![]() |
시장보고서
상품코드
1764951
북미의 프라이싱 소프트웨어 시장 : 예측 - 지역별 분석 - 유형별, 기업 규모별, 산업별(-2031년)North America Pricing Software Market Forecast to 2031 - Regional Analysis - by Type, Enterprise Size, and Industry Vertical |
북미의 프라이싱 소프트웨어 시장은 2023년에 4억 1,895만 달러로 평가되었고, 2031년에는 8억 8,569만 달러에 이를 것으로 예측되며, 2023-2031년의 CAGR은 9.8%를 나타낼 전망입니다.
경쟁가격 전략의 요구 증가가 북미 프라이싱 소프트웨어 시장을 뒷받침
인플레이션, 소비자 의식, 진출기업 수 증가와 같은 현재 환경을 고려하면 가격 설정은 비즈니스 전체와 그 성장에 영향을 미치기 때문에 중요한 요소 중 하나가 되고 있습니다. 경쟁력 있는 가격 책정 전략은 특정 상품과 서비스의 가격 책정에 영향을 미치는 다양한 요인을 분석하여 전 세계 기업들이 손실을 줄이고 회사의 수익성을 높이는 데 도움이 됩니다. 사용자가 이해할 수 있는 요인 중 하나는 가격 탄력성과 수요 역학입니다. 이는 소비자 행동을 식별하고 그에 따라 가격을 더욱 최적화하는 데 도움이 됩니다. 또한 유통 채널 전반에 걸친 경쟁사의 가격 분석에도 도움이 됩니다. 전자상거래 및 기타 온라인 시장의 침투로 인해 동적 가격 동향이 점점 더 커지고 있습니다.
북미 프라이싱 소프트웨어 시장 개요
북미 프라이싱 소프트웨어 시장은 미국, 캐나다, 멕시코로 구분됩니다. 북미 전역에서 기술 발전과 디지털화는 제조업의 높은 경쟁을 초래했습니다. 미국 국립표준기술연구소(National Institute of Standards and Technology, NIST)에 따르면, 미국 제조업의 가치는 2조 9천억 달러로 2023년 전체 GDP의 10.0%를 차지했습니다. 미국과 캐나다 등의 국가들은 선진적인 기술과 자동화를 비즈니스 전체에 도입하고 있는 선구자입니다. 북미 전역에서 인터넷의 높은 보급률과 원활하고 원활한 운영을 위해 기업에서 디지털 기술 채택을 촉진하고 가격 관리의 인적 오류를 줄이기 위한 정부의 이니셔티브가 북미 전역에서 가격 소프트웨어 채택을 더욱 촉진하고 있습니다. Comcast Corporation, Verizon Communications, AT&T, Lumen Technologies, T-Mobile 등의 IT 및 통신 기업이 많이 존재합니다. 이를 위해, 프라이싱 소프트웨어를 채택하는 케이스가 늘고 있습니다. 또, 이 지역에서는 IT 및 통신 서비스의 트래픽 경쟁이 격렬해, 프라이싱 소프트웨어를 이용해 제공 제품의 가격 설정이나 경쟁가격을 효율적으로 분석할 필요성이 높아지고 있습니다.
북미 프라이싱 소프트웨어 시장 수익과 2031년까지 예측(금액)
북미 프라이싱 소프트웨어 시장 세분화
북미 프라이싱 소프트웨어 시장은 유형, 기업 규모, 산업별, 국가별로 분류됩니다.
유형별로 북미의 프라이싱 소프트웨어 시장은 클라우드 기반과 On-Premise로 구분됩니다.
기업 규모별로 북미의 프라이싱 소프트웨어 시장은 중소기업과 대기업으로 2분할 것입니다.
업종별로 보면, 북미의 프라이싱 소프트웨어 시장은 제조업, 여행 및 호스피탈리티, IT 및 통신, 소매 및 E-Commerce, 음식, BSFI, 기타로 구분됩니다.
국가별로 보면, 북미의 프라이싱 소프트웨어 시장은 미국, 캐나다, 멕시코로 구분됩니다.
