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시장보고서
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아시아태평양의 군용 안테나 시장 예측(2030년) : 지역별 분석 - 유형, 주파수, 플랫폼, 용도별Asia Pacific Military Antenna Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Type, Frequency, Platform, and Application |
아시아태평양의 군용 안테나 시장은 2022년에 9억 4,166만 달러로 평가되며, 2030년에는 16억 1,594만 달러에 달할 것으로 예측되며, 2022-2030년의 CAGR은 7.0%를 기록할 것으로 예측됩니다.
무인항공기(UAV) 통신 시스템 시장의 개척이 아시아태평양의 군용 안테나 시장을 촉진
무기 운반, 감시, 교란 등 다양한 목적으로 무인 항공기의 사용이 증가함에 따라 군용 안테나에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 항법, 통신 및 감시 시스템은 UAV를 탐지 및 추적하고 조기 경보 및 상황 인식을 제공하는 데 있으며, 매우 중요하며, UAV의 확산에 따라 이러한 위협에 효과적으로 대응하기 위해 탐지 및 신호 포착 능력이 향상된 첨단 군용 안테나가 필요합니다. MP Antenna와 Unmanned Systems Communications는 2022년 Unmanned Systems Communications와 파트너십을 체결하고, 무인항공기 위협에 대응할 수 있는 통신 및 감시 방어 시스템을 개발 및 확보하는 것을 최우선 과제로 삼고 있습니다. Technology와 제휴하여 장거리 UAV 통신을 위한 다파장 안테나를 출시할 예정입니다. 이처럼 UAV 방어 통신 시스템의 개척은 향후 수년간 아시아태평양의 군용 안테나 시장 성장에 유리한 기회를 창출할 가능성이 높습니다.
아시아태평양 군용 안테나 시장 개요
인도, 호주, 중국, 일본, 한국 등 아시아태평양 군용 안테나의 주요 시장 중 일부는 인도, 호주, 중국, 일본, 한국입니다. 국가 안보에 대한 관심 증가와 군 및 안보 인프라 구축을 위한 각국 정부의 적극적인 노력은 아시아태평양의 군 안테나 수요를 증가시키는 요인으로, 2020년 군 비용은 4,974억 달러로 2021년에는 5,497억 달러로 증가할 것으로 예상됩니다. 2022년 아시아태평양의 군비는 5,415억 달러로 2022년 군비 지출은 중국이 압도적으로 많고, 인도와 한국이 그 뒤를 잇습니다. 군비의 대부분은 현대 전쟁에서 첨단 장비, 장비, 항공기, 선박, 장갑차 등 첨단 장비, 장비, 항공기, 선박, 장갑차의 요구 사항을 충족시키는 데 쓰입니다. 각국은 최신 기능을 갖춘 새로운 고급 항공기로 군용 항공기를 발전시키고 오래된 항공기를 대체하는 데 주력하고 있습니다.
해마다 현대 전장의 요구 사항을 관리하기 위해 첨단 장비와 군용 차량에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 예를 들어 2023년 인민해방군 공군은 전투기 보유 대수를 늘리고 있습니다. 또한 중국의 국방력을 더욱 강화하기 위해 공대공 미사일을 통합하고 고급 공대지 대지 대치 무기를 개발할 것이며, 2023년 한국의 한국항공우주산업은 KF-21 보라매 전투기 시제품을 도입하고 KAI 경무장 헬리콥터를 개발할 것입니다. 공군은 2028년까지 40대의 KF-21을 조달하고 2032년까지 80대를 추가로 운용하는 데 중점을 둔 전략을 취할 것으로 예상됩니다.
2023년 아시아태평양의 군용 항공기 보유 대수는 1만 1,646대에 달할 것으로 예상됩니다. 군용 안테나는 안정적인 통신, 항법 및 감시를 촉진하기 위해 전투기 및 항공기에 적용될 수 있습니다. 아시아태평양은 2023년 기준 1,312척의 함정을 보유하고 있으며, 99척의 함정을 발주한 상태다. 아시아태평양은 코르벳함과 잠수함이 압도적으로 많습니다. 아시아태평양의 군함 수는 중국이 압도적으로 많으며, 2023년에는 한국, 인도, 일본이 그 뒤를 이을 것입니다. 군용 안테나는 통신, 원격 측정 및 감시를 위해 해군 함정에서 주로 사용됩니다. 또한 전쟁시 함선을 적절한 위치로 항해하는 데 도움이 됩니다. 또한 위성 통신의 보급, 원격 통신 및 데이터 전송을 위한 첨단 기술은 아시아태평양의 군용 안테나 수요를 촉진하는 몇 가지 중요한 요인입니다.
아시아태평양 군용 안테나 시장 매출 및 2030년까지의 예측(금액)
아시아태평양 군용 안테나 시장 세분화
아시아태평양 군용 안테나 시장은 유형, 주파수, 플랫폼, 애플리케이션 및 국가에 따라 세분화됩니다.
유형별로 아시아태평양 군용 안테나 시장은 개구부 안테나, 다이폴 안테나, 진행파 안테나, 모노폴 안테나, 루프 안테나, 어레이 안테나, 기타로 세분화되며, 2022년에는 다이폴 안테나 부문이 가장 큰 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다.
주파수별로 아시아태평양 군용 안테나 시장은 고주파, 초고주파, 극초단파로 나뉩니다. 고주파 부문이 2022년 가장 큰 점유율을 차지했습니다.
플랫폼별로 아시아태평양 군용 안테나 시장은 해양, 지상, 공중으로 구분되며, 2022년에는 지상 부문이 가장 큰 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다.
