시장보고서
상품코드
1489337

세미 트레일러 시장 예측(-2030년) : 유형, 재료, 톤수, 최종사용자, 지역별 세계 분석

Semi-Trailers Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Type (Refrigerated Trailers, Lowboy Trailers, Flat Bed Trailer, Tankers, Dry Vans and Other Types), Material, Tonnage, End User and By Geography

발행일: | 리서치사: Stratistics Market Research Consulting | 페이지 정보: 영문 200+ Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    


※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

Stratistics MRC에 따르면 세계의 세미 트레일러 시장은 2023년에 367억 달러를 차지하며, 예측 기간 중 CAGR 7.6%로 성장하며, 2030년에는 613억 달러에 달할 전망입니다.

세미 트레일러는 일반적으로 트럭이나 트랙터 유닛에 의해 견인되는 트레일러의 일종으로 화물이나 상품을 운반하기 위해 설계되었습니다. 앞바퀴와 뒷바퀴가 있고 차량로 연결된 히치로 견인되는 풀 트레일러와 달리 세미 트레일러는 뒷바퀴만 있고 5륜 커플링을 사용하여 트랙터 유닛에 부착됩니다. 세미 트레일러는 장거리에서 대량의 화물을 이동시키기 위해 운송 업계에서 일반적으로 사용됩니다. 평상형, 냉장 트레일러(리퍼), 드라이 밴, 유조선, 자동차 및 가축과 같은 특정 유형의 화물을 운반하기 위한 특수 트레일러 등 다양한 크기와 구성으로 제공됩니다.

유로스타트에 따르면 EU 역내 내륙 화물 운송의 75% 이상, 즉 약 1조 7,500억 톤킬로미터(tkm)가 도로를 통해 운송되고 있습니다. 유럽 일부 지역에서는 이 비율이 90% 또는 그 이상에 달하는 곳도 있습니다.

도로 운송 의존도 증가

시장은 도로 운송에 대한 의존도를 높이는 방향으로 크게 변화하고 있습니다. 이러한 추세는 주로 도로 인프라의 개선, 유연한 배송 일정, 철도 및 해상 운송과 같은 다른 운송 수단에 비해 비용 효율성 등 여러 가지 요인에 의해 주도되고 있습니다. 또한 기술 발전으로 인해 보다 효율적이고 신뢰할 수 있는 세미 트레일러가 등장하여 간소화된 물류 솔루션을 원하는 기업 사이에서 더욱 인기를 얻고 있습니다.

경량 트레일러에 주목

경량 트레일러는 세미 트레일러 시장에서 몇 가지 문제에 직면해 있습니다. 경량 소재는 내구성을 떨어뜨릴 수 있으므로 경량화와 구조적 무결성의 균형을 맞추는 것이 매우 중요합니다. 첨단 소재는 제조 및 수리 비용이 많이 들기 때문에 비용에 대한 고려도 한몫을 합니다. 규제 기준과 안전 요구 사항으로 인해 경량 트레일러를 위한 특별한 엔지니어링 솔루션이 필요한 경우가 많습니다. 이러한 문제들은 전체적으로 세미 트레일러 시장에서 경량 트레일러의 채택과 경쟁력에 영향을 미칩니다.

콜드체인 제품에 대한 수요

세미 트레일러 시장에서 콜드체인 제품에 대한 수요는 온도에 민감한 운송에 대한 요구가 증가함에 따라 크게 성장하고 있습니다. 제약, 식품 및 음료, 헬스케어 등의 산업은 제품의 무결성을 유지하기 위해 콜드체인 물류에 크게 의존하고 있습니다. 이러한 추세는 효율적이고 신뢰할 수 있는 콜드체인 솔루션에 대한 수요 증가와 함께 첨단 냉동 시스템과 온도 모니터링 기술이 탑재된 전용 세미 트레일러의 채택을 촉진하고 있습니다.

인프라의 문제

불충분한 운송 경로와 항만 혼잡은 적시 배송을 방해하여 비용 증가와 공급망 혼란을 초래합니다. 저장 시설의 부족은 이러한 문제를 더욱 악화시켜 재고 관리 능력을 제한합니다. 또한 낡은 창고나 시설이 열악한 창고는 트레일러의 양과 유형을 처리하는 데 어려움을 겪으며 전반적인 효율성과 고객 만족도에 영향을 미치고 있습니다. 이러한 인프라 격차를 해소하는 것은 시장의 지속적인 성장과 경쟁력을 위해 매우 중요합니다.

