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시장보고서
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입체 디스플레이 시장 예측(-2032년) : 디스플레이 유형별, 구성요소별, 차원별, 기술별, 용도별, 지역별 세계 분석Volumetric Display Market Forecasts to 2032 - Global Analysis By Display Type (Swept Volume Display, Static Volume Display and Multi-planar Volumetric Display), Components, Dimension, Technology, Application and By Geography |
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Stratistics MRC에 따르면, 세계 입체 디스플레이 시장은 2025년 5억 6,300만 달러에서 2032년에는 38억 2,830만 달러에 달했으며, 예측 기간 동안 31.5%의 CAGR을 기록할 것으로 예측됩니다.
입체 디스플레이는 3D 디스플레이의 하위 집합으로, 시청자가 특별한 안경이나 헤드셋 없이도 모든 관점에서 이미지를 볼 수 있도록 3차원의 시각적 표현을 제공합니다. 평면 2D 화면과 달리 입체 디스플레이는 회전하는 표면, 라이트 필드 및 기타 방법을 사용하여 물리적 입체 내의 특정 지점을 조명하여 이미지를 생성합니다. 이러한 디스플레이는 진정한 깊이와 원근감을 제공하여 이미지가 실제 공간에 있는 것처럼 보이게 합니다. 의료 영상, 디자인, 시뮬레이션, 엔터테인먼트 등의 분야에서 몰입형 시각화를 위해 사용되고 있습니다.
의료 및 국방 분야에서의 첨단 시각화 수요 증가
의료 분야의 입체 디스플레이는 수술 계획, 진단, 의료 교육을 위한 3D 영상 처리를 향상시키고 있습니다. 이러한 디스플레이는 특수 안경이 필요 없이 실시간으로 다각도의 시각화를 제공함으로써 정확성과 효율성을 향상시킵니다. 몰입형 3D 데이터 시각화를 통해 위협 식별, 상황 인식, 임무 계획 및 방어를 지원합니다. 공간 데이터와의 실시간 상호 작용을 통해 작전 효율성과 의사결정을 개선하고 있습니다. 두 산업 모두 첨단 시각화 기술을 사용함에 따라 입체 디스플레이에 대한 요구가 빠르게 증가하고 있습니다.
높은 기술 비용과 하드웨어 복잡성
회전 스크린, 고해상도 프로젝터, 복잡한 광학 시스템 등 입체 디스플레이에 필요한 첨단 부품은 제조 및 유지보수 비용이 많이 듭니다. 하드웨어의 복잡성으로 인해 대량 생산이 어려워져 제조 가격이 더욱 높아집니다. 이러한 시스템을 운영 및 유지 관리하기 위해서는 특정 기술 지식이 필요하기 때문에 운영 비용은 더욱 높아집니다. 또한, 이러한 복잡성으로 인해 소비자 수준의 응용에 대한 매력이 떨어지고 시장은 전문 비즈니스에 국한됩니다. 그 결과, 용적형 디스플레이 시장은 더 완만하게 성장하고 도달하기가 더 어려워질 것으로 예상됩니다.
AR/VR과의 통합과 게임 및 엔터테인먼트 분야로의 확장
AR/VR 기술을 이용한 입체 디스플레이는 실제와 같은 3D 그래픽을 제공함으로써 게임 참여자들의 상호작용과 몰입도를 향상시키고 있습니다. 입체 디스플레이는 엔터테인먼트 부문에서 홀로그램 프리젠테이션, 가상 이벤트, 라이브 콘서트 등에 사용되고 있습니다. AR/VR 생태계가 성장함에 따라 실감나는 컨텐츠를 제공하기 위해 입체 디스플레이의 필요성이 점점 더 커지고 있으며, 헤드셋이 필요 없는 매력적이고 잊을 수 없는 시청 경험을 제공하고 있습니다. 입체 디스플레이 시장은 가상 환경 개선에 있어 그 중요성이 확대됨에 따라 크게 확대되고 있습니다.
대체 3D 시각화 기술과의 경쟁
홀로그래피, 가상현실, 증강현실(AR) 등의 기술은 보다 몰입감 있고, 적응력이 뛰어나며, 저렴한 경험을 제공합니다. 이러한 대체 기술들은 종종 덜 정교한 하드웨어를 필요로 하는 경우가 많아 개발자와 고객 모두에게 접근성을 높이고 있습니다. 또한, AR/VR 하드웨어 및 소프트웨어의 빠른 개발로 인해 교육, 의료, 게임 등의 분야에서 활용이 확대되고 있습니다. 이 때문에 입체형 디스플레이는 비용과 유용성 측면에서 경쟁하기 어렵습니다. 이러한 치열한 경쟁으로 인해 입체 디스플레이 개발에 대한 투자는 둔화되고 시장 침투도 제한되고 있습니다.
