시장보고서
상품코드
1865498

세계의 온라인 학습 시장 예측(-2032년)

Online Learning Market Forecasts to 2032 - Global Analysis By Component (Content, Services, and Platform (Software)), Deployment Model (Cloud (SaaS), On-Premises, and Hybrid), Course Type, Delivery Mode, Technology, End User, and By Geography

발행일: | 리서치사: Stratistics Market Research Consulting | 페이지 정보: 영문 200+ Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    



※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

Stratistics MRC의 조사에 따르면 세계의 온라인 학습 시장은 2025년 2,012억 달러로 평가되었고, 2032년까지 3,632억 달러에 이를 전망입니다.

예측기간 중 CAGR은 8.8%를 나타낼 전망입니다. 온라인 학습 시장은 정규 학위 과정, 전문 역량 강화 과정, 비정규 개인 개발 모듈을 포함한 디지털 방식으로 제공되는 교육 및 훈련의 전체 생태계를 포괄합니다. 이 시장은 원격 학습 모델의 영구적 채택, 노동력 재교육에 대한 지속적인 수요, 전통적 교육 기관에 대한 유연하고 접근성 높으며 비용 효율적인 교육 대안에 대한 수요에 힘입어 강력한 성장을 경험하고 있습니다.

Research.com에 따르면, 온라인 교육은 2000년 이후 900% 성장하고 있으며 미국 학생의 73%가 팬데믹 이후에도 온라인 수업을 계속 선호하는 것으로 나타났습니다.

유연하고 시간 제약 없는 학습에 대한 기관 및 기업의 수요 증가

주요 시장 성장 촉진요인은 교육 기관과 기업 모두에서 유연한 학습 솔루션에 대한 수요가 증가하고 있다는 점입니다. 대학들은 비전통적 학생층을 확보하기 위해 디지털 영역을 확장하고 있으며, 기업들은 비용 절감과 지리적 장벽 해소를 위해 직원 교육에 온라인 플랫폼을 통합하고 있습니다. 비동기식 주문형 교육으로의 이러한 전환은 학습자가 자신의 속도에 맞춰 학습 자료에 접근할 수 있게 하여 접근성과 참여도를 크게 확대합니다. 결과적으로 이러한 기관 차원의 추진은 온라인 학습 제공업체에게 지속적이고 성장하는 수익원을 창출하며 시장 확장을 공고히 하고 있습니다.

통합 및 데이터 프라이버시

교육 기관과 기업 고객은 종종 레거시 소프트웨어를 사용하므로, 새로운 학습 플랫폼의 원활한 통합은 복잡하고 비용이 많이 드는 작업입니다. 또한 학생 및 직원 민감 데이터 처리는 GDPR 및 FERPA와 같은 규제로 관리되는 엄격한 개인정보 보호 및 보안 문제를 야기합니다. 이러한 규정 준수 환경을 탐색하려면 상당한 투자가 필요하며, 이는 공급자의 도입을 저해하고 운영 비용을 증가시켜 시장 성장의 제동 장치 역할을 할 수 있습니다.

기업 역량 강화/재교육

AI 및 자동화 도입을 포함한 기술 변화의 가속화로 산업 전반에 걸쳐 중대한 기술 격차가 발생했습니다. 기업들은 인력의 미래 경쟁력을 확보하기 위해 온라인 학습 제공업체와 협력하여 맞춤형 교육 프로그램을 구축하는 사례가 증가하고 있습니다. 이러한 추세는 학문적 학습을 넘어 지속적인 전문성 개발을 다루는 수익성 높은 B2B 채널을 열어주며, 이는 디지털 경제에서 기업 생존과 성장을 위한 전략적 필수 요소가 되고 있습니다.

