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3D 디지털 자산 시장 예측(-2030년) : 자산 유형별, 구성요소별, 자산 품질별, 전개별, 용도별, 최종사용자별, 지역별 세계 분석

3D Digital Asset Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Asset Type, Component, Asset Quality, Deployment, Application, End User and By Geography

발행일: | 리서치사: Stratistics Market Research Consulting | 페이지 정보: 영문 200+ Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    



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Stratistics MRC에 따르면, 세계 3D 디지털 자산 시장은 2024년 300억 달러 규모이며, 예측 기간 동안 연평균 15.1% 성장하여 2030년에는 698억 달러에 달할 것으로 예상됩니다.

3D 디지털 자산은 3차원 객체의 전문적인 디지털 표현으로 모델, 애니메이션, 텍스처 및 관련 컨텐츠를 포함할 수 있습니다. 이러한 자산은 3D 컨텐츠 전용으로 설계된 디지털 자산 관리(DAM) 시스템에서 관리됩니다. 이러한 시스템은 3D 자산을 정리, 저장, 검색할 수 있는 중앙 집중식 저장소를 제공하고, 사용자 간의 효율적인 협업을 가능하게 하며, 파일의 최신 반복을 유지하기 위한 버전 제어를 보장합니다. 이러한 시스템은 여러 사용자가 동시에 자산을 작업할 수 있도록 지원하여 생산성을 향상시키고 오류의 위험을 줄입니다.

3D 모델링 소프트웨어의 지속적인 개선

3D 모델링 소프트웨어의 발전은 자산 생성 및 최적화를 간소화하여 생산성을 향상시키고, 아티스트의 작업 시간과 인건비를 절감할 수 있습니다. 텍스처 베이킹이나 리토폴로지 같은 고급 툴은 시각적 충실도를 높여 3D 모델을 더욱 매력적이고 게임, VR, AR 애플리케이션에 적합하게 만듭니다. 이러한 고품질 자산은 시장 수요를 촉진하고 사용자 경험을 향상시키기 때문에 3D 모델링 소프트웨어는 기업에게 매우 가치 있는 도구가 되고 있습니다.

보편적으로 채택된 기술 표준이 부족하다

3D 디지털 자산 시장에서 보편적인 기술 표준의 부재는 파편화를 초래하고 호환성 문제와 데이터 손실을 야기합니다. 이는 플랫폼 간 원활한 자산 이동을 방해하고 시장 확장을 제한하는 요인으로 작용합니다. 또한 보편적인 표준이 없기 때문에 기업들은 각기 다른 플랫폼에 맞게 3D 자산을 최적화하기 위해 많은 시간, 자원, 리소스를 투자해야 하며, 이는 높은 거래 비용을 초래하여 시장 성장을 저해하고 있습니다.

몰입형 체험에 대한 수요 증가

3D 에셋은 의료 교육에서 VR 엔터테인먼트에 이르기까지 다양한 용도로 활용될 수 있습니다. 이는 3D 디지털 에셋 시장을 확대하고 업계 전반의 혁신을 촉진하고 있습니다. 실시간 렌더링 및 생성형 AI와 같은 기술의 발전으로 에셋 제작의 품질과 효율성이 향상되어 크리에이터들이 몰입형 애플리케이션을 위한 고품질 모델을 제작할 수 있게 되었습니다. 이러한 발전은 디지털 컨텐츠의 리얼리즘과 인터랙티비티에 대한 기대치가 높아짐에 따라 시장을 주도하는 데 매우 중요한 역할을 하고 있습니다.

지적재산권 및 라이선싱 문제

3D 디지털 자산 시장은 무단 복제 및 배포로 인한 저작권 침해의 위험에 직면해 있으며, 이는 창작자들이 작품을 공유하고 공동 프로젝트에 참여하는 것을 방해할 수 있습니다. 또한, 다양한 라이선스 모델이 자산의 가용성과 수익 가능성에 영향을 미쳐 창작자와 사용자 사이에 장벽을 만들고 있습니다. 명확한 라이선스 조건의 필요성은 혼란과 분쟁을 야기하고 시장 내 거래를 복잡하게 만들고 있습니다.

COVID-19의 영향:

COVID-19는 3D 디지털 자산 시장에 큰 영향을 미쳤으며, 몰입형 디지털 경험에 대한 수요 증가로 인해 3D 디지털 자산 시장의 성장을 가속화했습니다. 비즈니스가 원격으로 전환됨에 따라 교육, 협업, 마케팅을 위한 가상현실(VR) 및 증강현실(AR) 애플리케이션의 사용이 급증했습니다. 이러한 변화로 인해 E-Commerce, 엔터테인먼트, 교육 등 다양한 분야에서 고품질 3D 자산에 대한 수요가 증가했습니다.

