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스페셜티 차 시장 예측(-2032년) : 유형별, 포장별, 소비자 유형별, 유통 채널별, 용도별, 지역별 세계 분석

Specialty Tea Market Forecasts to 2032 - Global Analysis By Type (Green Tea, Black Tea, Oolong Tea, White Tea, Herbal Tea, Flavored Tea, Blooming Tea and Other Types), Packaging, Consumer Type, Distribution Channel, Application and By Geography

발행일: | 리서치사: Stratistics Market Research Consulting | 페이지 정보: 영문 200+ Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    



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Stratistics MRC에 따르면, 세계 스페셜티 차 시장은 2025년 69억 9,000만 달러로 예측 기간 동안 연평균 8.0%로 성장하여 2032년에는 119억 9,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.

스페셜티 차는 독특한 풍미, 산지, 가공 기술, 장인정신으로 구별되는 프리미엄 차라고 정의할 수 있습니다. 대량 생산형과 달리, 스페셜티 차는 일반적으로 손으로 직접 재배하고, 손으로 따고, 고유의 품질을 유지하기 위해 가공합니다. 또한, 테루아로 알려진 특정 지역으로부터 조달되는 경우가 많습니다. 이러한 차에는 장인이 블렌딩한 차, 희귀한 단일 원산지 찻잎, 지속가능한 방식으로 수확한 차, 유기농으로 재배한 차 등이 있습니다. 스페셜티 차는 세련된 맛과 건강상의 이점을 경험할 수 있어 카페, 고급 호텔, 건강 지향적 시장에서 인기가 높아지고 있습니다.

국제지속가능발전연구소(IISD)에 따르면, 전 세계 차 산업 종사자 1,300만 명 중 3분의 2 이상이 개발도상국의 영세농가이며, 2022년에는 전 세계 차 생산량의 60%를 생산할 것으로 예상하고 있습니다.

고급 및 수제 음료에 대한 관심 증가

소비자의 취향이 더욱 세련되고 대담해짐에 따라 스페셜티 차 및 기타 고급, 소량 생산되는 장인의 수제 음료가 점점 더 인기를 얻고 있습니다. 이러한 차는 독특한 맛, 지역적 특성(테루아), 독특한 수확 및 가공 방법으로 인해 대량 생산된 티백보다 우수합니다. 또한, 카페, 레스토랑, 소매점에서는 정통성, 독창성, 보다 충실한 감각적 경험을 원하는 소비자의 요구에 따라 메뉴와 제품 라인업에 보다 다양하고 고급스러운 홍차 셀렉션을 제공하게 되었습니다.

기존 홍차에 비해 고가

전통 차 제품에 비해 상대적으로 높은 스페셜티 차의 가격은 시장 점유율을 제한하는 주요 요인 중 하나입니다. 스페셜티 차는 특정 산지나 단일 농장에서 생산되는 경우가 많아 수확과 가공이 까다롭고 생산량도 적습니다. 특히 신흥국 시장에서는 이러한 요인으로 인해 소매가격이 상승하여 가격에 민감한 소비자들이 기피할 수 있습니다. 또한, 프리미엄 지향적이고 건강 지향적인 소비자들은 더 높은 가격을 기꺼이 지불할 의향이 있지만, 대중 시장으로의 확산은 가격 부담에 대한 우려로 인해 제약이 있을 수 있습니다.

취향의 혁신과 유용한 조합

현대 소비자의 요구를 충족시키는 유용한 블렌드를 만들고 맛의 프로파일을 실험함으로써 스페셜티 차 시장이 성장할 수 있는 큰 기회가 있습니다. 스페셜티 차 제조업체는 식물, 비타민, 적응제 또는 말차, 아슈와간다, 강황, CBD와 같은 특이한 성분을 첨가하여 웰빙에 초점을 맞춘 제품에 대한 수요 증가를 활용할 수 있습니다. 또한 스트레스 완화, 피부 건강, 에너지 증진, 소화기 지원 차 등 특정 시장에 집중함으로써 이러한 혁신은 적용 범위와 고객층을 확대할 수 있습니다. 또한, 이러한 개발 동향은 맞춤형 영양을 추구하는 세계적인 추세를 보완하여 건강을 추구하는 사람들에게 차의 매력을 더욱 높여주고 있습니다.

