![]() |
시장보고서
상품코드
1716366
세계의 전기 유틸리티 차량 시장 : 시장 예측 - 차량 유형별, 추진력 유형별, 배터리 유형별, 구동 유형별, 적재량별, 1충전 주행 거리별, 용도별, 최종 사용자별, 지역별 분석(-2032년)Electric Utility Vehicle Market Forecasts to 2032 - Global Analysis By Vehicle Type, Propulsion Type, Battery Type, Drive Type, Payload, Range per Charge, Application, End User and By Geography |
Stratistics MRC에 따르면 세계의 전기 유틸리티 차량 시장은 2025년에 222억 달러로 추정되고, 2032년까지는 325억 달러에 이를 전망이며, 예측 기간 중 CAGR 5.6%를 나타낼 것으로 예측됩니다.
전기(일반적으로 배터리)를 동력원으로 하고 일반적인 여객 운송이 아닌 특정 유틸리티 용도를 목적으로 한 차량은 전기 유틸리티 차량(EUV)으로 알려져 있습니다. 이러한 차량은, 자치체 서비스, 건설, 농업, 물류를 포함한 다양한 산업에 있어서, 특정 지역내에서의 운반, 기기의 운반, 사람의 이동에 사용됩니다. 전동 드라이브 트레인의 이점에는 운전 비용과 오염 물질 절감이 포함됩니다.
중공업성의 데이터에 따르면 인도에서는 지난 3년간 약 52만 대의 EV가 등록되었으며, 2023년의 EV 총 판매 대수에서는 우타르프라데시주가 톱으로, 카르나타카주, 타밀나두주가 이에 이어졌습니다.
운영 비용 절감
전기 유틸리티 차량(EUV)의 운용 비용 절감은 시장 확대의 큰 촉매입니다. EUV는, 가동 부품이 적고 오일 교환이 불필요하기 때문에, 내연기관차(ICE)보다 유지보수의 수고를 줄일 수 있습니다. 게다가 에너지원으로서의 전기는 일반적으로 가솔린이나 디젤보다 경제적이기 때문에 운전 경비를 절감할 수 있습니다. 이 비용 대비 효과는 차량에 의존하는 기업이나 정부에 특히 매력적이며, 환경 목표를 준수하면서 장기적인 절약을 실현할 수 있습니다.
배터리 제약
현대의 배터리 기술은 주행 거리 제한, 장시간 충전, 시간 경과에 따른 성능 저하 등의 제약에 빈번하게 발생합니다. 이러한 과제는 특히 장시간의 작업 및 가혹한 활동을 필요로 하는 용도에서 EUV의 사용을 방해할 가능성이 있습니다. 게다가 리튬 이온과 같은 고도의 전지에 수반되는 고액의 초기 비용은, 특히 가격에 민감한 분야에서는, 구입 희망자의 의욕을 꺾을 가능성이 있습니다.
충전 인프라 확대
충전 인프라의 보급은 전기 유틸리티 차량 부문에 큰 기회를 제공합니다. 정부와 영리 단체가 광범위하고 효율적인 충전 네트워크 개발에 투자함에 따라 소비자의 항속 거리에 대한 불안이 줄어들고 전기 유틸리티 차량(EUV)의 추가 이점 용도가 촉진됩니다. 또한 급속 충전소과 배터리 교체 기술 등의 진보는 편리성과 운영 효율성을 향상시킵니다. 이러한 진보는 현재의 EUV 사용자를 지원할 뿐만 아니라 EV 보급의 주요 장애를 경감함으로써 신규 고객을 유치하기도 합니다.
기존 자동차와의 경쟁
기존 자동차와의 경쟁은 전기 유틸리티 차량 시장에 위협을 주고 있습니다. 기존의 내연 기관 자동차는 일반적으로 초기 비용이 싸고 연료 보급 인프라가 확립되어 있기 때문에 특정 고객에게 보다 이용하기 쉬워지고 있습니다. 게다가 연료 효율의 향상과 오염 물질의 저감을 목적으로 한 내연 기관 기술의 개발은, 전기 유틸리티 차량의 채용에 새로운 과제를 가져올 가능성이 있습니다.