COVID-19의 영향
COVID-19 사태로 인해 전 세계 공급망 혼란과 제품 개발 및 출시 지연이 발생하면서 용적형 디스플레이 시장에 큰 영향을 미치고 있습니다. 봉쇄와 개인 소비 감소는 엔터테인먼트, 자동차, 의료 등의 분야의 수요에 영향을 미쳤습니다. 그러나 팬데믹으로 인해 원격 협업 및 의료 영상 처리를 위한 첨단 시각화 기술에 대한 관심도 높아졌습니다. 각 산업이 새로운 정상에 적응함에 따라 시장은 회복세로 돌아섰고, 팬데믹 이후 세계에서 가상 상호작용을 지원하고 사용자 경험을 향상시킬 수 있는 혁신적인 디스플레이 솔루션에 대한 투자가 증가했습니다.
예측 기간 동안 스윕 입체 디스플레이 부문이 가장 클 것으로 예상됩니다.
스윕 입체 디스플레이 부문은 진정한 360도 3D 시각화를 제공함으로써 예측 기간 동안 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 이는 회전하는 표면과 고속 프로젝션 기술을 사용하여 물리적 공간에 이미지를 생성합니다. 이를 통해 시청자는 안경이나 헤드셋 없이도 3D 컨텐츠를 보고 상호 작용할 수 있습니다. 사실적이고 몰입감 있는 비주얼은 의료, 국방, 디자인 분야에서 높은 가치를 지니고 있습니다. 인터랙티브한 첨단 시각화에 대한 수요가 증가함에 따라 이 분야는 시장 확대의 원동력이 되고 있습니다.
예측 기간 동안 가장 높은 CAGR을 보이는 것은 LED 부문입니다.
LED 부문은 예측 기간 동안 에너지 효율적이고 고해상도 시각화로 인해 가장 높은 성장률을 보일 것으로 예상되며, LED는 3D 이미지의 선명도와 선명도를 향상시켜 디스플레이를 더욱 매력적이고 효과적으로 만들고, LED의 내구성과 긴 수명은 유지보수 비용을 절감하고 산업 전반에 걸쳐 보급을 촉진하고 있습니다. 비용을 절감하고 산업 전반에 걸쳐 LED 기반 입체 디스플레이는 광고, 엔터테인먼트 및 시뮬레이션 분야에서 점점 더 많이 사용되고 있습니다. 생생하고 신뢰할 수 있는 3D 시각화에 대한 수요가 증가함에 따라 LED 부문은 시장 성장에 중요한 역할을 하고 있습니다.
예측 기간 동안 아시아태평양은 의료, 자동차, 엔터테인먼트 등의 부문에서 첨단 시각화에 대한 수요가 증가함에 따라 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 중국, 일본, 한국 등의 국가들은 연구개발에 많은 투자를 하고 있으며, 혁신적인 디스플레이 기술을 채택하고 있습니다. 이 지역에서는 게임 산업이 호황을 누리고 있으며, 의료 영상 및 교육 분야에서의 응용이 증가하고 있는 것도 시장 확대에 박차를 가하고 있습니다. 정부 지원책, 기술에 정통한 인구의 증가, 주요 제조업체의 존재가 채택을 가속화하고 있으며, 아시아태평양은 입체 디스플레이의 개발 및 상용화를 위한 중요한 거점이 되고 있습니다.
예측 기간 동안 북미는 3D 시각화 기술의 발전으로 인해 가장 높은 CAGR을 보일 것으로 예상됩니다. 강력한 R&D 역량, 주요 기술 기업의 존재, 교육, 시뮬레이션, 의료 영상 처리에서 몰입형 시각화 활용 확대 등이 이 지역의 장점으로 꼽힙니다. 미국은 국방 및 기술 혁신에 대한 막대한 투자로 시장을 선도하고 있습니다. 또한, 메타버스 애플리케이션과 AR/VR 통합의 부상으로 인해 북미의 입체 디스플레이 개발 및 상용화가 더욱 가속화되고 있습니다.
According to Stratistics MRC, the Global Volumetric Display Market is accounted for $563 million in 2025 and is expected to reach $3828.3 million by 2032 growing at a CAGR of 31.5% during the forecast period. Volumetric displays are a subset of 3D displays that provide visual representations in three dimensions, enabling viewers to view the image from any perspective without the need for specialised eyewear or headsets. In contrast to flat 2D screens, volumetric displays use rotating surfaces, light fields, or other methods to illuminate specific spots within a physical volume in order to produce images. True depth and perspective are provided by these displays, giving the impression that the image is in actual space. They are employed for immersive visualisation in domains including as medical imaging, design, simulation, and entertainment.
Rising demand for advanced visualization in healthcare and defense
Volumetric displays in the medical field provide for improved 3D imaging for surgery planning, diagnostics, and medical education. Accuracy and efficiency are increased by these displays, which provide real-time, multi-angle visualisation without the need for special glasses. Through immersive 3D data visualisation, they aid in defence by supporting threat identification, situational awareness, and mission planning. Real-time interaction with spatial data improves operational efficacy and decision-making. The need for volumetric displays is still raising quickly as both industries use more advanced visualisation techniques.