COVID-19의 영향 :

COVID-19는 세미 트레일러 시장에 큰 영향을 미쳐 생산, 공급망, 수요에 혼란을 가져왔습니다. 가동 중단과 규제로 인해 생산량이 감소하고 납품이 지연되었습니다. 원자재 가격의 변동도 어려움을 가중시켜 이익률에 영향을 미쳤습니다. 그러나 생필품 운송에 중점을 두면서 시장은 회복력을 보였고, E-Commerce 활동이 활발해지면서 물류 수요가 증가하여 어느 정도 회복을 촉진했습니다.

예측 기간 중 로우보이 트레일러 부문이 가장 큰 비중을 차지할 것으로 예상됩니다.

예측 기간 중 로우보이 트레일러 부문이 가장 큰 시장으로 성장할 것으로 예상됩니다. 낮은 데크 높이와 탈착식 구즈넥 설계로 인해 건설 기계, 산업 부품, 대형 차량과 같은 키가 큰 장비를 운반하는 데 이상적입니다. 로우보이는 안정성을 높이고 적재 및 하역을 용이하게 하여 특수한 운송 수요에 적합합니다. 재료 및 설계의 발전으로 최신 로우보이 트레일러는 부피가 큰 화물의 효율적이고 안전한 운송을 보장하여 물류 산업에 큰 기여를 하고 있습니다.

농업 분야는 예측 기간 중 가장 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예상됩니다.

농업 분야는 예측 기간 중 가장 높은 CAGR을 보일 것으로 예상됩니다. 이 트레일러는 높은 적재 능력, 내구성, 다양한 작물 및 장비를 다룰 수 있는 유연성을 제공합니다. 높이 조절 및 개선된 서스펜션 시스템과 같은 트레일러 설계의 발전으로 인해 농업용으로의 적합성이 더욱 향상되고 있습니다. 또한 GPS 추적 및 텔레매틱스와 같은 기술의 채택은 농장에서 시장까지 운송의 효율성과 안전성을 향상시켜 이 시장 부문의 성장을 가속하고 있습니다.

가장 큰 점유율을 차지하는 지역 :

북미는 광활한 국토, 광범위한 도로망, 화물 운송에 대한 높은 수요로 인해 예측 기간 중 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 이 산업은 차량 관리를 위한 텔레매틱스 통합, 연비 향상을 위한 공기역학적 설계, 충돌 완화 시스템 및 트레일러 추적과 같은 안전 기능 등 기술 발전이 두드러지게 나타나고 있습니다.

CAGR이 가장 높은 지역 :

아시아태평양은 효율적인 운송 솔루션에 대한 수요 증가로 인해 예측 기간 중 가장 높은 CAGR을 유지할 것으로 예상됩니다. 도로 건설, 고속도로, 항만, 물류 단지 등 진행 중인 인프라 프로젝트가 대형 및 특수 세미 트레일러 수요를 견인하고 있습니다. 엄격한 배기가스 규제와 더 안전하고 연비가 좋은 차량을 장려하는 규제 또한 시장에 영향을 미치고 있으며, 제조업체들은 기술적으로 진보된 세미 트레일러 개발에 집중하고 있습니다.

무료 커스터마이징 서비스

이 보고서를 구독하는 고객은 다음과 같은 무료 맞춤화 옵션 중 하나를 사용할 수 있습니다. :

  • 기업 개요
    • 추가 시장 기업의 종합적인 프로파일링(최대 3사)
    • 주요 기업의 SWOT 분석(최대 3사)
  • 지역 세분화
    • 고객의 관심에 따른 주요 국가별 시장 추정치, 예측, CAGR(주: 타당성 확인에 따름)
  • 경쟁사 벤치마킹
    • 제품 포트폴리오, 지역적 입지, 전략적 제휴를 기반으로 한 주요 기업 벤치마킹

목차

제1장 주요 요약

제2장 서문

  • 개요
  • 이해관계자
  • 조사 범위
  • 조사 방법
    • 데이터 마이닝
    • 데이터 분석
    • 데이터 검증
    • 조사 어프로치
  • 조사 정보원
    • 1차 조사 정보원
    • 2차 조사 정보원
    • 전제조건

