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미국의 보청기 시장 규모 및 예측 : 지역 점유율, 동향, 성장 기회 분석 리포트 - 유형별, 제품 유형별, 기술별, 난청 유형별, 환자 유형별, 유통 채널별

US Hearing Aids Market Size and Forecast, Country Share, Trend, and Growth Opportunity Analysis Report Coverage: By Type, Product Type, Technology, Type of Hearing Loss, Patient Type, and Distribution Channel

발행일: | 리서치사: The Insight Partners | 페이지 정보: 영문 113 Pages | 배송안내 : 즉시배송

    
    
    



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보청기 시장 규모는 2023년 96억 6,000만 달러로 평가되었고, 2031년에는 146억 6,000만 달러에 달할 것으로 예상되며, 2022-2030년간 5.3%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 나타낼 것으로 추정됩니다. 보청기 시장의 성장은 주로 미국 인구의 난청 유병률 증가와 시장 진출기업의 전략적 구상의 급증에 기인합니다.

기업의 전략적 구상 증가

보청기 시장에서 사업을 도입하는 기업은 제휴, 확장, 합의, 파트너십, 제품 출시 등 전략적 개척에 항상 집중하고 있습니다. 이는 매출 향상, 지역적 범위 확대, 기존 고객보다 더 많은 고객층에 대응할 수 있는 역량을 강화하는 데 도움이 됩니다. 보청기 시장에서 각 회사의 주목할 만한 개발 중 일부는 다음과 같다:

2023년 6월, Sonova Holding AG는 미국에서 젠하이저 올데이 클리어를 출시했습니다. 젠하이저 올데이 클리어 제품군의 출시로 젠하이저는 예방부터 상황 지원까지 조기 난청을 위한 브랜드 솔루션을 확대합니다. 국내 보청기 전문가들의 기존 고객과 잠재 고객 모두 젠하이저 올데이클리어의 보청기 및 기타 솔루션에 접근할 수 있게 됨에 따라 보청기 전문가와 보다 빠른 시일 내로 연결될 수 있게 되었습니다.

보청기 제조업체 JIUYEE는 2023년 4월, 난청인의 삶을 변화시킬 획기적인 보청기 'JIUYEE Real Pro Bluetooth 지능형 보청기'를 출시했습니다. 이 최신 보청기는 선명하고 자연스러운 음질을 구현하는 최첨단 기술 등 기존 보청기와 차별화되는 고급 기능을 갖추고 있으며, 동시에 세련되고 편안한 디자인으로 일상 생활에 자연스럽게 녹아들 수 있습니다.

2022년 12월, 난청인의 삶의 질을 향상시키는 의료기기 제조업체인 Eargo, Inc.와 의료 보험 플랜을 위한 보충 혜택, 플렉스 카드 및 회원 참여 솔루션의 선도적 프로바이더인 NationsBenefits가 전략적 파트너십을 체결했습니다. 전략적 파트너십을 체결하였습니다. 이번 제휴를 통해 NationsBenefits의 의료 보험 가입자는 보험 혜택으로 Eargo 보청기를 구매할 수 있게 되었습니다. 양사는 이번 제휴를 통해 난청인을 위한 경로를 형성하고, 고품질의 첨단 보청기에 대한 접근성을 향상시키는 데 주력할 계획입니다.

2022년 10월, Lexie Hearing은 보청기 Lexie B2를 출시하여 보청기 제품군에 세 번째 보청기 모델을 추가했습니다. 이 2세대 보청기는 보즈와의 제휴를 통해 개발되었습니다. 렉시 B2 보청기는 세계 최초로 렉시 앱과 결합된 셀프 튜닝 시스템을 탑재해 사용자에게 보다 자연스럽고 선명한 소리를 제공하는 커널형 보청기다. 렉시 앱을 지원하는 최초의 완전 충전식 보청기입니다.

2022년 10월, 소니 전자는 미국 시장에서 최초의 상용 보청기를 출시했습니다. 소니는 혁신성, 접근성, 개인화에 중점을 두고 보청기 분야를 재구성하고 있습니다. 이 독특한 제품은 WS Audiology와의 파트너십을 통해 개발되었습니다. 이 파트너십을 통해 첫 번째로 출시된 두 가지 제품은 CRE-C10과 CRE-E10의 셀프 피팅 OTC 보청기입니다. 이 보청기를 통해 소니는 경도에서 중등도의 난청을 가진 사람들이 직면한 장벽을 없애고자 합니다.