다른 건강 음료의 경쟁 압력

스페셜티 차는 건강 효과로 인해 점점 더 인기를 얻고 있지만, 콤부차, 허브 인퓨전, 콜드 프레스 주스, 인퓨즈드 워터, 건강에 초점을 맞춘 커피 대체품 등 다른 웰빙 음료 및 기능성 음료와 경쟁하고 있습니다. 이들 음료의 대부분은 에너지 보충, 프로바이오틱스, 항산화제, 항산화제, 해독 작용 등을 제공하며, 유사한 웰빙 내러티브가 마케팅에 사용되고 있습니다. 또한, 이러한 음료는 바로 마실 수 있는 형태로 제공되는 경우가 많아 바쁜 스케줄을 가진 소비자들에게 편리합니다. 또한, 특히 건강 음료의 최신 트렌드를 끊임없이 찾는 젊은 소비자들 사이에서 이러한 경쟁자들의 압력은 시장 점유율과 소비자 관심을 떨어뜨릴 수 있습니다.

COVID-19의 영향:

COVID-19 사태는 스페셜티 차 시장에 다양한 영향을 끼쳤지만, 결국에는 혁명적인 영향을 끼쳤습니다. 노동력 부족, 차밭의 일시적 폐쇄, 세계 공급망의 혼란으로 인해 고급 품종의 생산과 수급에 영향을 미쳤습니다. 봉쇄와 사회적 거리두기 정책으로 인해 실제 차 전문점이나 카페를 찾는 발걸음도 줄어들었습니다. 그러나 이 위기는 소비자의 건강 의식을 급격히 높였고, 그 결과 녹차, 허브 블렌드, 적응성 주입과 같은 기능성 및 면역력 강화 차에 대한 수요가 증가했습니다. 많은 소비자들이 집에서 새로운 차 품종과 의식을 시도하는 가운데, E-Commerce와 소비자 직접 판매 채널의 성장으로 전문 차 브랜드의 인지도와 접근성을 유지할 수 있게 되었습니다.

예측 기간 동안 홍차 부문이 가장 큰 시장으로 성장할 것으로 예상됩니다.

예측 기간 동안 홍차 분야가 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 홍차의 강한 맛은 다양한 소비자에게 어필하며 2021년에는 미국에서 소비되는 홍차의 약 84%를 차지할 것으로 예상됩니다. 이러한 시장 지배력은 다양한 맛과 특수 블렌드의 기초가 되는 다재다능함으로 인해 더욱 강화되고 있습니다. 홍차의 지속적인 매력은 심장 건강 및 항산화 효과와 같은 건강상의 이점에 대한 인식이 높아지면서 영향을 받고 있습니다. 또한, 홍차는 강력한 향미 프로필, 블렌딩의 적응성, 건강상의 이점으로 인해 스페셜티 홍차 시장에서 지배적인 위치를 유지하고 있습니다.

루스티(티팩 및 파우치) 분야는 예측 기간 동안 가장 높은 CAGR을 기록할 것으로 예상됩니다.

예측 기간 동안 루스티(티팩 및 파우치) 분야가 가장 높은 성장률을 보일 것으로 예상됩니다. 환경 친화적이고 지속가능한 포장 옵션에 대한 소비자 수요 증가가 이러한 성장의 주요 요인으로 작용하고 있습니다. 종이 포장은 재활용이 가능하고 생분해가 가능하며 국제적인 지속가능성 이니셔티브에 부합하기 때문에 환경 친화적인 고객들에게 인기 있는 옵션입니다. 또한, 포장 기술의 발전으로 종이 소재의 탄력성과 장벽이 개선되어 차 잎의 신선도와 품질 유지를 보장합니다. 종이 포장의 미적 적응성으로 인해 기업은 눈길을 끄는 디자인을 제공 할 수 있으며, 이는 특수 차 시장에서 매력을 높일 수 있습니다.

