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<2024> Global LIB Battery 라인 신설 및 증설 전망 (-2035)

<2024> Global Outlook for Expansion of LIB Production Lines (~2035)

발행일: | 리서치사: SNE Research | 페이지 정보: 영문 또는 국문 - 194 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



글로벌 전기차 시장은 ‘17년 테슬라의 모델3 출시를 시작으로 탄소중립 키워드의 핵심 산업으로 손꼽히며 급성장하고 있습니다. 이에 따라 배터리, 소재 및 부품 등 전기차 관련 다양한 산업군 또한 전기차 시장과 동반 성장을 이어갔습니다. 국내 배터리 3사는 북미와 유럽에 대규모 생산기지를 건설하며 글로벌 시장 선점을 위해 노력하고 있습니다.

하지만, ‘21년 중국 주도의 공격적인 생산능력 확장으로 이차전지 공급량은 증가하였음에도 ‘23년 중국 전기차 보조금 지급 종료, 전기차 캐즘(Chasm) 현상 등으로 인해 수요 예측에 실패하며 전기차 슈퍼 사이클은 정체 구간에 이르게 됐습니다. 예상보다 빠르게 둔화된 전기차 시장 성장세는 국내 3사를 비롯한 배터리 업체들과 소재업체들의 공격적인 투자를 무색하게 만들고 있습니다.

이렇듯 불안정한 시장 흐름은 성장 예측을 어렵게 만들고 있습니다. 급변하는 시장에 대응하고 기업 리스크를 줄이기 위해서는 제조업체들의 증설 계획을 파악하고 시장 수요와 함께 종합적으로 분석하는 것이 도움이 될 것입니다.

본 리포트는 국내외 이차전지 제조업체들의 현황과 생산능력을 한눈에 볼 수 있도록 정리하였습니다. 또한 주요 완성차 업체의 배터리 내재화 동향과 지역별 이차전지 산업 역량 확대를 위한 정책을 정리했습니다.

이차전지 업계 관계자들에게 본 리포트가 도움이 되길 바랍니다.

본 리포트의 강점

(1) 글로벌 LIB 제조업체의 증설 현황 및 전망 분석 한중일, 북미, 유럽 지역별 LIB 제조업체의 생산기지에 대한 자세한 내용 및 업체 별 현황을 파악할 수 있습니다. (2) 중장기 수급 전망 분석 생산능력 및 계획을 기반으로 2035년까지 LIB 공급을 파악하여 수급 전망을 예측할 수 있습니다. (수급 데이터는 양극재 종류, 지역, 폼팩터 별로 상세하게 확인이 가능합니다. ) (3) 자동차 OEM의 배터리 내재화 및 지역별 정책 동향 자동차 OEM의 배터리 내재화 동향을 파악하고 중국, 북미, 유럽 지역의 전기차 및 배터리 생산 정책을 파악할 수 있습니다.

<목차> - 총 194Page

1 Global 자동차 & 전기차 시장 동향

  • 1.1 글로벌 자동차 시장 전망
  • 1.2 글로벌 승용차 시장 판매 규모
  • 1.3 지역별 자동차 판매 규모
  • 1.4 지역별 자동차 판매 비중
  • 1.5 글로벌 전동화 전망
  • 1.6 지역별 전동화 전망
    • 1.6.1 미국
    • 1.6.2 유럽
    • 1.6.3 중국
    • 1.6.4 일본
    • 1.6.5 한국

