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의약품 포장 시장 - 세계 산업 규모, 점유율, 동향, 기회, 예측(2018-2028년)

Pharmaceutical Packaging Market- Global Industry Size, Share, Trends, Opportunity, and Forecast, 2018-2028 Segmented By Raw Material, By Product Type, By Drug Delivery Mode, By End Use, By Region, and Competition

발행일: | 리서치사: TechSci Research | 페이지 정보: 영문 119 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)


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세계 의약품 포장 시장은 의약품 제조 산업의 수요 증가로 인해 2028년까지 크게 성장할 것으로 예상됩니다.

2020년 스페인 제약 산업 종사자 수는 약 5만 900명입니다.

제약 업계의 수요 증가

의약품 포장은 의약품, 처방전 등 다양한 의약품의 보호, 보존, 보관에 필요하기 때문에 포장 산업의 중요한 분야입니다. 의약품 분야는 선진국과 개발도상국을 중심으로 빠르게 성장하고 있습니다. 인구 증가, 기술 발전, 의료 인식 개선, 첨단 제조 기술 도입, 공공 의료 지출 증가, 전염병 확산을 막기 위한 새로운 정부 규제 도입 등이 그 배경입니다. 또한, 생물학적 제제 및 세포-유전자 치료제를 포함한 첨단 의약품에 대한 수요 증가로 인해 의약품 사업도 확대될 것으로 예상됩니다. 식습관, 생활습관, 수면 주기의 변화로 인한 만성질환의 확산으로 인해 의약품에 대한 수요가 급증하면서 의약품 포장재에 대한 수요는 더욱 늘어날 것으로 보입니다.

예를 들어, 유럽제약협회(European Federation of Pharmaceutical Industries and Association)에 따르면, 2021년 북미가 전 세계 의약품 매출의 49.1%를 차지할 것으로 예상되며, 유럽은 23.4%를 차지할 것으로 예상됩니다.

또한 IQVIA에 따르면, 출시된 신약의 미국 내 판매 비율은 64.4%인 반면, 유럽 내 판매 비율은 16.8%였습니다.

규제 당국의 승인을 받은 의약품의 수는 더욱 증가하고 있으며, 의약품 생산으로 인해 제조업체의 포장재에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 또한, 제약 업계의 인수 및 합병 증가, 효율적이고 비용 효율적인 생산 방식을 통한 신기술 도입, 그리고 이러한 가치 있는 투자 증가가 시장 성장에 기여하고 있습니다.

또한 많은 제약회사들이 비용 절감과 시간 단축을 위해 포장 관련 업무의 아웃소싱을 확대하고 있습니다. 효과를 보장하기 위해 기업들은 포장 품목에 투자하기보다는 포장 활동을 전문적으로 능력 있는 계약업체에 아웃소싱하고 있습니다. 이로 인해 위탁 생산에 대한 수요가 증가할 것으로 예상됩니다. 제약회사들은 어린이들이 위험물을 섭취할 위험을 줄이기 위해 어린이용 내열 포장 또는 CR 포장을 사용하고 있습니다. 선진국에서는 파라세타몰, 아스피린, 철분제 등 의약품에 소아용 내성 포장을 사용하도록 의무화하고 있습니다.

예를 들어, 인도 할리야나 주 구르가온에 위치한 세계 패키징 연구소인 하니웰 인도 테크놀로지 센터(HITC)는 의약품 패키징을 위한 신기술을 개발하고 필요한 기술 지원을 통해 지역 파트너를 돕고 있습니다.

따라서 제약 업계의 수요 증가는 향후 몇 년 동안 세계 의약품 포장 시장의 성장을 가져올 것으로 보입니다.

제약 및 기술 지출 증가

제약 사업의 발전은 여러 국가의 노력의 혜택을 받고 있습니다. 이 산업은 전 세계적으로 의약품의 개발, 생산 및 판매를 감독하고 있으며, 2019년에는 약 1조 달러 이상의 수익이 제약 부문에서 창출될 것으로 예상됩니다. 화이자, 글락소 스미스클라인(GSK), 노바티스와 같은 유명 기업들은 신약과 개량신약 개발에 많은 자금을 적극적으로 투자하고 있으며, 이는 의약품의 안전과 보호를 제공하는 포장재에 대한 수요를 더욱 증가시키고 있습니다.

예를 들어, 2023년 인도 혈청연구소는 인도 최초의 qHPV 백신인 CERVAVAC을 출시할 예정입니다.

또한 국제제약단체연합에 따르면 제약 업계의 연구 부문은 연간 1,498억 달러 이상을 지출하고 있습니다.

