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세계의 경량 자동차용 바디 패널 시장 : 재료 유형, 자동차 유형, 제조 공정, 용도, 지역별 분석 및 예측(-2032년)

Lightweight Automotive Body Panel Market Forecasts to 2032 - Global Analysis By Material Type (Metals, Polymers, Composites, and Other Material Types), Vehicle Type, Manufacturing Process, Application and By Geography

발행일: | 리서치사: Stratistics Market Research Consulting | 페이지 정보: 영문 200+ Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    



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Stratistics MRC에 따르면 세계의 경량 자동차용 바디 패널 시장은 2025년에 2,175억 8,000만 달러를 차지하고, 2032년에는 3,704억 9,000만 달러에 달할 것으로 예측되며, 예측 기간 중 CAGR은 7.9%를 나타낼 것으로 전망됩니다.

알루미늄, 탄소섬유, 마그네슘, 복합재료 등 기존의 스틸보다 훨씬 가벼운 재료로 구성된 자동차 부품을 경량 자동차용 바디 패널이라고합니다. 배출량을 줄이기 위해 설계되었습니다.경량 바디 패널은 환경 규제를 충족하고 차량의 취급과 에너지 효율을 향상시키기 위해 전기자동차, 고급차, 상용차 등 다양한 유형의 차량에서 사용되고 있습니다.

국제에너지기구(IEA)에 따르면 2023년에는 SUV가 세계 자동차 판매 대수의 48%를 차지하고 신기록을 수립하며 21세기 초 자동차의 지배적인 동향을 강화했습니다.

전기자동차(EV) 수요 증가

EV 제조업체가 배터리 효율과 항속 거리의 향상에 임하는 중, 차량의 경량화가 불가결이 됩니다. 위와 배터리 수명이 연장됩니다. 친환경적이고 지속 가능한 솔루션을 요구하는 자동차 산업의 움직임은 EV에 대한 경량 소재의 사용을 뒷받침하고 있습니다.

제한된 재활용 옵션

CFRP와 멀티 머티리얼 복합재료와 같은 첨단 재료는 복잡한 재활용 과제를 가져오고 특수한 프로세스와 인프라를 필요로 합니다. 추진하는 지속가능성의 목표와 일치하지 않으며, 견고한 재활용 공급망이 없기 때문에 재활용 재료의 입수가 제한되어 생산 비용과 순환 경제 구상에 영향을 미칩니다.

제조 기술의 진보

알루미늄, 탄소섬유, 복합재 등의 경량 소재는 스탬핑, 주조, 사출 성형 금형, 3D 프린팅 등의 기술의 진보에 의해 보다 간단하고 저렴하게 제조할 수 있게 되었습니다. 를 생산할 수 있게 되었습니다.자동화와 고도의 로봇 공학도 생산의 정밀도와 속도를 높여, 보다 큰 확장성을 가능하게 하고 있습니다.

숙련 노동자 부족

CFRP와 고강도 강과 같은 첨단 소재를 제조하고 취급하려면 가공, 조립, 수리 전문 지식이 필요합니다. 또한 이러한 소재를 다루는 복잡성으로 인해 지속적인 교육과 적응이 요구되고 있으며, 이미 제한된 노동력을 더욱 압박하고 있습니다.

COVID-19의 영향 :

COVID-19의 대유행은 경량 자동차용 바디 패널 시장에 큰 영향을 미쳤습니다. 공급망의 혼란, 생산 정지, 자동차 판매 대수의 감소가 수요의 급감으로 이어졌습니다. 제조시설은 폐쇄에 직면하여 원재료의 입수가 불안정해졌습니다. 경기침체는 개인 소비를 줄이고 시장 성장을 더욱 방해했습니다. 그러나 유행은 지속가능한 이동성에 대한 주력을 가속화하고 산업이 회복되어 연비 효율과 배출가스 감축을 우선시함에 따라 경량재료에 대한 장기적인 수요를 촉진할 수 있습니다.

