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시장보고서
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자동차 섀시 시스템 시장 예측( -2030년) : 구성요소별, 섀시 유형별, 섀시 시스템별, 재료 유형별, 차종별, 판매 채널별, 용도별, 지역별 세계 분석Automotive Chassis Systems Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Component, Chassis Type, Chassis System, Material Type, Vehicle Type, Sales Channel, Application and By Geography |
Stratistics MRC에 따르면, 세계 자동차 섀시 시스템 시장은 2024년 978억 8,000만 달러로 예측 기간 동안 7.2%의 CAGR로 성장하여 2030년에는 1,485억 4,000만 달러에 달할 것으로 예상됩니다. 자동차 섀시 시스템은 자동차의 전반적인 성능, 안전 및 편의성에 중요한 역할을 합니다. 이 시스템은 자동차를 구조적으로 지지하고 안정성과 긴 수명을 보장하는 동시에 조향, 브레이크, 서스펜션 시스템과 같은 핵심 구성요소의 통합을 용이하게 하는 것을 목표로 합니다. 차량의 기초가 되는 섀시는 하중과 힘을 차체 전체에 분산시켜 노면 상황에 따른 탑승자의 영향을 줄입니다. 또한, 최신 섀시 시스템은 재료와 설계의 개선으로 더 가볍고, 더 강하고, 더 효율적입니다. 각 자동차 제조업체들이 차세대 자동차를 위해 이러한 플랫폼을 최적화하기 위해 노력하고 있는 가운데, 자동차 섀시 시스템의 큰 발전은 전기자동차와 자율주행차의 기술 혁신에 힘입어 더욱 가속화되고 있습니다.
국제에너지기구(IEA)에 따르면 2020년 세계 전기자동차 재고는 1,000만 대에 달해 2019년 대비 43% 증가할 것으로 예상됩니다.
배출가스 저감 및 연비 효율에 대한 요구
자동차 산업에서 지속가능성과 환경적 책임에 대한 관심이 높아짐에 따라, 섀시 시스템은 세계 환경 기준과 친환경 자동차에 대한 소비자의 기대에 부응하는 데 필수적인 요소로 자리 잡고 있습니다. 또한, 연비 향상과 CO2 배출량 감소를 위해 자동차 제조사들은 차량 경량화 방안을 모색하고 있습니다. 첨단 소재를 사용한 경량화 섀시 시스템은 차량 전체의 경량화에 기여할 뿐만 아니라, 연료 가격 상승과 엄격한 배기가스 규제 시대에 필수적인 연비 향상으로 이어집니다.
고가의 제조 비용
첨단 자동차 섀시 시스템은 종종 고가의 재료와 복잡한 제조 기술을 사용하여 제조되는 경우가 많으며, 이는 차량의 총 비용을 증가시킬 수 있습니다. 탄소섬유, 마그네슘 합금, 고강도 강철과 같은 경량 소재는 성능과 연비가 우수함에도 불구하고 기존 소재보다 훨씬 더 비쌀 수 있습니다. 또한, 전자식 안정성 제어, 액티브 서스펜션 시스템, 자율주행용 센서와 같은 첨단 기술을 통합하면 생산 공정이 복잡해져 비용이 더욱 상승합니다. 따라서 자동차 제조업체는 특히 엔트리 모델이나 저가형 모델을 생산할 때 차량 비용을 크게 증가시키지 않고 이러한 첨단 섀시 시스템을 도입하는 것이 어려울 수 있습니다.
경량 소재 사용
자동차 섀시 시스템에서 경량 소재의 사용은 연비 효율과 배기가스 배출 감소에 대한 요구가 증가함에 따라 추진되고 있습니다. 섀시 제조업체들은 이러한 소재의 사용 방법을 실험하고 개선할 수 있는 기회를 얻었으며, 그 결과 성능 저하 없이 더 가볍고 에너지 효율적인 자동차를 구현할 수 있게 되었습니다. 또한, 국제적인 환경 기준과 친환경 자동차에 대한 소비자의 요구에 따라 연비와 환경 지속가능성에 대한 관심이 높아짐에 따라 장기적으로 더 가벼운 섀시 솔루션을 개발 및 제조할 수 있는 기회가 생길 것입니다.
