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세계의 게임 기반 치료 및 인지행동치료 플랫폼 시장 예측(-2032년) : 치료 유형, 플랫폼, 배포 모드, 게이미피케이션 기능, 용도, 최종 사용자, 지역별 분석

Gamified Therapy & CBT Platforms Market Forecasts to 2032 - Global Analysis By Type of Therapy, Platform, Deployment Mode, Gamification Features, Application, End User and By Geography

발행일: | 리서치사: Stratistics Market Research Consulting | 페이지 정보: 영문 200+ Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    



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Stratistics MRC에 따르면 세계의 게임 기반 치료 및 인지행동치료 플랫폼 시장은 2025년에 19억 1,000만 달러를 차지하고, 2032년에는 96억 5,000만 달러에 달할 것으로 예상되며, 예측 기간 중 CAGR은 26.0%를 나타낼 전망입니다.

게임 기반 치료 및 인지행동치료 플랫폼은 치료 기술과 게임 요소를 결합한 디지털 도구로, 정신 건강 개선에 사용자를 참여시킵니다. 이러한 플랫폼은 구조화된 인지행동치료(CBT) 개입을 제공하면서 일관된 참여 의욕을 높이기 위해 보상, 도전, 대화형 운동 및 진행 추적을 사용합니다. 치료를 보다 매력적이고 사용하기 쉽도록 함으로써, 사용자는 대처 능력을 습득하여 스트레스, 불안, 우울증 및 기타 정신 건강 상태를 관리할 수 있습니다.

정신 건강 문제 증가

게임화된 인지행동치료 플랫폼은 전통적인 테라피를 대체하는 인터랙티브하고 사용자 친화적인 옵션으로, 특히 디지털 네이티브 인구들 사이에서 지지를 받고 있습니다. 정신건강의 계발 캠페인이 확대되는 가운데 이러한 도구는 교육기관, 기업의 웰니스 프로그램, 1차 케어 네트워크에 내장되어 있습니다. 적응 알고리즘과 행동 피드백 시스템의 혁신은 개인화와 치료 성과를 향상시킵니다. 모바일 퍼스트 딜리버리 모델과 자체 학습 모듈은 특히 서비스가 충분하지 않은 지역에서의 액세스 갭을 메우는 데 도움이 됩니다. 웨어러블 및 생체 센서와의 통합은 지속적인 감정 모니터링 및 경과 추적을 가능하게 합니다. 이러한 긴급 정신 건강 요구와 디지털 참여의 융합은 세계 시장 전반에 걸친 보급을 뒷받침하고 있습니다.

데이터 프라이버시 및 보안에 대한 우려

HIPAA, GDPR(EU 개인정보보호규정), 인도의 DPDP 법과 같은 세계 표준을 준수하려면 엄격한 암호화, 동의 관리 및 안전한 데이터 저장이 필요합니다. 소규모 개발 기업은 종종 견고한 사이버 보안 프레임워크를 도입하는 데 장애물에 직면하여 성장이 둔화되거나 제휴를 방해할 수 있습니다. 개인화된 치료를 위한 AI의 사용은 데이터 처리 및 알고리즘 투명성에 더욱 복잡해집니다. 정신건강 데이터의 침해나 악용은 심각한 풍평 피해나 법적 결과를 초래할 수 있습니다.

하이브리드 케어 모델

하이브리드 형식은 사용자가 앱 기반 개입과 전문가의 지도를 번갈아 받을 수 있도록 하여 유연성과 연속성을 향상시킵니다. 원격 의료 플랫폼과 전자 의료 기록과의 통합은 진료 조정 및 진행 상황 추적을 간소화합니다. 게임화된 모듈은 세션 간의 인지 운동을 강화하는 데 사용되며 참여 및 유지보수를 향상시킵니다. 새로운 기술로는 AI를 활용한 테라피 컴패니언, 몰입형 VR 기반 노출 치료 유형, 앱 내 피어 지원 네트워크 등이 있습니다. 의료 제공업체는 치료 범위를 확대하고 임상의의 부담을 줄이기 위해 이러한 플랫폼의 채택을 늘리고 있습니다.

