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시장보고서
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중남미의 인증 및 브랜드 보호 시장 예측(-2030년) : 지역별 분석 - 구성요소별, 기술별, 용도별South & Central America Authentication and Brand Protection Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Component, Technology, and Application |
중남미 인증 및 브랜드 보호 시장은 2022년 1억 970만 달러로 평가되고 2030년에는 2억 1,725만 달러에 달할 것으로 예상되며, 2022년부터 2030년까지 연평균 8.9%의 성장률을 보일 것으로 예상됩니다.
인증 및 브랜드 보호 기술 발전으로 중남미 인증 및 브랜드 보호 시장 성장 촉진
블록체인 기술은 세계 공급망의 효율성, 투명성, 안전성을 향상시킵니다. 제품 복제를 방지하고 진품의 실시간 추적을 가능하게 합니다. 이 기술은 인증 및 브랜드 보호 시장에 큰 영향을 미칠 것으로 예상되지만 아직 개발 초기 단계에 있습니다. 또한 시장 기업과 기술 제공 업체와의 전략적 제휴는 시장에 큰 성장 기회를 제공할 수 있습니다.
명품 위조품은 소비자 피해, 제조업체에 대한 소송 가능성, 수익 손실, 이해관계자의 평판 저하로 이어질 수 있기 때문에 최근 몇 년 동안 전 세계 소비자들에게 가장 큰 관심사가 되고 있습니다. 위조품은 유통 및 제조 과정의 투명성 부족으로 인해 국가를 넘어 빠르게 확산될 수 있습니다. 블록체인 기술에 대한 인식이 높아지면서 많은 기업들이 투명성을 유지하기 위해 공급망에 블록체인 기술을 활용하고자 노력하고 있습니다. 블록체인 기술을 활용한 플랫폼은 위조 방지를 위한 맞춤형 도구를 제공하기 위해 활용되고 있습니다. 다양한 기업들이 QR 코드, 무선 주파수 식별 태그, 금속 및 세라믹 표면 서명과 같은 스마트 태그를 사용하여 블록체인 기술로 제품을 인증하고 있습니다.
와인은 부정행위에 취약한 제품 중 하나이며, 업계 전문가들은 관련 위험에 대응하기 위해 P2P 네트워크에서 허용되는 분산형 통신 모델로 블록체인을 활용하고 있습니다. 포장된 와인은 일련번호가 적힌 얇은 플라스틱 층을 내장하여 병과 블록체인을 연결하면서 변조를 방지하는 방식으로 디지털로 보호됩니다. 이처럼 브랜드는 이러한 첨단 기술을 활용해 시장에서의 존재감과 브랜드 이미지를 강화할 수 있습니다.
중남미 인증 및 브랜드 보호 시장 개요
중남미 인증 및 브랜드 보호 시장은 브라질, 아르헨티나 및 기타 중남미로 세분화됩니다. 중남미 국가들은 높은 산업화율을 기록하고 있으며, 식음료, 농업, 자동차, 산업 부품 등의 산업이 매우 빠른 속도로 성장하고 있습니다. 이 지역 국가들은 주로 수입품 및 생필품에 의존하고 있습니다. 그러나 FDI가 증가함에 따라 일부 산업이 중남미 시장에 진출하여 각국의 GDP에 큰 기여를 하고 있습니다. 중남미 각국 정부가 위조품 근절을 위해 중요한 조치를 취함에 따라 위조 방지 제품에 대한 수요가 증가하고 있습니다.
중남미 인증 및 브랜드 보호 시장 매출 및 2030년까지의 예측(금액)
중남미 인증 및 브랜드 보호 시장 세분화
중남미 인증 및 브랜드 보호 시장은 구성요소, 기술, 용도, 국가별로 분류됩니다. 구성요소에 따라 중남미 인증 및 브랜드 보호 시장은 공개, 비공개, 포렌식, 디지털로 분류되며, 2022년에는 공개 부문이 가장 큰 시장 점유율을 차지했습니다.
