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시장보고서
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유럽의 군용 안테나 시장 예측(2030년) : 지역별 분석 - 유형별, 주파수별, 플랫폼별, 용도별Europe Military Antenna Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Type, Frequency, Platform, and Application |
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유럽의 군용 안테나 시장은 2022년에 10억 3,168만 달러로 평가되며, 2030년에는 15억 6,296만 달러에 달할 것으로 예측되며, 2022-2030년의 CAGR은 5.3%를 기록할 것으로 예측됩니다.
국방비의 급증이 유럽의 군용 안테나 시장을 촉진
진화하는 현대 전쟁 시나리오는 전 세계 여러 국가의 정부가 각국의 국방 및 군력에 막대한 자금과 재정 지원을 할당하도록 강요하고 있습니다. 국방 예산 배분은 군와 군가 국내 또는 국제 개발자로부터 강화된 기술과 장비를 확보할 수 있도록 돕고 있습니다. 한편, 국방 예산 배분 증가로 인해 군용 차량과 육군 차량의 업그레이드가 증가하는 추세입니다. 또한 정부 지출 증가는 정부가 국가 안보 부대를 강화하는 데 집중하고 있음을 보여줍니다. 첨단 감시, 통신, 항법 장비, 포병, 무장, 차량 등으로 군 및 국경 보안 부대를 강화해야 할 필요성이 증가함에 따라 전 세계 군는 첨단 기술 조달에 많은 투자를 집중하고 있습니다. 국방군은 비전투 및 전투 작전을 위한 신기술을 지속적으로 확보하기 위해 끊임없이 노력하고 있으며, 이는 전 세계 군비를 더욱 증가시키고 있습니다.
스톡홀름 국제평화연구소(SIPRI)에 따르면 2022년 세계 군비는 2조 1,480억 달러로 2021년 대비 3.5% 증가할 것으로 예상됩니다. 미국, 중국, 인도, 러시아, 사우디아라비아는 2022년 상위 5개 지출 국가로 전 세계 지출액의 63%를 차지했습니다.
군비 증가는 장거리 안테나, 첨단 통신 장비, 무인 차량, 레이더, 미사일 탐지 시스템, 감시 및 항법 시스템 등 첨단 전쟁 기술을 도입하는 데 도움이 됩니다. 또한 높은 군 예산은 각국이 기존 항공 방어, 지상 방어 및 해군 방어 시스템의 발전과 업그레이드를 위해 자원을 할당하는 데 도움이 될 것입니다. 여기에는 고급 안테나를 통합하여 노후화되고 성숙한 통신, 감시 및 항법 시스템을 보다 진보된 고성능 시스템으로 강화하거나 교체하는 것이 포함됩니다. 또한 2023년 10월 Keysight Technologies, Inc.는 위상 배열 안테나 제어 및 교정 솔루션을 발표했습니다. 이 솔루션은 위성 통신 용도 전용 액티브 전자 스캐닝 어레이를 제조하는 위성 설계자가 검증시 설계를 적절하게 테스트할 수 있도록 지원합니다. 이 솔루션은 능동형 안테나 어레이 컴포넌트의 주파수를 향상시켜 신호 지향성 정확도를 향상시킵니다. 또한 2023년 러시아는 모스크바 인근의 Army-2023 이온에서 BTR-22 8X8 장갑차를 발표했으며, 2023년 러시아는 Army-2023 엑스포에서 Zubilo라는 첨단 무인 장갑차를 발표했으며, 2023년 폴란드 군수그룹은 폴란드의 폴란드 국방군수청과 약 400대의 경정찰차와 장갑 장갑차 공급에 대한 3건의 신규 계약과 중보병 전투차량 공급에 대한 2건의 계약을 체결했습니다.2023년 폴란드 정부는 소련 시대의 BWP-1을 대체할 보병전투차 보르스크 약 1,000대를 조달할 것으로 예상했습니다. 2023년 스페인 정부는 육군을 위한 Vehiculo de Apoyo de Cadenas 획득을 선언하고 21억 1,000만 달러를 투자해 400대의 추적 무장 차량을 조달했습니다. 첨단 군용 차량은 군용 안테나의 주요 용도이기 때문에 군비 증가는 유럽 군용 안테나 시장의 성장을 가속할 것입니다.