예측 기간 동안 금속 부문이 최대가 될 것으로 예상

금속 부문은 강도 대 중량비와 재활용성으로 인해 예측 기간 동안 최대 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 금속은 보닛, 도어, 섀시 부품에 사용되어 연비와 성능을 향상시킵니다. 엄격한 배기 가스 규제와 전기자동차의 상승이 그 채용에 박차를 가하고 있습니다. 내구성과 성형성은 안전 기준과 설계 유연성을 지원하며 차량 무게를 줄이고 전반적인 효율을 향상시키는 데 필수적입니다.

예측 기간 동안 펜더 분야의 CAGR이 가장 높아질 전망

예측 기간 동안, 펜더 분야는 중요한 공기 역학 및 보호 기능을 수행하여 가장 높은 성장률을 나타낼 것으로 예측됩니다. 알루미늄이나 복합재와 같은 경량 소재는 차량 중량을 줄여 연비를 향상시킵니다. 또한 펜더는 거리의 파편으로부터 차량을 보호하여 손상을 최소화합니다. 고성능 차량의 경우 펜더 디자인으로 공기 흐름이 최적화되어 안정성과 핸들링이 향상됩니다. 게다가 펜더는 차량의 미관에도 공헌해, 제조업체 각사는 희망의 형상이나 스타일을 실현하기 위해서 경량 소재를 사용하고 있습니다.

최대 점유율을 차지하는 지역 :

예측 기간 동안 아시아태평양은 중국과 인도와 같은 국가에서 엄격한 연비 규제로 최대 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 자동차 도입을 촉진하는 정부의 이니셔티브이 수요를 촉진하고 있습니다.가처분 소득 증가와 도시화가 자동차 판매를 더욱 가속화하고 배출 기준을 충족하고 차량 성능을 향상시키기 위한 경량화 솔루션이 필요합니다.

CAGR이 가장 높은 지역 :

예측 기간 동안 북미가 가장 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예상되지만, 이는 엄격한 CAFE 기준과 전기자동차 부문의 성장에 의한 것입니다. 알루미늄과 CFRP와 같은 첨단 소재는 이러한 목표를 달성하기 위해 점점 더 많이 사용되고 있습니다.

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  • 경쟁 벤치마킹
    • 제품 포트폴리오, 지리적 존재, 전략적 제휴에 기반한 주요 기업 벤치마킹

목차

제1장 주요 요약

제2장 서문

  • 개요
  • 이해관계자
  • 조사 범위
  • 조사 방법
    • 데이터 마이닝
    • 데이터 분석
    • 데이터 검증
    • 조사 접근
  • 조사 자료
    • 1차 조사 자료
    • 2차 조사 정보원
    • 전제조건

제3장 시장 동향 분석

  • 성장 촉진요인
  • 성장 억제요인
  • 기회
  • 위협
  • 용도 분석
  • 신흥 시장
  • COVID-19의 영향

제4장 Porter's Five Forces 분석

  • 공급기업의 협상력
  • 구매자의 협상력
  • 대체품의 위협
  • 신규 참가업체의 위협
  • 경쟁 기업간 경쟁 관계

제5장 세계의 경량 자동차용 바디 패널 시장 : 재료 유형별

  • 금속
    • 알루미늄
    • 고강도 강철
    • 마그네슘
  • 폴리머
    • 탄소 섬유 강화 폴리머(CFRP)
    • 유리 섬유 강화 폴리머(GFRP)
    • 열가소성 플라스틱
    • 열경화성 플라스틱
  • 복합재료
  • 기타 재료 유형