2022년 9월, 시그니아는 두 가지 새로운 확장 경험(AX) 플랫폼 기능(My WellBeing 및 CallControl)을 탑재한 새로운 보청기인 스타일릿 AX를 출시했습니다. 이 두 가지 새로운 기능은 사용자가 보다 향상된 청력과 종합적인 웰빙을 통해 보다 건강한 라이프스타일을 영위할 수 있도록 돕습니다. 스타일렛은 슬림하고 세련된 디자인을 채택한 세계 최초의 커널형 슬림 리시버 시스템(SLIM-RIC) 보청기입니다.

2022년 9월, 소니와 WS Audiology Denmark는 미국을 시작으로 일반 보청기 시장에서의 신제품 및 서비스 개발 및 제공에 관한 파트너십 계약을 체결했습니다. 이번 파트너십을 통해 양사는 기술 및 의료 전문 지식을 결합하여 새로운 분야를 형성할 수 있는 솔루션을 창출할 계획입니다.

2022년 7월, 보청기 전문 기업 렉시히어링(Lexie Hearing)과 파트너십을 맺고 렉시히어링의 보청기 제품 포트폴리오에 보청기 셀프 피팅 보청기를 도입했습니다. 새로운 Lexie B1 보청기는 의사의 진료나 청력 검사, 처방전 없이도 사용자가 보청기 피팅, 프로그램 및 제어를 원활하게 할 수 있도록 도와주는 보청기입니다. 이 보청기는 임상적으로 입증된 청능사 등급의 결과를 제공합니다.

2022년 1월, Soundwave Hearing LLC는 새로운 보청기와 모바일 앱을 출시하여 자가 착용 보청기 기술에 혁명을 일으켰습니다. 소트로 보청기(AI 모델)는 18세 이상의 경증에서 중등도의 난청을 가진 사람들을 위해 개발된 무선, 자가 프로그래밍이 가능한 보청기입니다. 최첨단 소트로 보청기는 블루투스 기술을 사용하여 otoTune로 연결되며, otoTune은 임상 기반 앱으로 사용자의 청력 역치와 필요한 청력을 측정하는 청력 검사를 수행합니다.

2021년 8월, Starkey는 새로운 보청기 플랫폼인 Evolve AI를 발표했습니다. Evolve AI는 Starkey의 연구와 과학에 기반한 알고리즘을 개선하여 탄생한 획기적인 기술인 Starkey Sound를 기반으로 개발되었으며, 인간의 청각 시스템을 모델링하여 충실도 높은 음성을 구현합니다. 스타키는 또한 Evolv AI 보청기 라인의 일부로 업계에서 가장 작은 2.4GHz 풀 커널형 보청기를 출시했습니다.

2021년 5월, 세계적인 의료용 청각 솔루션 프로바이더인 소노바가 젠하이저 컨슈머 비즈니스를 인수했습니다. 젠하이저 컨슈머 사업부 인수를 통해 보청기, 인공와우, 기타 청각 솔루션을 포함한 청각 케어 포트폴리오에 헤드폰과 사운드바를 추가했습니다. 소노바는 젠하이저의 소비자 사업부 인수를 통해 양사의 상호보완적인 전문성을 활용하여 향후 사업 분야를 강화 및 확장할 계획입니다.

이처럼 시장에서 경쟁력을 유지하기 위한 혁신적인 제품 도입, 사업 확장, 기업 인수 등의 전략적 노력이 보청기 시장의 성장을 촉진하고 있습니다.

제품 유형별 인사이트

보청기 시장은 제품 유형별로 보청기 장비와 임플란트로 구분되며, 2023년 보청기 시장 점유율은 보청기 장비 분야가 크고 예측 기간 중 더 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예상됩니다.

유형별 인사이트

보청기 시장은 유형별로 처방전 보청기와 OTC 보청기로 구분되며, 2023년에는 처방전 보청기 부문이 시장에서 큰 비중을 차지할 것으로 예상됩니다. 그러나 OTC 보청기 부문은 예측 기간 중 시장에서 더 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예상됩니다.

기술별 인사이트

보청기 시장은 기술별로 감음성 난청과 전음성 난청으로 구분됩니다. 감음성 난청 분야는 2023년 시장에서 큰 비중을 차지할 것으로 예상되며, 예측 기간 중 더 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예상됩니다.