제3장 시장 동향 분석

  • 촉진요인
  • 억제요인
  • 기회
  • 위협
  • 최종사용자 분석
  • 신흥 시장
  • COVID-19의 영향

제4장 Porter's Five Forces 분석

  • 공급 기업의 교섭력
  • 구매자의 교섭력
  • 대체품의 위협
  • 신규 진출업체의 위협
  • 경쟁 기업간 경쟁 관계

제5장 세계의 세미 트레일러 시장 : 유형별

  • 냉장 트레일러
  • 로보이 트레일러
  • 플랫베드 트레일러
  • 탱커
  • 드라이 밴
  • 기타 유형

제6장 세계의 세미 트레일러 시장 : 재질별

  • 강철
  • 알루미늄
  • 복합
  • 목재
  • 기타 자료

제7장 세계의 세미 트레일러 시장 : 톤수별

  • 25톤 이하
  • 25-50톤
  • 51-100톤
  • 100톤 이상

제8장 세계의 세미 트레일러 시장 : 최종사용자별

  • 운송·물류
  • 건설 및 중기
  • 농업
  • 석유 및 가스 산업
  • 냉장 운송
  • 기타 최종사용자

제9장 세계의 세미 트레일러 시장 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 유럽
    • 독일
    • 영국
    • 이탈리아
    • 프랑스
    • 스페인
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양
    • 일본
    • 중국
    • 인도
    • 호주
    • 뉴질랜드
    • 한국
    • 기타 아시아태평양
  • 남미
    • 아르헨티나
    • 브라질
    • 칠레
    • 기타 남미
  • 중동 및 아프리카
    • 사우디아라비아
    • 아랍에미리트
    • 카타르
    • 남아프리카공화국
    • 기타 중동 및 아프리카

제10장 주요 발전

  • 계약, 파트너십, 협업, 합병사업
  • 인수합병
  • 신제품 발매
  • 사업 확대
  • 기타 주요 전략

제11장 기업 프로파일링

  • Kogel Trailer GmbH & Co. KG
  • CIMC Vehicles Group Co., Ltd.
  • Sinotruk(Hong Kong) Limited
  • Kassbohrer Fahrzeugwerke GmbH
  • Vanguard National Trailer Corporation
  • Stoughton Trailers, LLC
  • Trail King Industries, Inc.
  • Fontaine Trailer Company, Inc.
  • MAC Trailer Manufacturing, Inc.
  • Heil Trailer International
  • East Manufacturing Corporation
  • Great Dane Trailers
  • Hyundai Translead
  • Utility Trailer Manufacturing Company
  • Schmitz Cargobull AG
  • MaxiTRANS
  • Doepker Industries Ltd.
  • Manac Inc.
  • Wilson Trailer Company
KSA 24.06.10

According to Stratistics MRC, the Global Semi-Trailer Market is accounted for $36.7 billion in 2023 and is expected to reach $61.3 billion by 2030 growing at a CAGR of 7.6% during the forecast period. A semi-trailer is a type of trailer that is typically pulled by a truck or tractor unit and is designed to carry freight or goods. Unlike a full trailer, which has front and rear axles and is pulled by a hitch connected to a vehicle, a semi-trailer has only rear axles and is attached to the tractor unit using a fifth wheel coupling. Semi-trailers are commonly used in the transportation industry for moving large quantities of cargo over long distances. They come in various sizes and configurations, including flatbeds, refrigerated trailers (reefers), dry vans, tankers, and specialized trailers for carrying specific types of goods like automobiles or livestock.

According to Eurostat, over 75% of inland cargo transports within the European Union, i.e., about 1,750 billion metric ton-kilometer (tkm), travel by road. In some European territories, this percentage is as high as 90%, or even more.

Market Dynamics:

Driver:

Increasing reliance on road transportation

The market is witnessing a significant shift towards increased reliance on road transportation. This trend is primarily driven by several factors such as improved road infrastructure, flexible delivery schedules, and cost-effectiveness compared to other modes like rail or sea transport. Additionally, advancements in technology have led to more efficient and reliable semi-trailers, further boosting their popularity among businesses seeking streamlined logistics solutions.