High cost of technology and hardware complexity
Advanced parts needed for volumetric displays, such as spinning screens, high-resolution projectors, or intricate optical systems, are costly to produce and maintain. The intricacy of the hardware makes mass production difficult and raises production prices even further. Operational costs are further increased by the requirement for specific technical knowledge to run and maintain these systems. Additionally, its complexity limits the market to specialised businesses by decreasing the attraction of consumer-level applications. As a result, the market for volumetric displays will grow more slowly and be harder to reach.
Integration with AR/VR and expansion in gaming & entertainment
Volumetric displays using AR/VR technology improve player interaction and engagement in games by providing lifelike 3D graphics. Volumetric displays are used in the entertainment sector for holographic presentations, virtual events, and live concerts. This eliminates the need for headsets and produces engaging and unforgettable viewing experiences. Volumetric displays are becoming more and more necessary as AR/VR ecosystems grow in order to present realistic content. The market for volumetric displays is expanding significantly due to their expanding importance in improving virtual environments.
Competition from alternative 3D visualization technologies
Technologies like holography, virtual reality, and augmented reality (AR) provide more immersive, adaptable, and affordable experiences. These substitutes frequently call for less sophisticated hardware, which increases their accessibility for both developers and customers. Furthermore, the quick development of AR/VR hardware and software has expanded their use in sectors including education, healthcare, and gaming. Because of this, volumetric displays find it difficult to compete in terms of cost and usefulness. Investment in volumetric display developments is slowed down by this fierce rivalry, which also restricts market penetration.
Covid-19 Impact
The COVID-19 pandemic significantly impacted the volumetric display market, causing disruptions in the global supply chain and delays in product development and deployment. Lockdowns and reduced consumer spending affected demand across sectors like entertainment, automotive, and healthcare. However, the pandemic also accelerated interest in advanced visualization technologies for remote collaboration and medical imaging. As industries adapted to the new normal, the market began recovering, with increased investments in innovative display solutions to support virtual interaction and enhance user experiences in a post-pandemic world.
The swept volume display segment is expected to be the largest during the forecast period
The swept volume display segment is expected to account for the largest market share during the forecast period by offering true 360-degree 3D visualization. It creates images in physical space using rotating surfaces and fast projection techniques. This allows viewers to see and interact with 3D content without glasses or headsets. It's realistic and immersive visuals are highly valuable in medical, defense, and design applications. As demand for interactive and advanced visualization grows, this segment continues to fuel market expansion.
The LED segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
Over the forecast period, the LED segment is predicted to witness the highest growth rate, due to high-resolution visuals with energy efficiency. LEDs enhance the clarity and vibrancy of 3D images, making displays more appealing and effective. Their durability and long lifespan reduce maintenance costs, boosting adoption across industries. LED-based volumetric displays are increasingly used in advertising, entertainment, and simulation. As demand for vivid, reliable 3D visualization rises, the LED segment plays a key role in market growth.
During the forecast period, the Asia Pacific region is expected to hold the largest market share due to rising demand for advanced visualization in sectors like healthcare, automotive, and entertainment. Countries such as China, Japan, and South Korea are investing heavily in R&D and adopting innovative display technologies. The region's booming gaming industry and increasing applications in medical imaging and education further fuel market expansion. Supportive government initiatives, growing tech-savvy populations, and the presence of key manufacturers are accelerating adoption, making Asia Pacific a vital hub for volumetric display development and commercialization.
Over the forecast period, the North America region is anticipated to exhibit the highest CAGR, by advancements in 3D visualization technologies. Strong R&D capabilities, the presence of important technology companies, and the expanding use of immersive visualisation for training, simulation, and medical imaging are all advantages for the area. The United States leads the market with significant investments in defense and tech innovation. Additionally, the rise of metaverse applications and AR/VR integration is further propelling the development and commercialization of volumetric displays in North America.
Key players in the market
Some of the key players profiled in the Volumetric Display Market include LightSpace Technologies, Holografika Kft., Voxon Photonics, Looking Glass Factory, Leia Inc., RealView Imaging, Zebra Imaging, HYPERVSN, Holoxica Limited, Alioscopy, Raytrix GmbH, VividQ, nDisplay, Sony Corporation, Panasonic Corporation, Light Field Lab, Magic Leap and Microsoft.
In March 2024, Voxon Photonics released a Unity plugin that enables developers to create volumetric content natively in Unity and visualize it directly on the VX1 volumetric display. This is a major step in encouraging content creation and broadening the user base of their display technology.
In February 2024, Voxon collaborated with La Trobe University (Australia) on the development of volumetric visualization tools for medical applications, including 3D brain imaging and surgical planning. This move positions Voxon to tap into the metaverse and immersive web segment, allowing real-time collaboration and display of 3D data in mixed reality environments.
In January 2024, Leia Inc. announced a major strategic partnership with ZTE, one of the world's leading mobile device manufacturers to integrate Leia's 3D*AI display technology into ZTE's smartphone product lines. This collaboration aims to accelerate the adoption of volumetric (lightfield) displays in consumer electronics, particularly mobile devices.