주요 기술 기업 및 건강 관리 기업과의 경쟁

선도적인 기술 기업과 건강 관리 기업은 큰 자원과 브랜드 영향력으로 디지털 정신 건강 분야에 진출하고 있습니다. 스마트 워치, 피트니스 플랫폼, 음성 어시스턴트 등 보다 광범위한 웰빙 에코시스템에 CBT 기능을 통합하는 능력은 전문 공급업체에게 도전을 제기하고 있습니다. 이러한 기업들은 신흥 기업을 인수하고 독자적인 플랫폼을 출시하고 시장 통합을 가속화하고 있습니다. 클라우드 서비스와 AI 인프라의 이점은 신속한 혁신과 세계 확장성을 가능하게 합니다. 중소기업은 컴플라이언스, 마케팅, 기업 통합 등의 분야에서 경쟁에 어려움을 겪습니다. 풀 스택 정신 건강 플랫폼의 출현은 독립형 게임용 CBT 앱을 방관시킬 수 있습니다.

COVID-19의 영향 :

팬데믹은 고립과 불확실성이 심리적 스트레스를 높여 디지털 멘탈 헬스툴 수요가 급증하는 계기가 되었습니다. 게임화된 인지행동치료 플랫폼은 그 접근성과 원격 지원 제공 능력으로 급속히 보급되었습니다. 개발자는 유행과 관련된 불안, 마음 가득한 게임, 가상 위기 지원에 특화된 기능을 발표함으로써 대응했습니다. 그러나 신규 참가자 증가로 품질에 편차가 생겨 시장은 포화 상태에 빠졌습니다. 유행에 따라 근거 기반 디자인, 임상 통합, 지속적인 사용자 참여에 초점이 맞추어져 있습니다.

예측 기간 동안 안드로이드 부문이 최대가 될 전망

안드로이드 부문은 합리적인 가격과 세계 배포로 예측 기간 동안 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예측됩니다. 안드로이드는 오픈소스이므로 신흥 시장을 포함한 다양한 지역에서 CBT 앱을 신속하게 배포할 수 있습니다. 저렴한 스마트폰에서 태블릿에 이르는 다양한 기기와의 호환성으로 접근성이 확대됩니다. Google 피트니스와 같은 웰니스 API와의 통합은 데이터 추적 및 개인화된 테라피 경험을 향상시킵니다. 프리미엄과 구독 모델을 포함한 유연한 머니타이즈 옵션이 다양한 사용자 요구를 지원. 현지화 기능과 다국어 지원은 비영어권 채용을 촉진합니다.

예측 기간 동안 클라우드 기반 부문이 가장 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예측

예측 기간 동안 확장성, 상호 운용성 및 실시간 분석을 지원하며 클라우드 기반 부문이 가장 높은 성장률을 보일 것으로 예측됩니다. 이러한 플랫폼은 원활한 업데이트, 원격 액세스 및 교차 장치 동기화를 제공하여 사용자 편의성을 향상시킵니다. Healthcare Provider는 EMR 및 원격 의료 시스템과의 통합이 가능한 클라우드 구축을 선호합니다. AI 기반 치료 엔진 및 NLP 기반 기분 분석과 같은 고급 기능은 클라우드 인프라에서 호스팅되는 경우가 많습니다. 모듈형 아키텍처를 통해 다양한 인구통계 및 치료 스타일에 맞게 맞춤화할 수 있습니다. 강화된 보안 프로토콜과 규정 준수는 임상 등급 용도에서 클라우드 채택을 현실화합니다.

가장 점유율이 높은 지역

예측 기간 동안 아시아태평양은 정신 건강에 대한 의식 증가와 모바일 보급에 견인되어 최대 시장 점유율을 차지할 것으로 예측됩니다. 인도, 중국, 인도네시아 등 국가들은 디지털 건강 인프라와 정신 웰빙 이니셔티브에 투자하고 있습니다. 정부 프로그램은 청소년의 스트레스, 직장의 불타는 증후군, 시험 불안에 대처하기 위해 앱 기반 개입을 추진하고 있습니다. 현지 개발자들은 지역 언어로 문화적으로 적응하는 CBT 모듈을 만들고 사용자 참여도를 높이고 있습니다. 세계 하이테크 기업과 지역 신흥 기업 간의 협업은 혁신과 유통을 가속화하고 있습니다. 합리적인 가격의 스마트폰과 데이터 플랜으로 도시와 지역에서 테라피 앱에 대한 액세스가 확대되고 있습니다.