또한, 나노기술은 시장 성장을 촉진하는 혁신적인 포장 솔루션을 도입하여 의약품 포장에 큰 영향을 미치고 있습니다. 플라스틱의 특성 개선과 나노기술의 기능적 발전은 의약품 포장 사업의 성장을 지원하고 있습니다. 또한, 다양한 약물 분자의 크기를 줄임으로써 나노기술 기반 약물전달은 제약 산업에서 수익성이 높은 가능성을 열어 생체이용률, 용해성 및 약물 독성을 개선했습니다. 이러한 응용은 약물전달에 그치지 않고 중요한 약물 및 의료기기의 제제 제어 방출로 확장되어 업계의 수요를 증가시키고 있습니다. 이처럼 나노를 이용한 약물전달은 약물이 세포벽을 투과할 수 있도록 도와주며, 유전자 의약품의 수요 확대에 중요한 역할을 합니다.

예를 들어, 2023년 Cedars-Sinai Cancer 연구진은 미량으로도 전립선암을 감지하고 프로파일링할 수 있는 새로운 나노기술의 또 다른 검사를 개발했습니다.

따라서 이러한 모든 요인들이 예측 기간 동안 시장 성장을 지배하고 있습니다.

플라스틱과 폴리머가 주요 원료입니다.

의약품 포장을 만드는 데 사용되는 가장 중요한 원료는 플라스틱입니다. 폴리염화비닐, 폴리스티렌, 폴리프로필렌, 폴리에틸렌 등은 의약품 포장에 사용되는 몇 가지 플라스틱 수지입니다. 플라스틱은 내구성이 뛰어나고 가볍고 투명하기 때문에 산업 전반에 걸쳐 포장된 제품을 판매 및 보관하는 데 사용됩니다. 대부분의 용도는 1차 포장과 2차 포장입니다.

위조품의 암시장이 확대됨에 따라 제약 회사는 제품 판매 촉진, 보호 및 규정 준수를 위한 광고의 한 형태로 포장 및 라벨링에 대한 의존도가 높아지고 있습니다. 플라스틱 포장은 내습성, 높은 충격 강도, 높은 치수 안정성, 투명성, 내 변형성, 내열성, 난연성, 낮은 수분 흡수 등의 특성으로 인해 점점 더 보편화되고 있습니다.

예를 들어, 2022년 9월 인도 연방 보건부는 300종의 구명 의약품 포장에 QR(Quick Response) 코드를 의무적으로 부착하도록 했습니다.

또한 유리 용기의 내가수분해성과 내알칼리성을 제한하기 때문에 제약 업계에서 유리 포장을 선호하고 있습니다. 유리 용기는 안전하고 편리하며, 고체 및 액체 의약품 모두에 적용할 수 있습니다. 유리 용기는 투명도가 높고, 의약품의 내용물을 쉽게 모니터링, 보호, 내약품성이 용이하며, 상대적으로 공기와 습기를 통과하지 못합니다. 호박색 유리는 유해한 자외선을 흡수하고 의약품을 손상으로부터 보호할 수 있기 때문에 주로 의약품 포장에 선호됩니다.

예를 들어, 2021년, 샷은 중국 진윈(金雲)에 위치한 약용 유리관 제조 현장의 확장을 완료했습니다.

이러한 다양한 응용 분야에서 이러한 재료에 대한 수요가 증가함에 따라 향후 몇 년 동안 전 세계 의약품 포장 시장의 성장이 예상됩니다.

개발도상국에서는 제네릭 의약품의 사용이 증가하고 있으며, 의약품 포장은 저렴한 비용으로 인해 수요가 증가합니다. 의약품은 오리지널 의약품과 동일한 화학 성분, 목적, 복용량, 부작용 및 투여 방법이 포함되어 있으면 제네릭 의약품입니다. 저렴한 비용으로 의료 서비스를 제공하기 위해 일부 기업은 제네릭 의약품 생산에 투자하고 있습니다. 제네릭 의약품을 생산하려면 보관 및 운송 중에 의약품을 포장하고 보호해야 하기 때문에 이 포장이 중요한 역할을 합니다. 따라서 제네릭 의약품에 대한 수요 증가는 의약품 포장의 사용을 더욱 촉진하고 예측 기간 동안 세계 의약품 포장 시장의 성장을 가져올 것입니다.

예를 들어, 제네릭 의약품의 선두 기업인 Accord Healthcare는 루라시돈 HCL 정제를 생산하고 있습니다.

