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시장보고서
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북미의 자동차용 패브릭 시장 예측(-2030년) : 지역별 분석 - 부품별, 소재별, 지역별 분석North America Automotive Fabric Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Component (Carpet, Headliner, Hood Liner, Insulation, Seat Covering Material, and Others) and Material (Textiles, Artificial Leather, Genuine Leather, and Artificial Suede) |
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북미 자동차용 패브릭 시장은 2022년 78억 9,092만 달러, 2030년에는 109억 3,709만 달러에 달할 것으로 예상되며, 2022-2030년간 4.2%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 나타낼 전망입니다.
자동차 생산 및 판매 증가로 북미 자동차용 패브릭 시장 활성화
자동차 생산 능력 향상과 전기차 수요 증가는 세계 자동차 산업을 이끄는 몇 가지 요인입니다. 유럽자동차공업협회(ACEA)가 발표한 보고서에 따르면 2020-2021년 세계 자동차 생산량은 1.3% 증가해 승용차 6,160만 대를 포함해 7,910만 대에 달할 것으로 예상됩니다. 미국 자동차 판매 협회에 따르면 북미 자동차 산업은 현재 연간 5,000억 달러 이상의 매출을 기록하고 있습니다. 북미는 여전히 중요한 생산국으로 연간 1,700만 대 이상의 자동차를 생산하고 있습니다. 반면, 캐나다는 자동차 산업에서 오랜 역사를 가지고 있으며, 몇몇 중요한 자동차 제조업체와 공급업체의 본거지이기도 합니다. 최근 몇 년동안 캐나다는 제조 역량 강화, 신규 투자 도입, 연구개발에 대한 투자를 통해 이 분야에서 입지를 굳히기 위해 노력하고 있습니다. 또한 멕시코와 캐나다는 이미 북미 자동차 시장의 주요 시장 진출기업이며, 이러한 추세는 계속될 것으로 예상되며, OICA 통계에 따르면 2022년 미국, 캐나다, 멕시코의 자동차 생산량은 1,006만 339대, 122만 8,735대, 350만 9,072대로 2021년 대비 10% 증가할 것으로 예상됩니다.에서 10% 증가했습니다.
이렇게 성장하는 자동차 산업은 자동차 생산과 판매를 촉진하고 자동차 소재에 대한 수요를 증가시켜 자동차용 패브릭 시장의 성장을 가속하고 있습니다.
북미의 자동차용 원단 시장 개요
자동차용 패브릭은 시트 커버에 널리 사용되어 편안함을 제공하고 차량 내부의 미학을 향상시키는 데 널리 사용됩니다. 2022년 국제자동차산업협회가 발표한 데이터에 따르면 북미 자동차 생산량은 1,479만 대에 달했으며, 미국 자동차 정책위원회 보고서에 따르면 2025년 자동차 판매량은 연간 1,000만 대에 달할 것으로 예상했습니다. 미국 자동차 정책 위원회의 보고서에 따르면 2025년 자동차 판매량은 연간 1,770만 대를 넘어설 것으로 예상되며, 2022년 국제무역국의 데이터에 따르면 멕시코의 자동차 산업은 멕시코 국내총생산의 3.5%, 제조업 국내총생산의 20%를 차지하는 주요 부문 중 하나입니다. 20%를 차지하고 있습니다. 또한 보고서에 따르면 멕시코는 세계 7위의 승용차 생산국으로 연간 300만 대의 자동차를 생산하고 있습니다. 또한, 멕시코에서 생산된 자동차의 90%가 수출되며, 그 중 76% 가량이 미국으로 수출되고 있습니다. 북미에는 Audi AG, Bayerische Motoren Werke AG, Stellantis NV, Ford Motor Company, Honda Motor Co Ltd, Hyundai Motor Company, Mercedes Benz, and Volkswagen Group. Group. 등의 전통 있는 자동차 제조업체들이 있습니다. 따라서 자동차 산업의 보급이 북미의 자동차용 패브릭 수요를 견인할 것으로 예상됩니다.
북미 자동차용 패브릭 시장 매출 및 2030년까지의 예측(금액)
북미 자동차용 패브릭 시장 세분화
북미 자동차용 패브릭 시장은 구성 요소, 소재, 국가별로 분류됩니다. 부품별로 북미 자동차용 패브릭 시장은 카펫, 헤드 라이너, 후드 라이너, 단열재, 시트 커버 및 기타로 구분되며, 2022년에는 카펫 분야가 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다.