제6장 세계의 경량 자동차용 바디 패널 시장 : 자동차 유형별

  • 승용차
  • 상용차
  • 전기자동차(EV)
  • 럭셔리 및 스포츠카
  • 대형 차량

제7장 세계의 경량 자동차용 바디 패널 시장 : 제조 공정별

  • 캐스팅
  • 스탬핑
  • 사출 성형
  • 3D 프린팅

제8장 세계의 경량 자동차용 바디 패널 시장 : 용도별

  • 후드
  • 펜더
  • 지붕 패널
  • 범퍼
  • 트렁크 뚜껑
  • 쿼터 패널
  • 기타 용도

제9장 세계의 경량 자동차용 바디 패널 시장 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 유럽
    • 독일
    • 영국
    • 이탈리아
    • 프랑스
    • 스페인
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양
    • 일본
    • 중국
    • 인도
    • 호주
    • 뉴질랜드
    • 한국
    • 기타 아시아태평양
  • 남미
    • 아르헨티나
    • 브라질
    • 칠레
    • 기타 남미
  • 중동 및 아프리카
    • 사우디아라비아
    • 아랍에미리트(UAE)
    • 카타르
    • 남아프리카
    • 기타 중동 및 아프리카

제10장 주요 발전

  • 계약, 파트너십, 협업, 합작투자
  • 인수와 합병
  • 신제품 발매
  • 사업 확대
  • 기타 주요 전략

제11장 기업 프로파일링

  • General Motors(GM)
  • Tata Steel
  • Ford Motor Company
  • SGL Carbon SE
  • Volkswagen Group
  • Alcoa Corporation
  • BMW Group
  • Kaiser Aluminum
  • Daimler AG
  • Hyundai Motor Company
  • Honda Motor Co., Ltd.
  • Aisin Seiki Co., Ltd.
  • Toyota Motor Corporation
  • Magna International Inc.
  • Nissan Motor Co., Ltd.
KTH 25.05.02

According to Stratistics MRC, the Global Lightweight Automotive Body Panel Market is accounted for $217.58 billion in 2025 and is expected to reach $370.49 billion by 2032 growing at a CAGR of 7.9% during the forecast period. A vehicle part composed of materials like aluminum, carbon fiber, magnesium, or composites that are substantially lighter than conventional steel is referred to as a lightweight automotive body panel. These panels are designed to reduce the overall weight of the vehicle, improving fuel efficiency, performance, and reducing CO2 emissions. Lightweight body panels are increasingly used in various vehicle types, including electric vehicles, luxury cars, and commercial vehicles, to meet environmental regulations and enhance vehicle handling and energy efficiency.

According to the International Energy Agency (IEA), in 2023, SUVs made up 48% of the global car sales, setting a new record and reinforcing the dominant automotive trend of the early 21st century.

Market Dynamics:

Driver:

Rising demand for electric vehicles (EVs)

Reducing the weight of the vehicle becomes essential as EV makers work to increase battery efficiency and driving range. Aluminum, carbon fiber, and composites are examples of lightweight body panels that reduce weight without sacrificing strength or safety. The vehicle's efficiency is increased by this weight decrease, resulting in improved performance and a longer battery life. The automobile industry's drive for environmentally friendly and sustainable solutions also encourages the use of lightweight materials in EVs. Lightweight body panels will become more in demand as EV production grows in order to satisfy the unique requirements of these vehicles.

Restraint:

Limited recycling options

Advanced materials such as CFRP and multi-material composites pose complex recycling challenges, demanding specialized processes and infrastructure. The lack of standardized recycling methods and high processing costs hinder widespread adoption. This leads to increased landfill waste and environmental concerns, contradicting the sustainability goals driving lightweight material use. Furthermore, the absence of a robust recycling supply chain limits the availability of recycled materials, impacting production costs and circular economy initiatives. Consequently, manufacturers face pressure to develop more sustainable end-of-life solutions.

Opportunity:

Technological advancements in manufacturing

Lightweight materials like aluminum, carbon fiber, and composites can now be produced more easily and affordably because to advancements in techniques like stamping, casting, injection molds, and 3D printing. These developments allow manufacturers to retain or lower production costs while producing body panels that are more intricate, robust, and aesthetically pleasing. Automation and advanced robotics have also enhanced the precision and speed of production, allowing for greater scalability. The market is growing as a result of manufacturers' increased ability to incorporate lightweight materials into their vehicles more smoothly as manufacturing technology advances. This improves performance, fuel economy, and overall vehicle design.