2 LIB 업체별 라인 신설 및 증설 전망

  • 2.1 한국 제조업체 라인 신설 및 증설 전망
    • 2.1.1 한국 LIB 이차전지 시장 현황
    • 2.1.2 지역별 증설 전망
    • 2.1.3 폼팩터별 증설 전망
    • 2.1.7.3 SK On
    • 2.1.4 양극재별 증설 전망
    • 2.1.5 IT(소형)용 생산 Capa
    • 2.1.6 EV/ESS용 생산 Capa
    • 2.1.7 한국 업체별 라인 신설 및 증설 전망
      • 2.1.7.1 LGES
      • 2.1.7.2 SDI
      • 2.1.7.3 SK On
  • 2.2 중국 제조업체 라인 신설 및 증설 전망
    • 2.2.1 중국 LIB 이차전지 시장 현황
    • 2.2.2 지역별 증설 전망
    • 2.2.3 글로벌 시장 진출 추이
    • 2.2.4 중국 내 지역별 생산 능력
    • 2.2.5 폼팩터별 증설 전망
    • 2.2.6 중국 제조업체 생산 Capa
    • 2.2.7 중국 업체별 라인 신설 및 증설 전망
      • 2.2.7.1 CATL
      • 2.2.7.2 BYD
      • 2.2.7.3 Gotion
      • 2.2.7.4 Lishen
      • 2.2.7.5 Farasis
      • 2.2.7.6 Great Power
      • 2.2.7.7 DFD New Energy
      • 2.2.7.8 Ganfeng Li Energy
      • 2.2.7.9 EVE Energy
      • 2.2.7.10 SVOLT
      • 2.2.7.11 CALB
      • 2.2.7.12 BAK
      • 2.2.7.13 REPT
      • 2.2.7.14 Sunwoda
      • 2.2.7.15 JEVE
      • 2.2.7.16 Envision AESC
      • 2.2.7.17 Zenergy
      • 2.2.7.18 EIKTO
      • 2.2.7.19 Phylion
      • 2.2.7.20 Narada
      • 2.2.7.21 MGL
      • 2.2.7.22 Gree Titanium
      • 2.2.7.23 Tesson New Energy
      • 2.2.7.24 SZZNP
      • 2.2.7.25 Wanxiang 123
      • 2.2.7.26 Tianneng
      • 2.2.7.27 ATL
      • 2.2.7.28 Soundon
      • 2.2.7.29 evps Ningbo
      • 2.2.7.30 Star Energy
      • 2.2.7.31 Coslight
      • 2.2.7.32 Camel
      • 2.2.7.33 Far East Battery
  • 2.3 일본 제조업체 라인 신설 및 증설 전망
    • 2.3.1 일본 LIB 이차전지 시장 현황
    • 2.3.2 지역별 증설 전망
    • 2.3.3 폼팩터별 증설 전망
    • 2.3.4 IT(소형)용 생산 Capa
    • 2.3.5 EV/ESS용 생산 Capa
    • 2.3.6 일본 업체별 라인 신설 및 증설 전망
      • 2.3.6.1 Panasonic
      • 2.3.6.2 PPES
      • 2.3.6.3 Murata
      • 2.3.6.4 PEVE
      • 2.3.6.5 LEJ
      • 2.3.6.6 BEC
      • 2.3.6.7 VEJ
      • 2.3.6.8 기타
  • 2.4 북미 제조업체 라인 신설 및 증설 전망
    • 2.4.1 북미 LIB 이차전지 시장 현황
    • 2.4.2 지역별 증설 전망
    • 2.4.3 지역별 증설 전망 (미국 외 업체 포함)
    • 2.4.4 북미 시장 진출 국가 비중 추이
    • 2.4.5 폼팩터별 증설 전망
    • 2.4.6 북미 제조업체 생산 Capa
    • 2.4.7 북미 업체별 라인 신설 및 증설 전망
      • 2.4.7.1 Tesla
      • 2.4.7.2 Microvast
      • 2.4.7.3 Statevolt
      • 2.4.7.4 기타
  • 2.5 유럽 제조업체 라인 신설 및 증설 전망
    • 2.5.1 유럽 LIB 이차전지 시장 현황
    • 2.5.2 유럽 업체의 국적별 증설 전망
    • 2.5.3 지역별 증설 전망
    • 2.5.4 지역별 증설 전망 (유럽 외 업체 포함)
    • 2.5.5 폼팩터별 증설 전망
    • 2.5.6 유럽 제조업체 생산 Capa
    • 2.5.6 유럽 제조업체 생산 Capa
      • 2.5.7.1 Northvolt
      • 2.5.7.2 Leclanche
      • 2.5.7.3 ACC
      • 2.5.7.4 PowerCo
      • 2.5.7.5 BMZ (Terra E)
      • 2.5.7.6 Blue Solutions (Bollore)
      • 2.5.7.7 InoBat
      • 2.5.7.8 Itavolt
      • 2.5.7.9 West Midlands Gigafactory
      • 2.5.7.10 Verkor
      • 2.5.7.11 MORROW
      • 2.5.7.12 Renera Rosatom
      • 2.5.7.13 Cellforce
      • 2.5.7.14 Basquevolt
      • 2.5.7.15 Freyr
      • 2.5.7.16 기타

