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시장보고서
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세계의 코발트 프리 배터리 시장 예측(-2030년) : 유형별, 최종 사용자별, 지역별 분석Cobalt Free Batteries Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Type (Lead Acid Batteries and Lithium Ferrous (Iron) Phosphate Battery), End User (Energy Storage, Electric Vehicles and Other End Users) and By Geography |
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Stratistics MRC에 따르면, 코발트 프리 배터리 세계 시장은 2024년 16억 5,000만 달러에 이르고, 예측 기간 동안 16.4%의 연평균 복합 성장률(CAGR)로 성장하여 2030년에는 41억 1,000만 달러에 달할 것으로 예상됩니다.
코발트 프리 배터리는 기존 리튬 이온 배터리에 사용되는 중요하고 값비싼 부품인 코발트의 사용을 최소화하거나 제거하도록 설계된 에너지 저장 솔루션입니다. 코발트 프리 배터리의 추진은 코발트의 윤리적 조달, 환경 영향 및 가격 변동에 대한 우려에서 비롯되었습니다. 이러한 배터리는 일반적으로 철, 니켈, 망간과 같은 대체 재료를 사용하여 유사하거나 개선된 성능 특성을 달성합니다. 예를 들어, 리튬인산철(LiFePO4) 배터리는 코발트를 포함하지 않는 일반적인 선택이며, 코발트 함유 배터리에 비해 안전성, 안정성 및 비용 효율성이 향상되었습니다.
전기자동차의 급속한 확대
전기차(EV) 시장의 급속한 확장은 코발트 프리 배터리의 개발을 크게 앞당기고 있으며, 그 주된 이유는보다 지속 가능하고 비용 효율적인 에너지 저장 솔루션을 추구하기 때문입니다. 기존 리튬이온 배터리는 코발트에 의존하고 있어 공급망 위험, 윤리적 채굴 방법, 환경 영향에 대한 우려가 있습니다. 이에 따라 연구자들과 제조업체들은 코발트를 사용하지 않거나 사용량을 크게 줄인 대체품을 개발하기 위한 노력을 강화하고 있습니다. 이러한 코발트 프리 배터리는 종종 리튬 인산철(LFP) 및 기타 혁신적인 화학 물질과 같은 재료를 통합하여 동등한 에너지 밀도와 향상된 안전성을 제공할 수 있습니다.
라이프사이클과 재활용의 문제
윤리적, 환경적 우려로 인해 코발트 의존도를 줄이기 위해 설계된 코발트 프리 배터리는 수명 주기 및 재활용에 큰 도전 과제를 안고 있습니다. 이러한 배터리의 제조는 잘 알려지지 않았거나 지속 가능한 조달이 어려운 대체 재료에 의존하는 경우가 많습니다. 이러한 배터리는 노후화되면 성능이 저하되어 폐기 및 재활용 문제가 발생할 수 있습니다. 재활용 공정이 확립된 기존 리튬-코발트 배터리와 달리, 코발트 프리 배터리는 효율적인 재활용 경로가 없기 때문에 귀중한 재료의 회수가 복잡하고 폐기물이 증가할 수 있습니다.
기후 변화에 대한 사람들의 인식이 높아지고 있습니다.
기후 변화에 대한 사회적 인식이 높아짐에 따라 코발트 프리 배터리를 포함한 보다 지속 가능한 기술에 대한 관심이 높아지고 있습니다. 환경 파괴와 비윤리적 채굴을 유발하는 광물인 코발트를 사용하지 않는 이 배터리는 환경 친화적인 대안을 찾는 광범위한 움직임과 맥을 같이 합니다. 친환경 제품에 대한 소비자의 인식이 높아짐에 따라 친환경 제품에 대한 소비자 수요가 증가하고 제조업체가 혁신을 촉진하고 지속가능성을 우선시하게 될 것입니다. 이러한 변화는 환경 영향을 줄이고 윤리적 조달을 촉진할 수 있는 코발트 프리 배터리 기술의 연구 개발을 촉진하고 있습니다.
