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시장보고서
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세계의 무지향성 비콘 시장 예측(-2032년) : 유형, 컴포넌트, 출력, 주파수 범위, 최종 사용자, 지역별 분석Non-Directional Beacon Market Forecasts to 2032 - Global Analysis By Type, Component, Power Output, Frequency Range, End User and By Geography |
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Stratistics MRC에 따르면 세계의 무지향성 비콘(NDB) 시장은 2025년 4억 4,641만 달러를 차지하고, 2032년까지 7억 1,216만 달러에 이를 것으로 예측되며, 예측 기간 중 CAGR 6.9%로 성장할 전망입니다.
무지향성 비콘(NDB)은 항공 네비게이션에 사용되는 지상 기반 무선 송신기로 모든 방향으로 신호를 전송합니다. 자동 방향 감지기(ADF)가 탑재된 항공기는 이러한 신호를 사용하여 스테이션으로 또는 스테이션에서 방위를 결정합니다. NDB는 특히 고급 네비게이션 인프라가 없는 지역에서 항로, 진입, 유지 절차에 필수적인 항법 지침을 제공하며 위성 기반 시스템의 백업으로 가치를 유지하고 있습니다.
원격지에서 중복 네비게이션 수요
신뢰할 수 있는 GNSS 커버리지가 없는 지리적으로 격리된 지역에서 강력한 백업 네비게이션 시스템에 대한 지속적인 요구는 주요 시장 성장 촉진요인입니다. 항공 당국은 지형이나 제한된 인프라로 위성 신호가 손상되는 장소에서 인명의 안전을 보장하기 위해 NDB와 같은 중복 항법 보조를 의무화하고 있습니다. 이 운용상의 필요성은 특히 산악지대나 극지와 같은 엄격한 환경에서의 접근과 경로유도 수요를 유지하여 서비스의 연속성을 확보하고 있습니다. 또한 NDB는 GNSS 방해와 스푸핑 취약점에 대한 중요한 탄력성을 제공합니다.
원격지에서 중복 네비게이션 수요
주로 GNSS에 의존하는 퍼포먼스 기반 네비게이션(PBN)으로의 항공업계의 전략적 시프트는 ICAO의 지령과 NextGen이나 SESAR와 같은 이니셔티브가 시장 성장 억제요인이 되고 있습니다. 이 마이그레이션은 NDB를 비롯한 기존의 지상 기반 보조 장치에 대한 의존도를 감소시킵니다. 운영자와 ANSP는 위성 항법에 비해 운영 비용이 높고 스펙트럼이 비효율적이기 때문에 구식 NDB 설치를 서서히 폐지하고 있습니다. 또한 PBN 루트에 중점을 두면 독립형 NDB의 운영 요구가 줄어들고 새로운 설치가 제한됩니다.
하이브리드 시스템 통합
NDB를 하이브리드 네비게이션 아키텍처에 통합하는 데 큰 기회가 있습니다. 레거시 NDB 인프라를 현대화하고 GNSS 및 기타 시스템과 원활하게 인터페이스하면 네트워크 전체의 내결함성이 향상되고 계층적 중복성이 제공됩니다. 이 접근법은 기존 투자를 활용하면서 PBN 마이그레이션을 지원하며, 특히 백업 검증 및 지상 기반 보조 장비가 이점을 발휘하는 특정 운영 시나리오를 지원합니다. 또한 NDB 데이터를 최신 제어 및 모니터링 시스템에 통합하면 운영 효율성과 내결함성이 향상되고 자산의 생존 기간이 연장됩니다.
노후화된 인프라 유지보수 비용
기존의 비콘의 대부분은 서비스 수명이 다가오고 있으며, 빈번한 수리와 부품 교체가 필요합니다. 레거시 아날로그 시스템을 정비할 수 있는 숙련 기술자는 부족합니다. 이러한 비용 상승은 ANSP 예산을 압박하고 특히 GNSS의 커버리지가 충분하다고 생각되는 경우, 개수보다 폐지를 우선하는 비용 편익 분석을 가속화하여 설치 기반 수명에 직접적인 위협을 초래합니다.
COVID-19의 유행은 광범위한 혼란을 통해 NDB 시장에 심각한 영향을 미쳤습니다. 항공 활동은 급격히 감소하고 ANSP 및 항공사의 유지 보수 일정을 연기하고 항법 인프라 업그레이드로 예산을 재분배했습니다. 공급망의 중단은 유지보수와 신규 설치 모두에 중요한 부품의 전달을 방해했습니다. 또한 자본 지출 감소로 계획된 현대화 프로젝트와 하이브리드 통합 프로젝트가 지연되었습니다. 이 시기 전략적 검토가 가속화되어 불황 하에서 유지보수에 투자하는 것보다 오래된 NDB를 폐지하기로 결정을 가속화할 수 있었습니다.
