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시장보고서
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딜러 관리 시스템 시장 규모 및 동향, 세계 및 지역별 점유율, 동향, 성장 기회 분석 보고서 : 구축, 설비 유형별Dealer Management System Market Size and Forecasts, Global and Regional Share, Trends, and Growth Opportunity Analysis Report Coverage: By Deployment and Equipment Type |
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딜러 관리 시스템 시장은 2022년 79억 2,000만 달러에서 2030년 182억 달러로 성장할 것으로 예상됩니다. 딜러 관리 시스템 시장은 2022-2030년간 CAGR 11.0%를 나타낼 것으로 추정됩니다.
자동차 업계에서 딜러 관리 시스템에 대한 수요가 증가하고 있으며, 사용자는 딜러 네트워크를 효율적으로 관리할 수 있습니다. 이 시스템은 자동차 딜러가 비즈니스 기능을 극대화하여 비용을 절감하는 데 도움이 되는 다양한 기능으로 구성되어 있습니다. 딜러 관리는 자동차 딜러가 모델, 가격, 모델 재고 상태 및 사양을 포함한 차량 재고를 추적하는 데 도움이 되며, 딜러가 재고를 효율적으로 관리하고 차량 보충 및 판매와 관련된 적절한 결정을 내릴 수 있도록 도와줍니다. IEA에 따르면 2022년 전기자동차(EV) 판매량은 1,000만 대에 달할 것으로 예상되며, 자동차 산업의 확장은 예측 기간 동안 딜러들의 딜러 관리 시스템 채택을 증가시킬 것입니다. 중국은 EV의 가장 중요한 시장으로 세계 EV 총 판매량의 60%를 차지합니다. 중국은 2025년까지 EV 판매를 두 배로 늘릴 계획입니다. 세계적으로 전기차 판매가 가속화되면서 자동차 딜러의 딜러 관리 시스템 도입이 가속화되고 있습니다. 이 시스템은 자동차 딜러가 고객 데이터를 관리하고, 리드를 추적하고, 판매 프로세스를 자동화할 수 있도록 지원합니다.
또한 BMW, Tesla, Ford, Hyundai, Toyota, Nissan, Mercedes-Benz와 같은 많은 자동차 제조업체는 딜러 관리 시스템을 사용하여 운영을 간소화하고 있습니다. 이들 기업은 딜러 관리 시스템을 비즈니스 운영에 통합하여 부품 및 액세서리 재고를 관리하고 수리 및 사용자 정의에 적합한 부품을 확보하기 위해 딜러 관리 시스템을 통합하고 있습니다. 이러한 요인은 딜러 관리 시스템 시장의 성장에 긍정적인 영향을 미칩니다.
또한, 운송 및 물류의 확대와 발전이 증가함에 따라 자동차 딜러들 사이에서 클라우드 기반 딜러 관리 시스템에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 운송 및 물류 업계는 회계, 송장 발행, 차량 판매 및 서비스 관련 금융 거래 등 수많은 업무를 관리하고 처리하기 위해 딜러 관리 시스템을 사용하고 있습니다. 그러나 자동차 산업은 지난 수십년동안 인공지능(AI), 사물인터넷(IoT), 클라우드 컴퓨팅 등의 채택을 포함하여 수많은 기술적 진보를 겪었습니다. 이러한 새로운 기술은 이 분야에 긍정적인 변화를 가져오고 있습니다. 딜러 관리 시스템은 예비 부품 재고와 작업 지시를 처리해야 하는 자동차 딜러에게 이상적인 솔루션입니다. 이 시스템은 고객 관계 관리(CRM)와 비즈니스 인텔리전스 기술을 통합하여 제조업체와 고객 관계를 추적합니다. 일부 자동차 딜러는 재고와 판매를 추적하기 위해 딜러 관리 시스템에 크게 의존하고 있습니다. 이러한 요인은 전체 딜러 관리 시스템 시장의 성장을 가속하여 세계적으로 클라우드 기반 딜러 관리 시스템의 채택을 촉진하고 있습니다.
유럽은 독일, 영국, 프랑스, 스페인, 이탈리아, 러시아 등 선진 기술 채택률이 높아 기술적으로 진보된 지역입니다. 유럽에서 독일의 딜러 관리 시스템 시장은 기업의 막대한 투자와 효과적인 비즈니스 운영 관리 및 유지 관리의 필요성에 의해 주도되고 있습니다. 딜러 관리 시스템은 판매 프로세스를 간소화하고 재고를 적절히 관리하는 데 사용됩니다. 이 시스템은 영업팀이 고객 정보를 쉽게 관리하고, 리드를 추적하고, 고객의 전반적인 경험을 향상시킬 수 있도록 지원합니다. 독일은 세계에서 가장 빠르게 전기차를 판매하는 국가로 2020년 판매량이 194,000대를 넘어섰고 2019년에는 63,000대가 증가하여 2030년에는 1,000만 대의 전기차가 운행될 것으로 예상됩니다. 환경에 대한 관심이 높아지면서 소비자들 사이에서 EV에 대한 수요와 채택이 증가하고 있으며, EV 산업의 확장은 EV 제조업체에 전체 EV 배송 프로세스를 관리하는 딜러 관리 시스템에 대한 수요를 창출하고 있습니다. 독일의 자동차 제조업체와 딜러들은 수작업을 없애고 전반적인 효율성을 향상시키기 위해 시스템을 채택하고 있습니다. 독일에 진출한 기업들은 고객 관계 강화, 재고 관리 및 유지, 판매 동향 분석, 사업 운영 전략 수립 등을 위해 딜러 관리 시스템에 투자하고 있습니다. 이러한 요인들은 딜러 관리 시스템 시장을 촉진할 것으로 예상됩니다.
