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야드 크레인 시장 예측(-2030년) : 제품, 리프팅 능력, 구동 시스템, 붐 길이, 용도, 지역별 세계 분석

Yard Crane Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Product, Lifting Capacity, Drive System, Boom Length, Application and By Geography

발행일: | 리서치사: Stratistics Market Research Consulting | 페이지 정보: 영문 200+ Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    



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Stratistics MRC에 따르면 세계의 야드 크레인 시장은 2024년에 18억 9,000만 달러를 차지하며 예측 기간 중 CAGR은 7.6%로 2030년에는 29억 3,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.

야드 크레인은 컨테이너 터미널, 하역장, 산업 창고 등에서 컨테이너 및 중량화물을 취급하고 적재하는 데 사용되는 대형 리프팅 기계입니다. 이 크레인은 공간 활용을 최적화하고 물류 및 운송 허브의 운영 효율성을 향상시키도록 설계되었습니다. 컨테이너 이동에 유연성과 정확성을 제공하는 일반적인 유형은 레일 장착 갠트리(RMG) 크레인과 고무 타이어 갠트리(RTG) 크레인입니다. 또한 에너지 효율적인 시스템, GPS 추적, 첨단 자동화를 갖춘 최신 야드 크레인은 운영 비용과 환경에 미치는 악영향을 줄이면서 생산량을 늘릴 수 있습니다.

항만장비제조업체협회(PEMA)에 따르면 2014년에 전 세계에 인도된 야드 컨테이너 크레인은 총 790대로, 507대의 고무타이어식 갠트리 크레인(RTG)과 283대의 레일 장착식 갠트리 크레인(RMG)으로 구성되어 있습니다.

컨테이너화와 국제 무역의 성장

경제 확대와 세계화에 따른 국제 무역의 지속적인 성장으로 인해 대륙을 가로지르는 물품의 이동이 급격히 증가하고 있습니다. 컨테이너를 통한 화물 운송의 표준화인 컨테이너화는 생산성 향상과 비용 절감을 실현하여 현대 해운의 기반이 되고 있습니다. 세계 무역량 증가로 인해 항구가 더 무거운 화물을 처리해야 하는 상황에서 야드 크레인에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 또한 이러한 크레인은 항만 터미널에서 컨테이너의 효과적인 관리, 적재 및 이동에 필수적이며 효율적인 물류 작업을 보장합니다.

숙련공에 대한 접근 제한

항만 업무의 자동화가 진행됨에 따라 첨단 야드 크레인 운영, 유지보수 및 문제 해결에 숙련된 인력이 필요합니다. 그러나 특히 항만 인프라가 아직 개발중인 지역에서는 기술 격차가 큽니다. 많은 항만에서는 예지보전, AI 기반 진단, 원격 조작 등의 분야에서 수동에서 자동화 크레인 시스템으로 전환하는 데 필요한 전문 교육을 제공하기가 어렵습니다. 또한 자격을 갖춘 크레인 운영자가 부족하여 비효율, 작업 지연, 다운타임이 증가하여 항만의 처리 능력과 전체 물류 효과에 악영향을 미치고 있습니다.

스마트 포트의 성장과 디지털화를 위한 노력

스마트 항만 기술의 보급과 함께 야드 크레인 시장은 큰 기회를 맞이하고 있습니다. 전 세계 항만들은 생산성 향상, 운영 비용 절감, 화물 추적 개선을 위해 디지털 트윈, IoT, AI 기반 자동화, 빅데이터 분석을 결합하고 있습니다. 현대의 항만 운영은 AI 기반 예지보전, 자동 진단, 실시간 모니터링 기능을 갖춘 스마트 야드 크레인에 대한 의존도가 높아지고 있습니다. 상하이, 싱가포르, 로테르담 등 유명 항만들은 이미 자동 야드 크레인 디지털 제어 시스템을 채택하여 전 세계 표준을 정립하고 있습니다. 또한 스마트 물류 인프라는 정부 및 민간 항만 사업자에 의해 많은 투자가 이루어지고 있으며, 야드 크레인 제조업체에 새로운 비즈니스 기회를 가져다주고 있습니다.