예측 기간 동안 도중 NDB 분야가 최대가 될 전망
장거리 노선과 원격지 항공 노선을 지원하는 기존 인프라가 세계적으로 충실하기 때문에 예측 기간 동안 도중 NDB 분야가 최대 시장 점유율을 차지할 것으로 예측됩니다. PBN으로의 전환에도 불구하고 GNSS 백업과 주 NDB의 사용이 운영에 필수적인 광대한 해양과 인구가 적은 육지에서는 신뢰할 수 있는 네비게이션이 필수적이기 때문에 이 부문이 유지됩니다. 또한 터미널 에이드와 비교하여 도중 비컨 교환은 높은 비용과 물류 복잡성을 수반하기 때문에 설치 기반과 관련 서비스 수익 측면에서 계속 우위를 유지하고 있습니다.
예측 기간 동안 CAGR이 가장 높을 것으로 예상되는 것은 제어 및 모니터링 시스템 분야입니다.
예측 기간 동안 제어 및 모니터링 시스템 분야는 가장 높은 성장률을 보일 것으로 예측됩니다. 이는 효율성 향상, 원격 진단 및 보다 광범위한 ANS 네트워크로의 통합을 위해 레거시 NDB의 지상 인프라를 현대화하는 것이 시급하기 때문입니다. 중앙 집중식 모니터링, 자동 고장 감지, 현장 유지 보수 필요성 감소를 가능하게 하는 소프트웨어 정의 시스템에 대한 투자가 주목받고 있습니다. 또한 수명을 연장하고 하이브리드 운영을 지원하기 위해 최신 NDB 사이트를 최신 제어 시스템으로 개조하는 것이이 부문의 가속 성장을 크게 뒷받침합니다.
예측 기간 동안 아시아태평양이 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예측됩니다. 이는 중국, 인도, 호주, 군도 국가와 같은 국가에서 어려운 지형과 원격지를 비롯한 광대한 지리적 확산이 있으며 NDB가 네비게이션의 중복성과 커버리지에 필수적이기 때문입니다. 지속적인 유지보수와 업그레이드를 필요로 하는 노후화된 NDB가 많이 존재하는 것 외에, 항공 인프라의 확장에 많은 투자가 이루어지고 있는 것이 이 지역의 주요 시장 점유율에 크게 기여하고 있습니다.
예측 기간 동안 아시아태평양이 가장 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예측됩니다. 특히 인도 및 동남아시아 국가와 같은 신흥 경제 국가에서는 항공 시장의 급속한 성장, 항공 교통량 증가, 공역 안전성 및 연결성을 강화하기 위한 정부의 이니셔티브이 주요 촉진요인이 되고 있습니다. 따라서 기존 NDB 인프라를 유지하면서 원격지에 새로운 시스템과 하이브리드 시스템을 전략적으로 배포해야 합니다. 또한 고급 제어 및 모니터링 시스템을 포함한 ANS 인프라의 현대화를 위한 많은 투자가 이 지역의 성장 가속화를 뒷받침하고 있습니다.
According to Stratistics MRC, the Global Non-Directional Beacon (NDB) Market is accounted for $446.41 million in 2025 and is expected to reach $712.16 million by 2032 growing at a CAGR of 6.9% during the forecast period. A Non-Directional Beacon (NDB) is a ground-based radio transmitter used in aviation navigation that emits signals in all directions. Aircraft equipped with Automatic Direction Finders (ADF) use these signals to determine the bearing to or from the station. NDBs provide essential navigational guidance for en-route, approach, and holding procedures, particularly in areas lacking advanced navigation infrastructure, and remain valuable as a backup to satellite-based systems.
Demand for redundant navigation in remote areas
The persistent requirement for robust backup navigation systems in geographically isolated regions lacking reliable GNSS coverage is a primary market driver. Aviation authorities mandate redundant navigation aids like NDBs to ensure safety-of-life operations where terrain or limited infrastructure compromises satellite signals. This operational necessity sustains demand, particularly for approaches and en-route guidance in challenging environments like mountainous or Polar Regions, ensuring continuity of service. Moreover, NDBs provide critical resilience against GNSS jamming or spoofing vulnerabilities.
Demand for redundant navigation in remote areas
The aviation industry's strategic shift towards Performance-Based Navigation (PBN), primarily reliant on GNSS, is driven by ICAO mandates and initiatives like NextGen and SESAR is a restraint to the market. This transition reduces dependence on traditional ground-based aids, including NDBs. Operators and ANSPs are progressively decommissioning older NDB installations due to higher operational costs and spectrum inefficiency compared to satellite navigation. Additionally, the focus on PBN routes diminishes the operational necessity for standalone NDBs, constraining new installations.