연구 개발 비용
코발트 프리 배터리와 관련된 높은 연구개발비용은 보급에 큰 장벽이 되고 있습니다. 코발트 의존성이 없는 대체 배터리 화학물질의 개발은 성능, 안전성, 수명 기준을 충족하기 위해 광범위한 조사가 필요합니다. 이 과정에는 첨단 기술과 숙련된 인력에 대한 막대한 재정적 투자가 필요합니다. 그러나 이러한 새로운 유형의 배터리 생산 설비를 구축하고 규모를 확장하는 데는 더 많은 비용이 소요됩니다. 코발트 프리 배터리는 기존 리튬 이온 배터리의 성능에 필적하거나 그 이상이어야 하기 때문에 엄격한 테스트와 검증이 필요하며, 이는 비용이 많이 듭니다.
코로나19 팬데믹은 지속 가능한 에너지 저장 기술의 발전에 필수적인 코발트 프리 배터리의 개발과 공급망에 큰 영향을 미쳤습니다. 코로나19는 초기에 전 세계 공급망을 혼란에 빠뜨렸고, 코발트 프리 대체품에 사용되는 재료를 포함하여 배터리 기술에 필수적인 재료의 생산과 유통에 영향을 미쳤습니다. 전기자동차(EV) 및 재생에너지 솔루션에 대한 수요가 급증하면서 제조업체들은 원자재 조달과 생산 일정 유지에 어려움을 겪었습니다. 팬데믹은 코발트 의존형 배터리 시스템의 취약성을 부각시켰고, 코발트 채굴과 관련된 공급망 위험과 환경 문제를 완화하기 위해 코발트 비사용 솔루션에 대한 노력을 강화했습니다.
예측 기간 동안 납축전지 분야가 가장 큰 분야가 될 것으로 예상됩니다.
납축전지 분야는 예측 기간 동안 가장 큰 시장이 될 것으로 예상됩니다. 전통적으로 납축전지는 성능과 수명을 향상시키기 위해 코발트를 포함한 다양한 금속과 성분에 의존해 왔습니다. 코발트는 그 특성으로 인해 가치가 있는 반면, 채굴 관행으로 인해 환경 및 윤리적 문제가 제기되고 있습니다. 제조업체들은 코발트를 사용하지 않는 대안에 주목함으로써 환경에 미치는 영향과 분쟁 광물에 대한 의존도를 줄이는 것을 목표로 하고 있습니다. 이러한 혁신에는 코발트를 사용하지 않으면서도 성능을 유지하거나 향상시킬 수 있는 대체 재료와 대체 기술을 통해 납축전지의 효율을 향상시키는 것이 포함됩니다.
예측 기간 동안 가장 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예상되는 분야는 전기자동차 부문입니다.
예측 기간 동안 전기자동차 분야가 가장 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예상됩니다. 전자기기 및 전기자동차에 일반적으로 사용되는 기존 리튬이온 배터리는 코발트에 크게 의존하고 있으며, 채굴 방식에 따라 윤리적, 환경적 우려가 제기되고 있습니다. 리튬인산철(LFP) 및 나트륨 이온과 같은 대체 화학물질을 사용하는 코발트 프리 배터리는 희소하고 논란의 여지가 있는 물질에 대한 의존도를 줄임으로써 유망한 해결책을 제시할 수 있습니다. 이러한 대체 재료는 공급망 리스크를 줄일 뿐만 아니라 안전성을 높이고 비용을 절감할 수 있습니다. 배터리 기술이 발전함에 따라 코발트 프리 배터리는 점점 더 현실화되고 있으며, 보다 환경 친화적이고 탄력적인 에너지 저장 생태계를 지원하고 있습니다.
추정 기간 동안 북미가 가장 큰 시장 점유율을 차지했습니다. 지속 가능하고 윤리적인 에너지 솔루션에 대한 수요가 증가함에 따라 기업, 연구기관 및 정부는 코발트 프리 배터리 기술의 혁신과 확장을 위해 협력하고 있습니다. 이러한 협력적 노력은 기술적 문제를 극복하고, 배터리 성능을 개선하며, 생산 비용을 절감하는 데 초점을 맞추었습니다. 예를 들어, 자동차 제조업체와 기술 기업 간의 협력은 배터리 화학 및 제조 공정에서 획기적인 발전을 가져왔습니다.
