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									중남미의 승무원 관리 시스템 : 시장 예측(2030년) - 부문별 분석South & Central America Crew Management System Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Component, Deployment, Airline Type, and Application | 
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중남미 승무원 관리 시스템(Crew Management System) 시장은 2022년에 4,915만 달러였으며, 2030년에는 7,947만 달러에 이를 것으로 예측되었으며, 2022-2030년의 CAGR은 6.2%로 성장할 것으로 예측됩니다.
항공업계의 숙련·경험자 부족이 중남미 승무원 관리 시스템 시장에 박차
숙련된 직원이 부족한 가운데 항공사와 항공 관련 기업은 기존 노동력 활용을 최적화해야 합니다. 승무원 관리 시스템은 승무원의 일정과 관리를 보다 효율적으로 수행하고 이용 가능한 직원을 최대한 활용할 수 있도록 도와줍니다. 승무원 관리 시스템은 승무원의 스케줄링, 교육, 컴플라이언스 관리와 관련된 다양한 작업을 자동화하고 프로세스를 간소화하여 직원의 부담을 줄이고 더 중요한 업무에 집중할 수 있도록 합니다. 작업 라이프 밸런스 개선, 효율적인 스케줄링, 명확한 커뮤니케이션 채널을 제공함으로써 승무원 관리 시스템은 승무원 만족도와 정착률 향상에 기여합니다. 그 결과 항공사는 인력 부족에도 불구하고 안정적이고 경험이 풍부한 노동력을 유지할 수 있습니다. 또한, 승무원 관리 시스템은 기존 노동력에서 기술의 격차와 훈련의 필요성을 파악할 수 있습니다. 항공사는 교육 자원을 효율적으로 배분함으로써 직원의 기술을 향상시키고 변화하는 운항 요건에 대응할 수 있습니다. 항공 산업이 노동력 부족에 직면하는 동안 고급 관리 기술을 채택하는 것은 기업의 현대화와 직원 복지에 대한 헌신을 나타낼 수 있습니다. 따라서 숙련된 항공 직원의 부족은 노동력을 최적화하고, 업무 효율성을 높이고, 엄격한 마켓플레이스에서 경쟁을 유지하기 위해 승무원 관리 시스템에 투자하도록 항공사에 촉구하고 있습니다. 또한 승무원의 선호도와 업무 수명 균형을 고려한 이러한 시스템을 사용한 스마트한 승무원 관리는 직원 만족도와 정착률을 향상시킵니다. 행복하고 잘 관리된 승무원은 우수한 고객 서비스를 제공하고 항공사 전체의 성공에 기여할 가능성이 높습니다.
중남미 승무원 관리 시스템 시장 개요
국제항공운송협회(IATA)의 데이터에 따르면 남미의 2022년 8월 항공화물량은 2021년 8월에 비해 9.0% 증가를 기록했습니다. 세계은행의 데이터에 따르면 남미 항공 여객수는 2020년 약 8,100만 명에서 2021년에는 약 1억 2,700만 명으로 급증했습니다. 이 성장의 주요 요인은 COVID 관련 규제 완화와 함께 새로운 노선 개설과 용량 확대입니다. 이 지역 정부 기관은 기술 기반 기업을 유치하고 다양한 지역 기업과 제휴하고 항공 관련 기술의 발전에 대한 더 나은 생태계를 수립하기 위해 노력하고 있습니다.
COVID-19 팬데믹에 의해 일부 사업이 중단되었지만, 이그제큐티브 항공은 남미에서 활동 증가를 보였습니다. 안전성의 중요성이 높아짐에 따라 SARS-CoV-2로부터 승객을 완전히 보호하는 프라이빗 항공편의 채택이 증가하여 에어택시 사업자의 승무원 관리 시스템에 대한 수요의 방아쇠가 되었습니다.
중남미 승무원 관리 시스템 시장 매출 및 예측(-2030년)(백만 달러)
중남미 승무원 관리 시스템 시장 세분화
중남미 승무원 관리 시스템 시장은 구성 요소, 배포, 항공사 유형, 용도 및 국가로 구분됩니다.
구성 요소에 따라 중남미 승무원 관리 시스템 시장은 소프트웨어 및 서비스로 구분됩니다. 2022년 시장 점유율은 소프트웨어 부문이 컸습니다.