예측 기간 동안 3D 모델 부문이 최대 규모일 것으로 예상됩니다.

3D 모델은 제품 시각화를 강화하고 고객 참여를 높이며, E-Commerce에서 반품률을 낮추기 때문에 예측 기간 동안 3D 모델이 가장 큰 비중을 차지할 것으로 예상되며, VR 및 AR 애플리케이션의 몰입형 경험에 대한 수요가 급증하면서 고품질 3D 모델 수요가 증가하고 있습니다. 고품질 3D 모델이 요구되고 있습니다. 게임, 교육 및 훈련과 같은 산업은 인터랙티브한 환경을 만들기 위해 사실적인 3D 에셋에 의존하고 있으며, 이는 3D 디지털 에셋 시장의 성장을 주도하고 있습니다.

예측 기간 동안 가상 경험 분야가 가장 높은 CAGR을 기록할 것으로 전망

향상된 VR 헤드셋, AR 글래스, 몰입형 입력 장치는 보다 현실적이고 매력적인 가상 경험을 제공하기 때문에 가상 경험 분야는 예측 기간 동안 가장 높은 CAGR을 기록할 것으로 예상됩니다. 또한, 그래픽 렌더링, 실시간 시뮬레이션, 공간 오디오의 발전은 더욱 몰입감 있고 사실적인 가상 환경을 구현하는 데 기여하고 있습니다. 가상 작업 공간과 협업 도구는 원격지에서의 팀워크와 프로젝트 관리를 용이하게 하여 생산성과 커뮤니케이션을 향상시킵니다.

가장 큰 점유율을 차지하는 지역

북미는 기술 혁신의 중심지이며, 3D 모델링, 렌더링 및 시뮬레이션 기술의 발전이 시장 성장을 주도하고 있어 예측 기간 동안 북미가 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 또한 북미의 영화, TV, 게임 산업은 CG 영상, 특수 효과, 몰입감 있는 경험을 위해 고품질 3D 에셋에 크게 의존하고 있습니다. 또한, 북미 기업들의 R&D에 대한 막대한 투자가 3D 에셋 기술 및 애플리케이션의 발전을 뒷받침하고 있습니다.

CAGR이 가장 높은 지역:

아시아태평양은 예측 기간 동안 가장 높은 CAGR을 기록할 것으로 예상됩니다. 이는 아시아태평양, 특히 중국, 한국, 일본 등의 국가에서 게임 산업의 성장으로 인해 게임 디자인 및 개발을 위한 고품질 3D 에셋에 대한 수요가 증가하고 있기 때문입니다. 또한 영화 및 미디어 산업은 시각 효과, 애니메이션, 몰입감 있는 경험을 위해 3D 에셋을 사용하고 있습니다. 또한, 교육, 부동산, 소매 등 다양한 분야에서 가상현실(VR) 및 증강현실(AR) 기술의 채택이 증가하면서 디테일한 3D 디지털 자산에 대한 수요가 증가하고 있습니다.

무료 커스터마이징 제공:

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  • 기업 개요
    • 추가 시장 기업의 종합적인 프로파일링(최대 3개사까지)
    • 주요 기업 SWOT 분석(최대 3개사)
  • 지역 세분화
    • 고객의 관심에 따른 주요 국가별 시장 추정치, 예측, CAGR(주 : 타당성 검토에 따른)
  • 경쟁사 벤치마킹
    • 제품 포트폴리오, 지리적 입지, 전략적 제휴를 기반으로 한 주요 기업 벤치마킹

목차

제1장 주요 요약

제2장 서문

  • 개요
  • 이해관계자
  • 조사 범위
  • 조사 방법
    • 데이터 마이닝
    • 데이터 분석
    • 데이터 검증
    • 조사 접근법
  • 조사 정보 출처
    • 1차 조사 정보 출처
    • 2차 조사 정보 출처
    • 가정

제3장 시장 동향 분석

  • 성장 촉진요인
  • 성장 억제요인
  • 기회
  • 위협
  • 용도 분석
  • 최종사용자 분석
  • 신흥 시장
  • COVID-19의 영향