가장 높은 점유율을 보이는 지역:

예측 기간 동안 아시아태평양이 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상되며, 이는 이 지역의 오랜 차 관습과 풍부한 문화 유산이 원동력이 될 것으로 예상됩니다. 중국, 인도, 일본, 베트남 등 국가에서는 차 재배와 소비의 오랜 역사로 인해 특수 차에 대한 수요가 높습니다. 일본의 말차, 중국의 우롱차, 인도의 다즐링 등 특징적인 품종의 생산은 이 지역의 변화무쌍한 기후로 인해 가능했으며, 이는 시장의 우위를 더욱 뒷받침하고 있습니다. 또한, 이 지역이 세계 스페셜티 차 시장에서 압도적인 지위를 차지하고 있는 것은 소비자의 가처분 소득 증가와 건강에 대한 관심 증가로 인해 프리미엄 차 및 스페셜티 차에 대한 선호도가 높아진 것도 큰 영향을 미치고 있습니다.

CAGR이 가장 높은 지역:

예측 기간 동안 중동 및 아프리카는 가장 높은 CAGR을 보일 것으로 예상됩니다. 이러한 증가의 주요 원인은 이 지역에는 차를 마시는 문화적 관습이 오래전부터 존재해 왔으며, 차는 사교의 장이자 호스피탈리티의 상징으로 여겨져 왔기 때문입니다. 또한, 도시화와 인구 증가로 인해 소비층이 확대되고 가처분 소득이 증가함에 따라 스페셜티 차 및 고급 차에 대한 수요도 증가하고 있습니다. 또한, 건강에 대한 관심이 높은 이 지역의 소비자들 사이에서 건강에 좋다는 인식이 확산되면서 특선 차의 인기가 높아지고 있습니다.

무료 커스터마이징 서비스:

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  • 기업 소개
    • 추가 시장 기업 종합 프로파일링(최대 3개사까지)
    • 주요 기업 SWOT 분석(3개사까지)
  • 지역 세분화
    • 고객의 관심에 따른 주요 국가별 시장 추정, 예측, CAGR(주: 타당성 검토에 따른)
  • 경쟁사 벤치마킹
    • 제품 포트폴리오, 지리적 입지, 전략적 제휴를 기반으로 한 주요 기업 벤치마킹

목차

제1장 주요 요약

제2장 서문

  • 개요
  • 이해관계자
  • 조사 범위
  • 조사 방법
    • 데이터 마이닝
    • 데이터 분석
    • 데이터 검증
    • 조사 접근법
  • 조사 자료
    • 1차 조사 자료
    • 2차 조사 정보 출처
    • 가정

제3장 시장 동향 분석

  • 성장 촉진요인
  • 성장 억제요인
  • 기회
  • 위협
  • 용도 분석
  • 신흥 시장
  • COVID-19의 영향

제4장 Porter's Five Forces 분석

  • 공급 기업의 교섭력
  • 구매자의 교섭력
  • 대체품의 위협
  • 신규 참여업체의 위협
  • 경쟁 기업 간의 경쟁 관계

제5장 세계의 스페셜티 차 시장 : 유형별

  • 녹차
  • 홍차
  • 우롱차
  • 백차
  • 허브티
  • 플레이버 티
  • 블루밍 티
  • 기타 유형

제6장 세계의 스페셜티 차 시장 : 포장별

  • 플라스틱 용기
  • 찻잎(팩 및 파우치)
  • 판지
  • 알루미늄 캔
  • 티백

제7장 세계의 스페셜티 차 시장 : 소비자 유형별

  • 진정한 차 애호가
  • 다양성 추구자
  • 변화 추구자

제8장 세계의 스페셜티 차 시장 : 유통 채널별

  • B2B
  • B2C
    • 하이퍼마켓/슈퍼마켓
    • 전문점
    • 온라인 소매점
    • 식료품점

제9장 세계의 스페셜티 차 시장 : 용도별

  • 가정
  • 상업용

제10장 세계의 스페셜티 차 시장 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 유럽
    • 독일
    • 영국
    • 이탈리아
    • 프랑스
    • 스페인
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양
    • 일본
    • 중국
    • 인도
    • 호주
    • 뉴질랜드
    • 한국
    • 기타 아시아태평양
  • 남미
    • 아르헨티나
    • 브라질
    • 칠레
    • 기타 남미
  • 중동 및 아프리카
    • 사우디아라비아
    • 아랍에미리트
    • 카타르
    • 남아프리카공화국
    • 기타 중동 및 아프리카