Hybrid systems integration
A significant opportunity lies in integrating NDBs within hybrid navigation architectures. Modernizing legacy NDB infrastructure to interface seamlessly with GNSS and other systems enhances overall network resilience and provides layered redundancy. This approach leverages existing investments while supporting the PBN transition, particularly for backup validation or in specific operational scenarios where ground-based aids offer advantages. Furthermore, integrating NDB data into modern control & monitoring systems improves operational efficiency and fault tolerance, extending asset viability.
Maintenance costs for aging infrastructure
Many existing beacons are nearing end-of-life, requiring frequent repairs and component replacements, which are often costly due to parts obsolescence. Skilled technicians capable of servicing legacy analog systems are becoming scarce. These rising costs pressure ANSP budgets, accelerating the cost-benefit analysis favoring decommissioning over refurbishment, especially where GNSS coverage is deemed sufficient, posing a direct threat to installed base longevity.
The COVID-19 pandemic severely impacted the NDB market through widespread disruptions. Aviation activity plummeted, leading to deferred maintenance schedules and budget reallocations away from navigation infrastructure upgrades by ANSPs and airlines. Supply chain interruptions hampered the delivery of critical components for both maintenance and new installations. Furthermore, reduced capital expenditure delayed planned modernization or hybrid integration projects. This period accelerated strategic reviews, potentially hastening decisions to decommission older NDBs rather than invest in upkeep during the downturn.
The en-route NDBs segment is expected to be the largest during the forecast period
The en-route NDBs segment is expected to account for the largest market share during the forecast period due to the extensive existing infrastructure supporting long-haul and remote air routes globally. Despite the PBN transition, the critical need for reliable navigation over vast oceanic and sparsely populated land areas, where GNSS backup or primary NDB use remains operationally essential, sustains this segment. Moreover, the high cost and logistical complexity of replacing en-route beacons compared to terminal aids contribute to their continued dominance in terms of installed base and associated service revenues.
The control & monitoring systems segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
Over the forecast period, the control & monitoring systems segment is predicted to witness the highest growth rate, driven by the imperative to modernize legacy NDB ground infrastructure for improved efficiency, remote diagnostics, and integration within broader ANS networks. Investments focus on software-defined systems enabling centralized monitoring, automated fault detection, and reduced on-site maintenance needs. Additionally, the retrofitting of older NDB sites with modern control systems to extend lifespan and support hybrid operations significantly fuels this segment's accelerated growth.
During the forecast period, the Asia Pacific region is expected to hold the largest market share, attributed to vast geographical expanses with challenging terrain and remote areas across countries like China, India, Australia, and archipelagic nations, where NDBs remain vital for navigation redundancy and coverage. Significant investments in aviation infrastructure expansion, alongside the presence of numerous aging NDB installations requiring ongoing maintenance and upgrades, contribute substantially to the region's leading market share.
Over the forecast period, the Asia Pacific region is anticipated to exhibit the highest CAGR. Rapid aviation growth, increasing air traffic, and government initiatives to enhance airspace safety and connectivity, particularly in developing economies like India and Southeast Asian nations, are key drivers. This necessitates both maintaining existing NDB infrastructure and strategically deploying new or hybrid systems in remote locations. Moreover, significant investments in modernizing ANS infrastructure, including advanced control & monitoring systems, propel the region's accelerated growth rate.
Key players in the market
Some of the key players in Non-Directional Beacon (NDB) Market include Honeywell International Inc., Thales Group, Nautel Ltd., Systems Interface Ltd., Azimut JSC, Telerad, ARC Aviation Renewables, Flugcom, Tianjin Hairun Marine Technical Co., Ltd., Omega Integration Pte Ltd., ELNA GmbH, Vector InfoTech Group, Indra Sistemas S.A., Northrop Grumman Corporation, Cobham Aerospace Communications, Raytheon Technologies Corporation, S.I.T.T.I. S.p.A., Becker Avionics GmbH, Selex ES, and Rohde & Schwarz GmbH & Co KG.
In June 2025, Indra Sistemas S.A. successfully completed delivery to the Australian Defence Force of 11 Instrument Landing Systems (ILS) and 6 Non-Directional Beacons across 12 sites.
In March 2025, Systems Interface Ltd. signed a major contract with the Romanian Government for nationwide air navigation NDB capability upgrades. The contract covers 7 Air Force locations across Romania with 13 Nautel Non-Directional Beacon systems including equipment shelters, power backup systems, telecommunications facilities, antennas and masts.