제4장 Porter's Five Forces 분석

  • 공급 기업의 교섭력
  • 구매자의 교섭력
  • 대체품의 위협
  • 신규 참여업체의 위협
  • 경쟁 기업 간의 경쟁 관계

제5장 세계의 3D 디지털 자산 시장 : 자산 유형별

  • 3D 모델
  • 텍스처
  • 애니메이션
  • 디지털 트윈
  • 가상 환경
  • 3D 렌더링 자산
  • 3D 조각
  • 3D 오디오
  • 기타 자산 유형

제6장 세계의 3D 디지털 자산 시장 : 구성요소별

  • 하드웨어
    • 3D 스캐너
    • 모션 캡쳐 시스템
  • 소프트웨어
    • 3D 모델링 소프트웨어
    • 3D 스캔 소프트웨어
    • 3D 애니메이션 소프트웨어
    • 3D 렌더링 및 시각화 소프트웨어
    • 영상 재구성 소프트웨어
  • 서비스
    • 전문 서비스
    • 매니지드 서비스
  • 기타 구성요소

제7장 세계의 3D 디지털 자산 시장 : 자산 품질별

  • 로 폴리곤
  • 미디엄 폴리곤
  • 하이포리곤
  • 기타 자산 품질

제8장 세계의 3D 디지털 자산 시장 : 전개별

  • 온프레미스
  • 클라우드 기반

제9장 세계의 3D 디지털 자산 시장 : 용도별

  • 시각화
  • 시뮬레이션
  • 디지털 프로토타이핑
  • 게임과 애니메이션
  • 가상 경험
  • 마케팅과 광고
  • 기타 용도

제10장 세계의 3D 디지털 자산 시장 : 최종사용자별

  • 건축·건설
  • 헬스케어
  • 자동차·제조업
  • 소매·E-Commerce
  • 항공우주 및 방위
  • 교육
  • 미디어와 엔터테인먼트
  • 기타 최종사용자

제11장 세계의 3D 디지털 자산 시장 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 유럽
    • 독일
    • 영국
    • 이탈리아
    • 프랑스
    • 스페인
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양
    • 일본
    • 중국
    • 인도
    • 호주
    • 뉴질랜드
    • 한국
    • 기타 아시아태평양
  • 남미
    • 아르헨티나
    • 브라질
    • 칠레
    • 기타 남미
  • 중동 및 아프리카
    • 사우디아라비아
    • 아랍에미리트
    • 카타르
    • 남아프리카공화국
    • 기타 중동 및 아프리카

제12장 주요 발전

  • 계약, 파트너십, 협업, 합작투자
  • 인수와 합병
  • 신제품 발매
  • 사업 확대
  • 기타 주요 전략

제13장 기업 개요

  • Adobe
  • Aprimo LLC
  • Autodesk Inc.
  • Bynder
  • Canto Inc.
  • Cloudinary Ltd
  • Cognizant Technology Solutions Corp.
  • Digizuite A/S
  • echo3D, Inc.
  • IBM Corporation
  • MediaBeacon Inc.
  • Meta
  • Microsoft
  • Nuxeo
  • NVIDIA Corporation
  • Oracle Corporation
  • Siemens
  • Sony Corporation
  • Trimble Inc.
  • Unity Technologies
ksm 24.10.07

According to Stratistics MRC, the Global 3D Digital Asset Market is accounted for $30.0 billion in 2024 and is expected to reach $69.8 billion by 2030 growing at a CAGR of 15.1% during the forecast period. 3D Digital Asset is a specialized digital representation of three-dimensional objects, which can include models, animations, textures, and related content. These assets are managed within a Digital Asset Management (DAM) system designed specifically for 3D content. Such systems provide a centralized repository for organizing, storing, and retrieving 3D assets, enabling efficient collaboration among users and ensuring version control to maintain the latest iterations of files. These systems support multiple users working on assets simultaneously, improving productivity and reducing the risk of errors

Market Dynamics:

Driver:

Continuous improvements in 3D modeling software

3D modeling software advancements improve productivity by streamlining asset creation and optimization, reducing time for artists and labor costs. Advanced tools like texture baking and retopology enhance visual fidelity, making 3D models more engaging and relevant for gaming, VR, and AR applications. These higher-quality assets drive market demand and enhance user experiences, making 3D modeling software a valuable tool for businesses.

Restraint:

Lack of universally adopted technical standards

The lack of universal technical standards in the 3D digital asset market leads to fragmentation, causing compatibility issues and data loss. This hinders seamless asset transfer across platforms, limiting market expansion. Additionally, the absence of universal standards results in higher transaction costs, as companies need to invest more time, resources, and resources in optimizing 3D assets for different platforms hampering the growth of the market.

