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세계의 기통 휴지 시스템 시장 예측(-2032년) : 컴포넌트, 작동 방법, 연료 유형, 차종, 기통수, 지역별 세계 분석Cylinder Deactivation System Market Forecasts to 2032 - Global Analysis By Component, Actuation Method, Fuel Type, Vehicle Type, Number of Cylinders and By Geography |
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Stratistics MRC에 따르면 세계의 기통 휴지 시스템 시장은 2025년에 50억 4,000만 달러를 차지하며 예측 기간 중 CAGR은 7.8%로 성장하며, 2032년에는 85억 3,000만 달러에 달할 전망입니다.
기통 휴지 시스템(CDS)은 내연기관의 성능을 최적화하는 연비 및 배기가스 저감 엔진 기술입니다. 이 시스템은 정상 순항이나 엔진 공회전과 같은 저 수요 시나리오에서 특정 실린더를 선택적으로 휴지시키고 다른 실린더는 정상 작동을 유지합니다. 이 선택적 셧다운은 연료 소비를 줄이고, 이산화탄소 배출을 줄이며, 전체 엔진의 효율을 향상시킵니다. 주로 V6 및 V8 엔진에 적용되는 이 기술은 점점 더 엄격한 환경 기준과 높은 연비 요건을 충족시키기 위해 최신 자동차에 점점 더 많이 적용되고 있습니다. 에너지 절약과 성능의 실용적인 균형을 실현합니다.
미국 환경보호청(EPA)의 데이터에 따르면 2022년 미국에서 판매되는 소형 가솔린 차량의 25% 이상에 실린더 휴지기가 채택되어 연비 향상과 CO2 배출량 감소에 기여하고 있습니다.
친환경 자동차에 대한 소비자 수요 증가
친환경적이고 연비가 좋은 자동차에 대한 소비자의 관심이 높아지면서 기통 휴지 시스템 시장을 강력하게 견인하고 있습니다. 구매자는 현재 환경 영향과 운전 비용을 줄이기 위해 저공해, 연비가 좋은 자동차를 선호하고 있습니다. CDS는 자동차 제조업체가 엔진 성능이나 신뢰성을 저하시키지 않으면서도 이러한 요구사항을 충족시킬 수 있게 해줍니다. 기후 변화와 지속가능성에 대한 인식이 높아지면서 자동차 제조업체들이 실린더 휴지 기능을 탑재할 동기가 더욱 커지고 있습니다. 그 결과, 소비자들의 기대치가 높아지면서 자동차 제조업체들이 여러 차량 부문에 CDS를 도입하도록 유도하고 있습니다. 이러한 추세는 시스템 시장 범위를 확장하고, 첨단 파워트레인 기술의 채택을 가속화하며, 세계 자동차 환경에서 CDS의 중요성을 강화하고 있습니다.
높은 초기 비용
기통 휴지 시스템 시장의 주요 억제요인은 높은 초기 비용입니다. CDS를 통합하려면 고급 엔진 부품, ECU, 센서, 복잡한 소프트웨어가 필요하며, 제조 비용이 상승합니다. 이러한 비용은 예산이 적은 부문나 소비자를 타겟으로 하는 자동차 제조업체의 경우 채택을 제한할 수 있습니다. CDS로 인한 차량 가격 상승은 가격에 민감한 지역에서 CDS의 매력을 떨어뜨리고 시장 침투를 지연시킬 수 있습니다. 또한 시스템 유지보수 및 수리는 장기적인 비용 지출의 한 요인이 될 수 있습니다. 연료 절감과 배출가스 감소라는 큰 장점에도 불구하고 CDS와 관련된 막대한 초기 투자는 광범위한 채택을 방해하고, 특정 자동차 분야에서 시장 확장을 억제하는 재정적 과제를 제시합니다.
하이브리드 및 전기자동차와의 통합
하이브리드차 및 전기자동차의 등장은 기통 휴지 시스템 시장에 새로운 길을 열었습니다. 하이브리드 엔진에서는 CDS가 전기모터와 연동하여 저부하 주행시 실린더를 정지시켜 연료 효율을 높입니다. 이러한 시너지 효과는 전반적인 에너지 효율을 향상시키고, 배기가스 배출을 줄이며, 자동차 제조업체가 엄격한 규제 요건을 준수할 수 있도록 돕습니다. 자동차 산업이 점점 더 전기화되는 가운데, CDS를 하이브리드 기술과 통합하면 연비 및 성능 향상과 같은 이점을 얻을 수 있습니다. 이러한 접근 방식을 채택하는 기업은 환경에 민감한 소비자를 끌어들여 경쟁력을 확보할 수 있습니다. 이러한 추세는 기존 내연기관차 및 전동화 차량 플랫폼 모두에서 CDS 적용을 전 세계에서 확대할 수 있는 큰 기회를 제공합니다.