COVID-19의 유행은 전기 유틸리티 차량 시장에 다양한 영향을 미쳤습니다. 단기적으로 공급망 중단과 소비자 지출 감소로 인해 EUV 생산과 판매가 전 세계적으로 감소했습니다. 운송 솔루션의 중요성이 부각되었습니다. 이 팬데믹은 각국 정부가 녹색 부흥 활동을 우선시켰기 때문에 지속 가능한 운송 솔루션의 중요성이 부각되었습니다. 팬데믹 이후 환경적 이점에 대한 인식이 높아지면서 전기 유틸리티 차량(EUV)과 충전 인프라 투자를 자극했습니다. 경제가 회복됨에 따라 이러한 요소들이 시장의 지속적인 확대를 촉진할 것으로 예상됩니다.
예측 기간 동안 배터리 전기 유틸리티 차량(BEV) 부문이 최대가 될 것으로 예상
배터리 전기 유틸리티 차량(BEV) 부문은 제로 방출 특성과 지속 가능한 대체 수단에 대한 고객 선호 증가로 인해 예측 기간 동안 최대 시장 점유율을 차지할 것으로 예측됩니다. 배터리 기술의 향상에 의해, 차량의 항속 거리가 증가하고, 비용이 삭감되었기 때문에, BEV는 보다 폭넓은 층에 있어 이용하기 쉬워졌습니다. 게다가 세액 공제나 보조금 등의 정부에 의한 우대 조치가, 배터리식 전기 유틸리티 차량(BEV)의 세계 보급을 현저하게 촉진하고 있습니다. 충전 인프라를 이용하기 쉬워지면서 소비자의 항속 거리에 대한 불안감이 줄어들었고, 이러한 경향은 더욱 강해지고 있습니다. 그 결과 BEV는 전기 실용차 시장에서 지배적인 지위를 유지할 태세입니다.
예측 기간 동안 CAGR은 리튬 이온 배터리 부문이 가장 높을 것으로 예상
예측 기간 동안 리튬 이온 배터리 분야는 다른 배터리 유형에 비해 에너지 밀도가 높고 수명이 길며 제조 비용이 낮기 때문에 가장 높은 성장률을 나타낼 것으로 예측됩니다. 높은 성능 기준을 충족하고 효율을 유지하는 능력으로 이 배터리들은 다양한 용도로 폭넓게 사용되고 있습니다. 게다가 리튬 이온 기술의 계속적인 진보는, 안전 기능을 강화해, 환경에의 영향을 최소화하려고 하는 것으로, 전기 실용차에서의 이용을 가속시키고 있습니다. 고성능 배터리에 대한 세계 수요는 증가하고 있으며, 이 분야는 대폭적인 확대가 전망되고 있습니다.
예측 기간 중 북미가 최대 시장 점유율을 차지할 것으로 예상되지만, 이는 세액공제나 리베이트 등의 인센티브를 통해 전동모빌리티를 옹호하는 정부의 강력한 정책에 기인합니다. 이 지역의 자동차 부문은 전기 유틸리티 차량의 생산 및 인프라 개발에 많은 지출을 함으로써 전동화를 채택하고 있습니다. 게다가 환경의 지속 가능성에 관한 소비자 의식의 고조가, 상업 부문과 자치체 부문 양쪽에서 EUV의 수요를 촉진하고 있습니다. 배텉리 기술의 진보는 비용 절감과 성능 향상을 가져오고 있으며, 북미는 세계의 전기 유틸리티 차량 산업에서 매우 중요한 위치를 차지하고 있습니다.