기술별로 중남미 인증 및 브랜드 보호 시장은 보안 인쇄 및 변조 방지 라벨, 보안 잉크 및 코팅, OVDS 및 홀로그램, 고유 코드, 바코드, RFID, 인증 IC 및 기타로 구분되며, 2022년 바코드 부문이 가장 큰 시장 점유율을 차지했습니다.
용도별로 중남미 인증 및 브랜드 보호 시장은 소비자 가전, 자동차, 의료, 화학, 식음료, 담배, 기타로 구분되며, 2022년에는 식음료 부문이 가장 큰 시장 점유율을 차지했습니다.
국가별로는 중남미 인증 및 브랜드 보호 시장은 브라질, 아르헨티나, 기타 남미로 구분됩니다. 브라질은 2022년 중남미 인증 및 브랜드 보호 시장 점유율을 독점했습니다.
The South & Central America authentication and brand protection market was valued at US$ 109.70 million in 2022 and is expected to reach US$ 217.25 million by 2030; it is estimated to grow at a CAGR of 8.9% from 2022 to 2030.
Technological Advancement in the Authentication and Brand Protection Technology fuel the South & Central America Authentication and Brand Protection Market
Blockchain technologies enhance the efficiency, transparency, and security of global supply chains. They can help prevent product duplication and enable real-time tracking of authentic products. Although this technology is projected to have a significant and positive impact on the authentication and brand protection market, it is still in the initial stage of development. Further, strategic alliances between market players and technology providers offer massive growth
opportunities in the market.
Counterfeiting of luxury products has become a foremost concern for consumers worldwide in recent years as it may lead to injuries to consumers, potential lawsuits against manufacturers, loss of revenue, and damage to the reputations of stakeholders. Counterfeit products can spread vigorously across countries because of a lack of transparency in distribution and manufacturing processes. With the rising awareness about blockchain technologies, numerous companies are exploring its use in supply chains to maintain transparency. Blockchain technology-powered platforms are being used to provide customized tools for tackling counterfeiting. Various companies use smart tags-such as QR codes, radio frequency identification tags, and metallic or ceramic surface signatures-to enable their products with blockchain technology.
Wine is one of the products susceptible to fraud, and industry experts are utilizing permissible blockchain with peer-to-peer networks as a decentralizing communication model to counter the related risks. Packaged wines are digitally protected by embedding a thin plastic layer marked with serial code to avoid tampering while connecting the bottle and the blockchain. Thus, brands can reinforce their market presence and brand image with the use of such advanced technologies.
South & Central America Authentication and Brand Protection Market Overview
The South & Central America authentication and brand protection market is sub segmented into Brazil, Argentina, and the Rest of South & Central America. Countries in South & Central America are recording high industrialization rates, with industries such as food & beverages, agriculture, automotive, and industrial components growing at a notably fast pace. Countries in the region majorly depend on imported goods and commodities. However, with the rise in FDIs, several industries are entering the South & Central America marketplace and are contributing substantially to the respective GDPs of these countries. Various governments in South & Central America are taking significant steps to combat counterfeiting, thereby propelling the demand for anti-counterfeit products.
South & Central America Authentication and Brand Protection Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
South & Central America Authentication and Brand Protection Market Segmentation
The South & Central America authentication and brand protection market is segmented based on component, technology, application, and country. Based on component, the South & Central America authentication and brand protection market is segmented into overt, covert, forensic, and digital. The overt segment held the largest market share in 2022.
Based on technology, the South & Central America authentication and brand protection market is segmented into security printing & tamper proof labels, security inks & coatings, OVDS and holograms, unique codes, bar codes, RFID, authentication ICS, and others. The bar codes segment held the largest market share in 2022.
Based on application, the South & Central America authentication and brand protection market is segmented into consumer electronics, automotive, medical, chemical, food & beverage, tobacco, and others. The food & beverage segment held the largest market share in 2022.
Based on country, the South & Central America authentication and brand protection market is segmented into Brazil, Argentina, and the Rest of South & Central America. Brazil dominated the South & Central America authentication and brand protection market share in 2022.