가장 높은 CAGR을 나타내는 지역 :

예측 기간 동안 북미는 기술 혁신과 임상 통합에 견인되어 가장 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예측됩니다. 미국과 캐나다는 인공지능을 갖춘 치료 봇, 몰입 형 VR 모듈 및 FDA 인증 디지털 치료제로 선도하고 있습니다. 정신건강의 신흥기업은 벤처캐피탈의 강력한 지원을 받아 신속한 제품 개발을 가능하게 하고 있습니다. 규제 기관은 디지털 건강 허가를 간소화하고 CBT 제공의 혁신을 촉진합니다. 병원과 보험 회사는 게임화된 플랫폼을 케어 패스웨이와 상환 모델에 통합하려고 합니다. 이 지역에서는 데이터 기반의 결과 기반 관리가 중요하며 측정 가능한 치료 도구에 대한 수요가 증가하고 있습니다.

무료 사용자 정의 서비스 :

이 보고서를 구독하는 고객은 다음 무료 맞춤설정 옵션 중 하나를 사용할 수 있습니다.

  • 기업 프로파일
    • 추가 시장 기업의 종합적 프로파일링(3개사까지)
    • 주요 기업의 SWOT 분석(3개사까지)
  • 지역 세분화
    • 고객의 관심에 응한 주요국 시장 추계·예측·CAGR(주 : 타당성 확인에 따름)
  • 경쟁 벤치마킹
    • 제품 포트폴리오, 지리적 존재, 전략적 제휴에 기반한 주요 기업 벤치마킹

목차

제1장 주요 요약

제2장 서문

  • 개요
  • 이해관계자
  • 조사 범위
  • 조사 방법
    • 데이터 마이닝
    • 데이터 분석
    • 데이터 검증
    • 조사 접근
  • 조사 자료
    • 1차 조사 자료
    • 2차 조사 정보원
    • 전제조건

제3장 시장 동향 분석

  • 성장 촉진요인
  • 성장 억제요인
  • 기회
  • 위협
  • 용도 분석
  • 최종 사용자 분석
  • 신흥 시장
  • COVID-19의 영향

제4장 Porter's Five Forces 분석

  • 공급기업의 협상력
  • 구매자의 협상력
  • 대체품의 위협
  • 신규 참가업체의 위협
  • 경쟁 기업 간 경쟁 관계

제5장 세계의 게임 기반 치료 및 인지행동치료 플랫폼 시장 : 치료 유형별

  • 인지행동치료 유형(CBT)
  • 마음챙김 기반 치료
  • 수용 및 헌신 치료(ACT)
  • 노출 치료
  • 기타

제6장 세계의 게임 기반 치료 및 인지행동치료 플랫폼 시장 : 플랫폼별

  • iOS
  • 안드로이드
  • 웹 기반/데스크톱

제7장 세계의 게임 기반 치료 및 인지행동치료 플랫폼 시장 : 배포 모드별

  • 클라우드 기반
  • On-Premise

제8장 세계의 게임 기반 치료 및 인지행동치료 플랫폼 시장 : 게이미피케이션 기능별

  • 진행 상황 추적 및 보상
  • 대화형 퀴즈 및 도전 과제
  • 소셜 공유 및 리더보드
  • 아바타 및 가상 환경

제9장 세계의 게임 기반 치료 및 인지행동치료 플랫폼 시장 : 용도별

  • 우울증 및 불안 관리
  • 스트레스 감소
  • 수면 장애
  • 약물 남용 회복
  • ADHD 및 행동장애
  • PTSD 및 트라우마 지원
  • 기타