Restraint:

Focus on lightweight trailers

Lightweight trailers face several challenges in the semi-trailer market. Balancing weight reduction with structural integrity is crucial, as lighter materials can compromise durability. Cost considerations play a role, as advanced materials can be expensive to manufacture and repair. Regulatory standards and safety requirements often necessitate specific engineering solutions for lightweight trailers. These challenges collectively impact the adoption and competitiveness of lightweight trailers in the semi-trailer market.

Opportunity:

Demand for cold chain products

The demand for cold chain products in the semi-trailer market is experiencing significant growth due to the increasing need for temperature-sensitive transportation. Industries such as pharmaceuticals, food and beverages, and healthcare rely heavily on cold chain logistics to maintain product integrity. This trend is driving the adoption of specialized semi-trailers equipped with advanced refrigeration systems and temperature monitoring technologies, catering to the rising demand for efficient and reliable cold chain solutions.

Threat:

Infrastructure issues

Inadequate transportation routes and congestion at ports hinder timely deliveries, leading to increased costs and supply chain disruptions. Insufficient storage facilities further exacerbate these issues, limiting inventory management capabilities. Additionally, outdated or insufficiently equipped warehouses struggle to handle the volume and variety of trailers, impacting overall efficiency and customer satisfaction. Addressing these infrastructure gaps is crucial for the sustained growth and competitiveness of the market.

Covid-19 Impact:

The COVID-19 pandemic significantly impacted the semi-trailer market, causing disruptions in production, supply chains, and demand. Lockdowns and restrictions led to decreased manufacturing output and delayed deliveries. Fluctuating raw material prices also added to the challenges, affecting profit margins. However, the market showed resilience with a shift in focus towards essential goods transportation. Increased e-commerce activities also boosted demand for logistics, driving some recovery.

The lowboy trailers segment is expected to be the largest during the forecast period

The lowboy trailers segment is expected to be the largest during the forecast period. Their low deck height and detachable gooseneck design make them ideal for hauling tall equipment like construction machinery, industrial components, and large vehicles. Lowboys offer enhanced stability and easier loading/unloading, making them preferred for specialized transportation needs. With advancements in materials and design, modern lowboy trailers ensure efficient and safe transportation of bulky cargo, contributing significantly to the logistics industry.

The agriculture segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The agriculture segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period. These trailers offer high load capacity, durability, and flexibility in handling various crops and equipment. Advancements in trailer design, such as adjustable height and improved suspension systems, further enhance their suitability for agricultural use. Additionally, the adoption of technology like GPS tracking and telematics improves efficiency and safety in farm-to-market transportation, driving the growth of this market segment.

Region with largest share:

North America is projected to hold the largest market share during the forecast period driven by the region's vast landmass, extensive road networks, and strong demand for freight transportation. The industry has seen significant technological advancements, such as the integration of telematics for fleet management, aerodynamic designs to improve fuel efficiency, and safety features like collision mitigation systems and trailer tracking.

Region with highest CAGR:

Asia Pacific is projected to hold the highest CAGR over the forecast period driven by increasing demand for efficient transportation solutions. Ongoing infrastructure projects, including road construction, highways, ports, and logistics parks, are driving the demand for heavy-duty and specialized semi-trailers. Stringent emission norms and regulations promoting safer and more fuel-efficient vehicles have also influenced the market, with manufacturers focusing on developing technologically advanced semi-trailers.

Key players in the market

Some of the key players in Semi-Trailer market include Kogel Trailer GmbH & Co. KG, CIMC Vehicles Group Co., Ltd., Sinotruk (Hong Kong) Limited, Kassbohrer Fahrzeugwerke GmbH, Vanguard National Trailer Corporation, Stoughton Trailers, LLC, Trail King Industries, Inc., Fontaine Trailer Company, Inc., MAC Trailer Manufacturing, Inc., Heil Trailer International, East Manufacturing Corporation, Great Dane Trailers, Hyundai Translead, Utility Trailer Manufacturing Company, Schmitz Cargobull AG, MaxiTRANS, Doepker Industries Ltd., Manac Inc. and Wilson Trailer Company.

