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시장보고서
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세계의 소프트웨어 정의 차량(SDV) 시장 예측 : 제공 제품별, SDV 유형별, E/E 아키텍쳐별, 추진 유형별, 자율성 레벨별, 차량 유형별, 용도별, 지역별 분석(-2030년)Software Defined Vehicle Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Offering (Software, Hardware and Service), SDV Type, E/E Architecture, Propulsion Type, Level of Autonomy, Vehicle Type, Application and by Geography |
Stratistics MRC에 따르면 세계의 소프트웨어 정의 차량(SDV) 시장은 2024년 516억 4,000만 달러로 추정되고, 예측 기간 중 CAGR은 20.1%로 성장할 전망이며, 2030년에는 1,549억 6,000만 달러에 달할 것으로 예상됩니다.
차량의 성능과 기능을 향상시키기 위해 최첨단 소프트웨어 기술을 통합한 소프트웨어 정의 차량(SDV)은 자동차 업계에서의 혁명적인 변화를 상징하고 있습니다. SDV의 집중형 소프트웨어 아키텍처는 기존 자동차와는 다른 언제나 업데이트 및 변경이 가능하기 때문에 제조업체는 OTA(Over-The-Air)로 새로운 기능과 기능 확장을 구현할 수 있습니다. 이러한 적응성을 통해 자동차 제조업체는 소비자의 요구나 법적 요구 사항의 변화에 신속하게 대응할 수 있습니다.
국제 데이터 기업(IDC)에 따르면 자동차 소프트웨어에 대한 세계 지출은 2025년까지 1,000억 달러 이상에 달할 것으로 예상되며, 자동차 산업에서 소프트웨어 솔루션에 대한 의존도가 높아지고 있음이 부각되어 있습니다.
고객의 경험 향상에 대한 요구
첨단 기술에 익숙해짐에 따라 자동차 성능과 기능에 대한 고객의 요구가 변화하고 있습니다. 개별 고객 서비스에 대한 요구가 높아짐에 따라 촉진 요인은 자신의 취향에 맞게 사용자 정의할 수 있는 인포테인먼트 시스템과 연결 옵션을 갖춘 자동차를 요구합니다. 제조업체 각사는 이 동향을 받아 사용자와 자동차와의 상호작용을 향상시키는 소프트웨어에 투자하고 있으며, 음성인식, 통합 앱, 스마트 네비게이션 등의 기능을 제공합니다. 또한 강화된 안전 기능에 대한 관심은 ADAS 기술의 보급을 뒷받침하고 있습니다. ADAS 기술은 주로 적응형 크루즈 컨트롤, 충돌 회피, 차선 유지 지원과 같은 기능을 제공하는 고급 소프트웨어 알고리즘에 의존합니다.
사이버 공격의 가능성 증가
자동차가 더 네트워크화되고 소프트웨어 시스템에 의존하게 되면 사이버 공격의 위험은 급격히 증가합니다. SDV에는 V2X(Vehicle-to-Everything) 통신 및 OTA(Over-the-Air) 업데이트와 같은 기능이 자주 탑재되어 해커가 침입할 수 있습니다. 사이버 보안 결함은 중요한 자동차 시스템에 대한 무단 액세스를 가능하게 하고, 촉진 요인과 승객 모두의 안전을 위험에 빠뜨릴 수 있습니다. 이러한 위협으로부터 자신을 보호하기 위해 제조업체는 암호화 프로토콜 및 지속적인 모니터링 시스템과 같은 강력한 사이버 보안 대책에 많은 투자를 해야 합니다.
구독 기반 프레임 워크로 마이그레이션
구독 기반 비즈니스 모델로의 전환은 SDV 시장에서 주목할 만한 동향입니다. 소비자가 자동차 경험의 유연성과 개인화를 선호하기 때문에 각 개인의 요구에 맞게 사용자 정의 할 수 있는 서비스에 대한 요구가 증가하고 있습니다. 소프트웨어 업데이트, 연결 기능 향상, 인포테인먼트 패키지 및 고급 네비게이션 시스템과 같은 프리미엄 서비스를 통해 이러한 변화는 제조업체가 안정적인 수익을 창출할 수 있도록 합니다. 또한 자동차 제조업체는 이러한 새로운 비즈니스 모델에 적응함으로써 수익원을 다양화하면서 고객 참여와 충성도를 높일 수 있습니다.