대체 연료 기술과의 경쟁
기통 휴지 시스템 시장의 가장 큰 위협은 대체 에너지 자동차와의 경쟁 심화입니다. 전기자동차, 수소연료전지차, 기타 무공해 추진시스템이 점점 더 선호되면서 전통적인 내연기관에 대한 수요가 감소하고 있습니다. 자동차 산업이 전기화됨에 따라 주로 ICE용으로 설계된 CDS의 중요성이 감소하여 성장 잠재력과 R&D 투자가 제한될 수 있습니다. 또한 연비가 우수한 하이브리드차나 플러그인 하이브리드차의 인기가 높아지면 기통 휴지 시스템의 필요성이 감소할 가능성도 있습니다. 이러한 시장 변화는 빠르게 진화하는 자동차 산업에서 기통 휴지 시스템의 장기적인 확장을 제약하는 경쟁 과제가 될 수 있습니다.
COVID-19의 발생은 자동차 생산, 공급망, 소비자 수요에 혼란을 일으켜 기통 휴지 시스템 시장에 큰 영향을 미쳤습니다. 가동 중단과 노동력 제한으로 인해 CDS 기술이 적용된 자동차의 생산이 지연되었습니다. 세계 공급망 중단은 ECU, 센서, 엔진 부품 등 필수 부품의 가용성에 영향을 미쳐 생산을 더욱 지연시켰습니다. 경제의 불확실성과 개인 소비 감소로 인해 자동차 판매가 일시적으로 감소하고, 실린더 휴지기와 같은 저연비 기술의 도입이 제한되었습니다. 이러한 도전에도 불구하고 COVID-19 이후 자동차 부문의 회복으로 배출가스 저감, 연비 효율, 첨단 엔진 시스템에 대한 관심이 다시금 높아지면서 성장 기회가 회복되고 있습니다. 그 결과, CDS 시장은 팬데믹으로 인한 혼란을 딛고 다시 활기를 되찾기 시작했습니다.
예측 기간 중 엔진 제어 장치(ECU) 부문이 가장 큰 시장으로 성장할 것으로 예측됩니다.
엔진 제어 장치(ECU) 부문은 실린더 작동을 제어하는 데 매우 중요한 역할을 하므로 예측 기간 중 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예측됩니다. 시스템의 두뇌 역할을 하는 ECU는 속도, 부하, 온도, 운전자 행동 등 엔진 상태를 모니터링하고 실린더의 정확한 작동과 정지를 관리합니다. 밸브 타이밍, 연료 공급, 점화를 조정하고 원활한 전환을 통해 성능 표준을 유지합니다. 모든 센서, 액추에이터, 엔진 컴포넌트를 통합하는 핵심 기능을 가진 ECU는 시스템의 효율성을 높이는 데 필수적입니다. 그 결과, ECU 부문은 시장에서 가장 높은 존재감을 보이며 전 세계에서 현대의 V6 및 V8 엔진에 광범위하게 구현되고 있습니다.
예측 기간 중 가솔린 부문은 가장 높은 CAGR을 보일 것으로 예측됩니다.
예측 기간 중 저연비 차량에 대한 수요 증가로 인해 가솔린 부문이 가장 높은 성장률을 보일 것으로 예측됩니다. 가솔린 엔진, 특히 V6와 V8 유형은 승용차, SUV, 소형 상용차에서 흔히 볼 수 있으며 CDS 기술에 적합합니다. 자동차 제조업체들은 연비 향상, 배기가스 저감, 엄격한 환경 기준 준수를 위해 가솔린 엔진에 실린더 휴지기를 도입하는 사례가 늘고 있습니다. 연비 향상과 운전 비용 절감을 실현하는 자동차에 대한 소비자의 선호는 시장 확대를 더욱 부추기고 있습니다. 엔진 전자 및 관리 시스템의 발전은 CDS의 통합을 용이하게 하고, 채택률을 높이며, 가솔린 부문의 높은 시장 CAGR에 기여하고 있습니다.
예측 기간 중 북미가 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상되는데, 이는 첨단 자동차 기술의 보급과 엄격한 배기가스 규제에 기인합니다. V6 및 V8 엔진을 생산하는 대형 자동차 제조업체가 존재하므로 CDS를 도입하기에 이상적인 플랫폼을 제공합니다. 저연비, 친환경 자동차에 대한 소비자의 선호도가 높아지면서 성장의 원동력이 되고 있습니다. 정부의 지원, 그린 테크놀러지 장려금, 연구개발에 대한 강력한 투자는 기통 휴지 시스템의 채택을 촉진할 것입니다. 잘 정비된 자동차 인프라와 성숙한 자동차 시장과 함께 북미는 엔진 효율화 솔루션에 대한 높은 수요와 기술 발전을 반영하여 세계 CDS 시장의 주요 지역으로 부상했습니다.