3 LIB 중장기 수급 전망(-'35)

  • 3.1 LIB 수요 전망
    • 3.1.1 xEV+ESS+IT
    • 3.1.2 중대형 xEV+ESS
    • 3.1.3 중대형 xEV+ESS (지역별)
  • 3.2 LIB 공급 전망
    • 3.2.1 xEV+ESS+IT (Design Capa)
    • 3.2.2 xEV+ESS+IT (OEE 70%)
    • 3.2.3 xEV+ESS+IT
    • 3.2.4 중대형 xEV+ESS
    • 3.2.5 IT
    • 3.2.6 중대형 xEV+ESS (지역별, OEE 70%)
    • 3.2.7 중대형 xEV+ESS (폼팩터별, OEE 70%)
    • 3.3 LIB 수급 전망
      • 3.3.1 중대형 xEV+ESS (글로벌, OEE 70%)
      • 3.3.2 중대형 xEV+ESS (북미, OEE 70%)
      • 3.3.2 중대형 xEV+ESS (북미, OEE 70%)
      • 3.3.4 중대형 xEV+ESS (중국, OEE 70%)

4 자동차OEM 배터리 내재화 동향

  • 4.1 Volkswagen
  • 4.2 Daimler
  • 4.3 BMW
  • 4.4 Tesla
  • 4.5 Stellantis
  • 4.6 현대자동차
  • 4.7 TOYOTA

5 지역별 전기차/배터리 생산 정책 동향

  • 5.1 중국
    • 5.1.1 2024년 리튬 배터리 산업 표준 조건(초안) 발표
    • 5.1.2 전기차 보급확대 추진 현황
  • 5.2 북미
    • 5.2.1 인플레이션 감축법(IRA)
    • 5.2.2 조 바이든 전기차 정책
  • 5.3 유럽
    • 5.3.1 EU 배터리법(EU Battery Regulation)
    • 5.3.2 핵심원자재법(CRMA)
    • 5.3.3 유럽 ‘Fit for 55’?

The global electric vehicle market has been growing rapidly since the launch of Tesla Model 3 in 2017 and has been considered a key industry for carbon neutrality. Accordingly, various industries related to electric vehicles, such as batteries, materials, and their components, have also continued to grow along with the electric vehicle market. The three domestic battery companies are building large-scale production bases in North America and Europe and are striving to dominate the global market.

However, despite the increase in secondary battery supply due to China's aggressive expansion of production capacity in 2021, the end of China's electric vehicle subsidies in 2023 and the electric vehicle chasm have led to a failure in forecasting demand, and the electric vehicle super cycle has reached a stagnation stage. The electric vehicle market growth, which has slowed down faster than expected, is making aggressive investments by battery companies (including three domestic companies) and material companies meaningless.

Such unstable market trends make it difficult to predict growth. In order to respond to the rapidly changing market and reduce risks of companies, it would be helpful to understand manufacturers' expansion plans and comprehensively analyze them along with market demand.

This report provides a summary of the current status and production capacity of global secondary battery manufacturers. It also summarizes the battery internalization trends of major automakers and policies for expanding secondary battery industry capacity by region.

We hope this report will be helpful to those in the secondary battery industry.

Strong points of this report:

  • (1) Analysis of the expansion status and outlook of global LIB manufacturers
    • You can find detailed information on the production bases of LIB manufacturers in Korea, China, Japan, North America, and Europe, as well as the current status of each manufacturer.
  • (2) Analysis of mid-to-long term supply & demand outlook
    • Based on production capacity and plans, you can identify LIB supply up to 2035 and predict supply and demand outlook. (Supply and demand data is available in detail by cathode material type, region, and form factor.)
  • (3) Battery internalization trends of car OEMs and regional policies
    • You can understand the battery internalization trends of car OEMs and policies of the electric vehicle and battery production in China, North America, and Europe.