엄격한 환경 및 안전 규제

세계 정부 및 규제기관은 야드 크레인을 포함한 항만 기계류에 엄격한 배출 규제와 노동 안전 요건을 부과하고 있습니다. 유럽환경청(EEA), 산업안전보건청(OSHA), 국제해사기구(IMO)는 소음 공해, 배출가스, 크레인 작업과 관련된 안전 위험을 줄이기 위한 규정을 마련하고 있습니다. 또한 이러한 규제를 준수하기 위해 필요한 안전하고 친환경적인 기술에 대한 지속적인 투자로 인해 제조업체의 비용이 증가합니다. 비규격 크레인을 사용하는 기업의 경우, 직장 안전 규정 및 배출 감소 목표를 준수하지 않을 경우 벌금, 운영 중단 또는 법적 문제가 발생할 수 있습니다.

COVID-19의 영향:

노동력 부족, 항만 활동 감소, 세계 공급망의 혼란으로 인해 COVID-19 팬데믹은 야드 크레인 시장에 큰 영향을 미쳤습니다. 공장 가동 중단과 물류 병목 현상으로 인해 야드 크레인 생산 및 납품이 지연되고, 잠금 및 제한으로 인해 야드 크레인 생산 및 납품이 지연되었습니다. 항만 물동량이 변동하여 처음에는 거래량이 감소하고 그 다음에는 수요가 증가했습니다. 위기는 또한 항만 사업자가 인적 개입을 줄이고 업무 효율성을 높이기 위해 자동화 및 전기화로 전환하는 속도를 높였습니다. 그러나 예산 제약과 경기 불확실성으로 인해 새로운 인프라 투자가 연기되어 시장의 단기적인 성장에 영향을 미쳤습니다.

고무 타이어 갠트리(RTG) 크레인 부문은 예측 기간 중 가장 큰 부문이 될 것으로 예상됩니다.

고무 타이어 갠트리 크레인(RTG 크레인) 분야는 예측 기간 중 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상되며, RTG 크레인은 고정된 철도 인프라 없이도 쌓인 컨테이너를 효율적으로 처리할 수 있으므로 물류 허브, 복합운송 야드, 컨테이너 터미널에서 인기를 끌고 있습니다. RTG 크레인은 다양한 야드 구간을 이동하고 다양한 항만 레이아웃에 대응할 수 있는 범용성으로 인해 확장 가능하고 효과적인 하역 솔루션을 원하는 항만에 최적의 선택이 될 수 있습니다. 또한 전기식 RTG 및 하이브리드 RTG의 기술 개발로 배출가스가 감소하고 연비가 향상되어 환경 친화적인 전 세계 항만에서 사용을 촉진하고 있습니다.

예측 기간 중 전기 부문이 가장 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예상됩니다.

예측 기간 중 전기 부문은 지속가능하고 에너지 효율적인 항만 운영으로 전환하는 세계 추세에 힘입어 가장 높은 성장률을 나타낼 것으로 예상됩니다. 항만 운영업체들은 이산화탄소 배출량 감축에 대한 규제 강화와 연료 가격 상승으로 인해 기존 디젤 엔진 모델보다 전기 크레인 및 하이브리드 크레인을 선택하는 경향이 증가하고 있습니다. 최신 컨테이너 터미널에서는 환경 친화적이고, 유지보수가 적고, 운영 비용이 저렴하다는 이유로 전기 야드 크레인이 선호되고 있습니다. 또한 에너지 저장 및 배터리 기술의 발전으로 완전 전기 야드 크레인의 실현 가능성이 높아지면서 시장 확대에 박차를 가하고 있습니다. 전 세계에서 전기 야드 크레인의 급속한 보급은 자동화 및 친환경 항만 인프라에 대한 투자 증가를 촉진하고 있습니다.

최대 점유율 지역:

예측 기간 중 아시아태평양은 스마트 항만 인프라에 대한 활발한 투자, 높은 컨테이너 처리 능력, 빠른 항만 확장으로 인해 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 중국, 인도, 일본, 한국 등 주요 경제국들은 효율성을 높이고 배출량을 줄이기 위해 자동화 및 전기화된 항만 운영에 많은 투자를 하고 있습니다. 특히 일대일로(BRI)와 같은 구상을 통해 세계 무역 및 항만 활동에서 중국의 우위가 야드 크레인에 대한 큰 수요를 촉진하고 있습니다. 또한 아시아태평양의 야드 크레인 시장에서의 우위는 E-Commerce와 세계 무역 증가로 인한 효과적인 하역 솔루션에 대한 수요 증가로 인해 더욱 강화되고 있습니다.

