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										 유럽의 경장 영양 시장 : 시장 규모와 예측(2021-2031년), 지역 점유율, 동향, 성장 기회 - 분석 범위(제품 유형별, 국가별)Europe Enteral Nutrition Market Size and Forecast 2021-2031, Regional Share, Trend, and Growth Opportunity Analysis Report Coverage: By Product Type (Nasogastric, Nasoenteral, Sipping, and Others) and Country | ||||||
유럽의 경장 영양 시장 규모는 2023년 33억 2,000만 달러에서 2031년에는 57억 9,000만 달러에 이를 것으로 예측됩니다. 2023-2031년의 CAGR은 7.2%로 예측되고 있습니다.
표준화된 처방 및 식물 기반 영양 제품
소비자의 적극적인 건강 관리를 지원하는 제품, 특히 에너지 수준, 면역력, 질병 치료 등 특정 요구에 초점을 맞춘 제품에 대한 수요가 급증하고 있습니다. 경장 제품의 기능과 특수 제형은 환자의 기존 치료를 방해하지 않습니다. 경장 영양의 대영양소와 미량 영양소의 처방과 그 용도는 대상 질병에 따라 다릅니다. 칼로리 경장 영양 제형(1kcal/ml)은 일반적으로 추정 또는 측정된 칼로리 목표를 달성하기 위해 처방되지만, 에너지 밀도가 높은 제형(>1kcal/ml)은 위장 기능 장애가 있는 환자에게 칼로리 공급을 증가시키기 위해 처방됩니다.
표준화된 경장 영양 제품은 고정 성분을 포함하고 연령대에 따라 요구량이 다르다는 점을 고려하여 환자의 평균 영양 요구량을 충족하도록 설계되었습니다. 예를 들어, 펩타멘 포뮬라(Nestle)는 효소적으로 가수분해된 100% 유청 단백질을 포함하는 유일한 펩타이드 기반 우유이며, 경관 영양의 불내성을 극복하는 데 도움이 됩니다. 이러한 경관 영양제는 위장 장애가 있는 사람의 흡수를 지원하고 내성 메커니즘을 극복하기 위해 고안된 특수한 경장 영양 제품입니다.
식물성 식품에 눈을 돌리는 사람들의 급증이 식물성 영양 제품에 대한 세계 수요의 방아쇠가 되고 있습니다. 사람들은 부작용으로 이어질 수 있는 인공적 및 합성적인 원료의 사용 증가에 점점 불안감을 느끼고 있습니다. Innova Consumer Survey 2020에 따르면 건강, 다이어트 다양성, 지속 가능성, 맛이 사람들이 식물 유래 대체 식품을 고려하는 이유의 상위 요소에 있습니다. Abbot사에 따르면, 경관 영양에 의존하는 소비자와 환자도 이러한 요소에 큰 관심을 보이고 있습니다. 유럽의 경장 영양 시장 기업들은 다양한 층에서 건강한 식품에 대한 선호도가 높아지고 있음을 이용하고 있습니다. 그 결과 Kate Farms, Functional Formularies, Real Food Blends 등의 기업이 보다 자연스럽고 식물 기반의 경장 제품을 개발하고 있습니다. 2021년 8월, Kate Farms는 식물 유래 포뮬러를 1L 용량의 ready-to-hang 백에 넣은 최초의 폐쇄형 영양 공급 시스템을 출시했습니다. Kate Farms Standard 1.4 플레인 및 Peptide 1.5 플레인 제형은 식물 유래 유기농 칼로리가 높은 제품으로 경관 영양에서 유일한 보조 영양 공급원으로 사용됩니다. 2021년 9월, Abbot은 소아 및 성인용 식물성 단백질 및 유기농 식품 소재 포트폴리오를 발표했습니다.
따라서 기능적이고 환자 중심의 처방과 식물 기반 영양 제품은 유럽 경장 영양 시장의 주요 신흥 동향입니다.