청력손실 유형별 인사이트

보청기 시장은 난청 유형에 따라 기존형 보청기와 디지털 보청기로 구분되며, 2023년 시장 점유율은 기존형 보청기가 더 클 것으로 예상됩니다. 그러나 디지털 보청기 분야는 예측 기간 중 더 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예상됩니다.

환자 유형별 인사이트

보청기 시장은 환자 유형에 따라 성인과 소아로 구분됩니다. 성인은 2022년에 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상되며, 예측 기간 중 더 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예상됩니다.

유통 채널별 인사이트

보청기 시장은 유통 채널에 따라 약국, 소매점, 온라인 등으로 구분되며, 2023년에는 약국 부문이 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 그러나 소매점 부문은 예측 기간 중 가장 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예상됩니다.

보청기 시장 보고서 작성시 참고한 주요 1차 및 2차 자료는 세계보건기구(WHO), 미국 질병예방통제센터(CDC), 미국 노화위원회(The National Council on Aging), 미국 국립청각장애연구소(In National Institute on Deafness and Other Communication Disorders) 등이 있습니다.

목차

제1장 서론

제2장 개요

  • 주요 인사이트

제3장 조사 방법

  • 2차 조사
  • 1차 조사
    • 가설 책정
    • 거시경제 요인 분석
    • 기초 수치의 개발
    • 데이터 삼각측량
    • 국가 레벨 데이터

제4장 미국 보청기 시장 구도

  • PEST 분석
  • 미국 보청기 전문가별 처방 데이터 분석

제5장 미국 보청기 시장 : 주요 시장 역학

  • 미국 보청기 시장 : 주요 시장 역학
  • 시장 성장 촉진요인
    • 미국 인구 사이에서 난청 이환율의 상승
    • 각사의 전략적 구상의 증가
  • 시장 성장 억제요인
    • 커스터마이즈 보청기 및 처방 보청기의 고비용
  • 시장 기회
    • 시판 보청기의 승인
    • 소아용 보청기의 수요 확대
  • 향후 동향
    • 보청기의 기술 혁신
    • 심미성과 커스터마이즈에 대한 주목
  • 촉진요인과 억제요인의 영향

제6장 미국 보청기 시장 분석

  • 미국의 보청기 시장 판매량, 2021-2031년
  • 미국의 보청기 시장 예측과 분석

제7장 미국 보청기 시장 분석 : 유형별

  • 처방 보청기
  • OTC 보청기

제8장 미국 보청기 시장 분석 - 제품 유형별

  • 보청기 디바이스
  • 보청기 임플란트

제9장 미국 보청기 시장 분석 - 기술별

  • 기존형 보청기
  • 디지털 보청기

제10장 미국 보청기 시장 분석 : 난청 유형별

  • 감음성 난청
  • 전도성 난청

제11장 미국 보청기 시장 분석 : 환자 유형별

  • 성인
  • 소아

제12장 미국 보청기 시장 분석 : 유통 채널별

  • 약국
  • 소매점
  • 온라인

제13장 미국 보청기 시장 : 국가별 분석

  • 미국

제14장 업계 상황

  • 오가닉 개발
  • 무기적 개발

제15장 기업 개요

  • Starkey Laboratories Inc
  • Audina Hearing Instruments Inc
  • SeboTek Hearing Systems LLC
  • Earlens Corp
  • GN Store Nord AS
  • Cochlear Ltd
  • WS Audiology AS
  • Sonova Holding AG
  • Sonic Innovations Inc
  • Amplifon Hearing Health Care Corp

제16장 부록

KSA 25.02.05

The hearing aids market size was valued at US$ 9.66 billion in 2023 and is expected to reach US$ 14.66 billion by 2031; it is estimated to record a CAGR of 5.3% from 2022 to 2030. The hearing aids market growth is primarily driven by the increasing incidence of hearing loss among US population and surge in strategic initiatives by the market players.

Growing Strategic Initiatives by the Companies

Companies operating in the hearing aids market constantly focus on strategic developments such as collaboration, expansion, agreements, partnerships, and product launches. These help them improve their sales, expand their geographic reach, and enhance their capacities to cater to a greater than existing customer base. A few of the noteworthy developments in the hearing aids market by companies are mentioned below:

In June 2023, Sonova Holding AG launched Sennheiser All-Day Clear in the US. The introduction of the Sennheiser All-Day Clear family expands the company's branded solutions to people with early-stage hearing loss, ranging from prevention to situational assistance. Both current and prospective customers of hearing care professionals in the country can gain access to Sennheiser All-Day Clear devices and other solutions, enabling them to establish connections with hearing care professionals at an earlier stage.