자금 조달 주기 및 무료/AI 도구 경쟁으로 인한 가격 압박

EdTech 스타트업은 벤처 캐피털 자금 조달 주기의 변화에 취약해 성장과 혁신이 제약될 수 있습니다. 또한 무료 교육 콘텐츠와 AI 기반 튜터링 도구의 확산으로 가격 경쟁이 심화되며 기존 구독료 및 강좌 비용에 압박을 가하고 있습니다. 이러한 환경에서 제공업체들은 가격 모델을 정당화하기 위해 탁월한 가치와 학습 성과를 명확히 입증해야 하는 과제에 직면해 있으며, 이는 업계 전반의 이익률을 압박할 수 있습니다.

코로나19 영향 :

코로나19 팬데믹은 온라인 학습 시장에 전례 없는 촉매제 역할을 했습니다. 광범위한 봉쇄 조치로 전 세계 교육 기관과 기업이 갑작스럽게 원격 학습 솔루션을 도입하게 되면서 사용자 채택이 대규모로 비자발적으로 급증했습니다. 이 기간은 대규모 개념 검증(PoC) 역할을 하며 디지털 교육을 정상화하고 수용을 가속화했습니다. 초기 급증세는 완화되었으나, 팬데믹은 인식을 영구적으로 변화시켜 온라인 학습을 현대 교육 및 기업 교육의 핵심 요소로 자리매김시켰으며, 시장을 새로운 높은 기준선으로 끌어올렸습니다.

콘텐츠 부문이 예측 기간 동안 가장 큰 비중을 차지할 것으로 예상

콘텐츠 부문은 온라인 학습의 핵심 제품인 교육 자료 자체를 대표하므로 예측 기간 동안 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 여기에는 강좌, 동영상, 상호작용형 모듈, 평가 등이 포함됩니다. 고품질의 전문적이고 매력적인 콘텐츠는 학습자를 유치하고 유지하는 주요 가치 제안입니다. 또한 진화하는 교육 과정과 산업 수요에 발맞추기 위한 콘텐츠 업데이트 및 신규 강좌 개발에 대한 지속적인 수요가 존재하여, 이 부문이 시장의 근본적이고 가장 중요한 수익 창출원으로 남을 것입니다.

클라우드(SaaS) 부문은 예측 기간 동안 가장 높은 연평균 복합 성장률(CAGR)을 기록할 것으로 예상

예측 기간 동안 클라우드(SaaS) 부문은 가장 높은 성장률을 보일 것으로 전망됩니다. 이 모델의 매력은 확장성, 비용 효율성, 기관의 손쉬운 전개에 있습니다. 하드웨어 및 IT 인프라에 대한 상당한 초기 투자 필요성을 제거하여 소규모 조직도 고급 학습 관리 시스템을 이용할 수 있게 합니다. 또한 SaaS 플랫폼은 원활한 업데이트와 원격 접근성을 지원하여 하이브리드 및 완전 원격 학습 환경 구축에 필수적이며, 이는 시장 방향과 완벽히 부합합니다.

최대 점유율을 차지하는 지역 :

예측 기간 동안 북미 지역이 최대 시장 점유율을 유지할 것으로 예상됩니다. 이러한 우위는 디지털 학습 기술의 조기 및 광범위한 도입, 선도적인 에드테크 기업의 강력한 입지, 높은 인터넷 보급률에 기인합니다. 또한 민간 및 공공 부문의 교육 기술에 대한 상당한 투자와 탄탄한 기업 교육 문화가 시장을 견인합니다. 이 지역의 성숙한 인프라와 혁신적인 교육 솔루션에 대한 투자 의지는 수익 선두 지역으로서의 입지를 공고히 합니다.

최고 CAGR 지역 :

예측 기간 동안 아시아태평양 지역은 가장 높은 CAGR을 보일 것으로 예상됩니다. 이러한 폭발적인 성장은 방대한 기술에 익숙한 청년 인구, 증가하는 스마트폰 및 인터넷 접근성, 디지털 교육을 촉진하는 정부 정책에 의해 주도됩니다. 증가하는 가처분 소득 또한 교육 및 전문 역량 강화에 대한 민간 지출을 확대하고 있습니다. 또한, 이 지역의 급속히 확장되는 기업 부문은 효율적인 직원 교육을 위해 온라인 플랫폼을 점점 더 많이 활용하고 있어 향후 몇 년 동안 놀라운 시장 확장을 위한 비옥한 토대를 마련하고 있습니다.