세계 위기와 불안정한 경제
COVID-19 팬데믹과 같은 세계 위기, 지정학적 불안, 경제 불안은 모두 자동차 섀시 시스템 시장에 심각한 영향을 미칠 수 있습니다. 또한, 섀시 제조업체는 연료 가격 변동, 인플레이션 또는 자동차 생산 및 판매를 위협하는 예기치 못한 지정학적 사건에 의해 영향을 받을 수 있습니다. COVID-19 사태에서 보듯이 세계 위기는 공급망에 큰 혼란, 노동력 부족, 생산 지연을 초래할 수 있습니다. 국제 공급망에 크게 의존하는 제조업체의 경우 원자재 및 부품 확보가 어려워 생산 지연과 비용 증가를 초래할 수 있습니다.
세계 공급망의 혼란과 자동차 산업의 생산 중단으로 인해 COVID-19 팬데믹은 자동차 섀시 시스템 시장에 큰 악영향을 끼쳤습니다. 특히 유럽, 북미, 아시아 등 주요 지역의 제조 시설이 일시적으로 폐쇄되면서 자동차 및 섀시 시스템 생산이 둔화되었습니다. 또한, COVID-19는 현대 자동차 시스템에 필요한 반도체와 같은 핵심 부품의 심각한 공급 부족을 초래했습니다. 이로 인해 섀시 시스템 및 차량 조립 생산이 더욱 지연되었습니다. 또한, 경제 불안과 구매력 감소로 인해 소비자 수요가 급감하여 자동차 판매량이 감소하고 이에 따라 섀시 시스템에 대한 수요도 감소했습니다.
예측 기간 동안 알루미늄 합금 부문이 가장 큰 부문이 될 것으로 예상됩니다.
예측 기간 동안 알루미늄 합금 부문이 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 자동차 산업에서 알루미늄 합금을 선호하는 이유는 뛰어난 강도 대 중량비, 내식성, 경량성으로 인해 자동차의 성능과 연비를 개선하는 데 적합하기 때문입니다. 연비 향상과 배기가스 배출량 감소를 위해 차량 경량화가 강조되면서 섀시 시스템에 알루미늄 합금의 채택이 크게 가속화되고 있습니다. 또한, 알루미늄 합금의 시장 지배력은 다목적성, 재활용성, 최대 성능과 주행거리를 위해 경량 소재에 의존하는 전기자동차(EV)에 대한 수요 증가로 인해 더욱 강화되고 있습니다.
예측 기간 동안 프론트 서스펜션 부문이 가장 높은 CAGR을 기록할 것으로 예상됩니다.
프론트 서스펜션은 노면으로부터의 충격을 흡수하여 자동차의 조종성, 편안함, 안정성을 유지하는 데 필수적인 역할을 합니다. 자동차 제조업체들이 안전 기능과 주행 역학을 개선하는 데 주력하면서 정교한 프론트 서스펜션 시스템에 대한 요구가 증가하고 있습니다. 또한, 전기자동차(EV)와 자율주행차의 인기가 높아지면서 성능과 편안함을 향상시키기 위해 최적화된 서스펜션 시스템이 요구되고 있으며, 주행 상황에 실시간으로 적응하는 어댑티브 서스펜션 시스템과 같은 기술 혁신이 이 시장의 성장을 촉진하는 주요 요인으로 작용할 것으로 예상됩니다. 이 시장의 성장을 촉진하는 주요 요인이 되고 있습니다.
예측 기간 동안 아시아태평양이 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 아시아태평양에는 Toyota, Honda, Hyundai와 같은 세계 최대 규모의 자동차 제조업체가 존재하며, 이 지역은 지속적인 기술 혁신과 다양한 자동차를 생산하고 있어 섀시 시스템에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 또한, 이 지역의 시장 확대는 전기자동차 제조의 급속한 확대와 가볍고 연비가 좋은 자동차에 대한 소비자의 수요 증가로 인해 가속화되고 있습니다. 이 지역은 자동차 생산능력 향상, 중산층 소비자층 확대, 자동차 기술 혁신을 장려하는 정부 프로그램 등으로 인해 당분간 세계 자동차 섀시 시스템 시장을 주도할 것으로 예상됩니다.