소재별로 북미 자동차용 패브릭 시장은 섬유, 인조 가죽, 인조 가죽, 인조 스웨이드 등으로 나뉘며, 2022년에는 섬유 부문이 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다.
국가별로 북미 자동차용 패브릭 시장은 미국, 캐나다, 멕시코로 나뉘며, 2022년 북미 자동차용 패브릭 시장 점유율은 미국이 독차지했습니다.
Lear Corp, Bader GmbH &Co KG, BOXMARK Leather GmbH &Co KG, AUNDE Group SE, Grupo Empresarial Copo SA, Classic Soft Trim Inc, Shawmut Corp, Apex Mills Corp, Seiren Co Ltd는 북미 자동차용 패브릭 시장에서 사업을 전개하는 주요 기업입니다.
The North America automotive fabric market was valued at US$ 7,890.92 million in 2022 and is expected to reach US$ 10,937.09 million by 2030; it is estimated to grow at a CAGR of 4.2% from 2022 to 2030.
Increasing Vehicle Production and Sales Fuels North America Automotive Fabric Market
The advancement in automotive manufacturing capabilities and rising demand for electric vehicles are a few factors driving the global automotive industry. According to a report published by the European Automobile Manufacturers' Association (ACEA), global motor vehicle production grew by 1.3% from 2020 to 2021, i.e., 79.1 million motor vehicles, including 61.6 million passenger cars. The National Automobile Dealers Association states that the automobile industry in North America currently generates over US$ 500 billion in sales annually. North America continues to be a significant producer, turning out more than 17 million cars a year. In contrast, Canada has a long history in the automobile sector and is home to several significant automakers and suppliers. By increasing its manufacturing capacity, bringing in new investments, and making R&D investments, the nation has been attempting to fortify its position in the sector in recent years. Further, Both Mexico and Canada are already major participants in the North American automotive market, a trend that is expected to continue in the years to come. According to statistics by OICA, the US, Canada, and Mexico produced 10,060,339, 1,228,735, and 3,509,072 vehicles in 2022, which was 10% up from 2021.
Thus, the growing automotive industry propels the production and sales of vehicles, which boosts the demand for automotive materials, thereby fueling the automotive fabric market growth.
North America Automotive Fabric Market Overview
Automotive fabric is widely used for seat covers, providing comfort and enhancing the aesthetics of the car interior. Many vehicles feature fabric-based carpets, improving interior aesthetics as well as providing insulation. According to the data published by the International Organization of Motor Vehicle Manufacturers in 2022, North America registered a production of 14.79 million vehicles. As per a report by the American Automotive Policy Council, car sales are expected to exceed 17.7 million vehicles per year by 2025. According to the International Trade Administration data released in 2022, the automotive industry of Mexico is one of the major sectors, accounting for 3.5% of the country's gross domestic production and 20% of the manufacturing gross domestic production. The report also reveals that Mexico is the seventh largest global passenger vehicle producer, manufacturing ~3 million vehicles annually. Moreover, 90% of vehicles produced in the country are exported, of which nearly 76% are exported to the US. North America has well-established automotive manufacturers such as Audi AG, Bayerische Motoren Werke AG, Stellantis NV, Ford Motor Company, Honda Motor Co Ltd, Hyundai Motor Company, Mercedes Benz, and Volkswagen Group. Therefore, prevalence of automotive industry is projected to drive the demand for automotive fabric in North America.
North America Automotive Fabric Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
North America Automotive Fabric Market Segmentation
The North America automotive fabric market is segmented based on component, material, and country. Based on component, the North America automotive fabric market is segmented into carpet, headliner, hood liner, insulation, seat covering material, and others. The carpet segment held the largest market share in 2022.
In terms of material, the North America automotive fabric market is segmented into textiles, artificial leather, genuine leather, and artificial suede. The textiles segment held the largest market share in 2022.
Based on country, the North America automotive fabric market is segmented into the US, Canada, and Mexico. The US dominated the North America automotive fabric market share in 2022.
Lear Corp, Bader GmbH & Co KG, BOXMARK Leather GmbH & Co KG, AUNDE Group SE, Grupo Empresarial Copo SA, Classic Soft Trim Inc, Shawmut Corp, Apex Mills Corp, and Seiren Co Ltd are some of the leading companies operating in the North America automotive fabric market.