소프트웨어 업데이트 및 보안 패치의 복잡성
OTA 업데이트는 자동차 소프트웨어를 유지하는 데 많은 장점이 있지만 그 구현에는 어려움이 있습니다. 업데이트가 원활하게 진행되고 차량 작동에 장애가 없는지 확인하는 것이 필수적입니다. 그럼에도 불구하고 이 절차는 호환성 문제나 배포 중에 나타날 수 있는 예기치 않은 버그로 인해 곤란한 경우가 있습니다. 취약점을 해결하기 위해 정기적인 보안 패치도 필요하지만 이러한 업데이트를 처리하면 제조업체의 소프트웨어 관리 절차가 어려워집니다. 고객 만족도가 높은 업데이트를 테스트하고 전개하려면 기업이 효과적인 시스템을 구축해야 합니다.
소프트웨어 정의 차량(SDV) 시장은 COVID-19의 대유행에 의해 큰 영향을 받아 자동차 분야의 다른 분야에서도 큰 혼란이 생겼습니다. 경제 불안과 구매력 저하로 팬데믹은 처음에 소비자의 신차 수요에 급격한 침체를 일으켜 소프트웨어 정의형 차량의 판매를 저해했습니다. 세계 각지에서 공장 폐쇄와 공급망 두절 같은 문제가 발생했기 때문에 자동차 제조업체는 SDV 생산에 필요한 중요한 부품을 조달하는 것이 어려워졌습니다. 그 결과 SDV에 필수적인 최첨단 소프트웨어 기술의 창출과 도입이 지연되었습니다. 또한, 불안정한 시장의 결과, 연구개발비도 둔화해, 혁신과 차량의 경쟁력을 향상시키는 신기능의 전개가 방해되었습니다.
예측 기간 동안 소프트웨어 부문이 최대가 될 전망
차량 기능의 첨단 소프트웨어 솔루션에 대한 의존도가 높아짐에 따라 소프트웨어 정의 차량(SDV) 시장의 소프트웨어 부문이 가장 큰 점유율을 차지하고 있습니다. 인포테인먼트 시스템, ADAS(첨단운전자보조시스템), 자율주행 소프트웨어, OTA(Over-the-Air) 업데이트 플랫폼은 이 부문에서 다루는 애플리케이션 중 일부에 불과합니다. 안전성, 효율성, 종합적인 운전 만족도를 향상시키는 기능을 제공하기 위해 제조업체는 커넥티비티와 사용자 경험의 향상에 대한 수요 증가에 대응하여 소프트웨어 개발에 투자하고 있습니다. 게다가 첨단 소프트웨어 시스템의 채용과 전기자동차(EV)의 성장으로 차량 성능이 향상되고 실시간 업데이트와 진단이 가능해지고 있습니다.
예측 기간 동안 CAGR이 가장 높을 것으로 예상되는 것은 세미 SDV 부문입니다.
커스터마이징 가능한 기능에 대한 수요 증가와 차량 소프트웨어의 신속한 기술 개발은 SDV(Software Defined Vehicle) 시장의 Semi-SDV 부문이 가장 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예상됩니다. 세미 SDV는 하드웨어를 대폭 개조할 필요 없이 고급 소프트웨어로 차량 기능을 관리 및 제어할 수 있기 때문에 유연성과 개인화를 요구하는 고객들 사이에서 인기가 높아지고 있습니다. 게다가 자동차 산업이 보다 소프트웨어 중심 설계로 전환하고 무선 업데이트와 지속적인 향상을 통해 고객 참여를 향상시킬 수 있는 기회가 제공됨에 따라 세미 SDV 부문은 번창할 것으로 예상됩니다.