영국에서는 기업들이 신흥 시장의 현지 요구를 지원하고 국제 딜러 네트워크에 대한 통합된 뷰를 제공하는 솔루션을 찾고 있습니다. 영국에서는 소비자들 사이에서 EV에 대한 수요가 증가하면서 딜러 관리 시스템 시장을 견인하고 있습니다. 자동차산업협회(SMMT)에 따르면 2023년 7월 플러그인 하이브리드(PHEV) 및 배터리 전기차(BHV) 등록 대수는 34,712대였습니다. 소비자들 사이에서 전기차에 대한 수요가 증가하면서 딜러 관리 시스템 시장을 주도하고 있습니다. 이 시스템은 EV 딜러의 운영 효율성 향상, 재고 관리 및 고객 경험 향상을 돕습니다. 자동차 딜러 관리 소프트웨어는 OEM, 딜러, 유통업체, 자동차 회사 및 고객을 하나의 플랫폼으로 연결하여 사용자에게 원활하고 효율적인 업무 경험을 제공합니다. 따라서 딜러 관리 시스템은 기업의 비즈니스 전략을 추진하고 간소화하도록 특별히 설계되었습니다. 공급업체는 단일 플랫폼에서 여러 통화와 언어를 지원하는 딜러 관리 시스템을 개발하고 있습니다. 영국에서는 OEM 딜러들이 오프라인과 온라인을 혼합한 옴니채널을 시범적으로 판매하기 시작하면서 옴니채널 비즈니스 전략을 효과적으로 관리할 수 있는 종합적인 시스템에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 이는 딜러 관리 시스템 시장 성장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다.
프랑스 딜러 관리 시스템 시장을 주도하는 것은 레거시 소프트웨어에서 첨단 클라우드 기반 솔루션으로 전환하는 기업이 증가하고 있다는 점입니다. 또한, 많은 중소기업들이 스프레드시트를 통한 수동 데이터 관리에서 딜러 관리 시스템으로 전환하고 있습니다. 이러한 큰 변화는 딜러 관리 시스템 시장에 기회를 제공합니다. 프랑스 정부는 업무 효율화를 위한 신기술을 개발하는 스타트업에 대한 투자를 장려하고 있습니다. 예를 들어, 2023년 6월, 기관투자가인 에마뉘엘 마크롱 프랑스 대통령은 프랑스 스타트업과 스케일업 기업에 6.3달러를 투자하기 시작했습니다. 이 투자는 프랑스의 기술 부문을 발전시키기 위한 것입니다. 신흥 및 신기술에 대한 투자 개척은 주요 기업들이 기존 딜러 관리 시스템을 개발하거나 클라우드/AI 기반 딜러 관리 시스템을 채택하도록 유도하여 딜러 관리 시스템 시장에 기회를 창출하고 있습니다.
e-Emphasys Technologies Inc, ANNATA Ehf, DealerBox SAS, Hitachi Solutions Ltd, Irium Software SAS, CDK Global, Constellation Software, DealerTrack Inc, Tekion Corp 및 XAPT Software Consulting LLC는 이 보고서에 프로파일링된 주요 딜러 관리 시스템 시장 기업 중 하나입니다. 이 시장 조사 연구는 시장과 그 생태계의 전체 그림을 파악하기 위해 다른 여러 주요 딜러 관리 시스템 시장 기업을 조사하고 분석합니다. 딜러 관리 시스템 시장 보고서는 상세한 시장 인사이트을 제공하고 주요 기업의 성장 전략을 지원합니다.
The dealer management system market is expected to grow from US$ 7.92 billion in 2022 to US$ 18.20 billion by 2030. The dealer management system market is estimated to register a CAGR of 11.0% during 2022-2030.