Opportunity:

Growing demand for immersive experiences

3D assets offer versatility across various applications, from medical education to VR entertainment. This broadens the 3D digital asset market and encourages innovation across industries. Technological advancements like real-time rendering and generative AI are enhancing asset production quality and efficiency, enabling creators to create high-quality models for immersive applications. This evolution is crucial for meeting growing expectations for realism and interactivity in digital content drives the market.

Threat:

Intellectual property and licensing issues

The 3D digital asset market faces increased risk of copyright infringement due to unauthorized reproduction or distribution, which can deter creators from sharing their work and participating in collaborative projects. Additionally, diverse licensing models impact asset availability and revenue potential, creating barriers for creators and users. The need for clear licensing terms can lead to confusion and disputes, complicating transactions within the market.

Covid-19 Impact:

The COVID-19 pandemic has significantly impacted the 3D Digital Asset market, accelerating its growth due to increased demand for immersive digital experiences. As businesses shifted to remote operations, there was a surge in the use of virtual reality (VR) and augmented reality (AR) applications for training, collaboration, and marketing. This shift led to a heightened need for high-quality 3D assets across various sectors, including e-commerce, entertainment, and education.

The 3D models segment is expected to be the largest during the forecast period

The 3D models is expected to be the largest during the forecast period because 3D models enhance product visualization, boosting customer engagement and reducing return rates in e-commerce. The demand for immersive experiences in VR and AR applications has surged, necessitating high-quality 3D models. Industries like gaming, education, and training rely on realistic 3D assets to create interactive environments, driving the growth of the 3D digital asset market.

The virtual experience segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The virtual experience segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period bacause enhanced VR headsets, AR glasses, and immersive input devices provide more realistic and engaging virtual experiences. Furthermore, advances in graphics rendering, real-time simulation, and spatial audio contribute to more immersive and realistic virtual environments. Virtual workspaces and collaboration tools facilitate remote teamwork and project management, enhancing productivity and communication.

Region with largest share:

North America is projected to hold the largest market share during the forecast period because North America is a hub for technological innovation, with advancements in 3D modeling, rendering, and simulation technologies driving market growth. In addition, the film, television, and gaming industries in North America rely heavily on high-quality 3D assets for computer-generated imagery, special effects, and immersive experiences. Furthermore, significant investments in research and development by North American companies support the advancement of 3D asset technologies and applications.

Region with highest CAGR:

Asia Pacific is projected to witness the highest CAGR over the forecast period driven due to the growing gaming industry in APAC, particularly in countries like China, South Korea, and Japan, drives demand for high-quality 3D assets for game design and development. Moreover, the film and media industries use 3D assets for visual effects, animation, and immersive experiences. Furthermore, increased adoption of virtual reality (VR) and augmented reality (AR) technologies across various sectors, including education, real estate, and retail, boosts the need for detailed 3D digital assets.

Key players in the market

Some of the key players in 3D Digital Asset market include Adobe, Aprimo LLC, Autodesk Inc., Bynder, Canto Inc., Cloudinary Ltd, Cognizant Technol ogy Solutions Corp., Digizuite A/S, echo3D, Inc., IBM Corporation, MediaBeacon Inc., Meta, Microsoft, Nuxeo , NVIDIA Corporation, Oracle Corporation, Siemens, Sony Corporation, Trimble Inc. And Unity Technologies

Key Developments:

In September 2024, IBM celebrated the opening of its new flagship office at One Madison Avenue, marking a significant milestone for the New York-based global technology company. It joins a long tradition of IBM contributions to New York's thriving technology industry, including our deep partnerships with academic and research institutions across the state.

In September 2024, IBM and Intel have announced a collaboration to deploy Intel(R) Gaudi(R) 3 AI accelerators as a service on IBM Cloud. This offering, which is expected to be available in early 2025, aims to help more cost effectively scale enterprise AI and drive innovation underpinned with security and resiliency.

In August 2024, Siemens provides unrivalled distribution network transparency with SICAM Enhanced Grid Sensor. Unparalleled transparency delivers customers enhanced operational efficiency, improved reliability, and cost savings.