자동차 기술의 대폭적인 향상과 고객 기반 확대로 아시아태평양이 소프트웨어 자동차(SDV) 시장에서 가장 큰 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 전기자동차(EV)와 자율주행 기술에 대한 투자의 결과 중국, 일본, 인도, 한국 등의 국가들이 2030년까지 SDV 기술 도입의 최전선에 설 것으로 예상되고 있습니다. 주요 기업은 중국이며 BYD, NIO, XPENG 등의 톱 제조업체에 의해 지원되고 최첨단 소프트웨어 기능을 탑재한 자동차에 대한 강한 수요가 있습니다. 또한 SDV의 성장 전망은 이 지역의 급속한 도시화와 지속가능성과 스마트 교통을 지원하는 정부의 이니셔티브에 의해 더욱 강화될 것입니다.
정부 규정이 엄격하고 지속가능성에 중점을 두고 있기 때문에 SDV(Software Defined Vehicle) 시장의 CAGR은 유럽에서 가장 높을 것으로 예상됩니다. SDV 애플리케이션 개발에 집중하는 신흥 기업의 상승과 자동차 산업에서 연구개발 활동의 활성화로 인해 유럽은 수익의 상당 부분을 차지하고 있습니다. 중요한 문제를 해결하고 경쟁 전 소프트웨어 개발을 장려하기 위해 DG CONNECT가 준비한 워크숍은 유럽 시장을 정의하는 업계 진출기업 간의 협력적인 노력의 예입니다. 또한, 이러한 협력 체제는 창의성을 촉진하고 최첨단 자동차 기술의 도입을 가속화합니다.
According to Stratistics MRC, the Global Software Defined Vehicle Market is accounted for $51.64 billion in 2024 and is expected to reach $154.96 billion by 2030 growing at a CAGR of 20.1% during the forecast period. Software-defined vehicles (SDVs), which integrate cutting-edge software technologies to improve vehicle performance and functionality, represent a revolutionary change in the automotive industry. Manufacturers are able to implement new features and enhancements over-the-air (OTA) owing to SDVs' centralized software architecture, which is different from that of conventional vehicles and permits constant updates and modifications. This adaptability enables automakers to swiftly adjust to shifting consumer demands and legal requirements.
According to the International Data Corporation (IDC), global spending on automotive software is expected to surpass $100 billion by 2025, highlighting the increasing reliance on software solutions in the automotive industry.
Demand from customers for improved experiences
Customers demands for car performance and features have changed as they have grown more tech-savvy. As the need for individualized customer service grows, drivers are looking for cars with infotainment systems and connectivity options that can be customized to suit their unique tastes. Manufacturers are now investing in software that improves user interaction with the car owing to this trend, which offers features like voice recognition, integrated apps, and smart navigation. Additionally, the focus on enhanced safety features propels the uptake of ADAS technologies, which mainly rely on sophisticated software algorithms to deliver features like adaptive cruise control, collision avoidance, and lane-keeping assistance.
Higher chance of cyber attacks
The risk of cyber attacks rises sharply as cars become more networked and dependent on software systems. Potential hackers have multiple points of entry due to the complexity of SDVs, which frequently include features like vehicle-to-everything (V2X) communication and over-the-air (OTA) updates. Cybersecurity flaws could allow illegal access to vital car systems, endangering the safety of both drivers and passengers. To defend against these threats, manufacturers need to make significant investments in strong cybersecurity measures, such as encryption protocols and ongoing monitoring systems.
Transition to subscription-based frameworks
The shift to subscription-based business models is a noteworthy trend in the SDV market. There is a growing need for services that can be customized to meet the needs of each individual, as consumers prefer flexibility and personalization in their car experiences. Through software updates, improved connectivity features, and premium services like infotainment packages or sophisticated navigation systems, this change enables manufacturers to create steady income. Moreover, automakers can increase customer engagement and loyalty while diversifying their revenue streams as they adjust to these new business models.
Software update and security patch complexity
Although OTA updates have many benefits for keeping up with car software, their implementation can be challenging. It is essential to make sure that updates are smooth and do not interfere with the operation of the vehicle; nevertheless, this procedure can be difficult due to compatibility problems or unforeseen bugs that may appear during deployment. Regular security patching is also required to fix vulnerabilities, but handling these updates can make manufacturers software management procedures more difficult. In order to test and deploy updates with high customer satisfaction, businesses need to create effective systems.