BOOPER, COMPETERA LIMITED, Epicor Software Corp, Eversight, Flintfox, Mercio, Minderest, Omniaretail BV, Price Edge, Price f(x) AG, PriceBeam, Pricemoov, PricingHUB, Prisync, PROS Holdings Inc, Reactev, RELEX Ltd.Toptal, LLC, Vendavo, Inc, WEBCentric doo, Wiser Solutions, Inc, Zilliant, Inc. 등이 북미 프라이싱 소프트웨어 시장에서 사업을 전개하는 주요 기업입니다.
The North America pricing software market was valued at US$ 418.95 million in 2023 and is expected to reach US$ 885.69 million by 2031; it is estimated to register a CAGR of 9.8% from 2023 to 2031.
Increasing Need for Competitive Pricing Strategies Boost North America Pricing Software Market
Considering the current environment where inflation, consumer awareness, and the number of players are increasing, pricing has become one of the important factors as it affects the overall business and its growth. Competitive pricing strategies help companies across the globe to reduce losses and increase the profitability of the company by analyzing a variety of factors that are affecting the pricing of particular goods and services. One of the factors that allow users to understand is price elasticity and demand dynamics. Price elasticity is one of the notable factors in the business as it measures customer sensitivity toward price changes. This helps identify consumer behavior and further optimize the price accordingly. In addition, it also helps analyze the competitors' prices across the sales channels. With this data, companies can come up with competitive prices as the competition is getting fierce and the need for competitive advantages is increasing. This competitive pricing strategy is highly beneficial in setting dynamic prices. Owing to the increased penetration of e-commerce and other online marketplaces, the trends of dynamic prices have increased. Pricing software helps the users not only identify customer behavior and competitors' analysis but also helps in pricing management across the sales channel, which ultimately leads to increased adoption of the pricing software.
North America Pricing Software Market Overview
The North America pricing software market is segmented into the US, Canada, and Mexico. The well-established infrastructure in developed countries, such as the US and Canada, helps manufacturing firms explore the limits of science, technology, and commerce. Across North America, technological advancements and digitalization have led to high competition in the manufacturing industry. As per the National Institute of Standards and Technology, the manufacturing industry in the US was valued at US$ 2.9 trillion and registered a 10.0% share of the total GDP in 2023. Countries such as the US and Canada are pioneers in the adoption of advanced technology and automation across their businesses. The high penetration of the Internet across North America and government initiatives for promoting the adoption of digital technologies in businesses for smooth and seamless operation and reducing human error in pricing management are further catalyzing the adoption of pricing software across North America. North America has a high presence of IT and telecom companies including Comcast Corporation, Verizon Communications, AT&T, Lumen Technologies, and T-Mobile. These companies offer their products and services worldwide, thereby generating revenue from several countries. Such companies are increasingly adopting pricing software for the price optimization and management of their product and service offerings. Additionally, the traffic of IT and telecommunication services is very competitive in the region, fueling the need for these companies to efficiently analyze the pricing of their service provided and competitive pricing by using pricing software.
North America Pricing Software Market Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
North America Pricing Software Market Segmentation
The North America pricing software market is categorized into type, enterprise size, industry vertical, and country.
By type, the North America pricing software market is segmented into cloud based and on-premise. The cloud based segment held a larger share of the North America pricing software market share in 2023.
In terms of enterprise size, the North America pricing software market is bifurcated into small & medium enterprises and large enterprises. The large enterprises segment held a larger share of the North America pricing software market share in 2023.
Based on industry vertical, the North America pricing software market is segmented into manufacturing, travel and hospitality, IT and telecom, retail and e-commerce, food and beverages, BSFI, and others. The manufacturing segment held the largest share of the North America pricing software market share in 2023.
Based on country, the North America pricing software market is segmented into the US, Canada, and Mexico. The US segment held the largest share of the North America pricing software market in 2023.
BOOPER; COMPETERA LIMITED; Epicor Software Corp; Eversight; Flintfox; Mercio; Minderest; Omniaretail B.V.; Price Edge; Price f(x) AG; PriceBeam; Pricemoov; PricingHUB; Prisync; PROS Holdings Inc; Reactev; RELEX Solutions; Retalon; Revalize, Inc; Sniffie Software Ltd.; Toptal, LLC; Vendavo, Inc; WEBCentric d.o.o; Wiser Solutions, Inc.; and Zilliant, Inc. are some of the leading companies operating in the North America pricing software market.