제11장 주요 발전

  • 계약, 파트너십, 협업, 합작투자
  • 인수와 합병
  • 신제품 발매
  • 사업 확대
  • 기타 주요 전략

제12장 기업 개요

  • Unilever Group
  • The Republic of Tea
  • Associated British Foods Plc
  • Dilmah Ceylon Tea Co. Plc
  • Harney & Sons Fine Teas
  • Nestle SA
  • Tata Consumer Products Ltd.
  • Barry's Tea
  • ITO EN Ltd.
  • The Hain Celestial Group Inc.
  • Bigelow Tea Company
  • Yogi Tea
ksm 25.05.22

According to Stratistics MRC, the Global Specialty Tea Market is accounted for $6.99 billion in 2025 and is expected to reach $11.99 billion by 2032 growing at a CAGR of 8.0% during the forecast period. Specialty tea is defined as premium tea that stands out due to its distinct flavor profiles, place of origin, processing techniques, and general craftsmanship. Specialty teas, in contrast to mass-produced types, are typically grown, hand-picked, and processed to maintain their unique qualities. They are also frequently sourced from particular areas recognized for their terroir. These teas might include artisanal blends, rare single-origin leaves, and options that are sustainably harvested or grown organically. Specialty tea has become more and more popular in cafes, luxury hospitality, and health-conscious markets as it provides a sophisticated taste experience as well as possible health benefits.

According to the International Institute for Sustainable Development (IISD), over two-thirds of the 13 million people employed in the global tea sector are smallholder farmers in developing countries, producing 60% of the world's tea in 2022.

Market Dynamics:

Driver:

Growing interest in high-end and handcrafted drinks

Specialty tea and other premium, small-batch, artisanal beverages are becoming more and more popular as consumers' tastes become more sophisticated and daring. These teas are superior to mass-produced tea bags due to their distinctive flavor profiles, regional traits (terroir), and unique harvesting or processing methods. Additionally, cafes, restaurants, and retailers are now offering more varied and upscale tea selections in their menus or product lines due to consumer demand for authenticity, exclusivity, and enhanced sensory experiences.

Restraint:

Expensive in comparison to conventional tea

The comparatively high cost of specialty tea in comparison to traditional tea products is one of the main factors limiting its market share. Specialty teas are sometimes sourced from particular regions or single estates, involve labor-intensive harvesting and processing methods, and are produced in smaller quantities. Particularly in developing markets, these factors may discourage price-sensitive consumers by driving up retail prices. Furthermore, consumers who are premium-seeking and health-conscious are willing to pay more, but mass market penetration may be constrained by concerns about affordability.

Opportunity:

Innovation in tastes and useful combinations

There is a great chance for the specialty tea market to grow by creating useful blends that meet the demands of contemporary consumers and by experimenting with flavor profiles. Specialty tea companies can capitalize on the rising demand for wellness-focused products by adding botanicals, vitamins, adaptogens, or unusual ingredients like matcha, ashwagandha, turmeric, or CBD. By focusing on specific markets, such as teas for stress reduction, skin health, energy enhancement, or digestive support, these innovations also expand the range of applications and clientele. Moreover, these developments complement the growing worldwide trend toward customized nutrition and increase the appeal of tea to health-conscious people.

Threat:

Competitive pressure from other health drinks

Specialty tea is becoming more and more popular due to its health benefits, but it is up against competition from other wellness and functional beverages like kombucha, herbal infusions, cold-pressed juices, infused waters, and coffee substitutes with a health focus. Similar wellness narratives are used to market many of these drinks, which provide energy boosts, probiotics, antioxidants, or detoxifying qualities. They also frequently come in ready-to-drink formats, making them convenient for consumers with hectic schedules. Additionally, market share and consumer attention may be diluted by this pressure from competitors, especially among younger consumers who are constantly looking for the newest trends in healthy beverages.