용도별로 아시아태평양 군용 안테나 시장은 통신, 원격 측정, 전자전, 감시 및 내비게이션으로 분류됩니다. 통신 부문이 2022년 가장 큰 점유율을 차지했습니다.
국가별로 아시아태평양 군용 안테나 시장은 호주, 중국, 인도, 일본, 한국 및 기타 아시아태평양으로 구분되며, 2022년 아시아태평양 군용 안테나 시장은 중국이 주도할 것으로 예상됩니다.
BAE Systems Plc, Eylex Pty Ltd, L3Harris Technologies Inc, Lockheed Martin Corp, MTI Wireless Edge Ltd, Raytheon Technologies Corp, Rohde and Schwarz GmbH and Co KG, Thales SA는 아시아태평양의 군용 안테나 시장에서 사업을 운영하고 있는 대기업입니다.
The Asia Pacific military antenna market was valued at US$ 941.66 million in 2022 and is expected to reach US$ 1,615.94 million by 2030; it is estimated to record a CAGR of 7.0% from 2022 to 2030.
Development of Unmanned Aerial Vehicle (UAV) Communication Systems Drives Asia Pacific Military Antenna Market
The increasing application of unmanned aerial vehicles for various purposes, including weapon delivery, surveillance, and disruption, boosts the demand for military antennas. Navigation, communication, and surveillance systems are crucial in detecting and tracking UAVs, providing early warning and situational awareness. The increasing adoption of UAVs requires advanced military antennas with improved detection and signal-catching capabilities to counter these threats effectively. As the threat from UAVs becomes more evident, governments and defense organizations worldwide prioritize developing and acquiring communication and surveillance defense systems to counter this evolving threat. In 2022, MP Antenna and Unmanned Systems Communications partnered with Unmanned Systems Technology to launch the Multi-Polarized Antennas for long-range UAV communications. Thus, the development of UAV defense communication systems is likely to create lucrative opportunities for the growth of the Asia Pacific military antenna market in the coming years.
Asia Pacific Military Antenna Market Overview
India, Australia, China, Japan, and South Korea are a few of the major markets for military antennas in Asia Pacific. Growing focus on national security and increasing governmental initiatives toward boosting the development of the military and security infrastructure are a few of the factors boosting the demand for military antennas in Asia Pacific. In 2020, the military expenditure was US$ 497.4 billion, which increased to US$ 549.7 billion in 2021. In 2022, Asia Pacific's military expenditure was US$ 541.5 billion. In 2022, China dominated in terms of military expenditure, followed by India and South Korea. The majority of military expenditure is dedicated to meeting the requirement for advanced equipment, devices, aircraft, ships, and armored vehicles during modern war. Countries are focusing on advancing their military aircraft with new high-end aircraft equipped with the latest features and replacing the old aircraft.
With each passing year, the demand for advanced and more competent equipment and army vehicles is increasing in order to manage modern battlefield requirements. For instance, in 2023, the People's Liberation Army Air Force is increasing the number of combat aircraft in its inventory. It also integrates air-to-air missiles and develops a high-end air-to-surface stand-off weapon to further strengthen China's defense force. In 2023, South Korea's Korea Aerospace Industries introduced the KF-21 Boramae fighter jet prototype and advanced the development of the KAI Light Armed Helicopter. The Air Force is anticipated to procure 40 KF-21s by 2028, with strategies focused on getting an additional 80 jets into operation by 2032.
In 2023, Asia Pacific accounted 11,646 units of military aircraft fleets. The military antennas have potential applications in fighter jets and aircraft for facilitating stable communication, navigation, and surveillance. The Asia Pacific accounted for 1,312 units of naval vessels as of 2023, and it has ordered 99 units of naval vessels in the commissioned phase. Predominantly, corvettes and submarines are dominating in terms of the number of military units in Asia Pacific. China is dominating in terms of number of naval vessels in Asia Pacific, followed by South Korea, India, and Japan in 2023. Military antennas have major applications in the navy vessels to conduct communication, telemetry, and surveillance. In addition, it also helps in navigating the ships to the proper location in time of war. Furthermore, the proliferation of satellite communication and advanced technologies for remote communication and data transmission are a few key factors boosting the demand for military antennas in the Asia Pacific.
Asia Pacific Military Antenna Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
Asia Pacific Military Antenna Market Segmentation
The Asia Pacific military antenna market is segmented based on type, frequency, platform, application, and country.
Based on type, the Asia Pacific military antenna market is segmented into aperture antennas, dipole antennas, travelling wave antennas, monopole antennas, loop antennas, array antennas, and others. The dipole antennas segment held the largest share in 2022.
By frequency, the Asia Pacific military antenna market is segmented into high frequency, very high frequency, and ultra-high frequency. The high frequency segment held the largest share in 2022.
By platform, the Asia Pacific military antenna market is segmented into marine, ground, and airborne. The ground segment held the largest share in 2022.
In terms of application, the Asia Pacific military antenna market is categorized into communication, telemetry, electronic warfare, surveillance, and navigation. The communication segment held the largest share in 2022.
Based on country, the Asia Pacific military antenna market is segmented into Australia, China, India, Japan, South Korea, and the Rest of Asia Pacific. China dominated the Asia Pacific military antenna market in 2022.
BAE Systems Plc, Eylex Pty Ltd, L3Harris Technologies Inc, Lockheed Martin Corp, MTI Wireless Edge Ltd, Raytheon Technologies Corp, Rohde and Schwarz GmbH and Co KG, and Thales SA are some of the leading companies operating in the Asia Pacific military antenna market.