유럽은 지속가능성과 환경 영향 감소에 대한 노력으로 인해 이러한 규제가 강화됨에 따라 예측 기간 동안 수익성 높은 성장을 보일 것으로 예상됩니다. 유럽 당국은 비윤리적 채굴 관행과 공급망 취약성과 관련된 코발트와 같은 주요 광물 사용에 대한 엄격한 가이드라인을 시행함으로써 대체 배터리 기술의 연구와 생산을 장려하고 있습니다. 유럽연합(EU)의 배터리 지침 및 기타 입법 조치는 배터리 화학의 혁신을 촉진하고 보다 지속 가능하고 윤리적인 재료로의 전환을 촉진하고 있습니다. 이러한 규제 추진은 코발트 의존도를 줄이는 것을 목표로 할 뿐만 아니라 더 깨끗한 에너지 솔루션으로의 전환을 촉진하고 에너지 저장 시스템의 이산화탄소 배출량을 줄임으로써 유럽 그린딜의 광범위한 목표를 지원합니다.
According to Stratistics MRC, the Global Cobalt Free Batteries Market is accounted for $1.65 billion in 2024 and is expected to reach $4.11 billion by 2030 growing at a CAGR of 16.4% during the forecast period. Cobalt-free batteries are energy storage solutions designed to minimize or eliminate the use of cobalt, a critical and often costly component traditionally used in lithium-ion batteries. The push for cobalt-free batteries stems from concerns about cobalt's ethical sourcing and environmental impact, as well as its fluctuating prices. These batteries typically use alternative materials, such as iron, nickel, or manganese, to achieve similar or improved performance characteristics. For instance, lithium iron phosphate (LiFePO4) batteries are a popular cobalt-free option, offering enhanced safety, stability, and cost-effectiveness compared to their cobalt-containing counterparts.
Rapid expansion of the electric vehicle
The rapid expansion of the electric vehicle (EV) market is significantly advancing the development of cobalt-free batteries, primarily driven by the quest for more sustainable and cost-effective energy storage solutions. Traditional lithium-ion batteries rely on cobalt, which raises concerns about supply chain risks, ethical mining practices, and environmental impact. In response, researchers and manufacturers are intensifying efforts to create alternatives that do not use cobalt or use it in much smaller quantities. These cobalt-free batteries often incorporate materials like lithium iron phosphate (LFP) or other innovative chemistries, which can offer comparable energy density and improved safety.
Lifecycle and recycling issues
Cobalt-free batteries, designed to reduce reliance on cobalt due to its ethical and environmental concerns, face significant lifecycle and recycling challenges. The manufacturing of these batteries often relies on alternative materials that can be less well-understood or harder to source sustainably. As these batteries age, their performance can degrade, potentially leading to issues in disposal and recycling. Unlike traditional lithium-cobalt batteries, which have well-established recycling processes, cobalt-free batteries may lack efficient recycling pathways, complicating the recovery of valuable materials and increasing waste.
Rising public awareness of climate change
As public awareness of climate change intensifies, there is a growing push toward more sustainable technologies, including cobalt-free batteries. These batteries, which avoid using cobalt-a mineral often linked to environmental degradation and unethical mining practices-align with the broader movement for greener alternatives. Increased awareness has heightened consumer demand for eco-friendly products, compelling manufacturers to innovate and prioritize sustainability. This shift is driving research and development in cobalt-free battery technologies, which promise to reduce environmental impact and promote ethical sourcing.
Research and development costs
The high research and development (R&D) costs associated with cobalt-free batteries are a significant barrier to their widespread adoption. Developing alternative battery chemistries that do not rely on cobalt involves extensive research to ensure they meet performance, safety, and longevity standards. This process requires substantial financial investment in both cutting-edge technologies and skilled personnel. However, building and scaling up production facilities for these new battery types entails further costs. Cobalt-free batteries must match or exceed the performance of traditional lithium-ion batteries, which necessitates rigorous testing and validation, driving up expenses.