Table of Contents

1. Global Automobile & Electric Vehicle Market Trends

  • 1.1. Global Automobile Market Outlook
  • 1.2. Sales Size of Global Passenger Car Market
  • 1.3. Sales Size of Automobile by Region
  • 1.4. Sales Proportion of Automobile by Region
  • 1.5. Global Electrification Outlook
  • 1.6. Electrification Outlook by Region
    • 1.6.1. USA
    • 1.6.2. Europe
    • 1.6.3. China
    • 1.6.4. Japan
    • 1.6.5. Korea

2. Outlook for Expansion of LIB Production Lines by Manufacturers

  • 2.1. LIB Line Expansion Outlook of Korean Manufacturers
    • 2.1.1. LIB Market Status in Korea
    • 2.1.2. Expansion Outlook by Region
    • 2.1.3. Expansion Outlook by Form Factor
    • 2.1.4. Expansion Outlook by Cathode Material
    • 2.1.5. Production Capacity for IT (small-sized battery)
    • 2.1.6. Production Capacity for EV/ESS
    • 2.1.7. Line Expansion Outlook by Korean Manufacturers
      • 2.1.7.1. LGES
      • 2.1.7.2. SDI
      • 2.1.7.3. SK On
  • 2.2. LIB Line Expansion Outlook of Chinese Manufacturers
    • 2.2.1. LIB Market Status in China
    • 2.2.2. Expansion Outlook by Region
    • 2.2.3. Global Market Entry Trends
    • 2.2.4. Regional Production Capacity in China
    • 2.2.5. Expansion Outlook by Form Factor
    • 2.2.6. Production Capacity of Chinese Manufacturers
    • 2.2.7. Line Expansion Outlook by Chinese Manufacturers
      • 2.2.7.1. CATL
      • 2.2.7.2. BYD
      • 2.2.7.3. Gotion
      • 2.2.7.4. Lishen
      • 2.2.7.5. Farasis
      • 2.2.7.6. Great Power
      • 2.2.7.7. DFD New Energy
      • 2.2.7.8. Ganfeng Li Energy
      • 2.2.7.9. EVE Energy
      • 2.2.7.10. SVOLT
      • 2.2.7.11. CALB
      • 2.2.7.12. BAK
      • 2.2.7.13. REPT
      • 2.2.7.14. Sunwoda
      • 2.2.7.15. JEVE
      • 2.2.7.16. Envision AESC
      • 2.2.7.17. Zenergy
      • 2.2.7.18. EIKTO
      • 2.2.7.19. Phylion
      • 2.2.7.20. Narada
      • 2.2.7.21. MGL
      • 2.2.7.22. Gree Titanium
      • 2.2.7.23. Tesson New Energy
      • 2.2.7.24. SZZNP
      • 2.2.7.25. Wanxiang 123
      • 2.2.7.26. Tianneng
      • 2.2.7.27. ATL
      • 2.2.7.28. Soundon
      • 2.2.7.29. evps Ningbo
      • 2.2.7.30. Star Energy
      • 2.2.7.31. Coslight
      • 2.2.7.32. Camel
      • 2.2.7.33. Far East Battery
  • 2.3. LIB Line Expansion Outlook of Japanese Manufacturers
    • 2.3.1. LIB Market Status in Japan
    • 2.3.2. Expansion Outlook by Region
    • 2.3.3. Expansion Outlook by Form Factor
    • 2.3.4. Production Capacity for IT (small-sized battery)
    • 2.3.5. Production Capacity for EV/ESS
    • 2.3.6. Line Expansion Outlook by Japanese Manufacturers
      • 2.3.6.1. Panasonic
      • 2.3.6.2. PPES
      • 2.3.6.3. Murata
      • 2.3.6.4. PEVE
      • 2.3.6.5. LEJ
      • 2.3.6.6. BEC
      • 2.3.6.7. VEJ
      • 2.3.6.8. Others
  • 2.4. LIB Line Expansion Outlook of N/American Manufacturers
    • 2.4.1. LIB Market Status in N/America
    • 2.4.2. Expansion Outlook by Region
    • 2.4.3. Expansion Outlook by Region (incl. companies outside US)
    • 2.4.4. Trends in the proportion of countries entering the N/American market
    • 2.4.5. Expansion Outlook by Form Factor
    • 2.4.6. Production Capacity of N/American Manufacturers
    • 2.4.7. Line Expansion Outlook by N/American Manufacturers
      • 2.4.7.1. Tesla
      • 2.4.7.2. Microvast
      • 2.4.7.3. Statevolt
      • 2.4.7.4. Others
  • 2.5. LIB Line Expansion Outlook of European Manufacturers
    • 2.5.1. LIB Market Status in Europe
    • 2.5.2. Expansion Outlook by Country of European Companies
    • 2.5.3. Expansion Outlook by Region
    • 2.5.4. Expansion Outlook by Region (incl. companies outside Europe)
    • 2.5.5. Expansion Outlook by Form Factor
    • 2.5.6. Production Capacity of European Manufacturers
    • 2.5.7. Line Expansion Outlook by European Manufacturers
      • 2.5.7.1. Northvolt
      • 2.5.7.2. Leclanche
      • 2.5.7.3. ACC
      • 2.5.7.4. PowerCo
      • 2.5.7.5. BMZ (Terra E)
      • 2.5.7.6. Blue Solutions (Bollore)
      • 2.5.7.7. InoBat
      • 2.5.7.8. Itavolt
      • 2.5.7.9. West Midlands Gigafactory
      • 2.5.7.10. Verkor
      • 2.5.7.11. MORROW
      • 2.5.7.12. Renera Rosatom
      • 2.5.7.13. Cellforce
      • 2.5.7.14. Basquevolt
      • 2.5.7.15. Freyr
      • 2.5.7.16. Others

