|
시장보고서
상품코드
1481920
북미의 유방암 치료 시장 예측(-2030년) : 지역 분석 - 약물 요법, 유방암 유형, 유통 채널별North America Breast Cancer Therapeutics Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Drug Therapy, Breast Cancer Type, and Distribution Channel |
||||||
북미의 유방암 치료 시장은 2022년에 133억 4,687만 달러로 평가되며, 2030년에는 270억 1,492만 달러에 달할 것으로 예측되며, 2022-2030년의 CAGR은 9.2%로 성장할 것으로 예측되고 있습니다.
맞춤형 의료 이용의 증가가 북미의 유방암 치료 시장을 지원
맞춤형 의료란 환자의 유전적 체질 등에 따라 환자 개개인에 맞는 치료 계획을 세우는 것을 말합니다. 이 접근법은 각 환자의 암 특성을 고려하기 때문에 고도로 표적화된 효과적인 치료를 가능하게 합니다. 유전체학 및 분자진단의 발전으로 맞춤형 의료는 유방암 치료에서 실행 가능한 선택이 되었습니다. 의료진은 환자의 종양을 분자 수준에서 분석하여 암 성장을 가속하는 특정 유전자 돌연변이 및 바이오마커를 식별할 수 있습니다. 이 정보를 바탕으로 표적 치료나 면역 요법 등 특정 환자에게 가장 효과적일 수 있는 치료법을 선택할 수 있습니다. 유방암 치료에서 맞춤의료의 활용은 환자들의 치료 결과를 크게 개선할 수 있는 잠재력을 가지고 있습니다. 예를 들어 2022년 2월 NIH 연구진은 전이성 유방암 환자를 치료하기 위해 종양과 싸우는 면역세포를 사용하는 실험적 형태의 면역요법인 개인맞춤형 유방암 치료 접근법을 개발하여 개인맞춤형 의료를 진전시켰습니다.
개개인에게 맞춤화된 치료법을 제공함으로써 의료 서비스 프로바이더는 치료 성공 가능성을 높이고 불필요한 부작용의 위험을 줄일 수 있습니다. 환자 치료 결과를 개선하는 것 외에도 맞춤형 의료는 경제적인 이점도 있습니다. 보다 효과적인 치료법을 선택함으로써 의료 서비스 프로바이더는 비효율적인 치료로 인한 의료 비용을 줄이고 불필요한 지출을 피할 수 있습니다. 유전체학 및 분자진단학의 발전과 함께 맞춤의료는 점점 더 쉽게 이용할 수 있게 되고 표준 치료 프로토콜에 통합될 것으로 보입니다. 따라서 개인맞춤형 의료의 이용 증가는 북미 유방암 치료 시장에 새로운 성장 동력이 될 것으로 예상됩니다.
북미 유방암 치료제 시장 개요
북미 유방암 치료 시장은 미국, 캐나다, 멕시코로 구분되며, 미국이 이 지역에서 가장 큰 시장 점유율을 차지하고 있습니다. 시장 성장은 주로 이 지역에 기인하며, 유방암 유병률 증가와 새로운 치료법 개발을 위한 R&D 투자 증가 등의 요인으로 인해 안정적인 성장이 예상되고 있습니다. 또한 북미 국가로 거점을 확장하는 시장 진출 기업도 증가하고 있습니다.
의료기술과 연구의 발전은 환자의 예후를 개선하는 획기적인 치료법 개발에 불을 지폈다. 미국에서는 화이자, 노바티스, 로슈, 아스트라제네카, 일라이 릴리 등 대형 제약회사가 유방암 치료제 시장을 독점하고 있습니다. 이들 기업은 신약과 개량신약을 시장에 출시하기 위해 연구개발에 많은 투자를 하고 있습니다. 정부의 규제와 정책도 시장에 영향을 미치고 있습니다. 유방암 치료를 위한 신약과 치료법은 미국 식품의약국(FDA)의 정부 기관에서 승인합니다. 향후 수년간 유방암 치료 시장은 더욱 확대될 것으로 예상됩니다.
북미 유방암 치료 시장 매출 및 2030년까지의 예측(금액)
북미 유방암 치료제 시장 세분화
북미 유방암 치료 시장은 약물 요법, 유방암 유형, 유통 채널에 따라 세분화됩니다.
약물 요법을 기준으로 북미 유방암 치료 시장은 표적 약물 요법, 호르몬 약물 요법, 화학요법, 면역 요법/생물학적 요법으로 구분되며, 표적 약물 요법 부문이 2022년 큰 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 표적치료제 부문은 아베마시클립, 애드트러스주맙-엠탄신, 팔보시클립, 트루스투주맙, 기타 표적치료제로 세분화됩니다. 또한 호르몬 약물 치료 부문은 선택적 에스트로겐 수용체 조절제, 아로마타제 억제제, 선택적 에스트로겐 수용체 다운 레귤레이터로 세분화됩니다.
유방암 유형별로 북미 유방암 치료 시장은 호르몬 수용체, HER2, 삼중음성 유방암으로 구분되며, 2022년에는 호르몬 수용체 부문이 큰 비중을 차지할 것으로 예상됩니다.