예측 기간 동안 아시아태평양은 가장 높은 CAGR을 보여줄 것으로 예측됩니다. 이는 보조금과 인프라 지출을 통한 전기 유틸리티 차량(EV) 도입에 대한 정부의 강력한 지원에 따른 것입니다. 중국은 포괄적인 제조 능력과 배출량 삭감을 목적으로 한 정책 지향의 활동으로 이 확대를 선도하고 있습니다. 인도와 일본 등 국가들은 국내 전동 유틸리티 차량 제조를 촉진하고 충전 인프라를 강화함으로써 크게 기여하고 있습니다. 이 지역 배터리 생산에서의 우위성은 전기 유틸리티 차량 개발에서 세계적인 리더로서의 지위를 높이고 있습니다. 이런 상황이 겹치면서 아시아태평양은 전기 유틸리티 차량의 급확대 시장이 되고 있습니다.
According to Stratistics MRC, the Global Electric Utility Vehicle Market is accounted for $22.2 billion in 2025 and is expected to reach $32.5 billion by 2032, growing at a CAGR of 5.6% during the forecast period. A vehicle that is powered by electricity, usually from batteries, and intended for specific utility uses rather than general passenger transportation is known as an electric utility vehicle (EUV). These vehicles are used for hauling, carrying equipment, and moving people within a certain region in various industries, including municipal services, construction, agriculture, and logistics. Benefits of their electric drivetrain include fewer operating costs and pollutants.
According to data from the Ministry of Heavy Industries, around 0.52 million EVs were registered in India over the past three years, with Uttar Pradesh leading in total EV sales in 2023, followed by Karnataka and Tamil Nadu.
Lower operating costs
The reduced operational expenses of electric utility vehicles (EUVs) are a major catalyst for market expansion. These necessitate reduced maintenance relative to internal combustion engine (ICE) vehicles owing to a diminished number of moving components and the absence of oil change requirements. Moreover, electricity as an energy source is typically more economical than gasoline or diesel, thereby decreasing operational expenses. This cost-effectiveness is especially attractive to enterprises and governments that depend on fleets, allowing them to realize long-term savings while adhering to environmental objectives.
Battery limitations
Contemporary battery technologies frequently encounter constraints related to restricted driving range, protracted charge durations, and performance deterioration over time. These challenges may impede the use of EUVs, particularly in applications necessitating prolonged working hours or demanding activities. Moreover, the substantial upfront expenses associated with sophisticated batteries such as lithium-ion may dissuade prospective purchasers, especially in price-sensitive sectors.
Expansion of charging infrastructure
The proliferation of charging infrastructure presents a substantial opportunity for the electric utility vehicle sector. As governments and commercial organizations invest in the development of extensive and efficient charging networks, range anxiety among consumers decreases, promoting further use of electric utility vehicles (EUVs). Furthermore, advancements like rapid-charging stations and battery-swapping technology improve convenience and operational efficacy. This advancement not only assists current EUV users but also entices new clientele by mitigating a principal obstacle to EV adoption.
Competition from conventional vehicles
Competition from traditional vehicles continues to pose a threat to the electric utility vehicle market. Conventional internal combustion engine automobiles typically exhibit reduced initial expenses and possess a well-established refueling infrastructure, rendering them more attainable for specific clients. Moreover, developments in internal combustion engine technology designed to enhance fuel efficiency and diminish pollutants may pose additional challenges to the adoption of electric utility vehicles.
The Covid-19 epidemic has varied impacts on the electric utility vehicle market. In the short term, supply chain interruptions and diminished consumer expenditure resulted in a decline in the production and sales of EUVs worldwide. The epidemic underscored the significance of sustainable transportation solutions as governments prioritized green recovery activities. The heightened awareness of environmental advantages following the epidemic has stimulated investments in electric vehicles (EUVs) and charging infrastructure. As economies rebound, these elements are anticipated to propel sustained expansion in the market.