CAGR이 가장 높은 지역:

예측 기간 중 중동 및 아프리카이 가장 높은 CAGR을 보일 것으로 예상됩니다. 이는 물류 인프라에 대한 정부 투자, 무역 활동의 활성화, 대규모 항만 개발 프로젝트에 기인합니다. 아랍에미리트, 사우디아라비아, 남아프리카공화국 등의 국가들은 석유 수출 증가, 산업화, 무역 다각화 노력에 대응하여 물동량 증가에 대응하기 위해 항만 용량을 늘리고 있습니다. 또한 중동 및 아프리카는 무역 허브의 개발과 자유무역협정의 확대로 인해 야드 크레인의 고성장 시장으로 자리매김하고 있으며, 이는 최신 항만 하역 장비에 대한 수요를 촉진하고 있습니다.

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  • 기업소개
    • 추가 시장 기업의 종합 프로파일링(최대 3사)
    • 주요 기업의 SWOT 분석(최대 3사)
  • 지역 세분화
    • 고객의 관심에 따른 주요 국가별 시장 추정, 예측, CAGR(주: 타당성 확인에 따라 다름)
  • 경쟁사 벤치마킹
    • 제품 포트폴리오, 지역적 입지, 전략적 제휴에 기반한 주요 기업의 벤치마킹

목차

제1장 개요

제2장 서문

  • 개요
  • 이해관계자
  • 조사 범위
  • 조사 방법
    • 데이터 마이닝
    • 데이터 분석
    • 데이터 검증
    • 조사 어프로치
  • 조사 정보원
    • 1차 조사 정보원
    • 2차 조사 정보원
    • 전제조건

제3장 시장 동향 분석

  • 촉진요인
  • 억제요인
  • 기회
  • 위협
  • 제품 분석
  • 용도 분석
  • 신흥 시장
  • COVID-19의 영향

제4장 Porter's Five Forces 분석

  • 공급 기업의 교섭력
  • 바이어의 교섭력
  • 대체품의 위협
  • 신규 진출업체의 위협
  • 경쟁 기업 간 경쟁 관계

제5장 세계의 야드 크레인 시장 : 제품별

  • 고무 타이어식 갠트리 크레인(RTG)
  • 레일 마운트 갠트리(RMG) 크레인

제6장 세계의 야드 크레인 시장 : 리프팅 능력별

  • 경량(최대 50톤)
  • 중형(51-100톤)
  • 헤비 듀티(101-200톤)
  • 초중량급(200톤 이상)

제7장 세계의 야드 크레인 시장 : 구동 시스템별

  • 전기
  • 디젤 엔진
  • 유압식

제8장 세계의 야드 크레인 시장 : 붐 길이별

  • 쇼트 붐(최대 50미터)
  • 미디엄 붐(51-100미터)
  • 롱붐(100미터 이상)

제9장 세계의 야드 크레인 시장 : 용도별

  • 컨테이너 핸들링
  • 출하 야드
  • 철도 야드
  • 벌크 자재관리
  • 일반화물 취급
  • 특수용도
  • 기타 용도

제10장 세계의 야드 크레인 시장 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 유럽
    • 독일
    • 영국
    • 이탈리아
    • 프랑스
    • 스페인
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양
    • 일본
    • 중국
    • 인도
    • 호주
    • 뉴질랜드
    • 한국
    • 기타 아시아태평양
  • 남미
    • 아르헨티나
    • 브라질
    • 칠레
    • 기타 남미
  • 중동 및 아프리카
    • 사우디아라비아
    • 아랍에미리트
    • 카타르
    • 남아프리카공화국
    • 기타 중동 및 아프리카