유럽의 군용 안테나 시장 개요
유럽은 국방 분야의 발전에 있으며, 주요 지역 중 하나입니다. 우크라이나와 러시아와 같은 국가들 간의 지정학적 불안정성이 증가하면서 군 분야에서 강력하고 정교한 감시 및 통신 장비와 시스템에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 러시아, 독일, 프랑스, 이탈리아, 영국은 이 지역의 군비 지출을 주도하는 주요 국가들입니다. 더 넓은 지역을 커버하기 위한 지상 기반 장주파 안테나의 보급은 유럽 군용 안테나 시장의 주요 트렌드 중 하나입니다. 공수부대 및 해군 부대의 요구 사항을 충족하기 위한 위성 기반 통신 장비의 통합 증가는 유럽 군용 안테나 시장의 주요 추진 요인 중 하나입니다. 러시아, 영국, 프랑스, 이탈리아의 국방 분야에 대한 예산 배분 증가는 정부가 군 분야의 기술 발전에 중점을 두고 있음을 보여줍니다. 중부 유럽에서는 폴란드, 루마니아, 헝가리, 슬로바키아 등이 2022년 군비 지출에 크게 기여한 국가로 꼽힙니다. 동유럽에서는 러시아와 우크라이나가 군 부문 지출에 기여하는 주요 국가입니다. 서유럽에서는 영국, 이탈리아, 프랑스, 독일, 스페인, 네덜란드가 군비 지출의 주요 국가이며, 2022년 러시아의 군비는 863억 7,300만 달러, 영국의 국방비는 684억 6,200만 달러였습니다. 독일의 군비는 557억 5,970만 달러, 프랑스의 국방비는 2022년 536억 3,870만 달러에 달할 전망입니다. 군비 지출은 주로 통신, 원격 측정, 항공, 지상, 해군 플랫폼용 항법 장비의 기술 개발에 대응하고, 2023년 유럽의 군용기 보유량은 8,793대, 2023년 유럽의 함정 수는 627척, 2023년 유럽의 함정 수는 627척입니다. 러시아가 265척, 프랑스가 65척, 이탈리아가 56척으로 뒤를 이었습니다. 유럽에서 주문한 함정은 134척입니다.
군용 안테나는 실시간 원격 측정 시스템, 원격 통신, 항해용 신호 전송에 사용됩니다. 해군 함정 증가로 인해 향후 수년간 유럽에서 군용 안테나의 용도가 확대될 것으로 예상됩니다. 또한 우크라이나 침공은 서유럽과 중부 유럽의 군비 지출 결정에 직접적인 영향을 미쳤습니다. 이는 여러 정부의 지출을 개선하기 위한 다년간의 개발 계획을 구성했습니다. 통신 및 전반적인 정보 전달을 개선하는 첨단 기술 장비를 사용하여 보안 부대를 강화함으로써 유럽 군용 안테나에 대한 수요가 증가하고 있습니다.
유럽 군용 안테나 시장 매출 및 2030년까지의 예측(금액)
유럽의 군용 안테나 시장 세분화
유럽 군용 안테나 시장은 유형, 주파수, 플랫폼, 애플리케이션, 국가별로 세분화됩니다.
유형별로 유럽 군용 안테나 시장은 개구부 안테나, 다이폴 안테나, 진행파 안테나, 모노폴 안테나, 루프 안테나, 어레이 안테나, 기타로 구분되며, 2022년에는 다이폴 안테나 부문이 가장 큰 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다.
주파수별로 유럽 군용 안테나 시장은 고주파, 초고주파, 극초단파로 구분됩니다. 고주파 부문이 2022년 가장 큰 점유율을 차지했습니다.
플랫폼별로 유럽 군용 안테나 시장은 해군, 육군, 공군으로 구분되며, 2022년 지상 부문이 가장 큰 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다.
용도별로 유럽 군용 안테나 시장은 통신, 원격 측정, 전자전, 감시 및 내비게이션으로 분류됩니다. 통신 부문이 2022년 가장 큰 점유율을 차지했습니다.
국가별로 유럽 군용 안테나 시장은 독일, 프랑스, 이탈리아, 영국, 러시아, 기타 유럽으로 구분되며, 2022년 유럽 군용 안테나 시장은 러시아가 독주할 것으로 예상됩니다.
BAE Systems Plc, Comrod Communication AS, L3Harris Technologies Inc, Lockheed Martin Corp, Raytheon Technologies Corp, Rohde and Schwarz GmbH and Co KG, Thales SA는 유럽의 군용 안테나 시장에서 사업을 운영하고 있는 대기업의 일부입니다.
The Europe military antenna market was valued at US$ 1,031.68 million in 2022 and is expected to reach US$ 1,562.96 million by 2030; it is estimated to record a CAGR of 5.3% from 2022 to 2030.
Surging Defense Expenditure Drives Europe Military Antenna Market
The evolving modern warfare scenario has compelled governments of various countries across the globe to assign significant funds and financial aid toward respective defense and military forces. The defense budget allocation supports army and military forces to obtain enhanced technologies and equipment from domestic or international developers. On the other hand, military and army vehicle upgrades are on the rise owing to growing defense budget allocation. Furthermore, the increasing governmental expenditure showcases the government's focus on strengthening national security forces. There is an increased need to reinforce military and border security forces with advanced surveillance, communication, navigation equipment, artilleries, armaments, and vehicles, among others; hence, military forces across the globe are focusing on investing significant amounts in procuring advanced technologies. Defense forces' constant inclination to acquire new technologies for noncombat and combat operations further boosts military expenditure worldwide.
As per the Stockholm International Peace Research Institute (SIPRI), global military expenditure increased to US$ 2,148 billion in 2022, representing a 3.5% increase from 2021. The US, China, India, Russia, and Saudi Arabia were the top five spenders in 2022, which accounted for 63% of the global expenditure.