무료 맞춤 서비스

이 보고서를 구독하는 고객은 다음 무료 맞춤설정 옵션 중 하나를 사용할 수 있습니다.

  • 기업 프로파일
    • 추가 기업의 종합적 프로파일링(최대 3개사)
    • 주요 기업의 SWOT 분석(최대 3개사)
  • 지역 구분
    • 고객의 관심에 응한 주요국 시장 추계, 예측, CAGR(주 : 타당성 확인에 따름)
  • 경쟁 벤치마킹
    • 제품 포트폴리오, 지리적 존재, 전략적 제휴에 기반한 주요 기업 벤치마킹

목차

제1장 주요 요약

제2장 서론

  • 개요
  • 이해관계자
  • 분석 범위
  • 분석 방법
    • 데이터 마이닝
    • 데이터 분석
    • 데이터 검증
    • 분석 접근
  • 분석 자료
    • 1차 조사 자료
    • 2차 조사 자료
    • 전제조건

제3장 시장 동향 분석

  • 소개
  • 성장 촉진요인
  • 억제요인
  • 시장 기회
  • 위협
  • 제품분석
  • 최종 사용자 분석
  • 신흥 시장
  • 코로나19 영향

제4장 Porter's Five Forces 분석

  • 공급자의 협상력
  • 바이어의 협상력
  • 대체 제품의 위협
  • 신규 진출기업의 위협
  • 기업간 경쟁

제5장 세계의 온라인 학습 시장 : 컴포넌트별

  • 소개
  • 콘텐츠
    • 표준 콘텐츠
    • 맞춤 콘텐츠
  • 서비스
    • 컨설팅 및 구현
    • 지원 및 유지 보수
  • 플랫폼(소프트웨어)
    • 학습 관리 시스템(LMS)
    • 학습 콘텐츠 관리 시스템(LCMS)
    • 협업 도구/가상 교실 소프트웨어

제6장 세계의 온라인 학습 시장 : 전개 방식별

  • 소개
  • 클라우드(SaaS)
  • 온프레미스
  • 하이브리드

제7장 세계의 온라인 학습 시장 : 코스유형별

  • 소개
  • 학술 교육
    • K-12(초등, 중등 교육)
    • 고등 교육
    • 테스트 준비
  • 기업/전문교육
    • 온라인 인증 및 전문 능력 개발
    • 직업훈련 및 기술훈련
    • 규정 준수 교육
  • 언어와 캐주얼 학습

제8장 세계의 온라인 학습 시장 : 제공 방식별

  • 소개
  • 자기 주도형 학습
  • 강사 주도 가상 학습
  • 혼합/하이브리드 학습

제9장 세계의 온라인 학습 시장 : 기술별

  • 소개
  • 모바일 E러닝
  • 가상현실(VR)과 증강현실(AR)
  • 인공지능(AI)과 적응형 학습
  • 게임화

제10장 세계 온라인 학습 시장 : 최종 사용자별

  • 소개
  • 학술기관
  • 기업
  • 정부 및 공공 부문
  • 개인 학습자

제11장 세계의 온라인 학습 시장 : 지역별

  • 소개
  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 유럽
    • 독일
    • 영국
    • 이탈리아
    • 프랑스
    • 스페인
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양
    • 일본
    • 중국
    • 인도
    • 호주
    • 뉴질랜드
    • 한국
    • 기타 아시아태평양
  • 남미
    • 아르헨티나
    • 브라질
    • 칠레
    • 기타 남미
  • 중동 및 아프리카
    • 사우디아라비아
    • 아랍에미리트(UAE)
    • 카타르
    • 남아프리카
    • 기타 중동 및 아프리카