Threat:

Lack of skilled labor

Manufacturing and handling advanced materials like CFRP and high-strength steel require specialized expertise in fabrication, assembly, and repair. The industry struggles to find qualified technicians and engineers with the necessary knowledge and training. This skills gap leads to production bottlenecks, quality control issues, and increased manufacturing costs. Moreover, the complexity of working with these materials demands continuous training and adaptation, further straining the already limited labor pool. As the market expands, this shortage hinders innovation and the efficient implementation of lightweight solutions.

Covid-19 Impact:

The COVID-19 pandemic significantly impacted the lightweight automotive body panel market. Supply chain disruptions, production shutdowns, and decreased vehicle sales led to a sharp decline in demand. Manufacturing facilities faced closures, and raw material availability became erratic. The economic downturn reduced consumer spending, further hindering market growth. However, the pandemic also accelerated the focus on sustainable mobility, potentially driving long-term demand for lightweight materials as the industry recovers and prioritizes fuel efficiency and emissions reduction.

The metals segment is expected to be the largest during the forecast period

The metals segment is expected to account for the largest market share during the forecast period due to their strength-to-weight ratio and recyclability. They're used in hoods, doors, and chassis components, enhancing fuel efficiency and performance. Stringent emission norms and the rise of electric vehicles fuel their adoption. Their durability and formability cater to safety standards and design flexibility, making them essential for reducing vehicle weight and improving overall efficiency.

The fenders segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

Over the forecast period, the fenders segment is predicted to witness the highest growth rate as they serve crucial aerodynamic and protective functions. Lightweight materials like aluminum or composites reduce vehicle weight, improving fuel efficiency. Fenders also shield the vehicle from road debris, minimizing damage. In performance vehicles, their design optimizes airflow, enhancing stability and handling. Moreover, they contribute to the vehicle's aesthetic appeal, with manufacturers using lightweight materials to achieve desired shapes and styles.

Region with largest share:

During the forecast period, the Asia Pacific region is expected to hold the largest market share driven by stringent fuel efficiency regulations in countries like China and India. Growing consumer preference for fuel-efficient and high-performance vehicles, coupled with government initiatives promoting electric vehicle adoption, fuels demand. Rising disposable incomes and urbanization further accelerate automotive sales, necessitating lightweight solutions to meet emission standards and improve vehicle performance.

Region with highest CAGR:

Over the forecast period, the North America region is anticipated to exhibit the highest CAGR fuelled by stringent CAFE standards and the growing electric vehicle sector. Consumer demand for fuel-efficient trucks and SUVs, coupled with a focus on reducing emissions, fuels adoption. Advanced materials like aluminum and CFRP are increasingly used to meet these goals. Investments in automotive manufacturing and technological advancements further stimulate market growth, as manufacturers seek to enhance vehicle performance and sustainability.

Key players in the market

Some of the key players in Lightweight Automotive Body Panel Market include General Motors (GM), Tata Steel, Ford Motor Company, SGL Carbon SE, Volkswagen Group, Alcoa Corporation, BMW Group, Kaiser Aluminum, Daimler AG, Hyundai Motor Company, Honda Motor Co., Ltd., Aisin Seiki Co., Ltd., Toyota Motor Corporation, Magna International Inc., and Nissan Motor Co., Ltd.

Key Developments:

In March 2025, General Motors and NVIDIA announced they are collaborating on next-generation vehicles, factories and robots using AI, simulation, and accelerated computing. The companies will work together to build custom AI systems using NVIDIA accelerated compute platforms, including NVIDIA Omniverse(TM) with NVIDIA Cosmos(TM), to train AI manufacturing models for optimizing GM's factory planning and robotics.

In June 2024, Volkswagen announces partnership with Illumination's DESPICABLE ME 4: Joint campaign in celebration of the new movie. In Germany, the campaign features Volkswagen's new GOAL special-edition models as well as the men's national football team and Illumination's iconic Minions.

In September 2022, Magna and Cartken to collaborate on autonomous delivery robots, Global mobility technology company, Magna, and San Francisco-based autonomous robotics company, Cartken, announced today an agreement for Magna to manufacture Cartken's autonomous delivery robot fleet to meet growing demand for last mile delivery.