제10장 세계의 게임 기반 치료 및 인지행동치료 플랫폼 시장 : 최종 사용자별

  • 개인 소비자
  • 정신건강 전문가
  • 의료 제공자
  • 고용주 및 건강 프로그램
  • 교육 기관
  • 기타 최종 사용자

제11장 세계의 게임 기반 치료 및 인지행동치료 플랫폼 시장 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 유럽
    • 독일
    • 영국
    • 이탈리아
    • 프랑스
    • 스페인
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양
    • 일본
    • 중국
    • 인도
    • 호주
    • 뉴질랜드
    • 한국
    • 기타 아시아태평양
  • 남미
    • 아르헨티나
    • 브라질
    • 칠레
    • 기타 남미
  • 중동 및 아프리카
    • 사우디아라비아
    • 아랍에미리트(UAE)
    • 카타르
    • 남아프리카
    • 기타 중동 및 아프리카

제12장 주요 발전

  • 계약, 파트너십, 협업, 합작투자
  • 인수와 합병
  • 신제품 발매
  • 사업 확대
  • 기타 주요 전략

제13장 기업 프로파일링

  • Woebot Health
  • Talkspace
  • Happify Health
  • Sanvello
  • Limbix
  • AbleTo
  • Akili Interactive
  • Thrive Mental Wellbeing
  • SilverCloud Health
  • Cognoa
  • Pear Therapeutics
  • Big Health
  • MindMaze
  • InnerHour
  • BehaVR
KTH

According to Stratistics MRC, the Global Gamified Therapy & CBT Platforms Market is accounted for $1.91 billion in 2025 and is expected to reach $9.65 billion by 2032 growing at a CAGR of 26.0% during the forecast period. Gamified Therapy and Cognitive Behavioral Therapy (CBT) platforms are digital tools that combine therapeutic techniques with game-like elements to engage users in mental health improvement. These platforms use rewards, challenges, interactive exercises, and progress tracking to motivate consistent participation while delivering structured CBT interventions. By making therapy more engaging and accessible, they help users develop coping skills, manage stress, anxiety, depression, and other mental health conditions, while providing personalized feedback and fostering long-term behavioral change in a user-friendly, immersive environment.

Market Dynamics:

Driver:

Rising prevalence of mental health issues

Gamified CBT platforms are gaining traction as interactive, user-friendly alternatives to conventional therapy, especially among digital-native populations. With mental health awareness campaigns expanding, these tools are being integrated into educational institutions, corporate wellness programs, and primary care networks. Innovations in adaptive algorithms and behavioral feedback systems are improving personalization and therapeutic outcomes. Mobile-first delivery models and self-paced modules are helping bridge gaps in access, particularly in underserved regions. Integration with wearables and biometric sensors is enabling continuous emotional monitoring and progress tracking. This fusion of urgent mental health needs and digital engagement is propelling widespread adoption across global markets.

Restraint:

Data privacy and security concerns

Adherence to global standards like HIPAA, GDPR, and India's DPDP Act requires rigorous encryption, consent management, and secure data storage. Smaller developers often face hurdles in implementing robust cybersecurity frameworks, which can slow growth and deter partnerships. The use of AI for personalized therapy introduces additional complexity in data handling and algorithmic transparency. Any breach or misuse of mental health data can result in serious reputational and legal consequences.

Opportunity:

Hybrid care models

The hybrid formats allow users to alternate between app-based interventions and professional guidance, enhancing flexibility and continuity. Integration with telemedicine platforms and electronic health records is streamlining care coordination and progress tracking. Gamified modules are being used to reinforce cognitive exercises between sessions, boosting engagement and retention. Emerging technologies include AI-powered therapy companions, immersive VR-based exposure therapy, and in-app peer support networks. Healthcare providers are increasingly adopting these platforms to extend reach and reduce clinician workload.

Threat:

Competition from large tech and healthcare giants

Large technology and healthcare corporations are entering the digital mental health space with significant resources and brand influence. Their ability to integrate CBT features into broader wellness ecosystems such as smartwatches, fitness platforms, and voice assistants poses a challenge to specialized vendors. These players are acquiring startups and launching proprietary platforms, accelerating market consolidation. Their dominance in cloud services and AI infrastructure allows for rapid innovation and global scalability. Smaller firms often struggle to compete in areas like compliance, marketing, and enterprise integration. The emergence of full-stack mental health platforms threatens to sideline standalone gamified CBT apps.