프랑스의 경장 영양 시장 분석
2023년 3월에 발표된 르 몽드의 기사에 따르면, 프랑스에서는 60세 이상의 인구 비율이 2023년의 20%에서 2050년에는 30%로 급증할 것으로 예상되고 있습니다. 85세 이상의 인구는 2030년부터 2050년에 걸쳐 90% 가까이 증가합니다. 노인은 종종 당뇨병, 심혈관 질환, 신경 질환(뇌졸중, 파킨슨 병, 알츠하이머 병 등)과 같은 만성 질환을 앓고 있습니다. 이 질병은 정상적인 식사 능력을 손상시키고 영양 실조를 일으키므로 경장 영양이 필요합니다. Global Cancer Observatory에 따르면 프랑스에서는 2022년에 483,568명의 신규 암 환자가 보고되었고, 유병자수(5년간)는 1,494,814명이었습니다. 암과 경장 영양은 밀접한 관계에 있습니다. 암 환자의 대부분은 질병 자체와 치료로 인해 영양 실조에 빠져 필요한 영양소를 먹거나 흡수하는 능력이 손상됩니다.
Fresenius Cabile France는 경관 영양, 경구 영양 보충제(ONS), 분말 제품 등 신속하게 사용할 수 있는 경장 영양 제품의 다양한 포트폴리오를 제공합니다. 삼키는 장애가 있는 환자를 위해 회사는 다양한 환자의 개별 요구를 수용하기 위해 다양한 구성의 텍스처 개선 제품을 제공합니다.
유럽 경장 영양 시장 보고서 세분화 분석
유럽 경장 영양 시장 분석의 도출에 기여한 주요 부문은 유형, 재료 및 최종 사용자입니다.
제품 유형에 따라 유럽의 경장 영양 시장은 비위관, 비장관, 음용 및 기타로 분류됩니다. 비위관 부문은 2023년 시장에서 가장 큰 점유율을 차지했습니다.
유럽 경장 영양 시장에서 사업을 전개하고 있는 유명한 기업은 Nestle, Danone SA, Abbott Laboratories, Friesland Campina, Fresenius SE and Co.KGaA, B. Braun SE, Dr. Schar AG, Arla Food, Reckitt Benckiser, Perrigo Company PLC, Fonterra Co-operative Group Limited, Kate Farms, Nutritional Medicinals, LLC 등입니다.
각 회사는 유럽의 경장 영양 시장 규모에 위치를 유지하기 위해 새롭고 혁신적인 제품과 서비스를 발표합니다. 2021년 11월, Abbot은 면역계, 소화기 건강, 뇌 개발을 지원하는 Simirac 360 Total Care를 출시했습니다. Simirac 360 Total Care는 지금까지 모유에만 함유되어 있던 5가지 유형의 HMO를 혼합한 미국 최초의 유아용 조제 분유입니다. 이 분말 우유는 발달 중 면역계, 소화기계, 뇌를 포함한 아기의 건강과 발달 전체를 지원하는 영양을 제공하도록 설계되었습니다.
The Europe enteral nutrition market size is projected to reach US$ 5.79 billion by 2031 from US$ 3.32 billion in 2023. The market is expected to register a CAGR of 7.2% during 2023-2031.
Standardized Formulations and Plant-Based Nutrition Products
There is a surge in the demand for products that help consumers proactively manage their health, especially those focused on specific needs in terms of energy levels, immunity, and disease treatment. Functionality and specific formulations of enteral products do not interfere with the existing treatments of patients. The macro-nutrient and micronutrient formulations of enteral nutrition and their applications vary based on the disease under consideration. Isocaloric enteral nutrition formulation (1 kcal/ml) is generally prescribed to achieve estimated or measured caloric goals, while energy-dense formulae (>1 kcal/ml) are prescribed to increase calorie delivery in patients with gastrointestinal dysfunction.