The COVID-19 pandemic significantly impacted the development and supply chain of cobalt-free batteries, which are crucial for advancing sustainable energy storage technologies. Initially, the pandemic disrupted global supply chains, affecting the production and distribution of essential materials for battery technologies, including those used in cobalt-free alternatives. As demand for electric vehicles (EVs) and renewable energy solutions surged, manufacturers faced challenges in sourcing raw materials and maintaining production schedules. The pandemic highlighted the vulnerabilities of cobalt-dependent battery systems, intensifying the push towards cobalt-free solutions to reduce supply chain risks and environmental concerns associated with cobalt mining.
The Lead Acid Batteries segment is expected to be the largest during the forecast period
Lead Acid Batteries segment is expected to be the largest during the forecast period. Traditionally, lead-acid batteries have relied on various metals and components, including cobalt, for enhancing performance and longevity. Cobalt, while valuable for its properties, poses environmental and ethical concerns due to mining practices. By focusing on cobalt-free alternatives, manufacturers aim to reduce the environmental impact and reliance on conflict minerals. These innovations involve improving the efficiency of lead-acid batteries through alternative materials and technologies that maintain or even enhance performance while avoiding the use of cobalt.
The Electric Vehicles segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
Electric Vehicles segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period. Traditional lithium-ion batteries, commonly used in electronics and electric vehicles, rely heavily on cobalt, which poses ethical and environmental concerns due to its mining practices. Cobalt-free batteries, utilizing alternative chemistries like lithium iron phosphate (LFP) or sodium-ion, offer a promising solution by reducing reliance on scarce and controversial materials. These alternatives not only mitigate supply chain risks but also enhance safety and lower costs. As advancements in battery technology continue to evolve, cobalt-free batteries are becoming increasingly viable, supporting a greener and more resilient energy storage ecosystem.
North America region commanded the largest share of the market over the extrapolated period. As demand for sustainable and ethical energy solutions grows, companies, research institutions, and governments are joining forces to innovate and scale cobalt-free battery technologies. Collaborative efforts are focusing on overcoming technical challenges, improving battery performance, and reducing production costs. For example, partnerships between automakers and tech firms are leading to breakthroughs in battery chemistry and manufacturing processes.
Europe region is poised to witness profitable growth during the projected period as these regulations are driven by the region's commitment to sustainability and reducing environmental impact. By enforcing stricter guidelines on the use of critical minerals like cobalt, which are often associated with unethical mining practices and supply chain vulnerabilities, European authorities are incentivizing the research and production of alternative battery technologies. The European Union's Battery Directive and other legislative measures are promoting innovation in battery chemistry, encouraging the shift towards more sustainable and ethical materials. This regulatory push not only aims to reduce dependence on cobalt but also supports the broader goals of the European Green Deal by facilitating the transition to cleaner energy solutions and reducing the carbon footprint of energy storage systems.
Key players in the market
Some of the key players in Cobalt Free Batteries market include BYD Company Limited, Contemporary Amperex Technology Co. Limited, Enevate Corporation, Freudenberg Sealing Technologies, LG Energy Solution, QuantumScape Corporation, Sion Power Corporation, Tesla, Inc and Toshiba Corporation.
In January 2024, BYD signed a land pre-purchase agreement with the Szeged Municipal Government in Hungary for a passenger car factory. It marks a significant milestone in BYD's European expansion.
In September 2023, Under the partnership and licensing agreement, the two California-based companies, Enevate and NantG Power, will each contribute their proprietary cathode and anode innovations to commercialise and produce silicon-dominated battery technology in large quantities. The cells will be designed for electric vehicles, as well as electric scooters, heavy-duty drones and fast-charging storage systems.
In June 2023, The University of California, Irvine have developed a long-lasting cobalt-free batteries that are made with nickel. These batteries will be used in electronic vehicles.