Covid-19 Impact:

The COVID-19 pandemic affected the specialty tea market in various ways, but ultimately in a revolutionary way. The production and accessibility of high-end tea varieties were impacted by labour shortages, temporary closures of tea estates, and disruptions in the global supply chain. Lockdowns and social distancing policies also resulted in less foot traffic for physical specialty tea shops and cafes. However, the crisis sharply raised consumer health consciousness, which in turn raised demand for functional and immunity-boosting teas like green tea, herbal blends, and adaptogenic infusions. With many consumers experimenting with new tea varieties and rituals at home, the growth of e-commerce and direct-to-consumer channels further enabled specialty tea brands to maintain visibility and accessibility.

The black tea segment is expected to be the largest during the forecast period

The black tea segment is expected to account for the largest market share during the forecast period. Black tea's strong flavor appeals to a wide range of consumers, making up about 84% of all tea consumed in the US in 2021. Its market dominance is further strengthened by its versatility as a foundation for different flavored and specialty blends. Black tea's enduring appeal is also influenced by rising awareness of its possible health advantages, including its heart-healthy benefits and antioxidant qualities. Moreover, black tea's dominant position in the specialty tea market is maintained by its potent flavor profile, adaptability in blending, and perceived health benefits.

The loose tea (packets & pouches) segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

Over the forecast period, the loose tea (packets & pouches) segment is predicted to witness the highest growth rate. Growing consumer demand for environmentally friendly and sustainable packaging options is the main driver of this expansion. Paper packaging is a popular option for customers who care about the environment because it is recyclable, biodegradable, and compatible with international sustainability initiatives. Furthermore, improvements in packaging technology have improved paper materials' resilience and barrier qualities, guaranteeing the preservation of tea's freshness and quality. Paper packaging's aesthetic adaptability enables companies to provide eye-catching designs, which increases its allure in the specialty tea market.

Region with largest share:

During the forecast period, the Asia Pacific region is expected to hold the largest market share, motivated by the long-standing tea customs and rich cultural legacy of the area. Specialty teas are in high demand domestically because of the long histories of tea cultivation and consumption in nations like China, India, Japan, and Vietnam. The production of several distinctive tea varieties, including matcha from Japan, oolong from China, and Darjeeling from India, is made possible by the region's varied climate, which further supports its market dominance. Moreover, the region's dominant position in the global specialty tea market is also largely due to the growing preference for premium and specialty teas brought about by consumers' increased disposable incomes and growing health consciousness in these nations.

Region with highest CAGR:

Over the forecast period, the Middle East and Africa region is anticipated to exhibit the highest CAGR. The main cause of this increase is the region's long-standing cultural customs surrounding tea drinking, where tea is a social gathering essential and a symbol of hospitality. Demand for specialty and premium teas is also rising as a result of urbanization and population growth, which have expanded the consumer base and raised disposable incomes. Additionally, specialty teas have become increasingly popular among health-conscious consumers in the region as a result of growing awareness of their health benefits.

Key players in the market

Some of the key players in Specialty Tea Market include Unilever Group, The Republic of Tea, Associated British Foods Plc, Dilmah Ceylon Tea Co. Plc, Harney & Sons Fine Teas, Nestle SA, Tata Consumer Products Ltd., Barry's Tea, ITO EN Ltd., The Hain Celestial Group Inc., Bigelow Tea Company and Yogi Tea.

Key Developments:

In April 2025, Unilever announced it has acquired the personal care brand Wild. This marks another step in the optimisation of Unilever's portfolio towards premium and high growth spaces as part of the Growth Action Plan 2030. Launched in the UK in 2020, Wild is a digitally native brand which has built a loyal consumer base through its direct-to-consumer and retail model with desirable, natural and refillable products.