3. LIB Mid/Long-Term Supply & Demand Outlook (~'35)

  • 3.1. LIB Demand Outlook
    • 3.1.1. xEV+ESS+IT
    • 3.1.2. Mid/Large xEV+ESS
    • 3.1.3. Mid/Large xEV+ESS (by Region)
  • 3.2. LIB Supply Outlook
    • 3.2.1. xEV+ESS+IT (Design Capa)
    • 3.2.2. xEV+ESS+IT (OEE 70%)
    • 3.2.3. xEV+ESS+IT
    • 3.2.4. Mid/Large xEV+ESS
    • 3.2.5. IT
    • 3.2.6. Mid/Large xEV+ESS (by Region, OEE 70%)
    • 3.2.7. Mid/Large xEV+ESS (by Form Factor, OEE 70%)
  • 3.3. LIB Supply & Demand Outlook
    • 3.3.1. Mid/Large xEV+ESS (Global, OEE 70%)
    • 3.3.2. Mid/Large xEV+ESS (N/America, OEE 70%)
    • 3.3.3. Mid/Large xEV+ESS (Europe, OEE 70%)
    • 3.3.4. Mid/Large xEV+ESS (China, OEE 70%)

4. Trends in Battery Internalization of Car OEMs

  • 4.1. Volkswagen
  • 4.2. Daimler
  • 4.3. BMW
  • 4.4. Tesla
  • 4.5. Stellantis
  • 4.6. Hyundai Motor Company
  • 4.7. TOYOTA

5. EV/Battery Production Policy Trends by Region

  • 5.1. China
    • 5.1.1. Announcement of LIB Industry Standard Conditions in 2024 (Draft)
  • 5.2. Promotion Status of Expanding the Adoption of EV
  • 5.3. N/America
    • 5.3.1. Inflation Reduction Act (IRA)
    • 5.3.2. Biden's Electric Vehicle Policy
  • 5.4. Europe
    • 5.4.1. EU Battery Regulation
    • 5.4.2. Critical Raw Materials Act (CRMA)
    • 5.4.3. EU's 'Fit for 55'
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