In April 2023, JIUYEE, a manufacturer of hearing aids, introduced a revolutionary new hearing aid, JIUYEE Real Pro Bluetooth intelligent hearing aids, to change how people with hearing loss live their lives. The latest hearing aid displays advanced features, such as its cutting-edge technology, owing to which users can experience clear and natural sound quality, that set it apart from traditional hearing aids; at the same time, its sleek and comfortable design provides seamless integration into daily life.

In December 2022, Eargo, Inc., a medical device company aiming to improve the quality of life for people with hearing loss, and NationsBenefits, a foremost provider of supplemental benefits, flex cards, and member engagement solutions for health plans, entered into a strategic partnership. The partnership allows NationsBenefits health plan members to use the plan benefits to purchase Eargo hearing aids. Both companies, via this partnership, plan to focus on forming a pathway for people with hearing loss and offer increased access to high-quality, technology-advanced hearing aids.

In October 2022, Lexie Hearing launched the Lexie B2 hearing aids, powered by Bose, adjoining a third hearing aid model to its audiologist-quality hearing aid products. The second-generation device has been developed in partnership with Bose. Lexie B2 hearing aids are receiver-in-canal hearing aids that provide a more natural and clear sound experience to the user, featuring the world's first self-tuning system that combines with the Lexie app. The device is the first fully rechargeable hearing aid compatible with the Lexie app.

In October 2022, Sony Electronics introduced its first over-the-counter hearing aids in the US market. The company is re-imagining the hearing device space, focusing on innovation, accessibility, and personalization. The unique products were developed in partnership with WS Audiology. The first two products to debut from the partnership included the CRE-C10 and the CRE-E10 self-fitting OTC hearing aids. Sony's goal with these devices is to break down the barriers faced by individuals with signs of mild to moderate hearing loss.

In September 2022, Signia launched Styletto AX, a new hearing aid with two new Augmented Xperience (AX) platform capabilities-My WellBeing and CallControl. These new features help users to live healthier lifestyles through dramatically enhanced hearing and overall wellness. Styletto is the world's first Slim Receiver-in-Canal (SLIM-RIC) hearing aid with a slim and stylish design.

In September 2022, Sony Corporation and WS Audiology Denmark entered into a partnership agreement to develop and supply new products and services in the over-the-counter (OTC) self-fitting hearing aid market, commencing with the US. Through the partnership, both companies plan to combine their technological and medical expertise to create solutions to shape the new field.

In July 2022, Bose Corporation partnered with Lexie Hearing, a direct-to-consumer hearing aid company in the US, to bring self-fitting Bose hearing aids to Lexie Hearing's product portfolio. The new Lexie B1 hearing aids allow users to seamlessly fit, program, and control their hearing devices without needing a doctor's visit, a hearing test, or a prescription. These hearing aids deliver clinically proven audiologist-grade results.

In January 2022, Soundwave Hearing LLC launched a new hearing aid and mobile app, revolutionizing self-fitting hearing aid technology. The Sontro Hearing Aids (Model AI) are wireless, self-programming hearing aids developed to amplify sound for people aged 18 or above with mild to moderate hearing impairment. The state-of-the-art Sontro hearing aids use Bluetooth technology to connect to otoTune, which is a clinically based app that performs a hearing test to determine the user's hearing threshold and listening requirements.

In August 2021, Starkey introduced Evolv AI-a new hearing aid platform. Evolv AI is developed on Starkey Sound, a ground-breaking technology created by refining Starkey's research and science-based algorithms to power high-fidelity audio modeled after the human auditory system. Starkey also launched the industry's smallest 2.4 GHz completely-in-canal hearing aid as part of the Evolv AI line of hearing aids.

In May 2021, Sonova, a global provider of medical hearing solutions, acquired Sennheiser Consumer Business. With the takeover of the Sennheiser Consumer business, the company added headphones and soundbars to its hearing care portfolio, which includes hearing aids, cochlear implants, and other hearing solutions. By acquiring Sennheiser's consumer business, Sonova leverages the complementary expertise of both companies to strengthen and expand its business areas in the future.

Thus, strategic initiatives such as the introduction of innovative products, expansion, and acquisitions by the companies to remain competitive in the market drive the hearing aids market growth.

Product Type-Based Insights

The hearing aids market, by product type, is bifurcated into hearing aid devices and hearing implants. The hearing aid devices segment held a larger hearing aids market share in 2023 and is anticipated to register a higher CAGR during the forecast period.