전개에 따라 중남미 승무원 관리 시스템 시장은 온클라우드 기반과 서버형으로 구분됩니다. 2022년 시장 점유율은 서버 기반이 컸습니다.
항공사의 유형에 따라 중남미 승무원 관리 시스템 시장은 여객 항공사와 화물·방위 항공사로 구분됩니다. 여객 항공사 부문은 2022년에 큰 시장 점유율을 차지했습니다.
용도별로 중남미 승무원 관리 시스템 시장은 승무원 업무와 승무원 훈련으로 구분됩니다. 2022년 시장 점유율은 승무원 업무 부문이 컸습니다.
국가별로 중남미 승무원 관리 시스템 시장은 브라질, 아르헨티나 및 기타 남미로 구분됩니다. 기타 남미는 2022년 중남미 승무원 관리 시스템 시장 점유율을 독점했습니다.
Airbus SE, CAE Inc, IBS Software Pvt Ltd, The Boeing 등이 중남미 승무원 관리 시스템 시장에서 사업을 전개하는 대기업입니다.
The South & Central America crew management system market was valued at US$ 49.15 million in 2022 and is expected to reach US$ 79.47 million by 2030; it is estimated to grow at a CAGR of 6.2% from 2022 to 2030.
Shortage of Skilled and Experienced Candidates in Aviation Industry Fuels the South & Central America Crew Management System Market
With a shortage of skilled staff, airlines and aviation companies need to optimize the utilization of their existing workforces. Crew management systems can help them schedule and manage crew members more efficiently, ensuring that available staff is utilized to their fullest potential. Crew management systems can automate various tasks related to crew scheduling, training, and compliance management, streamlining processes, and reducing the burden on employees, enabling them to focus on more critical tasks. By conferring better work-life balance, efficient scheduling, and clear communication channels, crew management systems can contribute to improved crew satisfaction and retention rates. This, in turn, helps airlines maintain a stable and experienced workforce despite the shortage. Further, crew management systems can identify skill gaps and training needs within the existing workforce. Airlines can upskill their staff and adapt to changing operational requirements by efficiently allocating training resources. As the aviation industry faces a workforce shortage, adopting advanced management technologies can demonstrate enterprises' commitment to modernization and employee welfare. Therefore, the shortage of skilled aviation staff encourages aviation companies to invest in crew management systems to optimize their workforce, enhance operational efficiency, and stay competitive in a challenging marketplace. Moreover, smart management of crews using these systems, which considers crew preferences and work-life balance, can lead to higher employee satisfaction and retention rates. Happy and well-managed crews are more likely to provide excellent customer service and contribute to the airline's overall success.
South & Central America Crew Management System Market Overview
As per data from the International Air Transport Association (IATA), SAM recorded a 9.0% increase in air freight volumes in August 2022 compared to August 2021. According to data from the World Bank, the number of air passengers in SAM jumped from ~81 million in 2020 to ~127 million in 2021. The growth is mainly attributed to the new routes and expanded capacities, along with the relaxation of COVID-related restrictions. Government bodies of the region strive to attract the technology-based companies, to partner with various regional companies, and establish a better ecosystem of aviation-related technology advancements.
While the COVID-19 pandemic disrupted several businesses, executive aviation saw an increase in activity in SAM. The increased importance of safety led to a rise in the adoption of private flights, which provided complete protection to passengers from SARS-CoV-2; this triggered the demand for crew management systems from air taxi operators.
South & Central America Crew Management System Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Mn)
South & Central America Crew Management System Market Segmentation
The South & Central America crew management system market is segmented into component, deployment, airline type, application, and country.
Based on component, the South & Central America crew management system market is bifurcated into software and services. The software segment held a larger market share in 2022.
Based on deployment, the South & Central America crew management system market is divided into on-cloud and server-based. The server-based segment held a larger market share in 2022.
Based on airline type, the South & Central America crew management system market is bifurcated into passenger airlines and cargo & defense airlines. The passenger airlines segment held a larger market share in 2022.
Based on application, the South & Central America crew management system market is segmented into crew operations and crew training. The crew operations segment held a larger market share in 2022.
Based on country, the South & Central America crew management system market is segmented into Brazil, Argentina, and the Rest of South & Central America. The Rest of South & Central America dominated the South & Central America crew management system market share in 2022.
Airbus SE, CAE Inc, IBS Software Pvt Ltd, and The Boeing are some of the leading companies operating in the South & Central America crew management system market.