In February 2024, Nestle, in a move to streamline its operations, has entered into a slump sale agreement for its Nestle Business Services (NBS) Division with Purina PetCare India, a wholly-owned subsidiary of Nestle S.A. The deal, valued at ₹798 million, is set to be effective from July 1, 2024, subject to customary closing conditions.

In January 2024, Tata Consumer Products Ltd (TCPL) signed definitive agreements to acquire 100% equity shares of Capital Foods, owner of the brands Ching's Secret and Smith & Jones, and Organic India, a company that sells organic herbal teas and health foods. While the acquisition of Capital Foods will be in a phased manner, TCPL will acquire 100% of Organic India in an all-cash deal.

Types Covered:

  • Green Tea
  • Black Tea
  • Oolong Tea
  • White Tea
  • Herbal Tea
  • Flavored Tea
  • Blooming Tea
  • Other Types

Packagings Covered:

  • Plastic Containers
  • Loose Tea (Packets & Pouches)
  • Paperboards
  • Aluminium Tins
  • Tea Bags

Consumer Types Covered:

  • True Tea Lovers
  • Variety Seekers
  • Transformation Seekers

Distribution Channels Covered:

  • B2B
  • B2C

Applications Covered:

  • Residential
  • Commercial

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2024, 2025, 2026, 2028, and 2032
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Application Analysis
  • 3.7 Emerging Markets
  • 3.8 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Specialty Tea Market, By Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Green Tea
  • 5.3 Black Tea
  • 5.4 Oolong Tea
  • 5.5 White Tea
  • 5.6 Herbal Tea
  • 5.7 Flavored Tea
  • 5.8 Blooming Tea
  • 5.9 Other Types

6 Global Specialty Tea Market, By Packaging

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Plastic Containers
  • 6.3 Loose Tea (Packets & Pouches)
  • 6.4 Paperboards
  • 6.5 Aluminium Tins
  • 6.6 Tea Bags

7 Global Specialty Tea Market, By Consumer Type

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 True Tea Lovers
  • 7.3 Variety Seekers
  • 7.4 Transformation Seekers

8 Global Specialty Tea Market, By Distribution Channel

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 B2B
  • 8.3 B2C
    • 8.3.1 Hypermarkets/Supermarkets
    • 8.3.2 Specialist Stores
    • 8.3.3 Online Retail Stores
    • 8.3.4 Grocery Stores

9 Global Specialty Tea Market, By Application

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Residential
  • 9.3 Commercial

10 Global Specialty Tea Market, By Geography

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 North America
    • 10.2.1 US
    • 10.2.2 Canada
    • 10.2.3 Mexico
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
    • 10.3.2 UK
    • 10.3.3 Italy
    • 10.3.4 France
    • 10.3.5 Spain
    • 10.3.6 Rest of Europe
  • 10.4 Asia Pacific
    • 10.4.1 Japan
    • 10.4.2 China
    • 10.4.3 India
    • 10.4.4 Australia
    • 10.4.5 New Zealand
    • 10.4.6 South Korea
    • 10.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 10.5 South America
    • 10.5.1 Argentina
    • 10.5.2 Brazil
    • 10.5.3 Chile
    • 10.5.4 Rest of South America
  • 10.6 Middle East & Africa
    • 10.6.1 Saudi Arabia
    • 10.6.2 UAE
    • 10.6.3 Qatar
    • 10.6.4 South Africa
    • 10.6.5 Rest of Middle East & Africa

11 Key Developments

  • 11.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 11.2 Acquisitions & Mergers
  • 11.3 New Product Launch
  • 11.4 Expansions
  • 11.5 Other Key Strategies

12 Company Profiling

  • 12.1 Unilever Group
  • 12.2 The Republic of Tea
  • 12.3 Associated British Foods Plc
  • 12.4 Dilmah Ceylon Tea Co. Plc
  • 12.5 Harney & Sons Fine Teas
  • 12.6 Nestle SA
  • 12.7 Tata Consumer Products Ltd.
  • 12.8 Barry's Tea
  • 12.9 ITO EN Ltd.
  • 12.10 The Hain Celestial Group Inc.
  • 12.11 Bigelow Tea Company
  • 12.12 Yogi Tea
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