유통 채널별로 북미 유방암 치료 시장은 병원 약국, 드럭스토어 및 소매 약국, 온라인 약국으로 구분되며, 2022년에는 병원 약국 부문이 가장 큰 비중을 차지할 것으로 예상됩니다.
국가별로 보면 북미 유방암 치료 시장은 미국, 캐나다, 멕시코로 분류되며, 2022년 북미 유방암 치료 시장은 미국이 지배적이었습니다.
Eli Lilly and Co, Eisai Co Ltd, Novartis AG, AstraZeneca Plc, Pfizer Inc, Gilead Sciences Inc, Merck & Co Inc, Genentech Inc, Teva Pharmaceutical Industries Ltd, Amgen Inc는 북미 유방암 치료 시장에서 사업을 운영하고 있는 주요 기업입니다.
The North America breast cancer therapeutics market was valued at US$ 13,346.87 million in 2022 and is expected to reach US$ 27,014.92 million by 2030; it is estimated to grow at a CAGR of 9.2% from 2022 to 2030.
Increasing Use of Personalized Medicine Fuels the North America Breast Cancer Therapeutics Market
Personalized medicine involves tailoring treatment plans to individual patients on the basis of their genetic makeup, among other factors. This approach allows for highly targeted and effective treatments, as it considers the unique characteristics of each patients cancer. Advancements in genomics and molecular diagnostics have made personalized medicine a viable option in breast cancer treatment. Healthcare providers can identify specific genetic mutations or biomarkers driving the cancers growth by analyzing a patients tumor at a molecular level. This information can then be used to select the most appropriate treatment options, such as targeted therapies or immunotherapies, that are likely to be the most effective for that particular patient. The use of personalized medicine in breast cancer therapeutics has the potential to significantly improve patient outcomes. For instance, in February 2022, NIH researchers developed a personalized breast cancer therapy approach, an experimental form of immunotherapy that uses a patients tumor-fighting immune cells to treat those with metastatic breast cancer, advancing personalized medicine.
By providing tailored treatments to individual patients, healthcare providers can increase the likelihood of successful outcomes and reduce the risk of unnecessary side effects. In addition to improving patient outcomes, personalized medicine also offers economic benefits. By selecting treatments that are more likely to be effective, healthcare providers can reduce healthcare costs associated with ineffective treatments and avoid unnecessary expenses. As advancements in genomics and molecular diagnostics progress, personalized medicine is likely to become increasingly accessible and integrated into standard treatment protocols in the coming years. Therefore, the increasing use of personalized medicine is anticipated to bring new growth trends in the North America breast cancer therapeutics market.
North America Breast Cancer Therapeutics Market Overview
The breast cancer therapeutics market in North America is segmented into the US, Canada, and Mexico; the US holds the largest market share in this region. The market growth is mainly attributed to the region, which is expected to witness consistent growth owing to factors such as the rising prevalence of breast cancer and rising R&D investments for developing novel treatments. In addition, a growing number of market players are expanding their geographical footprint in North American countries.
Improvements in medical technology and research have sparked the creation of ground-breaking treatments that can enhance patient outcomes. Several large pharmaceutical companies, including Pfizer, Novartis, Roche, AstraZeneca, and Eli Lilly, dominate the therapeutic market for breast cancer in the US. These businesses make significant investments in research and development to introduce novel and enhanced medicines to the market. Regulations and policies put in place by the government also affect the market. New medications and therapies for breast cancer treatment are approved by the government agencies of the Food and Drug Administration (FDA). In the upcoming years, the therapeutic market for breast cancer is anticipated to expand further.
North America Breast Cancer Therapeutics Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
North America Breast Cancer Therapeutics Market Segmentation
The North America breast cancer therapeutics market is segmented based on drug therapy, breast cancer type, and distribution channel.
Based on drug therapy, the North America breast cancer therapeutics market is segmented into targeted drug therapy, hormonal drug therapy, chemotherapy, and immunotherapy/ biological therapy. The targeted drug therapy segment held a larger share in 2022. The targeted drug therapy segment is further subsegmented into abemaciclib, ado-trastuzumab emtansine, palbociclib, trastuzumab, and other target drug therapy. Additionally, the hormonal drug therapy segment is categorized into selective estrogen receptor modulators, aromatase inhibitors, and selective estrogen receptor downregulators.
In terms of breast cancer type, the North America breast cancer therapeutics market is segmented into hormone receptor, HER2+, and triple-negative breast cancer. The hormone receptor segment held a larger share in 2022.
By distribution channel, the North America breast cancer therapeutics market is segmented into hospital pharmacies, drug store and retail pharmacies, and online pharmacies. The hospital pharmacies segment held a larger share in 2022.
Based on country, the North America breast cancer therapeutics market is categorized into US, Canada, and Mexico. The US dominated the North America breast cancer therapeutics market in 2022.
Eli Lilly and Co, Eisai Co Ltd, Novartis AG, AstraZeneca Plc, Pfizer Inc, Gilead Sciences Inc, Merck & Co Inc, Genentech Inc, Teva Pharmaceutical Industries Ltd, and Amgen Inc are some of the leading companies operating in the North America breast cancer therapeutics market.