제12장 주요 동향

  • 계약, 사업 제휴 및 협력, 합작 사업
  • 기업 합병, 인수(M&A)
  • 신제품 발매
  • 사업 확장
  • 기타 주요 전략

제13장 기업 프로파일

  • Coursera
  • Udemy
  • LinkedIn Learning
  • edX
  • 2U
  • Pluralsight
  • Skillsoft
  • BYJU'S
  • Khan Academy
  • Blackboard Inc.
  • Instructure
  • FutureLearn
  • Duolingo
  • Chegg
  • Pearson
  • McGraw Hill Education
  • Kahoot!
  • VIPKid
  • Outschool
  • OpenClassrooms
HBR 25.12.05

According to Stratistics MRC, the Global Online Learning Market is accounted for $201.2 billion in 2025 and is expected to reach $363.2 billion by 2032, growing at a CAGR of 8.8% during the forecast period. The online learning market encompasses the entire ecosystem of digitally delivered education and training, including formal academic degrees, professional upskilling courses, and informal personal development modules. This market is experiencing robust growth, fueled by the permanent adoption of remote learning models, the continuous need for workforce reskilling, and the demand for flexible, accessible, and cost-effective educational alternatives to traditional institutions.

According to Research.com, online education has grown 900% since 2000, with 73% of U.S. students preferring to continue online classes post-pandemic.

Market Dynamics:

Driver:

Rising institutional and corporate demand for flexible, anytime learning

The primary market driver is the escalating demand from both educational institutions and corporations for flexible learning solutions. Universities are expanding their digital footprints to reach non-traditional students, while companies are integrating online platforms for employee training to reduce costs and geographical barriers. This shift towards asynchronous, on-demand education allows learners to engage with material at their own pace, significantly broadening access and participation. Consequently, this institutional push is creating a sustained and growing revenue stream for online learning providers, solidifying market expansion.

Restraint:

Integration and data-privacy

Educational institutions and corporate clients often operate with legacy software, making the seamless integration of new learning platforms a complex and costly endeavor. Furthermore, the handling of sensitive student and employee data raises stringent privacy and security concerns, governed by regulations like GDPR and FERPA. Navigating these compliance landscapes requires substantial investment, potentially deterring adoption and increasing operational overhead for providers, thereby acting as a market brake.

Opportunity:

Corporate upskilling/reskilling

The rapid pace of technological change, including the adoption of AI and automation, has created critical skill gaps across industries. Businesses are increasingly partnering with online learning providers to create targeted training programs that future-proof their workforce. This trend opens a lucrative B2B channel, moving beyond academic learning to address continuous professional development, which is becoming a strategic imperative for corporate survival and growth in the digital economy.

Threat:

Funding cycles and competition from free/AI tools pressure pricing

EdTech startups are often vulnerable to shifts in venture capital funding cycles, which can constrain growth and innovation. Moreover, the proliferation of free educational content and AI-powered tutoring tools is escalating price competition, pressuring traditional subscription and course fees. This environment challenges providers to clearly demonstrate superior value and learning outcomes to justify their pricing models, potentially squeezing profit margins across the sector.

Covid-19 Impact:

The COVID-19 pandemic acted as an unprecedented catalyst for the online learning market. Widespread lockdowns forced educational institutions and businesses globally to abruptly adopt remote learning solutions, leading to a massive, involuntary surge in user adoption. This period served as a large-scale proof-of-concept, normalizing digital education and accelerating its acceptance. While the initial spike has moderated, the pandemic permanently shifted perceptions and embedded online learning as a core component of modern education and corporate training, elevating the market to a new, higher baseline.