예측 기간 중 아시아태평양은 자동차 생산 확대와 저연비 차량에 대한 수요 증가로 인해 가장 높은 CAGR을 보일 것으로 예측됩니다. 중국이나 인도와 같은 국가에서는 도시화의 진전, 중산층 증가, 가처분 소득 증가가 자동차 판매를 촉진하고 있습니다. 연비를 개선하고 엄격한 배기가스 규제에 대응하기 위해 자동차 제조업체들은 V6 및 V8 엔진에 CDS 기술을 순차적으로 적용하고 있습니다. 친환경 자동차를 장려하는 정부 정책과 연구 및 기술 혁신에 대한 막대한 투자가 맞물려 친환경 자동차의 채택이 더욱 가속화되고 있습니다. 그 결과, 아시아태평양이 주요 성장 거점으로 부상하여 기통 휴지 시스템 시장의 세계 확장에 중요한 역할을 할 것으로 예측됩니다.
According to Stratistics MRC, the Global Cylinder Deactivation System Market is accounted for $5.04 billion in 2025 and is expected to reach $8.53 billion by 2032 growing at a CAGR of 7.8% during the forecast period. Cylinder Deactivation System (CDS) is a fuel-saving and emission-reducing engine technology that optimizes performance in internal combustion engines. The system selectively deactivates certain cylinders during low-demand scenarios, such as steady cruising or engine idling, while other cylinders maintain normal operation. This selective shutdown reduces fuel consumption, cuts carbon emissions, and improves overall engine efficiency, yet allows full power when acceleration or heavy load is required. Predominantly applied in V6 and V8 engines, the technology is increasingly adopted in modern vehicles to meet stricter environmental norms and higher fuel efficiency requirements. It offers a practical balance between energy conservation and performance.
According to data from the U.S. Environmental Protection Agency (EPA), cylinder deactivation was used in over 25% of new light-duty gasoline vehicles sold in the U.S. in 2022, contributing to improved fuel economy and reduced CO2 emissions.
Rising consumer demand for eco-friendly vehicles
Increasing consumer interest in green and fuel-efficient vehicles strongly drives the Cylinder Deactivation System market. Buyers now prioritize cars with lower emissions and improved fuel economy to reduce environmental impact and operating expenses. CDS allows automakers to address these demands without compromising engine performance or reliability. Heightened awareness of climate change and sustainability further motivates manufacturers to equip vehicles with cylinder deactivation features. Consequently, growing consumer expectations are pushing automotive companies to implement CDS across multiple vehicle segments. This trend is expanding the system's market reach and accelerating the adoption of advanced powertrain technologies, reinforcing its importance in the global automotive landscape.
High initial cost
A key restraint for the Cylinder Deactivation System market is its elevated upfront cost. Integrating CDS involves advanced engine components, ECUs, sensors, and complex software, which raise manufacturing expenses. For automakers targeting budget-conscious segments and consumers, these costs can limit adoption. Higher vehicle prices due to CDS may reduce its appeal in price-sensitive regions, slowing market penetration. Additionally, maintenance and repair of the system can contribute to long-term expenses. Despite offering significant benefits in fuel savings and emission reduction, the substantial initial investment associated with CDS presents a financial challenge that hinders broader adoption and restrains market expansion across certain automotive segments globally.
Integration with hybrid and electric vehicles
The rise of hybrid and electric vehicles opens new avenues for the Cylinder Deactivation System market. In hybrid engines, CDS enhances fuel efficiency by shutting down cylinders during low-load driving, working in tandem with electric motors. This synergy improves overall energy efficiency, reduces emissions, and helps automakers comply with strict regulatory requirements. As the automotive industry increasingly shifts toward electrification, integrating CDS with hybrid technology offers advantages such as better fuel economy and performance. Companies adopting this approach can attract environmentally conscious consumers and establish a competitive edge. This trend presents significant opportunities for expanding CDS applications in both traditional internal combustion and electrified vehicle platforms globally.