예측 기간 동안 북미가 가장 높은 CAGR을 보일 것으로 예상됩니다. 이 지역에서는 첨단 자동차 기술, 특히 전기자동차 및 자율주행 자동차의 도입이 빠르게 진행되고 있으며, 이는 이 성장의 큰 원동력이 되고 있습니다. 북미 자동차 제조업체들은 자동차의 성능, 안전성, 연비 효율을 높이는 데 중점을 두고 있어 경량 소재 및 첨단 서스펜션 시스템과 같은 혁신적인 섀시 시스템에 대한 요구가 증가하고 있습니다. 또한, 배기가스 저감 및 안전성 향상을 위한 규제 요건이 강화됨에 따라 각 제조사들은 보다 안정적이고 효율적인 섀시 시스템을 구축해야 하는 상황에 직면해 있습니다.
According to Stratistics MRC, the Global Automotive Chassis Systems Market is accounted for $97.88 billion in 2024 and is expected to reach $148.54 billion by 2030 growing at a CAGR of 7.2% during the forecast period. Automotive chassis systems play a crucial role in the overall performance, safety, and comfort of vehicles. These systems are intended to give the car structural support, guaranteeing stability and longevity while also making it easier to integrate crucial parts like the steering, braking, and suspension systems. As the vehicle's foundation, the chassis distributes loads and forces throughout the body to lessen the effect of road conditions on occupants. Moreover, modern chassis systems are getting lighter, stronger, and more efficient due to improvements in materials and design. As manufacturers strive to optimize these platforms for next-generation vehicles, major advancements in automotive chassis systems are also being driven by innovations in electric and autonomous vehicle technologies.
According to the International Energy Agency (IEA), the global electric car stock reached 10 million in 2020, a 43% increase over 2019.
Demand for emissions reduction and fuel efficiency
The automotive industry's growing emphasis on sustainability and environmental responsibility further fuels this trend, with chassis systems becoming an essential part of efforts to meet global environmental standards and consumer expectations for green vehicles. Additionally, the push for better fuel efficiency and the reduction of CO2 emissions has motivated automakers to look for ways to reduce the weight of their vehicles. Lighter chassis systems made from advanced materials not only contribute to overall vehicle weight reduction but also improve fuel efficiency, which is crucial in an era of rising fuel prices and strict emissions standards.
Expensive production costs
Advanced automotive chassis systems are frequently produced using costly materials and intricate manufacturing techniques, which can raise the vehicle's total cost. Despite being better for performance and fuel economy, lightweight materials like carbon fiber, magnesium alloys, and high-strength steel can be much more expensive than conventional materials. Furthermore, integrating cutting-edge technologies like electronic stability control, active suspension systems, and sensors for autonomous driving complicates the production process and raises costs even more. Because of this, automakers may find it difficult to implement these cutting-edge chassis systems without drastically increasing the cost of their vehicles, particularly those that build entry-level or low-cost models.
Use of lightweight substances
The use of lightweight materials in automotive chassis systems is being driven by the growing need for fuel efficiency and emission reduction. Manufacturers of chassis have the chance to experiment and improve how these materials are used, resulting in lighter and more energy-efficient cars without sacrificing performance. Moreover, long-term opportunities to create and manufacture lighter chassis solutions are presented by the increased focus on fuel economy and environmental sustainability, which is in line with international environmental standards and consumer demands for environmentally friendly automobiles.
Global crises and unstable economies
Global crises like the COVID-19 pandemic, geopolitical unrest and economic instability can all seriously affect the market for automotive chassis systems. Furthermore, chassis manufacturers may be impacted by changes in fuel prices, inflation, or unforeseen geopolitical events that compromise vehicle production and sales. Global crises can result in significant supply chain disruptions, labor shortages, and production delays, as the COVID-19 pandemic showed. Securing materials and components can be difficult for manufacturers who rely significantly on international supply chains, which could cause production delays and higher expenses.