Covid-19 Impact:

The pandemic triggered a surge in demand for digital mental health tools as isolation and uncertainty heightened psychological stress. Gamified CBT platforms experienced rapid uptake due to their accessibility and ability to deliver remote support. Developers responded by launching features tailored to pandemic-related anxiety, mindfulness games, and virtual crisis support. However, the influx of new entrants led to uneven quality and market saturation. Post-pandemic, the focus has shifted toward evidence-based design, clinical integration, and sustained user engagement.

The android segment is expected to be the largest during the forecast period

The android segment is expected to account for the largest market share during the forecast period, driven by their affordability and global reach. The open-source nature of Android enables rapid deployment of CBT apps across diverse regions, including emerging markets. Compatibility with a wide range of devices from budget smartphones to tablets broadens accessibility. Integration with wellness APIs like Google Fit enhances data tracking and personalized therapy experiences. Flexible monetization options, including freemium and subscription models, support varied user needs. Localization capabilities and multilingual support are driving adoption in non-English-speaking regions.

The cloud-based segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

Over the forecast period, the cloud-based segment is predicted to witness the highest growth rate, fueled by scalability, interoperability, and real-time analytics. These platforms offer seamless updates, remote access, and cross-device synchronization, improving user convenience. Healthcare providers favor cloud deployment for its ability to integrate with EMRs and telehealth systems. Advanced features like AI-driven therapy engines and NLP-based mood analysis are increasingly hosted on cloud infrastructure. Modular architecture allows customization for different demographics and therapy styles. Enhanced security protocols and regulatory compliance are making cloud adoption viable for clinical-grade applications.

Region with largest share:

During the forecast period, the Asia Pacific region is expected to hold the largest market share, driven by rising mental health awareness and mobile penetration. Countries such as India, China, and Indonesia are investing in digital health infrastructure and mental wellness initiatives. Government programs are promoting app-based interventions to address youth stress, workplace burnout, and exam anxiety. Local developers are creating culturally adapted CBT modules in regional languages, enhancing user engagement. Collaborations between global tech firms and regional startups are accelerating innovation and distribution. Affordable smartphones and data plans are expanding access to therapy apps across urban and rural areas.

Region with highest CAGR:

Over the forecast period, the North America region is anticipated to exhibit the highest CAGR, driven by technological innovation and clinical integration. The U.S. and Canada are leading in AI-powered therapy bots, immersive VR modules, and FDA-cleared digital therapeutics. Mental health startups are receiving strong venture capital backing, enabling rapid product development. Regulatory agencies are streamlining digital health approvals, fostering innovation in CBT delivery. Hospitals and insurers are embedding gamified platforms into care pathways and reimbursement models. The region's emphasis on data-driven, outcome-based care is boosting demand for measurable therapy tools.

Key players in the market

Some of the key players in Gamified Therapy & CBT Platforms Market include Woebot Health, Talkspace, Happify Health, Sanvello, Limbix, AbleTo, Akili Interactive, Thrive Mental, SilverCloud, Cognoa, Pear Therapeutics, Big Health, MindMaze, InnerHour, and BehaVR.

Key Developments:

In October 2025, Talkspace announced the acquisition of Wisdo Health, a clinically-proven and AI-powered social health and peer support platform. Social health and the presence of supportive human connections are critical components of overall health and the acquisition of Wisdo better positions Talkspace to address loneliness and isolation, conditions that affect nearly half of U.S. adults, drive significant costs, and were declared a public health crisis by the U.S. Surgeon General.

In August 2024, Akron Children's has partnered with Woebot Health to make Woebot for Adolescents available through clinician referral to 13-17-year-old patients. Woebot for Adolescents is an evidence-based, AI-powered mental health support tool designed to work in conjunction with therapy.

