3.8 End User Analysis
  • 3.9 Emerging Markets
  • 3.10 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Healthcare Virtual Assistant Market, By Product

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Smart Speakers
  • 5.3 Chatbots
  • 5.4 Other Products

6 Global Healthcare Virtual Assistant Market, By Technology

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Text Based
  • 6.3 Text-to-Speech
  • 6.4 ASR/Speech Recognition
  • 6.5 Other Technologies

7 Global Healthcare Virtual Assistant Market, By End User

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Payers
  • 7.3 Providers
  • 7.4 Patients
  • 7.5 Other End Users

8 Global Healthcare Virtual Assistant Market, By Geography

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 North America
    • 8.2.1 US
    • 8.2.2 Canada
    • 8.2.3 Mexico
  • 8.3 Europe
    • 8.3.1 Germany
    • 8.3.2 UK
    • 8.3.3 Italy
    • 8.3.4 France
    • 8.3.5 Spain
    • 8.3.6 Rest of Europe
  • 8.4 Asia Pacific
    • 8.4.1 Japan
    • 8.4.2 China
    • 8.4.3 India
    • 8.4.4 Australia
    • 8.4.5 New Zealand
    • 8.4.6 South Korea
    • 8.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 8.5 South America
    • 8.5.1 Argentina
    • 8.5.2 Brazil
    • 8.5.3 Chile
    • 8.5.4 Rest of South America
  • 8.6 Middle East & Africa
    • 8.6.1 Saudi Arabia
    • 8.6.2 UAE
    • 8.6.3 Qatar
    • 8.6.4 South Africa
    • 8.6.5 Rest of Middle East & Africa

9 Key Developments

  • 9.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 9.2 Acquisitions & Mergers
  • 9.3 New Product Launch
  • 9.4 Expansions
  • 9.5 Other Key Strategies

10 Company Profiling

  • 10.1 Microsoft Corporation
  • 10.2 Infermedica
  • 10.3 ADA Digital Health
  • 10.4 Neolytixc
  • 10.5 Orbita
  • 10.6 Intelligent Digital Avatars, Inc.
  • 10.7 Sensely, Inc.
  • 10.8 Healthtap, Inc.
  • 10.9 Kognito Solutions
  • 10.10 Babylon Healthcare Services Ltd.
  • 10.11 MedRespond LLC
  • 10.12 True Image Interactive, Inc.
  • 10.13 Nuance Communications, Inc.
  • 10.14 Verint Systems Inc.
  • 10.15 CSS Corporation
  • 10.16 Amazon
  • 10.17 Royal Philips
  • 10.18 EVA AI
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