Key Developments:

In April 2023, MaxiTRANS, Australia's heavy-duty, locally manufactured semi-trailer solutions supplier partnered with Schmitz Cargobull, the International OEM and European trailer market player. Schmitz Cargobull is now a stakeholder in MaxiTRANS, and the two firms collaborated to expand their presence in the Australian trailer industry.

In April 2023, Schmitz Cargobull and Trimble partnered to boost data-driven freight forwarding. Trailer manufacturer Schmitz Cargobull partnered with technology company Trimble to enable freight forwarders to use real-time data more effectively.

Types Covered:

  • Refrigerated Trailers
  • Lowboy Trailers
  • Flat Bed Trailer
  • Tankers
  • Dry Vans
  • Other Types

Materials Covered:

  • Steel
  • Aluminum
  • Composite
  • Wood
  • Other Materials

Tonnage Covered:

  • Below 25 T
  • 25 T-50 T
  • 51 T-100 T
  • Above 100 T

End Users Covered:

  • Transportation and Logistics
  • Construction and Heavy Equipment
  • Agriculture
  • Oil and Gas Industry
  • Refrigerated Transport
  • Other End Users

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2021, 2022, 2023, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 End User Analysis
  • 3.7 Emerging Markets
  • 3.8 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Semi-Trailer Market, By Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Refrigerated Trailers
  • 5.3 Lowboy Trailers
  • 5.4 Flat Bed Trailer
  • 5.5 Tankers
  • 5.6 Dry Vans
  • 5.7 Other Types

6 Global Semi-Trailer Market, By Material

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Steel
  • 6.3 Aluminum
  • 6.4 Composite
  • 6.5 Wood
  • 6.6 Other Materials

7 Global Semi-Trailer Market, By Tonnage

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Below 25 T
  • 7.3 25 T-50 T
  • 7.4 51 T-100 T
  • 7.5 Above 100 T

8 Global Semi-Trailer Market, By End User

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Transportation and Logistics
  • 8.3 Construction and Heavy Equipment
  • 8.4 Agriculture
  • 8.5 Oil and Gas Industry
  • 8.6 Refrigerated Transport
  • 8.7 Other End Users

9 Global Semi-Trailer Market, By Geography

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 North America
    • 9.2.1 US
    • 9.2.2 Canada
    • 9.2.3 Mexico
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
    • 9.3.2 UK
    • 9.3.3 Italy
    • 9.3.4 France
    • 9.3.5 Spain
    • 9.3.6 Rest of Europe
  • 9.4 Asia Pacific
    • 9.4.1 Japan
    • 9.4.2 China
    • 9.4.3 India
    • 9.4.4 Australia
    • 9.4.5 New Zealand
    • 9.4.6 South Korea
    • 9.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 9.5 South America
    • 9.5.1 Argentina
    • 9.5.2 Brazil
    • 9.5.3 Chile
    • 9.5.4 Rest of South America
  • 9.6 Middle East & Africa
    • 9.6.1 Saudi Arabia
    • 9.6.2 UAE
    • 9.6.3 Qatar
    • 9.6.4 South Africa
    • 9.6.5 Rest of Middle East & Africa

10 Key Developments

  • 10.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 10.2 Acquisitions & Mergers
  • 10.3 New Product Launch
  • 10.4 Expansions
  • 10.5 Other Key Strategies

11 Company Profiling

  • 11.1 Kogel Trailer GmbH & Co. KG
  • 11.2 CIMC Vehicles Group Co., Ltd.
  • 11.3 Sinotruk (Hong Kong) Limited
  • 11.4 Kassbohrer Fahrzeugwerke GmbH
  • 11.5 Vanguard National Trailer Corporation
  • 11.6 Stoughton Trailers, LLC
  • 11.7 Trail King Industries, Inc.
  • 11.8 Fontaine Trailer Company, Inc.
  • 11.9 MAC Trailer Manufacturing, Inc.
  • 11.10 Heil Trailer International
  • 11.11 East Manufacturing Corporation
  • 11.12 Great Dane Trailers
  • 11.13 Hyundai Translead
  • 11.14 Utility Trailer Manufacturing Company
  • 11.15 Schmitz Cargobull AG
  • 11.16 MaxiTRANS
  • 11.17 Doepker Industries Ltd.
  • 11.18 Manac Inc.
  • 11.19 Wilson Trailer Company
비교리스트
0 건의 상품을 선택 중
상품 비교하기
전체삭제