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시장보고서
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팬터그래프식 버스 충전기 시장 예측(-2032년) : 충전기 유형, 설치 유형, 컴포넌트, 차종, 지역별 세계 분석Pantograph Bus Charger Market Forecasts to 2032 - Global Analysis By Charger Type (Standard DC Charger (Up to 150 kW), Fast DC Charger (151-300 kW) and Ultra-Fast DC Charger (Above 300 kW)), Mounting Type, Component, Vehicle Type and By Geography |
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Stratistics MRC에 따르면 세계의 팬터그래프식 버스 충전기 시장은 2025년에 35억 달러를 차지하며 예측 기간 중 CAGR 22.3%로 성장하며, 2032년에는 145억 달러에 달할 전망입니다.
팬터그래프식 버스 충전기는 전기버스에 사용되는 머리 위 전도성 충전 시스템입니다. 버스 충전 레일로 연결되는 루프 마운트 또는 마스트 마운트 암을 통해 고속으로 자동화된 충전을 가능하게 합니다. 터미널이나 버스 정류장에 설치되어 고출력 직류 충전을 지원하여 다운 타임을 줄이고 경로 효율성을 향상시킵니다. 팬터그래프 시스템은 빠르고 안정적인 충전이 필요한 고빈도 도시 교통 네트워크에 이상적입니다.
버스 차량의 급속한 전동화
환경 문제에 대한 관심이 높아지고 지속가능한 대중 교통에 대한 긴급한 요구로 인해 도시와 교통 기관은 디젤 버스에서 전기버스로의 전환을 추진하고 있습니다. 또한 이러한 전환에는 효율적이고 대용량 충전 솔루션이 필요하며, 이는 팬터그래프 버스 충전기의 채택을 가속화하고 있습니다. 공공 및 민간 이해관계자들이 청정 모빌리티에 투자함에 따라 첨단 충전 인프라에 대한 수요가 지속적으로 증가하여 시장의 견고한 성장을 지원하고 있습니다.
표준화 부족
보편적인 기술 표준이 없기 때문에 서로 다른 시스템 및 제조업체 간의 상호 운용성이 저해되어 차량 운영자에게 운영상의 어려움을 초래하고 있습니다. 또한 이러한 불일치로 인해 사업자는 독자적인 솔루션에 투자해야 하므로 대규모 배포가 복잡해지고 비용이 증가합니다. 그 결과, 시장 도입 속도가 느려지고 통일된 표준이 확립될 때까지 광범위한 전기화의 잠재적 이점이 완전히 실현되지 않을 것입니다.
정부의 강력한 지원과 탈탄소화의 의무화
세계 정책 입안자들은 온실가스 배출을 줄이고 깨끗한 교통수단을 촉진하기 위한 규제와 인센티브를 시행하고 있습니다. 또한 이러한 조치들은 팬터그래프 충전 시스템을 포함한 전기버스 인프라에 대한 투자를 장려하고 있습니다. 도시와 교통기관이 무공해 차량으로의 전환을 우선시하고 충전 네트워크를 현대화함에 따라 공공정책과 환경 목표의 일관성이 시장의 추가 확장을 촉진할 것으로 예측됩니다.
원자재 및 에너지 원료 변동
금속 및 전자 부품과 같은 주요 원자재 공급 및 가격 변동은 제조 비용을 상승시키고 공급망을 혼란에 빠뜨릴 수 있습니다. 또한 예측 불가능한 에너지 가격은 전기버스 충전의 운영 경제성에 영향을 미칠 수 있으며, 팬터그래프 시스템의 경제성 및 채택에 영향을 미칠 수 있습니다. 이러한 불확실성으로 인해 제조업체와 사업자는 시장의 안정성을 보장하기 위해 위험 완화 전략을 실행해야 합니다.