The content segment is expected to be the largest during the forecast period

The content segment is expected to account for the largest market share during the forecast period because it represents the core product of online learning the educational material itself. This includes courses, videos, interactive modules, and assessments. High-quality, specialized, and engaging content is the primary value proposition that attracts and retains learners. Furthermore, there is continuous demand for content updates and new course creation to keep pace with evolving curricula and industry needs, ensuring this segment remains the fundamental and most substantial revenue generator for the market.

The cloud (SaaS) segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

Over the forecast period, the cloud (SaaS) segment is predicted to witness the highest growth rate. This model's appeal lies in its scalability, cost-effectiveness, and ease of deployment for institutions. It eliminates the need for significant upfront investment in hardware and IT infrastructure, making advanced learning management systems accessible to smaller organizations. Moreover, SaaS platforms facilitate seamless updates and remote accessibility, which are critical for supporting hybrid and fully remote learning environments, aligning perfectly with the market's direction.

Region with largest share:

During the forecast period, the North America region is expected to hold the largest market share. This dominance is attributed to the early and widespread adoption of digital learning technologies, a strong presence of leading EdTech companies, and high internet penetration. Additionally, substantial investment in educational technology from both private and public sectors, coupled with a robust corporate training culture, fuels the market. The region's mature infrastructure and willingness to invest in innovative educational solutions cement its position as the revenue leader.

Region with highest CAGR:

Over the forecast period, the Asia Pacific region is anticipated to exhibit the highest CAGR. This explosive growth is driven by a massive, tech-savvy youth population, increasing smartphone and internet accessibility, and government initiatives promoting digital education. Rising disposable incomes are also enabling greater private expenditure on education and professional upskilling. Furthermore, the region's rapidly expanding corporate sector is increasingly turning to online platforms for efficient employee training, creating a fertile ground for remarkable market expansion in the coming years.

Key players in the market

Some of the key players in Online Learning Market include Coursera, Udemy, LinkedIn Learning, edX, 2U, Pluralsight, Skillsoft, BYJU'S, Khan Academy, Blackboard Inc., Instructure, FutureLearn, Duolingo, Chegg, Pearson, McGraw Hill Education, Kahoot!, VIPKid, Outschool, and OpenClassrooms.

Key Developments:

In September 2025, Launched AI-powered innovations including "Role Play" for job-ready skill practice via AI personas, an AI-driven Course Builder platform for partners to create content at scale, and expanded AI-graded assessments and peer reviews.

In July 2025, North Carolina partners with LinkedIn Learning to enhance professional development for state employees. LinkedIn Learning is an award-winning industry leader in online training, with a digital library of over 20,000 courses covering a wide range of technical, business, software, and creative topics. "Expanding our professional development offerings is key to attracting and retaining a highly qualified and committed state workforce," said North Carolina Office of State Human Resources Director Staci Meyer. "Rolling out technologies like LinkedIn Learning is another milestone in our endeavor to modernize human resources across N.C. state government."

In June 2025, Udemy a leading AI-powered skills development platform, today announced a suite of new AI Packages designed to help organizations and professionals develop AI fluency. The new packages provide end-to-end skills development to accelerate an organization's AI transformation, underscoring Udemy's position as a trusted upskilling and reskilling partner to nearly 80 million learners and more than 17,000 organizations across the globe.

Components Covered:

  • Content
  • Services
  • Platform (Software)

Deployment Models Covered:

  • Cloud (SaaS)
  • On-premises
  • Hybrid

Course Types Covered:

  • Academic Education
  • Corporate/Professional Education
  • Language and Casual Learning

Delivery Modes Covered:

  • Self-Paced Learning
  • Instructor-Led Virtual Learning
  • Blended/Hybrid Learning

Technologies Covered:

  • Mobile E-Learning
  • Virtual Reality (VR) and Augmented Reality (AR)
  • Artificial Intelligence (AI) and Adaptive Learning
  • Gamification

End Users Covered:

  • Academic Institutions
  • Corporate/Enterprises
  • Government & Public Sector
  • Individual Learners