The market for software-defined vehicles was significantly impacted by the COVID-19 pandemic, which also caused major disruptions in other areas of the automotive sector. Due to economic uncertainty and decreased purchasing power, the pandemic initially caused a sharp drop in consumer demand for new cars, which hindered sales of software-defined vehicles. It was challenging for automakers to find the vital parts needed for SDV production because of issues like factory closures and supply chain disruptions worldwide. The creation and implementation of cutting-edge software technologies that are essential to SDVs were delayed as a result. Furthermore, research and development expenditures slowed as a result of the unstable market, impeding innovation and the rollout of new features that could improve a vehicle's competitiveness.
The Software segment is expected to be the largest during the forecast period
Due to the growing dependence on sophisticated software solutions for vehicle functions, the software segment of the software defined vehicle (SDV) market has the largest share. Infotainment systems, advanced driver assistance systems (ADAS), autonomous driving software, and over-the-air (OTA) update platforms are just a few of the applications covered in this segment. In an effort to provide features that increase safety, efficiency, and overall driving satisfaction, manufacturers are investing in software development in response to the growing demand for connectivity and improved user experiences. Moreover, the adoption of advanced software systems and the growth of electric vehicles (EVs) are improving vehicle performance and making real-time updates and diagnostics possible.
The Semi-SDV segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The growing demand for customizable features and the quick technical developments in vehicle software are expected to propel the Semi-SDV segment of the Software Defined Vehicle (SDV) market to show the highest CAGR. Semi-SDVs are becoming more and more popular among customers looking for flexibility and personalization because they enable users to manage and control vehicle functionalities through advanced software without requiring significant hardware modifications. Additionally, the Semi-SDV segment is anticipated to flourish as the automotive industry moves toward more software-centric designs, offering chances for improved customer engagement through over-the-air updates and ongoing feature enhancements.
Owing to substantial improvements in automotive technology and an expanding customer base, the Asia Pacific region is anticipated to hold the largest share of the Software Defined Vehicle (SDV) market. As a result of their investments in electric vehicles (EVs) and autonomous driving technologies, nations like China, Japan, India, and South Korea are anticipated to be at the forefront of the adoption of SDV technologies by 2030. A major player is China, where there is a strong demand for cars with cutting-edge software features, backed by top producers like BYD, NIO, and XPENG. Furthermore, SDV growth prospects are further enhanced by the region's rapid urbanization and government initiatives that support sustainability and smart transportation.
Due to strict government regulations and a strong focus on sustainability, the Software Defined Vehicle (SDV) market is expected to grow at the highest CAGR in the Europe region. Due to the rise of significant startup businesses concentrating on creating SDV applications and a rise in research and development (R&D) activities in the automotive industry, Europe accounted for a sizable portion of the revenue. Workshops arranged by DG CONNECT to address important issues and encourage pre-competitive software development are an example of the cooperative efforts among industry participants that define the European market. Moreover, this cooperative setting encourages creativity and speeds up the uptake of cutting-edge automotive technologies.
Key players in the market
Some of the key players in Software Defined Vehicle market include Robert Bosch GmbH, Continental AG, BYD Company Limited, Hyundai Motor Corporation, NVIDIA Corporation, BMW Group, Qualcomm Technologies Inc., General Motors Company, Ford Motor Company, Toyota Motor Corporation, Mercedes-Benz AG, Aptiv PLC, Tesla Inc, Volkswagen AG, Honda Motor Co., Ltd., Suzuki Motor Corporation and Renault Group.
In September 2024, Continental and Vitesco Technologies have reached an agreement based on their corporate separation agreement regarding the appropriate allocation of costs and liabilities from the investigations in connection with the supply of engine control units and engine control software.
In September 2024, BYD Automotive GmbH, as the purchaser, and Hedin Mobility Group, as the seller, have entered into an agreement for the sale of the subsidiary Hedin Electric Mobility GmbH, the appointed Dealer+ of BYD vehicles and spare parts in the German market.
In July 2024, Bosch Global Software Technologies (BGSW) and GMR Group have entered a Special Purpose Vehicles (SPVs) arrangement to implement the smart metering program for the cities of Agra, Varanasi, and Prayagraj in India. GMR Group combines its expertise in infrastructure management with BGSW's value in designing and building state-of-the-art smart metering system architecture.