COVID-19 팬데믹은 팬터그래프 버스 충전기 시장공급망을 일시적으로 혼란에 빠뜨리고 인프라 프로젝트를 지연시켰습니다. 그러나 팬데믹 이후 지속가능하고 탄력적인 대중교통 시스템에 대한 관심이 높아지면서 전기버스 충전 인프라에 대한 투자가 가속화되고 있으며, 단기적인 침체에도 불구하고 장기적인 시장 성장을 지원하고 있습니다. 정부와 교통 기관이 더 깨끗한 모빌리티 솔루션을 우선시함에 따라 향후 수년간 시장이 회복되고 더욱 확대될 것으로 예측됩니다.
예측 기간 중 급속 DC 충전기(151-300kW) 부문이 가장 큰 시장으로 성장할 것으로 예측됩니다.
급속 DC 충전기(151-300kW) 부문은 급속 충전 기능을 통해 전기버스의 가동 중단 시간을 줄이고 운행 효율성을 높일 수 있으므로 예측 기간 중 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예측됩니다. 또한 교통 기관은 고주파 운행을 지원하고 증가하는 승객 수요에 대응하기 위해 이러한 충전기를 점점 더 선호하고 있으며, 이는 이 부문 시장 리더십을 더욱 공고히 하고 있습니다.
지붕 장착형 팬터그래프(버스) 부문은 예측 기간 중 가장 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예측됩니다.
예측 기간 중 지붕 장착형 팬터그래프(버스용) 부문이 가장 높은 성장률을 보일 것으로 예측됩니다. 이러한 성장은 기존 버스 설계에 쉽게 통합할 수 있고, 안전성이 향상되었으며, 신뢰할 수 있는 자동화된 충전 솔루션을 원하는 교통 기관에서 채택이 확대되고 있기 때문입니다. 또한 루프 마운팅 시스템이 제공하는 유연성과 효율성은 도시 차량에 특히 매력적이어서 채택을 가속화하고 시장을 확대하는 원동력이 되고 있습니다.
예측 기간 중 아시아태평양은 급속한 도시화, 전기 이동성을 촉진하기 위한 정부의 구상, 대중 교통 인프라에 대한 투자 증가로 인해 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예측됩니다. 또한 중국, 일본, 한국 등의 국가들이 전기버스 보급을 주도하고 충전 인프라를 지원하고 있으며, 이 지역 세계 시장 지배력이 더욱 강화될 것으로 예측됩니다.
예측 기간 중 유럽은 가장 높은 CAGR을 보일 것으로 예측됩니다. 이는 엄격한 배출 규제, 정부의 강력한 인센티브, 각국의 전기버스 도입 확대에 기인합니다. 또한 유럽 도시들은 지속가능한 대중 교통 솔루션 도입의 최전선에 있으며, 이 지역의 탈탄소화에 대한 적극적인 태도는 팬터그래프 버스 충전기 설치의 급속한 성장을 가속할 것으로 예측됩니다.
According to Stratistics MRC, the Global Pantograph Bus Charger Market is accounted for $3.5 billion in 2025 and is expected to reach $14.5 billion by 2032 growing at a CAGR of 22.3% during the forecast period. A pantograph bus charger is an overhead conductive charging system used for electric buses. It enables fast, automated charging via a roof-mounted or mast-mounted arm that connects to charging rails on the bus. They're installed at terminals or bus stops; they support high-power DC charging, reducing downtime and improving route efficiency. Pantograph systems are ideal for high-frequency urban transit networks requiring rapid and reliable charging.
Rapid electrification of bus fleets
Growing environmental concerns and the urgent need for sustainable public transportation are pushing cities and transit authorities to transition from diesel to electric buses. Furthermore, this shift necessitates efficient, high-capacity charging solutions, thereby accelerating the adoption of pantograph bus chargers. As public and private stakeholders invest in cleaner mobility, the demand for advanced charging infrastructure continues to rise, underpinning robust market growth.
Lack of standardization
The absence of universal technical standards hinders interoperability between different systems and manufacturers, creating operational challenges for fleet operators. Moreover, this inconsistency complicates large-scale deployment and increases costs, as operators may need to invest in proprietary solutions. As a result, the pace of market adoption is slowed, and the potential benefits of widespread electrification are not fully realized until harmonized standards are established.