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2024, 2025, 2026, 2028, and 2032
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Technology Analysis
  • 3.7 End User Analysis
  • 3.8 Emerging Markets
  • 3.9 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Online Learning Market, By Component

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Content
    • 5.2.1 Standard Content
    • 5.2.2 Custom Content
  • 5.3 Services
    • 5.3.1 Consulting and Implementation
    • 5.3.2 Support and Maintenance
  • 5.4 Platform (Software)
    • 5.4.1 Learning Management Systems (LMS)
    • 5.4.2 Learning Content Management Systems (LCMS)
    • 5.4.3 Collaboration Tools/Virtual Classroom Software

6 Global Online Learning Market, By Deployment Model

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Cloud (SaaS)
  • 6.3 On-premises
  • 6.4 Hybrid

7 Global Online Learning Market, By Course Type

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Academic Education
    • 7.2.1 K-12 (Primary & Secondary Education)
    • 7.2.2 Higher Education
    • 7.2.3 Test Preparation
  • 7.3 Corporate/Professional Education
    • 7.3.1 Online Certification and Professional Development
    • 7.3.2 Vocational and Skill-Based Training
    • 7.3.3 Compliance Training
  • 7.4 Language and Casual Learning

8 Global Online Learning Market, By Delivery Mode

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Self-Paced Learning
  • 8.3 Instructor-Led Virtual Learning
  • 8.4 Blended/Hybrid Learning

9 Global Online Learning Market, By Technology

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Mobile E-Learning
  • 9.3 Virtual Reality (VR) and Augmented Reality (AR)
  • 9.4 Artificial Intelligence (AI) and Adaptive Learning
  • 9.5 Gamification

10 Global Online Learning Market, By End User

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 Academic Institutions
  • 10.3 Corporate/Enterprises
  • 10.4 Government & Public Sector
  • 10.5 Individual Learners

11 Global Online Learning Market, By Geography

  • 11.1 Introduction
  • 11.2 North America
    • 11.2.1 US
    • 11.2.2 Canada
    • 11.2.3 Mexico
  • 11.3 Europe
    • 11.3.1 Germany
    • 11.3.2 UK
    • 11.3.3 Italy
    • 11.3.4 France
    • 11.3.5 Spain
    • 11.3.6 Rest of Europe
  • 11.4 Asia Pacific
    • 11.4.1 Japan
    • 11.4.2 China
    • 11.4.3 India
    • 11.4.4 Australia
    • 11.4.5 New Zealand
    • 11.4.6 South Korea
    • 11.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 11.5 South America
    • 11.5.1 Argentina
    • 11.5.2 Brazil
    • 11.5.3 Chile
    • 11.5.4 Rest of South America
  • 11.6 Middle East & Africa
    • 11.6.1 Saudi Arabia
    • 11.6.2 UAE
    • 11.6.3 Qatar
    • 11.6.4 South Africa
    • 11.6.5 Rest of Middle East & Africa

12 Key Developments

  • 12.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 12.2 Acquisitions & Mergers
  • 12.3 New Product Launch
  • 12.4 Expansions
  • 12.5 Other Key Strategies

13 Company Profiling

  • 13.1 Coursera
  • 13.2 Udemy
  • 13.3 LinkedIn Learning
  • 13.4 edX
  • 13.5 2U
  • 13.6 Pluralsight
  • 13.7 Skillsoft
  • 13.8 BYJU'S
  • 13.9 Khan Academy
  • 13.10 Blackboard Inc.
  • 13.11 Instructure
  • 13.12 FutureLearn
  • 13.13 Duolingo
  • 13.14 Chegg
  • 13.15 Pearson
  • 13.16 McGraw Hill Education
  • 13.17 Kahoot!
  • 13.18 VIPKid
  • 13.19 Outschool
  • 13.20 OpenClassrooms
샘플 요청 목록
0 건의 상품을 선택 중
목록 보기
전체삭제