제11장 주요 발전

  • 계약, 파트너십, 협업, 합병사업
  • 인수와 합병
  • 신제품 발매
  • 사업 확대
  • 기타 주요 전략

제12장 기업 프로파일링

  • Action Construction Equipment Limited(ACE)
  • Doosan Heavy Industries & Construction
  • Hyundai Heavy Industries
  • Cargotec Corporation
  • JCB India Limited
  • Terex Corporation
  • Andritz Inc
  • Kobelco Construction Machinery Co., Ltd.
  • Liebherr Group
  • XCMG Group
  • Toyota Industries Corporation
  • Mitsubishi Heavy Industries
  • Sumitomo Heavy Industries
  • Anupam Industries Limited
  • Tadano Ltd.
KSA 25.04.09

According to Stratistics MRC, the Global Yard Crane Market is accounted for $1.89 billion in 2024 and is expected to reach $2.93 billion by 2030 growing at a CAGR of 7.6% during the forecast period. A yard crane is a heavy-duty lifting machine used in container terminals, shipping yards, and industrial storage areas for handling and stacking containers or heavy cargo. These cranes are designed to optimize space utilization and improve operational efficiency in logistics and transportation hubs. Common varieties that provide flexibility and accuracy in container movement are rail-mounted gantry (RMG) cranes and rubber-tired gantry (RTG) cranes. Moreover, modern yard cranes with energy-efficient systems, GPS tracking, and sophisticated automation increase output while lowering operating expenses and their negative effects on the environment.

According to the Port Equipment Manufacturers Association (PEMA), a total of 790 yard container cranes were delivered globally in 2014, comprising 507 rubber-tyred gantry cranes (RTGs) and 283 rail-mounted gantry cranes (RMGs).

Market Dynamics:

Driver:

Growth in containerization and international trade

The movement of goods across continents has increased dramatically as a result of the ongoing growth of international trade, which is driven by economic expansion and globalization. Containerization, or the standardization of cargo transportation through containers, has become the foundation of contemporary shipping, increasing productivity and cutting expenses. Yard crane demand is rising as a result of ports being forced to handle heavier cargo loads due to an increase in global trade volumes. Additionally, these cranes are essential to the effective management, stacking, and moving of containers in port terminals, which guarantees efficient logistics operations.

Restraint:

Restricted access to skilled labor

A workforce skilled in operating, maintaining, and troubleshooting sophisticated yard cranes is necessary due to the growing automation of port operations. But there is a big skills gap, especially in areas where port infrastructure is still growing. Many ports find it difficult to offer the specialized training needed for the transition from manual to automated crane systems in areas like predictive maintenance, AI-based diagnostics, and remote operations. Furthermore, the lack of qualified crane operators causes inefficiencies, delays in operations, and increased downtime, which have a detrimental effect on port throughput and the effectiveness of logistics as a whole.

Opportunity:

Growth of smart ports and initiatives for digitalization

The market for yard cranes has a big chance as smart port technologies become more widely used. To increase productivity, lower operating costs, and improves cargo tracking, ports all over the world are combining digital twins, IoT, AI-driven automation, and big data analytics. Modern port operations increasingly depend on smart yard cranes with AI-based predictive maintenance, automated diagnostics, and real-time monitoring. Prominent ports like Shanghai, Singapore, and Rotterdam have already adopted digital control systems for automated yard cranes, establishing a standard for adoption worldwide. Additionally, smart logistics infrastructure is being heavily invested in by governments and private port operators, opening up new business opportunities for yard crane manufacturers.

Threat:

Stringent environmental and safety regulations

Strict emission limits and workplace safety requirements are being placed on port machinery, including yard cranes, by governments and regulatory agencies around the world. The European Environmental Agency (EEA), the Occupational Safety and Health Administration (OSHA), and the International Maritime Organization (IMO) have established regulations to lower noise pollution, emissions, and safety hazards related to crane operations. Furthermore, manufacturer's costs will rise as a result of the ongoing investment in safe and environmentally friendly technologies needed to comply with these regulations. For businesses using non-compliant cranes, noncompliance with workplace safety regulations and emission reduction targets may result in fines, shutdowns, or legal issues.

