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시장보고서
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굴소스 시장 성장, 규모, 동향 분석 - 용도, 유통 채널별 예측, 지역적 전망, 경쟁 전략(-2033년)Oyster Sauce Market Growth, Size, Trends Analysis- By Application, By Distribution Channel - Regional Outlook, Competitive Strategies and Segment Forecast to 2033 |
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세계 굴소스 시장 규모는 CAGR 4.95%로 성장하여 2033년에는 101억 4,000만 달러에 달할 것으로 예상됩니다.
굴소스는 아시아 요리, 특히 중국 요리에 널리 사용되는 풍미가 풍부한 조미료입니다. 굴소스는 굴을 조리하여 만든 여러 가지 소스를 말합니다. 굴 추출물, 간장, 설탕 및 기타 재료를 사용하여 감칠맛이 나는 진한 짠맛과 단맛을 제공합니다. 그 독특한 맛은 볶음, 마리네이드, 디핑 소스에 깊이와 복잡성을 더하여 전체 식사의 맛을 향상시킵니다. 굴소스의 맛은 중국 요리, 특히 볶음 요리에 인기가 있습니다. 굴소스를 사용하는 또 다른 레시피는 아시아식 드레싱입니다.
COVID-19 사태는 굴소스 시장에 긍정적인 면과 부정적인 면을 동시에 가져왔습니다. 처음에는 식당 폐쇄, 식사 옵션 감소, 공급망 혼란 등으로 인해 수요가 감소했습니다. 그러나 봉쇄 기간 동안 사람들이 집에서 요리를 하게 되면서 굴소스 및 기타 아시아 요리에 대한 수요가 증가했습니다. 가정 요리사들이 좋아하는 레스토랑 스타일의 요리를 재현하려고 노력한 결과, 소매점을 통한 굴소스의 판매량이 증가했습니다. 팬데믹은 또한 많은 소비자들이 새로운 맛과 아시아 요리에 도전하는 계기가 되어 시장을 더욱 활성화시켰습니다.
세계의 굴소스 시장을 조사했으며, 시장 개요, 시장 영향요인 및 시장 기회 분석, 시장 규모 추정과 예측, 각종 부문별·지역별·주요 국가별 상세 분석, 경쟁 구도, 주요 기업 개요 등의 정보를 정리하여 전해드립니다.
Oyster Sauce Market Introduction and Overview
According to SPER market research, 'Global Oyster Sauce Market Size- By Application, By Distribution Channel - Regional Outlook, Competitive Strategies and Segment Forecast to 2033' state that the Global Oyster Sauce Market is predicted to reach 10.14 billion by 2033 with a CAGR of 4.95%.
Oyster sauce is a flavorful seasoning widely used in Asian cooking, especially in Chinese dishes. Oyster sauce refers to a number of sauces made by cooking oysters. It is created using oyster extracts, soy sauce, sugar, and, on occasion, other ingredients to provide a rich, salty-sweet flavor with a hint of umami. Its distinct flavor profile adds depth and complexity to stir-fries, marinades, and dipping sauces, enhancing overall meal flavor. The flavor of oyster sauce has made it popular in Chinese cuisine, particularly stir-fries. Another recipe that calls for oyster sauce is Asian-style salad dressing.
The Covid-19 pandemic had both beneficial and negative consequences for the oyster sauce market. Initially, demand fell due to restaurant closures, fewer dining options, and disrupted supply chains. However, as people began cooking at home during lockdowns, demand for oyster sauce and other Asian items increased. Home cooks attempted to replicate their favorite restaurant-style dishes, resulting in increasing sales of oyster sauce through retail outlets. The pandemic also led many consumers to try new flavors and Asian cuisine, which boosted the market even further.
Scope of the report:
Report Metric Details
Market size available for years 2020-2033
Base year considered 2023
Forecast period 2024-2033
Segments covered By Application, By Distribution Channel
Regions covered
North America, Asia-Pacific, Latin America, Middle East & Africa and Europe
Companies Covered Lee Kum Kee, Foshan Haitan Flavoring & Food Co, Kikkoman Corp, NestlA(C) Maggi, Ajinomoto Co., Inc, Kakusan Foods Co. Ltd, Bachun Food, Yuen Chun Industries, Thai Preeda Group, Foodex Manufacturer Co. Ltd.
Oyster Sauce Market Segmentation:
By Application: Based on the Application, Global Oyster Sauce Market is segmented as; Household, Commercial.
By Distribution Channel: Based on the Distribution Channel, Global Oyster Sauce Market is segmented as; Supermarkets/Hypermarkets, Convenience Stores, Online.
By Region: This research also includes data for North America, Asia-Pacific, Latin America, Middle East & Africa and Europe.