Material Types Covered:

  • Metals
  • Polymers
  • Composites
  • Other Material Types

Vehicle Types Covered:

  • Passenger Cars
  • Commercial Vehicles
  • Electric Vehicles (EVs)
  • Luxury and Sports Cars
  • Heavy-duty Vehicles

Manufacturing Processes Covered:

  • Casting
  • Stamping
  • Injection Molding
  • 3D Printing

Applications Covered:

  • Doors
  • Hoods
  • Fenders
  • Roof Panels
  • Bumpers
  • Trunk lid
  • Quarter panels
  • Other Applications

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2024, 2025, 2026, 2028, and 2032
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Application Analysis
  • 3.7 Emerging Markets
  • 3.8 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Lightweight Automotive Body Panel Market, By Material Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Metals
    • 5.2.1 Aluminum
    • 5.2.2 High-strength steel
    • 5.2.3 Magnesium
  • 5.3 Polymers
    • 5.3.1 Carbon fiber-reinforced polymers (CFRP)
    • 5.3.2 Glass fiber-reinforced polymers (GFRP)
    • 5.3.3 Thermoplastics
    • 5.3.4 Thermosetting plastics
  • 5.4 Composites
  • 5.5 Other Material Types

6 Global Lightweight Automotive Body Panel Market, By Vehicle Type

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Passenger Cars
  • 6.3 Commercial Vehicles
  • 6.4 Electric Vehicles (EVs)
  • 6.5 Luxury and Sports Cars
  • 6.6 Heavy-duty Vehicles

7 Global Lightweight Automotive Body Panel Market, By Manufacturing Process

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Casting
  • 7.3 Stamping
  • 7.4 Injection Molding
  • 7.5 3D Printing

8 Global Lightweight Automotive Body Panel Market, By Application

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Doors
  • 8.3 Hoods
  • 8.4 Fenders
  • 8.5 Roof Panels
  • 8.6 Bumpers
  • 8.7 Trunk lid
  • 8.8 Quarter panels
  • 8.9 Other Applications

9 Global Lightweight Automotive Body Panel Market, By Geography

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 North America
    • 9.2.1 US
    • 9.2.2 Canada
    • 9.2.3 Mexico
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
    • 9.3.2 UK
    • 9.3.3 Italy
    • 9.3.4 France
    • 9.3.5 Spain
    • 9.3.6 Rest of Europe
  • 9.4 Asia Pacific
    • 9.4.1 Japan
    • 9.4.2 China
    • 9.4.3 India
    • 9.4.4 Australia
    • 9.4.5 New Zealand
    • 9.4.6 South Korea
    • 9.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 9.5 South America
    • 9.5.1 Argentina
    • 9.5.2 Brazil
    • 9.5.3 Chile
    • 9.5.4 Rest of South America
  • 9.6 Middle East & Africa
    • 9.6.1 Saudi Arabia
    • 9.6.2 UAE
    • 9.6.3 Qatar
    • 9.6.4 South Africa
    • 9.6.5 Rest of Middle East & Africa

10 Key Developments

  • 10.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 10.2 Acquisitions & Mergers
  • 10.3 New Product Launch
  • 10.4 Expansions
  • 10.5 Other Key Strategies

11 Company Profiling

  • 11.1 General Motors (GM)
  • 11.2 Tata Steel
  • 11.3 Ford Motor Company
  • 11.4 SGL Carbon SE
  • 11.5 Volkswagen Group
  • 11.6 Alcoa Corporation
  • 11.7 BMW Group
  • 11.8 Kaiser Aluminum
  • 11.9 Daimler AG
  • 11.10 Hyundai Motor Company
  • 11.11 Honda Motor Co., Ltd.
  • 11.12 Aisin Seiki Co., Ltd.
  • 11.13 Toyota Motor Corporation
  • 11.14 Magna International Inc.
  • 11.15 Nissan Motor Co., Ltd.
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