Covid-19 Impact:

Due to labor shortages, decreased port activity, and worldwide supply chain disruptions, the COVID-19 pandemic had a major effect on the yard crane market. Due to factory shutdowns and logistical bottlenecks, lockdowns and restrictions caused delays in the production and delivery of yard cranes. The volume of cargo at ports fluctuated, first declining in trade and then increasing in demand, which led to congestion and put more strain on crane operations. As port operators looked to reduce human intervention and boost operational efficiency, the crisis also hastened the transition to automation and electrification. Budgetary restrictions and economic uncertainty, however, caused new infrastructure investments to be postponed, which had an effect on the market's short-term growth.

The Rubber-tired Gantry (RTG) Crane segment is expected to be the largest during the forecast period

The Rubber-tired Gantry (RTG) Crane segment is expected to account for the largest market share during the forecast period, driven by its superior cost-effectiveness, mobility, and operational flexibility over rail-mounted alternatives. RTG cranes effectively handle stacked containers without the need for fixed rail infrastructure, making them popular in logistics hubs, intermodal yards, and container terminals. They are the go-to option for ports seeking scalable and effective cargo-handling solutions because of their versatility in moving across different yard sections and accommodating different port layouts. Furthermore, developments in electric and hybrid RTG technologies are lowering emissions and increasing fuel efficiency, which is encouraging their use in ports around the world that care about the environment.

The Electric segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

Over the forecast period, the Electric segment is predicted to witness the highest growth rate, driven by the global shift toward sustainable and energy-efficient port operations. Port operators are increasingly choosing electric and hybrid cranes over conventional diesel-powered models due to growing regulatory pressure to lower carbon emissions and rising fuel prices. Modern container terminals prefer electric yard cranes because they are more environmentally friendly, require less maintenance, and have lower operating costs. Moreover, advances in energy storage and battery technology are making fully electric yard cranes more feasible, which are propelling the market's expansion. The rapid global adoption of electric yard cranes is also being aided by rising investments in automation and green port infrastructure.

Region with largest share:

During the forecast period, the Asia-Pacific region is expected to hold the largest market share, driven by its robust investments in smart port infrastructure, high container throughput, and quick port expansions. To increase efficiency and lower emissions, major economies like China, India, Japan, and South Korea are making significant investments in automated and electrified port operations. China's dominance in global trade and port activities, particularly through initiatives like the Belt and Road Initiative (BRI), has fueled significant demand for yard cranes. Additionally, Asia-Pacific's dominance in the yard crane market is being strengthened by the growing demand for effective cargo-handling solutions brought on by increased e-commerce and global trade.

Region with highest CAGR:

Over the forecast period, the Middle East & Africa region is anticipated to exhibit the highest CAGR, driven by government investments in logistics infrastructure, growing trade activity, and significant port development projects. In response to increasing oil exports, industrialization, and trade diversification initiatives, nations such as the United Arab Emirates, Saudi Arabia, and South Africa are increasing their port capacities to accommodate increasing cargo volumes. Furthermore, Middle East & Africa is positioned as a high-growth market for yard cranes due to the region's developing trade hubs and the growth of free trade agreements, which are also driving demand for contemporary port handling equipment.

Key players in the market

Some of the key players in Yard Crane market include Action Construction Equipment Limited (ACE), Doosan Heavy Industries & Construction, Hyundai Heavy Industries, Cargotec Corporation, JCB India Limited, Terex Corporation, Andritz Inc, Kobelco Construction Machinery Co., Ltd., Liebherr Group, XCMG Group, Toyota Industries Corporation , Mitsubishi Heavy Industries, Sumitomo Heavy Industries, Anupam Industries Limited and Tadano Ltd.

Key Developments:

In February 2025, Andritz, has signed a cooperation agreement with the German battery recycling company Duesenfeld, which will license its patented processes, including deep discharging and low-temperature drying. Andritz will act as the engineering, procurement and construction (EPC) or the engineering, procurement and supply (EPS) contractor, responsible for delivering the recycling plant and key equipment, such as shredders and dryers.

In November 2024, Cargotec Corporation signed an agreement to sell its MacGregor business area to funds managed by Triton Investments for an enterprise value of €480 million, aiming to support Hiab's future growth. The transaction remains subject to regulatory approvals and works council consultation in relevant jurisdictions.