Increasing military expenditure encourages the incorporation of advanced warfare technologies such as high-range antennas, advanced communication devices, unmanned vehicles, radars, missile detection systems, and surveillance and navigation systems. In addition, a high military budget supports countries in assigning resources for the advancement and upgradation of their existing air, ground-based, and naval defense systems. This comprises enhancing or replacing outdated and mature communication, surveillance, and navigation systems with more advanced and capable ones by incorporating high-end antennas. Moreover, in October 2023, Keysight Technologies, Inc. launched the Phased Array Antenna Control and Calibration solution that facilitates satellite designers fabricating active, electronically scanned arrays specifically for satellite communications applications to test their designs in time of validation properly. The solution increases signal-pointing accuracy by enhancing the frequency of active antenna array components. In addition, in 2023, Russia introduced the BTR-22 8X8 armored vehicle at the Army-2023 ion near Moscow. In 2023, Russia unveiled an advanced Unmanned Armored Vehicle called Zubilo at the Army-2023 Expo. In 2023, The Polish Armaments Group declared three new contracts with Poland's MND Armament Agency for supplying approximately 400 light reconnaissance vehicles and wheeled armored personnel carriers, along with two contracts for the supply of Heavy Infantry Combat Vehicles. In 2023, The Polish government anticipated procuring approximately 1,000 Borsuk infantry fighting vehicles to replace the Soviet-era BWP-1. In 2023, the Spanish government declared the Vehiculo de Apoyo de Cadenas acquisition for the Land Army and procured 400 tracked armed vehicles with an investment of US$ 2.11 billion. As advanced army vehicles are a major application area of military antennas, the increase in military expenditure boosts the Europe military antenna market growth.
Europe Military Antenna Market Overview
Europe is one of the major regions in terms of advancement in the defense sector. The growing geopolitical instability among countries such as Ukraine and Russia are fueling the demand for strong and advanced surveillance and communication devices and systems in the military sector. Russia, Germany, France, Italy, and the UK are a few of the major countries in the region in terms of military expenditure. The proliferation of ground-based long-frequency antennas for larger area coverage is one of the major trends in the Europe military antenna market. Increasing integration of satellite-based communication devices for catering to airborne and naval force requirements is one of the key driving factors for the Europe military antenna market. The growing budget allocation for the defense sector in Russia, the UK, France, and Italy indicates the governmental emphasis on technological advancement in the military sector. In Central Europe, countries such as Poland, Romania, Hungary, and Slovakia are prominent countries that significantly contributed to the military expenditure in 2022. In Eastern Europe, Russia and Ukraine are the major countries that contribute to spending in the military sector. In addition, in Western Europe, the UK, Italy, France, Germany, Spain, and the Netherlands are major countries in terms of military expenditure. In 2022, Russia's military expenditure was US$ 86,373 million, while the UK's defense expenditure was US$ 68,462 million. In addition, Germany's military expenditure was US$ 55,759.7 million, and France reached US$ 53,638.7 million in terms of defense expenditure in 2022. The military expenditure primarily caters to technological development in terms of communication, telemetry, and navigation equipment for airborne, ground-based, and naval platforms. In 2023, Europe accounted for 8,793 units of military aircraft fleets. In 2023, Europe accounted for 627 units of naval vessels. In terms of naval vessels, Russia accounted for 265 units of naval vessels, followed by France, which had 65 units, and Italy, which had 56 units. There are 134 units of naval vessel orders commissioned in Europe.
A military antenna is used for real-time telemetry systems, remote communication, and signal transfer for navigation. The growing number of naval vessels is anticipated to boost the application of military antennas in Europe in the coming years. In addition, the invasion of Ukraine had a direct impact on military expenditure decisions in Western and Central Europe. This comprised multi-year development plans to improve expenditure from several governments. Strengthening the security forces with the usage of advanced technology devices that improve communication and overall information transfer is boosting the demand for military antennas in Europe.
Europe Military Antenna Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
Europe Military Antenna Market Segmentation
The Europe military antenna market is segmented based on type, frequency, platform, application, and country.
Based on type, the Europe military antenna market is segmented into aperture antennas, dipole antennas, travelling wave antennas, monopole antennas, loop antennas, array antennas, and others. The dipole antennas segment held the largest share in 2022.
By frequency, the Europe military antenna market is segmented into high frequency, very high frequency, and ultra-high frequency. The high frequency segment held the largest share in 2022.
By platform, the Europe military antenna market is segmented into marine, ground, and airborne. The ground segment held the largest share in 2022.
In terms of application, the Europe military antenna market is categorized into communication, telemetry, electronic warfare, surveillance, and navigation. The communication segment held the largest share in 2022.
Based on country, the Europe military antenna market is segmented into Germany, France, Italy, the UK, Russia, and the Rest of Europe. Russia dominated the Europe military antenna market in 2022.
BAE Systems Plc, Comrod Communication AS, L3Harris Technologies Inc, Lockheed Martin Corp, Raytheon Technologies Corp, Rohde and Schwarz GmbH and Co KG, and Thales SA are some of the leading companies operating in the Europe military antenna market.