Growing need for dealer management systems in the automotive allows users to manage a network of dealers effectively. The system consists of a wealth of features that help automotive dealers to reduce costs by maximizing the functionality of business operations. Dealer management helps automotive dealers track their vehicle inventory including model, pricing, availability of model, and specification, which allows the dealer to efficiently manage their stock and take corrective decisions related to restocking or selling of vehicle models. The expansion of the automotive industry increases the adoption of dealer management systems among dealers during the forecast period. According to IEA, in 2022, electric vehicle (EV) sales increased by 10 million. China is the foremost market for EVs, accounting for 60% of the world's total EV sales. The country is planning to double the sale of EVs by 2025. Accelerating sales of EVs across the globe supports the adoption of dealer management systems among automobile dealers. The system supports automobile dealers in managing customer data, tracking leads, and automating the sales process, which increases its demand and drives dealer management system market.
Moreover, many automobile manufacturers such as BMW, Tesla, Ford, Hyundai, Toyota, Nissan, and Mercedes-Benz are using dealer management systems to streamline their business operations. These companies integrate dealer management systems in their business operations to manage their parts & accessory inventories and ensure the right components are available for repairs and customization. Such factors positively impact dealer management system market growth.
Additionally, the expansion and growing advancement in transportation & logistics increase the demand for cloud-based dealer management systems among auto dealers. The transportation & logistics industry uses a dealer management system for managing and handling numerous business operations such as accounting, invoicing, and financial transactions related to vehicle sales and services. However, the automotive industry has gone through numerous technological advancements, including the adoption of artificial intelligence (AI), the Internet of Things (IoT), cloud computing, and others during the last few decades. These new technologies have positively transformed the sector. The dealer management system is an ideal solution for car dealerships that need to handle spare parts inventory and work orders. The system integrates customer relationship management (CRM) and business intelligence technologies to track manufacturer and customer relationships, which is boosting the dealer management system market. Several car dealerships rely heavily on the dealer management system to keep track of their inventory and sales. Such factors collectively promote the adoption of cloud-based dealer management systems globally by driving the overall dealer management system market growth.
Europe is technologically advanced, owing to the high adoption rate of advanced technologies in Germany, the UK, France, Spain, Italy, and Russia. In Europe, the dealer management system market in Germany is driven by significant investment by enterprises and the need to manage and maintain business operations effectively. The dealer management system is used to streamline the sales process and properly manage the inventory. The system supports the sales team to easily manage customer information, track leads, and enhance customer's overall experience. Germany is the world's fastest electric car seller, with sales of over 194,000 cars in 2020, increased by 63,000 in 2019, and expected to reach 10 million EVs on the road by 2030. Rising environmental concerns increase the demand and adoption of EVs among consumers. The expansion of the EV industry is creating demand for dealer management systems among EV manufacturers to manage the overall EV delivery process. Car manufacturers and dealers in Germany adopt the system to eliminate manual tasks and improve overall efficiency. Enterprises operating in this country are investing in dealer management systems to strengthen customer relationships, manage and maintain stock, analyze sales trends, and strategize their business operation, among others. These factors are anticipated to propel the dealer management system market.
In the UK, Enterprises are looking for solutions that support local needs in emerging markets and also provide a consolidated view of their international dealer networks. The growing demand for EVs among consumers in the UK is fueling the dealer management system market. According to the Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT), the registration of plug-in hybrid electric vehicle (PHEV) and battery electric vehicles (BHV) stood at 34,712 in July 2023. The growing demand for EVs among consumers is driving the dealer management system market. The system supports EV dealers in improving operational efficiency, managing inventory, and ultimately enhancing customer experience. Automotive dealer management software connects OEMs, dealers, distributors, automobile companies, and customers on one platform and provides a seamless and efficient operational experience to the user. The dealer management system is, therefore, specially designed to drive and streamline enterprise business strategies. Vendors are developing a dealer management system that supports multiple currencies and languages via a single platform. In the UK, OEM dealers are launching omnichannel pilots of mixed offline and online sales, thereby creating a significant need for a comprehensive system that can effectively manage omnichannel business strategy. This is positively impacting the dealer management system market growth.
The France dealer management system market is driven by the growing number of enterprises shifting from legacy software to advanced cloud-based solutions. Additionally, a number of small and medium enterprises are shifting from maintaining data manually over spreadsheets to dealer management systems. This significant shift has created an opportunity for the dealer management system market. The Government of France is promoting and making investments in start-ups to develop new technologies that streamline business operations. For instance, in June 2023, French President Emmanuel Macron, an institutional investor, initiated an investment of US$ 6.3 in French start-ups and scale-up companies. This investment is made to advance the technology sector in the country. Growing investment in new and emerging technologies encourage key player to develop existing or adopt cloud/AI-based dealer management systems, are creating opportunities in the dealer management system market.
e-Emphasys Technologies Inc., ANNATA Ehf, DealerBox SAS, Hitachi Solutions Ltd, Irium Software SAS, CDK Global, Constellation Software, DealerTrack Inc, Tekion Corp, and XAPT Software Consulting LLC are among the key dealer management system market players profiled in the report. Several other major dealer management system market players were studied and analyzed during this market research study to get a holistic view of the market and its ecosystem. The dealer management system market report provides detailed market insights, which helps the key players strategize their growth.