Competition from alternative fuel technologies
A significant threat to the Cylinder Deactivation System market is growing competition from alternative energy vehicles. Electric cars, hydrogen fuel cell vehicles, and other zero-emission propulsion systems are increasingly preferred, lowering the demand for conventional internal combustion engines. As the automotive industry moves toward electrification, the importance of CDS-which is primarily designed for ICEs-may diminish, limiting growth potential and R&D investments. Furthermore, the rising popularity of hybrid and plug-in hybrid vehicles, which provide superior fuel efficiency, can reduce the need for cylinder deactivation systems. These market shifts pose a competitive challenge and may constrain the long-term expansion of CDS in a rapidly evolving automotive landscape.
The COVID-19 outbreak considerably affected the Cylinder Deactivation System market by disrupting automotive production, supply chains, and consumer demand. Lockdowns and limited workforce availability caused delays in manufacturing vehicles with CDS technology. Interruptions in global supply chains impacted the availability of essential components, including ECUs, sensors, and engine parts, slowing production further. Economic uncertainties and lower consumer spending temporarily reduced vehicle sales, restricting the uptake of fuel-efficient technologies like cylinder deactivation. Despite these challenges, post-pandemic recovery in the automotive sector refocused attention on emission reduction, fuel efficiency, and advanced engine systems, which helped restore growth opportunities. As a result, the CDS market began regaining momentum following the pandemic's peak disruptions.
The engine control unit (ECU) segment is expected to be the largest during the forecast period
The engine control unit (ECU) segment is expected to account for the largest market share during the forecast period due to its pivotal role in controlling cylinder operation. Acting as the system's brain, the ECU monitors engine conditions such as speed, load, temperature, and driver behavior to manage precise activation and deactivation of cylinders. It coordinates valve timing, fuel delivery, and ignition to ensure seamless transitions and maintain performance standards. Its central function in integrating all sensors, actuators, and engine components makes it essential for the system's efficiency. As a result, the ECU segment has the highest market presence and is widely implemented in contemporary V6 and V8 engines globally.
The gasoline segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
Over the forecast period, the gasoline segment is predicted to witness the highest growth rate, driven by rising demand for fuel-efficient vehicles. Gasoline-powered engines, especially V6 and V8 types, are common in passenger cars, SUVs, and light commercial vehicles, making them suitable for CDS technology. Automakers are increasingly implementing cylinder deactivation in gasoline engines to enhance fuel efficiency, lower emissions, and comply with stringent environmental standards. Consumer preference for vehicles that offer improved mileage and reduced operating costs further supports market expansion. Advances in engine electronics and management systems also facilitate CDS integration, boosting adoption rates and contributing to the high CAGR of the gasoline segment in the market.
During the forecast period, the North America region is expected to hold the largest market share, owing to widespread adoption of advanced automotive technologies and strict emission standards. The presence of major automakers producing V6 and V8 engines provides an ideal platform for implementing CDS. Rising consumer preference for fuel-efficient and environmentally friendly vehicles drives further growth. Government support, incentives for green technologies, and strong investments in research and development enhance the adoption of cylinder deactivation systems. Combined with well-developed automotive infrastructure and a mature vehicle market, these factors position North America as a leading region in the global CDS market, reflecting both high demand and technological advancement in engine efficiency solutions.
Over the forecast period, the Asia Pacific region is anticipated to exhibit the highest CAGR, driven by expanding automotive production and rising demand for fuel-efficient vehicles. Increasing urbanization, growing middle-class populations, and higher disposable incomes in countries like China and India are boosting vehicle sales. To improve fuel efficiency and meet stricter emission regulations, automakers are progressively incorporating CDS technology into V6 and V8 engines. Government policies encouraging environmentally friendly vehicles, combined with significant investments in research and innovation, further accelerate adoption. Consequently, the Asia-Pacific region is set to emerge as a major growth hub, playing a crucial role in the global expansion of the Cylinder Deactivation System market.
Key players in the market
Some of the key players in Cylinder Deactivation System Market include Eaton, Delphi Technologies, Schaeffler Technologies, Robert Bosch GmbH, BorgWarner, Magna International, Daimler, Ford Motor Company, General Motors (GM), Honda Motor Co., Volkswagen AG, Chrysler Group, Mahle GmbH, Valeo SA and Tula Technology.
In July 2025, Eaton announced it has signed an agreement to acquire Resilient Power Systems Inc., a leading North American developer and manufacturer of innovative energy solutions, including solid-state transformer-based technology.
In November 2024, Bosch Corporation concludes a comprehensive partnership agreement to invigorate the Local Community with Tsuzuki Ward, Yokohama. Through the partnership agreement, Bosch and Tsuzuki Ward, Yokohama, will strengthen their collaboration to further invigorate the local community.
In September 2024, Schaeffler and Alstom sign strategic partnership agreement for further development in area of rail transport. Through the partnership, the two companies hope to further expand their business, develop new technologies, and spur their growth over the long term.