Type-Based Insights

The hearing aids market, by type, is bifurcated into prescription hearing aids and OTC hearing aids. The prescription hearing aids segment held a larger share of the market in 2023. However, the OTC hearing aids segment is anticipated to register a higher CAGR in the market during the forecast period.

Technology-Based Insights

The hearing aids market, by technology, is segment into sensorineural hearing loss and conductive hearing loss. The sensorineural hearing loss segment held a larger share of the market in 2023 and is anticipated to register a higher CAGR during the forecast period.

Type of Hearing Loss-Based Insights

The hearing aids market, by type of hearing loss, is segment into conventional hearing aids and digital hearing aids. The conventional hearing aids segment held a larger market share in 2023. However, the digital hearing aids segment is anticipated to register a higher CAGR during the forecast period.

Patient Type-Based Insights

The hearing aids market, by patient type, is segment into adults and pediatrics. The adults segment held a larger market share in 2022 and is anticipated to register a higher CAGR during the forecast period.

Distribution Channel-Based Insights

The hearing aids market, by distribution channel, is segment into pharmacies, retail stores, and online. The pharmacies segment held the largest market share in 2023. However, the retail stores segment is projected to register the highest CAGR during the forecast period.

A few of the major primary and secondary sources referred to while preparing the report on the hearing aids market are the World Health Organization (WHO), Centers for Disease Control and Prevention (CDC), The National Council on Aging, In National Institute on Deafness and Other Communication Disorders.

Table Of Contents

1. Introduction

  • 1.1 The Insight Partners Research Report Guidance
  • 1.2 Market Segmentation

2. Executive Summary

  • 2.1 Key Insights

3. Research Methodology

  • 3.1 Secondary Research
  • 3.2 Primary Research
    • 3.2.1 Hypothesis formulation:
    • 3.2.2 Macro-economic factor analysis:
    • 3.2.3 Developing base number:
    • 3.2.4 Data Triangulation:
    • 3.2.5 Country level data:

4. US Hearing Aids Market Landscape

  • 4.1 Overview
  • 4.2 PEST Analysis
  • 4.3 US Hearing Aids Prescription Data by Professionals Analysis:

5. US Hearing Aids Market - Key Market Dynamics

  • 5.1 US Hearing Aids Market - Key Market Dynamics
  • 5.2 Market Drivers
    • 5.2.1 Rising Incidence of Hearing Loss Among US Population
    • 5.2.2 Growing Strategic Initiatives by the Companies
  • 5.3 Market Restraints
    • 5.3.1 High Cost of Customized and Prescribed Hearing Aids
  • 5.4 Market Opportunities
    • 5.4.1 Approval of Over-The-Counter Hearing Aids
    • 5.4.2 Growing Demand for Pediatric Hearing Aids
  • 5.5 Future Trends
    • 5.5.1 Technological Innovations in Hearing Aids
    • 5.5.2 Focus on Aesthetics and Customization
  • 5.6 Impact of Drivers and Restraints:

6. US Hearing Aids Market Analysis

  • 6.1 US Hearing Aids Market Revenue (US$ Million), 2021-2031
  • 6.2 US Hearing Aids Market Forecast and Analysis

7. US Hearing Aids Market Analysis - by Type

  • 7.1 Prescription Hearing Aids
    • 7.1.1 Overview
    • 7.1.2 Prescription Hearing Aids: US Hearing Aids Market - Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
  • 7.2 OTC Hearing Aids
    • 7.2.1 Overview
    • 7.2.2 OTC Hearing Aids: US Hearing Aids Market - Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)

8. US Hearing Aids Market Analysis - by Product Type

  • 8.1 Hearing Aid Devices
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Hearing Aid Devices: US Hearing Aids Market - Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
  • 8.2 Hearing Implants
    • 8.2.1 Overview
    • 8.2.2 Hearing Implants: US Hearing Aids Market - Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)

9. US Hearing Aids Market Analysis - by Technology

  • 9.1 Conventional Hearing Aids
    • 9.1.1 Overview
    • 9.1.2 Conventional Hearing Aids: US Hearing Aids Market - Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
  • 9.2 Digital Hearing Aids
    • 9.2.1 Overview
    • 9.2.2 Digital Hearing Aids: US Hearing Aids Market - Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)