Strong government support & decarbonization mandates
Policymakers worldwide are implementing regulations and incentives aimed at reducing greenhouse gas emissions and promoting clean transportation. Additionally, these measures encourage investments in electric bus infrastructure, including pantograph charging systems. The alignment of public policy with environmental goals is expected to drive further market expansion, as cities and transit agencies prioritize the transition to zero-emission fleets and modernize their charging networks.
Raw material and energy feedstock fluctuations
Volatility in the supply and pricing of key materials, such as metals and electronic components, can increase manufacturing costs and disrupt supply chains. Moreover, unpredictable energy prices may affect the operational economics of electric bus charging, potentially impacting the affordability and adoption of pantograph systems. These uncertainties require manufacturers and operators to implement risk mitigation strategies to ensure market stability.
The Covid-19 pandemic temporarily disrupted supply chains and delayed infrastructure projects in the pantograph bus charger market. However, the increased focus on sustainable and resilient public transportation systems post-pandemic has accelerated investments in electric bus charging infrastructure, supporting long-term market growth despite short-term setbacks. As governments and transit agencies prioritize cleaner mobility solutions, the market is expected to recover and expand further in the coming years.
The fast DC charger (151-300 kW) segment is expected to be the largest during the forecast period
The fast DC charger (151-300 kW) segment is expected to account for the largest market share during the forecast period, driven by its ability to provide rapid charging, reducing downtime for electric buses and enhancing operational efficiency. Moreover, transit agencies increasingly prefer these chargers to support high-frequency operations and meet growing passenger demand, further consolidating the segment's leadership in the market.
The roof-mounted pantograph (on bus) segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
Over the forecast period, the roof-mounted pantograph (on bus) segment is predicted to witness the highest growth rate. This growth is attributed to its ease of integration into existing bus designs, improved safety features, and the growing adoption by transit agencies seeking reliable and automated charging solutions. Furthermore, the flexibility and efficiency offered by roof-mounted systems make them particularly attractive for urban fleets, driving their accelerated adoption and market expansion.
During the forecast period, the Asia Pacific region is expected to hold the largest market share due to rapid urbanization, government initiatives promoting electric mobility, and increasing investments in public transportation infrastructure. Additionally, countries such as China, Japan, and South Korea are leading the deployment of electric buses and supporting charging infrastructure, further solidifying the region's dominant position in the global market.
Over the forecast period, the Europe region is anticipated to exhibit the highest CAGR, driven by stringent emission regulations, strong government incentives, and the growing adoption of electric buses across countries. Moreover, European cities are at the forefront of implementing sustainable public transport solutions, and the region's proactive stance on decarbonization is expected to fuel rapid growth in pantograph bus charger installations.
Key players in the market
Some of the key players in Pantograph Bus Charger Market include ABB Ltd., Siemens AG, Schunk Transit Systems GmbH, Wabtec Corporation, Vector Informatik GmbH, SETEC Power, SCHUNK GmbH & Co. KG, Valmont Industries, Inc., Comeca Group, Heliox B.V., Opbrid SL, Furrer+Frey AG, JEMA Energy, Hitachi Rail, Schneider Electric SE, and Kempower Oy.
In September 2024, Vector announced that Release 32 of its MICROSAR Classic basic software will fully support the ISO 15118-20 standard. This standard is crucial for the next generation of charging systems, as it includes specifications for use cases like Automatic Connection Device Pantograph (ACDP) charging.
In August 2023, Siemens AG has signed an agreement to acquire Heliox, a Netherlands-based technology leader in fast charging solutions, serving e-Bus and e-Truck fleets and passenger vehicles. The acquisition will complement Siemens' existing eMobility charging portfolio, adding products and solutions for DC fastcharging focused on eBus and eTruck fleets. Heliox's portfolio will also extend Siemens' market reach, primarily in Europe and North America, while improving capabilities in power electronics.
In Mach 2022, ABB announced it is supplying 23 Buy America-compliant chargers for St. Louis's electric bus fleet in the largest deployment for a U.S. transit authority. The project includes three pantograph chargers alongside 20 plug-in depot chargers, providing over 4.35 megawatts (MW) of charging capacity.