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시장보고서
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건조 채소 시장 성장, 규모, 동향 분석 : 유형, 가공법, 최종사용자별 - 지역별 전망, 경쟁 전략, 부문별 예측(-2034년)Dried Vegetable Market Growth, Size, Trends Analysis- By Type, By Processing Method, By End User - Regional Outlook, Competitive Strategies and Segment Forecast to 2034 |
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세계의 건조 채소 시장 규모는 2034년까지 290억 2,000만 달러에 달하며, CAGR은 6.51%에 달할 것으로 예측됩니다.
건조채소란 신선한 채소의 수분을 대부분 제거하면서 영양소, 맛, 식감을 최대한 보존한 식품을 말합니다. 이 탈수처리를 통해 보관기간이 크게 연장되어 냉장보관 없이도 쉽게 보관 및 이용이 가능합니다. 요리에 다시 사용하거나 쫄깃쫄깃한 간식으로 먹을 수 있으며, 가공식품에 대한 영양가 높은 대안이 될 수 있습니다. 주요 건조 방법에는 열풍 건조(공기 건조), 동결 건조(동결 건조), 분무 건조(분무 건조)가 있으며, 각기 다른 채소의 특성을 유지합니다.
억제요인:건조 채소 시장은 성장을 저해하는 몇 가지 과제에 직면해 있습니다. 건조 과정에서의 영양 손실과 식감 및 맛의 변화가 소비자 수용에 영향을 미칠 수 있습니다. 또한 맛과 가공에 대한 불안감 때문에 여전히 신선한 채소를 선호하는 사람들도 많습니다. 또한 높은 생산 비용과 첨단 기술력이 요구되어 소규모 생산자의 진입을 제한하는 요인으로 작용하고 있습니다. 또한 품질의 균일성을 보장하고 부패 및 오염을 방지하기 위한 적절한 보관 관리도 제조업체의 지속적인 과제입니다.
세계의 건조 채소 시장을 조사했으며, 시장 개요, 시장 영향요인 및 시장 기회 분석, 시장 규모 추이·예측, 각종 구분·지역/주요 국가별 상세 분석, 경쟁 구도, 주요 기업의 개요 등을 정리하여 전해드립니다.
Dried Vegetable Market Introduction and Overview
According to SPER Market Research, 'Global Dried Vegetable Market Size- By Disease Type, By Treatment Type, By Age Group, Route of Administration, By Distribution Channel - Regional Outlook, Competitive Strategies and Segment Forecast to 2034' state that the Global Dried Vegetable Market is predicted to reach 29.02 billion by 2034 with a CAGR 6.51%.
Dried vegetables are fresh vegetables that have been dehydrated to remove most of their moisture while maintaining their nutrients, flavor, and texture. This process greatly extends their shelf life, allowing for easy storage and use without refrigeration. They can be rehydrated for cooking or eaten as crunchy snacks, offering a nutritious alternative to processed foods. Common drying methods include air drying, freeze drying, and spray drying, each preserving different qualities of the vegetables.
Restraints: The dried vegetable market encounters several challenges that may hinder its growth. Nutrient loss and alterations in texture or flavor during drying can affect consumer acceptance. Some people still prefer fresh vegetables, often due to taste or concerns about processing. High production costs and the requirement for advanced technology can limit smaller producers. Additionally, ensuring consistent product quality and proper storage to avoid spoilage or contamination are ongoing challenges for manufacturers in this market.
Scope of the report:
Report Metric Details
Market size available for years 2021-2034
Base year considered 2024
Forecast period 2025-2034
Segments covered By Type, By Processing Method, By End User
Regions covered North America, Latin America, Asia-Pacific, Europe, and Middle East & Africa
Companies Covered
Augason Foods, Honeyville, Kundig, Natural Poland, Paula Ingredients, Rainy Day Foods, Steinicke, and Xinghua Lianfu Food Co., Ltd.
Global Dried Vegetable Market Segmentation:
By Type: Based on the Type, Global Dried Vegetable Market is segmented as; Potatoes, Tomatoes, Onion & Garlics, Beans & Corns, Mushroom, Others
By Processing Method: Based on the Processing Method, Global Dried Vegetable Market is segmented as; Air Drying, Freeze Drying, Spray Drying, Other
By Age Group: Based on the Age Group, Global Dried Vegetable Market is segmented as; 20 years, 21-50 years, 51 years and above.
By End-User: Based on the End-User, Global Dried Vegetable Market is segmented as; Food Processing, Household Consumption, HORECA
By Region: This research also includes data for North America, Latin America, Asia-Pacific, Europe and Middle East & Africa.