10. US Hearing Aids Market Analysis - by Type of Hearing Loss

  • 10.1 Sensorineural Hearing Loss
    • 10.1.1 Overview
    • 10.1.2 Sensorineural Hearing Loss: US Hearing Aids Market - Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
  • 10.2 Conductive Hearing Loss
    • 10.2.1 Overview
    • 10.2.2 Conductive Hearing Loss: US Hearing Aids Market - Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)

11. US Hearing Aids Market Analysis - by Patient Type

  • 11.1 Adults
    • 11.1.1 Overview
    • 11.1.2 Adults: US Hearing Aids Market - Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
  • 11.2 Pediatrics
    • 11.2.1 Overview
    • 11.2.2 Pediatrics: US Hearing Aids Market - Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)

12. US Hearing Aids Market Analysis - by Distribution Channel

  • 12.1 Pharmacies
    • 12.1.1 Overview
    • 12.1.2 Pharmacies: US Hearing Aids Market - Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
  • 12.2 Retail Stores
    • 12.2.1 Overview
    • 12.2.2 Retail Stores: US Hearing Aids Market - Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
  • 12.3 Online
    • 12.3.1 Overview
    • 12.3.2 Online: US Hearing Aids Market - Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)

13. US Hearing Aids Market - Country Analysis

  • 13.1 US Hearing Aids Market Revenue and Forecast and Analysis - by Country
    • 13.1.1 United States: US Hearing Aids Market - Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)

14. Industry Landscape

  • 14.1 Overview
  • 14.2 Organic Developments
    • 14.2.1 Overview
  • 14.3 Inorganic Developments
    • 14.3.1 Overview

15. Company Profiles

  • 15.1 Starkey Laboratories Inc
    • 15.1.1 Key Facts
    • 15.1.2 Business Description
    • 15.1.3 Products and Services
    • 15.1.4 Financial Overview
    • 15.1.5 SWOT Analysis
    • 15.1.6 Key Developments
  • 15.2 Audina Hearing Instruments Inc
    • 15.2.1 Key Facts
    • 15.2.2 Business Description
    • 15.2.3 Products and Services
    • 15.2.4 Financial Overview
    • 15.2.5 SWOT Analysis
    • 15.2.6 Key Developments
  • 15.3 SeboTek Hearing Systems LLC
    • 15.3.1 Key Facts
    • 15.3.2 Business Description
    • 15.3.3 Products and Services
    • 15.3.4 Financial Overview
    • 15.3.5 SWOT Analysis
    • 15.3.6 Key Developments
  • 15.4 Earlens Corp
    • 15.4.1 Key Facts
    • 15.4.2 Business Description
    • 15.4.3 Products and Services
    • 15.4.4 Financial Overview
    • 15.4.5 SWOT Analysis
    • 15.4.6 Key Development
  • 15.5 GN Store Nord AS
    • 15.5.1 Key Facts
    • 15.5.2 Business Description
    • 15.5.3 Products and Services
    • 15.5.4 Financial Overview
    • 15.5.5 SWOT Analysis
    • 15.5.6 Key Developments
  • 15.6 Cochlear Ltd
    • 15.6.1 Key Facts
    • 15.6.2 Business Description
    • 15.6.3 Products and Services
    • 15.6.4 Financial Overview
    • 15.6.5 SWOT Analysis
    • 15.6.6 Key Developments
  • 15.7 WS Audiology AS
    • 15.7.1 Key Facts
    • 15.7.2 Business Description
    • 15.7.3 Products and Services
    • 15.7.4 Financial Overview
    • 15.7.5 SWOT Analysis
    • 15.7.6 Key Developments
  • 15.8 Sonova Holding AG
    • 15.8.1 Key Facts
    • 15.8.2 Business Description
    • 15.8.3 Products and Services
    • 15.8.4 Financial Overview
    • 15.8.5 SWOT Analysis
    • 15.8.6 Key Developments
  • 15.9 Sonic Innovations Inc
    • 15.9.1 Key Facts
    • 15.9.2 Business Description
    • 15.9.3 Products and Services
    • 15.9.4 Financial Overview
    • 15.9.5 SWOT Analysis
    • 15.9.6 Key Developments
  • 15.10 Amplifon Hearing Health Care Corp
    • 15.10.1 Key Facts
    • 15.10.2 Business Description
    • 15.10.3 Products and Services
    • 15.10.4 Financial Overview
    • 15.10.5 SWOT Analysis
    • 15.10.6 Key Developments

16. Appendix

  • 16.1 About The Insight Partners
  • 16.2 Glossary of Terms
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