Asset Types Covered:

  • 3D Models
  • Textures
  • Animations
  • Digital Twins
  • Virtual Environments
  • 3D Rendering Assets
  • 3D Sculptures
  • 3D Audio
  • Other Asset Types

Components Covered:

  • Hardware
  • Software
  • Services
  • Other Components

Asset Qualities Covered:

  • Low-poly
  • Medium-poly
  • High-poly
  • Other Asset Qualities

Deployments Covered:

  • On-Premises
  • Cloud-Based

Applications Covered:

  • Visualization
  • Simulation
  • Digital Prototyping
  • Gaming & Animation
  • Virtual Experience
  • Marketing & Advertising
  • Other Applications

End Users Covered:

  • Architecture & Construction
  • Healthcare
  • Automotive & Manufacturing
  • Retail & E-commerce
  • Aerospace & Defense
  • Education
  • Media & Entertainment
  • Other End Users

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2022, 2023, 2024, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Application Analysis
  • 3.7 End User Analysis
  • 3.8 Emerging Markets
  • 3.9 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global 3D Digital Asset Market, By Asset Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 3D Models
  • 5.3 Textures
  • 5.4 Animations
  • 5.5 Digital Twins
  • 5.6 Virtual Environments
  • 5.7 3D Rendering Assets
  • 5.8 3D Sculptures
  • 5.9 3D Audio
  • 5.10 Other Asset Types

6 Global 3D Digital Asset Market, By Component

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Hardware
    • 6.2.1 3D Scanner
    • 6.2.2 Motion Capture Systems
  • 6.3 Software
    • 6.3.1 3D Modeling Software
    • 6.3.2 3D Scanning Software
    • 6.3.3 3D Animation Software
    • 6.3.4 3D Rendering and Visualization Software
    • 6.3.6 Image Reconstruction Software
  • 6.4 Services
    • 6.4.1 Professional Services
    • 6.4.2 Managed Services
  • 6.5 Other Components

7 Global 3D Digital Asset Market, By Asset Quality

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Low-poly
  • 7.3 Medium-poly
  • 7.4 High-poly
  • 7.5 Other Asset Qualities

8 Global 3D Digital Asset Market, By Deployment

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 On-Premises
  • 8.3 Cloud-Based

9 Global 3D Digital Asset Market, By Application

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Visualization
  • 9.3 Simulation
  • 9.4 Digital Prototyping
  • 9.5 Gaming & Animation
  • 9.6 Virtual Experience
  • 9.7 Marketing & Advertising
  • 9.8 Other Applications

10 Global 3D Digital Asset Market, By End User

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 Architecture & Construction
  • 10.3 Healthcare
  • 10.4 Automotive & Manufacturing
  • 10.5 Retail & E-commerce
  • 10.6 Aerospace & Defense
  • 10.7 Education
  • 10.8 Media & Entertainment
  • 10.9 Other End Users

11 Global 3D Digital Asset Market, By Geography

  • 11.1 Introduction
  • 11.2 North America
    • 11.2.1 US
    • 11.2.2 Canada
    • 11.2.3 Mexico
  • 11.3 Europe
    • 11.3.1 Germany
    • 11.3.2 UK
    • 11.3.3 Italy
    • 11.3.4 France
    • 11.3.5 Spain
    • 11.3.6 Rest of Europe
  • 11.4 Asia Pacific
    • 11.4.1 Japan
    • 11.4.2 China
    • 11.4.3 India
    • 11.4.4 Australia
    • 11.4.5 New Zealand
    • 11.4.6 South Korea
    • 11.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 11.5 South America
    • 11.5.1 Argentina
    • 11.5.2 Brazil
    • 11.5.3 Chile
    • 11.5.4 Rest of South America
  • 11.6 Middle East & Africa
    • 11.6.1 Saudi Arabia
    • 11.6.2 UAE
    • 11.6.3 Qatar
    • 11.6.4 South Africa
    • 11.6.5 Rest of Middle East & Africa

12 Key Developments

  • 12.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 12.2 Acquisitions & Mergers
  • 12.3 New Product Launch
  • 12.4 Expansions
  • 12.5 Other Key Strategies

13 Company Profiling

  • 13.1 Adobe
  • 13.2 Aprimo LLC
  • 13.3 Autodesk Inc.
  • 13.4 Bynder
  • 13.5 Canto Inc.
  • 13.6 Cloudinary Ltd
  • 13.7 Cognizant Technology Solutions Corp.
  • 13.8 Digizuite A/S
  • 13.9 echo3D, Inc.
  • 13.10 IBM Corporation
  • 13.11 MediaBeacon Inc.
  • 13.12 Meta
  • 13.13 Microsoft
  • 13.14 Nuxeo
  • 13.15 NVIDIA Corporation
  • 13.16 Oracle Corporation
  • 13.17 Siemens
  • 13.18 Sony Corporation
  • 13.19 Trimble Inc.
  • 13.20 Unity Technologies
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