Due to the disruption of global supply chains and the suspension of production in the automotive industry, the COVID-19 pandemic had a major negative effect on the market for automotive chassis systems. Production of vehicles and chassis systems slowed as a result of the temporary closure of manufacturing facilities, especially in important areas like Europe, North America, and Asia. The pandemic also resulted in acute shortages of vital parts, such as semiconductors, which are necessary for contemporary automotive systems. This further delayed the production of chassis systems and vehicle assembly. Moreover, economic uncertainty and declining purchasing power also caused a steep drop in consumer demand, which in turn led to fewer vehicle sales and a subsequent decline in the need for chassis systems.
The Aluminum Alloy segment is expected to be the largest during the forecast period
The Aluminum Alloy segment is expected to account for the largest market share during the forecast period. The automotive industry favors aluminum alloys because of their exceptional strength-to-weight ratio, corrosion resistance, and lightweight nature, which makes them perfect for enhancing vehicle performance and fuel economy. Adoption of aluminum alloys in chassis systems has been greatly accelerated by the growing emphasis on reducing vehicle weight for improved fuel economy and lower emissions. Additionally, the market dominance of aluminum alloy is further reinforced by its versatility, recyclability, and the growing demand for electric vehicles (EVs), which depend on lightweight materials for maximum performance and range.
The Front Suspension segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
Over the forecast period, the Front Suspension segment is predicted to witness the highest growth rate because it absorbs shocks from the road, the front suspension system is essential to maintaining a vehicle's handling, comfort, and stability. The need for sophisticated front suspension systems is rising as automakers concentrate on improving safety features and driving dynamics. Furthermore, the rising popularity of electric vehicles (EVs) and autonomous vehicles, which demand suspension systems that are optimized for improved performance and comfort, as well as innovations like adaptive suspension systems that adapt to driving conditions in real time, are major factors propelling growth in this market.
During the forecast period, the Asia-Pacific region is expected to hold the largest market share due to the presence of some of the biggest automakers in the world, such as Toyota, Honda, and Hyundai, the region is seeing an increase in demand for chassis systems as they continue to innovate and produce a wide variety of vehicles. Moreover, the market expansion in this region is accelerated by the quick expansion of electric vehicle manufacturing as well as the growing consumer demand for lightweight, fuel-efficient vehicles. It is anticipated that the region will continue to lead the global automotive chassis systems market for some time to come due to its substantial automotive production capacity, growing middle-class consumer base, and government programs encouraging automotive innovation.
Over the forecast period, the North America region is anticipated to exhibit the highest CAGR. The region's rapid adoption of advanced automotive technologies, particularly electric and autonomous vehicles, is a significant driver of this growth. There is a growing need for innovative chassis systems, such as lightweight materials and sophisticated suspension systems, as North American automakers place a greater emphasis on enhancing vehicle performance, safety, and fuel efficiency. Additionally, manufacturers are being forced to create more reliable and efficient chassis systems due to tighter regulatory requirements meant to lower emissions and enhance safety.
Key players in the market
Some of the key players in Automotive Chassis Systems market include ZF Friedrichshafen AG, Continental AG, Magna International Inc., Aisin Seiki Co., Ltd., Robert Bosch GmbH, Hyundai Mobis Co., Ltd., Schaeffler AG, Benteler International AG, CIE Automotive S.A., American Axle & Manufacturing, Inc., Gestamp Automocion S.A., Thyssenkrupp AG, F-Tech Inc., Martinrea International Inc., KLT Automotive & Tubular Products Ltd. and ALF Engineering Pvt. Ltd.
In October 2024, Hyundai Mobis Company signed a "Business Cooperation Agreement" with German optical electronic systems company Carl Zeiss AG, with the aim of launching mass production of next-generation holographic head-up displays (HUDs) in 2027.
In September 2024, Continental and Vitesco Technologies have reached an agreement based on their corporate separation agreement regarding the appropriate allocation of costs and liabilities from the investigations in connection with the supply of engine control units and engine control software.
In May 2024, ZF Friedrichshafen AG and Hon Hai Technology Group have completed the establishment of their joint venture in the field of passenger car chassis systems on April 30. The acquisition of a 50-percent stake in ZF Chassis Modules GmbH by Foxconn achieves a 50-50 partnership, which was agreed upon on July 24, 2023, and approved by regulators.