In July 2024, Norwalk, Conn.-based Terex Corporation has agreed to purchase Environmental Solutions Group (ESG) from Dover Corporation. The $2 billion all-cash transaction includes solid waste industry brands Heil, Marathon, Curotto-Can, and Bayne Thinline, as well as digital solutions such as 3rd Eye and Soft-Pak. The acquisition strengthens Terex's portfolio and customer base.

Products Covered:

  • Rubber-tired Gantry (RTG) Crane
  • Rail-mounted Gantry (RMG) Crane

Lifting Capacities Covered:

  • Light Duty (Up to 50 Tons)
  • Medium Duty (51-100 Tons)
  • Heavy Duty (101-200 Tons)
  • Super Heavy Duty (Over 200 Tons)

Drive Systems Covered:

  • Electric
  • Diesel-Powered
  • Hydraulic

Boom Lengths Covered:

  • Short Boom (Up to 50 Meters)
  • Medium Boom (51-100 Meters)
  • Long Boom (Over 100 Meters)

Applications Covered:

  • Container Handling
  • Shipping Yards
  • Rail Yards
  • Bulk Material Handling
  • General Cargo Handling
  • Specialty Applications
  • Other Applications

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2022, 2023, 2024, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Product Analysis
  • 3.7 Application Analysis
  • 3.8 Emerging Markets
  • 3.9 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Yard Crane Market, By Product

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Rubber-tired Gantry (RTG) Crane
  • 5.3 Rail-mounted Gantry (RMG) Crane

6 Global Yard Crane Market, By Lifting Capacity

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Light Duty (Up to 50 Tons)
  • 6.3 Medium Duty (51-100 Tons)
  • 6.4 Heavy Duty (101-200 Tons)
  • 6.5 Super Heavy Duty (Over 200 Tons)

7 Global Yard Crane Market, By Drive System

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Electric
  • 7.3 Diesel-Powered
  • 7.4 Hydraulic

8 Global Yard Crane Market, By Boom Length

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Short Boom (Up to 50 Meters)
  • 8.3 Medium Boom (51-100 Meters)
  • 8.4 Long Boom (Over 100 Meters)

9 Global Yard Crane Market, By Application

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Container Handling
  • 9.3 Shipping Yards
  • 9.4 Rail Yards
  • 9.5 Bulk Material Handling
  • 9.6 General Cargo Handling
  • 9.7 Specialty Applications
  • 9.8 Other Applications

10 Global Yard Crane Market, By Geography

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 North America
    • 10.2.1 US
    • 10.2.2 Canada
    • 10.2.3 Mexico
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
    • 10.3.2 UK
    • 10.3.3 Italy
    • 10.3.4 France
    • 10.3.5 Spain
    • 10.3.6 Rest of Europe
  • 10.4 Asia Pacific
    • 10.4.1 Japan
    • 10.4.2 China
    • 10.4.3 India
    • 10.4.4 Australia
    • 10.4.5 New Zealand
    • 10.4.6 South Korea
    • 10.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 10.5 South America
    • 10.5.1 Argentina
    • 10.5.2 Brazil
    • 10.5.3 Chile
    • 10.5.4 Rest of South America
  • 10.6 Middle East & Africa
    • 10.6.1 Saudi Arabia
    • 10.6.2 UAE
    • 10.6.3 Qatar
    • 10.6.4 South Africa
    • 10.6.5 Rest of Middle East & Africa

11 Key Developments

  • 11.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 11.2 Acquisitions & Mergers
  • 11.3 New Product Launch
  • 11.4 Expansions
  • 11.5 Other Key Strategies

12 Company Profiling

  • 12.1 Action Construction Equipment Limited (ACE)
  • 12.2 Doosan Heavy Industries & Construction
  • 12.3 Hyundai Heavy Industries
  • 12.4 Cargotec Corporation
  • 12.5 JCB India Limited
  • 12.6 Terex Corporation
  • 12.7 Andritz Inc
  • 12.8 Kobelco Construction Machinery Co., Ltd.
  • 12.9 Liebherr Group
  • 12.10 XCMG Group
  • 12.11 Toyota Industries Corporation
  • 12.12 Mitsubishi Heavy Industries
  • 12.13 Sumitomo Heavy Industries
  • 12.14 Anupam Industries Limited
  • 12.15 Tadano Ltd.
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