Standardized enteral nutrition products contain fixed constituents and are designed to meet the average nutritional requirements of patients, considering that the requirements differ in different age groups. For example, Peptamen Formula (Nestle) is the only peptide-based formula with enzymatically hydrolyzed 100% whey protein that helps overcome tube-feeding intolerance. Such tube-feeding formulas are specialized enteral nutrition products designed to support absorption and overcome tolerance mechanisms in individuals with gastrointestinal disorders.
A surge in the number of people turning to plant-based food triggers the demand for plant-based nutrition products worldwide. People are becoming increasingly intolerant of artificial/synthetically sourced ingredients used in higher numbers, which may lead to adverse reactions. The Innova Consumer Survey 2020 showed that health, diet variety, sustainability, and taste are among the top reasons why people consider plant-based alternatives. Abbott states that consumers and patients relying on tube feeding also pay much attention to these parameters. Companies in the Europe enteral nutrition market are capitalizing on the growing preference for healthy foods in various demographic groups. As a result, companies such as Kate Farms, Functional Formularies, and Real Food Blends have developed more natural, plant-based enteral products. In August 2021, Kate Farms launched the first closed feeding system delivering plant-based formulas in ready-to-hang bags of 1 L capacity. Kate Farms Standard 1.4 plain and Peptide 1.5 plain formulations are plant-based, organic, calorically dense products that are used as a sole source of supplemental nutrition in tube feeding. In September 2021, Abbott introduced a portfolio of plant-based proteins and organic food ingredients for children and adults.
Therefore, functional, patient-centric formulations and plant-based nutrition products are the prime emerging trends in the Europe enteral nutrition market.
France Enteral Nutrition Market Analysis
According to a Le Monde article published in March 2023, the population share of people aged 60 or more in France is expected to surge from ~20% in 2023 to ~30% by 2050. The number of people aged 85 and above would grow by nearly 90% during 2030-2050. Older adults often experience chronic conditions such as diabetes, cardiovascular diseases, and neurological disorders (e.g., stroke, Parkinson's disease, and Alzheimer's). These conditions can impair the ability to eat normally, leading to malnutrition and requiring enteral feeding. According to the Global Cancer Observatory, France reported 483,568 new cancer cases in 2022, and the number of prevalent cases (5-year) was 1,494,814. Cancer and enteral nutrition are closely connected. Many cancer patients suffer from malnutrition due to the disease itself or the treatments they receive, which can impair their ability to eat and absorb essential nutrients.
Fresenius Kabir France offers a diverse portfolio of ready-to-use enteral nutrition products such as tube feeds, oral nutritional supplements (ONS), and powder products. For patients with dysphagia, the company offers texture-modified products in different consistencies to meet the individual needs of different patients.
Europe Enteral Nutrition Market Report Segmentation Analysis
Key segments that contributed to the derivation of the Europe enteral nutrition market analysis are type, material, and end user.
Based on product type, the Europe enteral nutrition market is segmented into Nasogastric, Nasoenteral, Sipping and Others. The nasogastric segment held the largest share of the market in 2023.
A few prominent players operating in the Europe enteral nutrition market are Nestle, Danone S.A., Abbott Laboratories, Friesland Campina, Fresenius SE and Co. KGaA, B. Braun SE, Dr. Schar AG, Arla Food, Reckitt Benckiser, Perrigo Company PLC, Fonterra Co-operative Group Limited, Kate Farms, and Nutritional Medicinals, LLC among others.
Companies are launching new and innovative products and services to sustain their position in the Europe enteral nutrition market size. In November 2021, Abbott Launched Similac 360 Total Care to Support the Immune System, Digestive Health, and Brain Development. Similac 360 Total Care is the first and only infant formula in the U.S. with a blend of five different HMOs, previously only found together in breast milk. This formula is designed to provide nutrition to support the whole baby's health and development, including the developing immune system, digestive system, and brain.