Type of Therapies Covered:

  • Cognitive Behavioral Therapy (CBT)
  • Mindfulness-Based Therapy
  • Acceptance & Commitment Therapy (ACT)
  • Exposure Therapy
  • Other Types

Platforms Covered:

  • iOS
  • Android
  • Web-Based/Desktop

Deployment Modes Covered:

  • Cloud-Based
  • On-Premises

Gamification Features Covered:

  • Progress Tracking & Rewards
  • Interactive Quizzes & Challenges
  • Social Sharing & Leaderboards
  • Avatars & Virtual Environments

Applications Covered:

  • Depression & Anxiety Management
  • Stress Reduction
  • Sleep Disorders
  • Substance Abuse Recovery
  • ADHD & Behavioral Disorders
  • PTSD & Trauma Support
  • Other Applications

End Users Covered:

  • Individual Consumers
  • Mental Health Professionals
  • Healthcare Providers
  • Employers & Wellness Programs
  • Educational Institutions
  • Other End Users

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2024, 2025, 2026, 2028, and 2032
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Application Analysis
  • 3.7 End User Analysis
  • 3.8 Emerging Markets
  • 3.9 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Gamified Therapy & CBT Platforms Market, By Type of Therapy

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Cognitive Behavioral Therapy (CBT)
  • 5.3 Mindfulness-Based Therapy
  • 5.4 Acceptance & Commitment Therapy (ACT)
  • 5.5 Exposure Therapy
  • 5.6 Other Types

6 Global Gamified Therapy & CBT Platforms Market, By Platform

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 iOS
  • 6.3 Android
  • 6.4 Web-Based/Desktop

7 Global Gamified Therapy & CBT Platforms Market, By Deployment Mode

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Cloud-Based
  • 7.3 On-Premises

8 Global Gamified Therapy & CBT Platforms Market, By Gamification Features

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Progress Tracking & Rewards
  • 8.3 Interactive Quizzes & Challenges
  • 8.4 Social Sharing & Leaderboards
  • 8.5 Avatars & Virtual Environments

9 Global Gamified Therapy & CBT Platforms Market, By Application

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Depression & Anxiety Management
  • 9.3 Stress Reduction
  • 9.4 Sleep Disorders
  • 9.5 Substance Abuse Recovery
  • 9.6 ADHD & Behavioral Disorders
  • 9.7 PTSD & Trauma Support
  • 9.8 Other Applications

10 Global Gamified Therapy & CBT Platforms Market, By End User

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 Individual Consumers
  • 10.3 Mental Health Professionals
  • 10.4 Healthcare Providers
  • 10.5 Employers & Wellness Programs
  • 10.6 Educational Institutions
  • 10.7 Other End Users

11 Global Gamified Therapy & CBT Platforms Market, By Geography

  • 11.1 Introduction
  • 11.2 North America
    • 11.2.1 US
    • 11.2.2 Canada
    • 11.2.3 Mexico
  • 11.3 Europe
    • 11.3.1 Germany
    • 11.3.2 UK
    • 11.3.3 Italy
    • 11.3.4 France
    • 11.3.5 Spain
    • 11.3.6 Rest of Europe
  • 11.4 Asia Pacific
    • 11.4.1 Japan
    • 11.4.2 China
    • 11.4.3 India
    • 11.4.4 Australia
    • 11.4.5 New Zealand
    • 11.4.6 South Korea
    • 11.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 11.5 South America
    • 11.5.1 Argentina
    • 11.5.2 Brazil
    • 11.5.3 Chile
    • 11.5.4 Rest of South America
  • 11.6 Middle East & Africa
    • 11.6.1 Saudi Arabia
    • 11.6.2 UAE
    • 11.6.3 Qatar
    • 11.6.4 South Africa
    • 11.6.5 Rest of Middle East & Africa

12 Key Developments

  • 12.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 12.2 Acquisitions & Mergers
  • 12.3 New Product Launch
  • 12.4 Expansions
  • 12.5 Other Key Strategies

13 Company Profiling

  • 13.1 Woebot Health
  • 13.2 Talkspace
  • 13.3 Happify Health
  • 13.4 Sanvello
  • 13.5 Limbix
  • 13.6 AbleTo
  • 13.7 Akili Interactive
  • 13.8 Thrive Mental Wellbeing
  • 13.9 SilverCloud Health
  • 13.10 Cognoa
  • 13.11 Pear Therapeutics
  • 13.12 Big Health
  • 13.13 MindMaze
  • 13.14 InnerHour
  • 13.15 BehaVR
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