The battery electric vehicle (BEV) segment is expected to be the largest during the forecast period
The battery electric vehicle (BEV) segment is expected to account for the largest market share during the forecast period because of its zero-emission characteristics and the growing customer preference for sustainable alternatives. Improvements in battery technologies have increased vehicle range and reduced costs, rendering BEVs more accessible to a broader demographic. Furthermore, governmental incentives, including tax credits and subsidies, have markedly enhanced the global adoption of battery electric vehicles (BEVs). The increasing accessibility of charging infrastructure enhances this tendency by mitigating range anxiety among consumers. As a result, BEVs are poised to retain their dominant position in the electric utility vehicle market.
The lithium-ion batteries segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
Over the forecast period, the lithium-ion batteries segment is predicted to witness the highest growth rate due to their greater energy density, extended longevity, and decreasing production costs relative to other battery types. Due to their ability to meet high performance standards and maintain efficiency, these batteries find extensive use in various applications. Moreover, continuous advancements in lithium-ion technology seek to enhance safety features and minimize environmental impact, accelerating their utilization in electric utility cars. The global demand for high-performance batteries is increasing, positioning this sector for significant expansion.
During the forecast period, the North America region is expected to hold the largest market share attributable to strong governmental policies that advocate for electric mobility via incentives like tax credits and rebates. The region's established automotive sector has adopted electrification through substantial expenditures in electric vehicle production and infrastructure development. Furthermore, increasing consumer awareness regarding environmental sustainability has propelled demand for EUVs in both commercial and municipal sectors. Advancements in battery technology are decreasing costs and enhancing performance, positioning North America as a pivotal contributor to the global electric utility vehicle industry.
Over the forecast period, the Asia Pacific region is anticipated to exhibit the highest CAGR, owing to robust governmental support for electric vehicle (EV) adoption via subsidies and infrastructure expenditures. China spearheads this expansion with its comprehensive manufacturing capabilities and policy-oriented activities designed to mitigate emissions. Countries such as India and Japan are making substantial contributions by promoting domestic electric vehicle manufacture and enhancing charging infrastructure. The region's supremacy in battery production enhances its status as a global leader in electric vehicle development. This confluence of circumstances establishes Asia Pacific as a swiftly expanding market for electric utility vehicles.
Key players in the market
Some of the key players in Electric Utility Vehicle Market include Polaris Inc., Club Car LLC, Toyota Industries Corporation, John Deere, Textron Inc., Addax Motors, Alke, BYD Company Limited, Columbia Vehicle Group Inc., HISUN Motors, Marshell Green Power, Star EV Corporation, Yamaha Motors, Hyster-Yale, Inc., and Landmaster.
In December 2024, John Deere has launched its new diesel Gator XUV 875M utility vehicle. The new Gator model's key features include a 22.8hp engine with a fuel tank volume of 42.4 litres, a seating capacity for three (suitable for off-road use), a cargo box capacity of 454kg, and fully independent suspension with 203/229mm travel (front/rear). The Gator XUV 875M builds on the reliability of previous models with an updated rear suspension design and tuned shock absorbers to enhance comfort.
In February 2024, Polaris is launching an electric version of its heavy-duty Pro XD utility vehicle for applications in construction, equipment rental and industry. The Pro XD Kinetic vehicle - a heavier duty version of its Ranger electric utility truck - uses a 14.9kWh Lithium-Ion battery to provide 140lb-ft (190Nm) of instant torque and the ability to tow up to 2,500lbs (1,133kg) and haul up to 1,250lbs (566kg). It has a range of up to 45 miles (72.4km) on a single charge. The vehicle will make its deput at the ARA Show for the rental sector in New Orleans, USA, on 19 to 21 February.
In March 2023, Club Car, a world-leading manufacturer of small-wheel, zero-emissions electric vehicles, is rolling out its latest street-legal electric vehicle, the Club Car Urban LSV and XR that are now available through our commercial distributor network in North America. The new urban platform expands Club Car's leading electric vehicle portfolio, which has been prominent in commercial markets for decades.