그러나 위조 의약품은 유사한 성분명을 가진 가짜 의약품으로, 유효성분이 없고 쉽게 오염되어 건강을 해칠 수 있습니다. 의약품을 숨겨서 제조하고 위조자에게 판매하여 수익을 얻는 삼진아웃제 포장으로 인해 위조 의약품의 증가는 시장 성장을 저해하고 있습니다. 또한 포장재에 대한 정부의 엄격한 규제와 정책은 시장 성장을 둔화시킬 수 있습니다.

사용 가능한 커스터마이징

TechSci Research는 주어진 시장 데이터를 사용하여 기업의 고유한 요구에 따라 맞춤화할 수 있습니다. 보고서에서 다음과 같은 커스터마이징이 가능합니다.

회사 소개

  • 추가 시장 진입 기업(최대 5개사)에 대한 심층 분석 및 프로파일링

목차

제1장 개요

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 고객의 소리

제5장 세계의 의약품 포장 시장 전망

  • 시장 규모와 예측
    • 금액별
  • 시장 점유율과 예측
    • 원재료별(플라스틱·폴리머, 종이·판지, 유리, 알루미늄박, 기타)
    • 제품 유형별(보틀, 뚜껑 및 마개, 블리스터 팩, 프리필드 흡입기, 파우치 및 사쉐, 기타)
    • 약물전달 모드별(경구제, 폐용제, 경피제, 주사제, 국소제, 경비제, 기타)
    • 최종사용별(의약품 제조, 수탁 포장, 소매 약국, 기타)
    • 지역별(북미, 유럽, 아시아태평양, 남미, 중동 및 아프리카)
    • 기업별(2022년)
  • 시장 맵
    • 원료별
    • 제품 유형별
    • 약물전달 모드별
    • 최종사용별
    • 지역별

제6장 북미의 의약품 포장 시장 전망

  • 시장 규모와 예측
    • 금액별
  • 시장 점유율과 예측
    • 원료별
    • 제품 유형별
    • 약물전달 모드별
    • 최종사용별
    • 국가별
  • 가격 분석
  • 북미 : 국가별 분석
    • 미국
    • 멕시코
    • 캐나다

제7장 유럽의 의약품 포장 시장 전망

  • 시장 규모와 예측
    • 금액별
  • 시장 점유율과 예측
    • 원재료별
    • 제품 유형별
    • 약물전달 모드별
    • 최종사용별
    • 국가별
  • 가격 분석
  • 유럽 국가별 분석
    • 프랑스
    • 독일
    • 영국
    • 스페인
    • 이탈리아

제8장 아시아태평양의 의약품 포장 시장 전망

  • 시장 규모와 예측
    • 금액별
  • 시장 점유율과 예측
    • 원재료별
    • 제품 유형별
    • 약물전달 모드별
    • 최종사용별
    • 국가별
  • 가격 분석
  • 아시아태평양 국가별 분석
    • 중국
    • 인도
    • 한국
    • 일본
    • 호주

제9장 남미의 의약품 포장 시장 전망

  • 시장 규모와 예측
    • 금액별
  • 시장 점유율과 예측
    • 원재료별
    • 제품 유형별
    • 약물전달 모드별
    • 최종사용별
    • 국가별
  • 가격 분석
  • 남미 : 국가별 분석
    • 브라질
    • 아르헨티나

제10장 중동 및 아프리카의 의약품 포장 시장 전망

  • 시장 규모와 예측
    • 금액별
  • 시장 점유율과 예측
    • 원재료별
    • 제품 유형별
    • 약물전달 모드별
    • 최종사용별
    • 국가별
  • 가격 분석
  • MEA : 국가별 분석
    • 남아프리카공화국
    • 사우디아라비아
    • 아랍에미리트

제11장 시장 역학

  • 성장 촉진요인
    • 제약 업계로부터의 수요 증가
    • 제네릭 의약품 채용 확대
    • 첨단 포장 기술
  • 과제
    • 위조 의약품 증가
    • 정부의 엄격한 규칙과 정책

제12장 시장 동향과 발전

  • 제품 출시
  • 인수합병
  • 기술 진보

제13장 세계의 의약품 포장 시장 SWOT 분석

제14장 Porter's Five Forces 분석

  • 업계내 경쟁
  • 신규 참여 가능성
  • 공급업체의 능력
  • 고객의 능력
  • 대체품의 위협

제15장 경쟁 상황

  • Business Overview
  • Product Offerings
  • Recent Developments
  • Financials(In Case of Listed Companies)
  • Key Personnel
  • SWOT Analysis
    • Amcor plc
    • AptarGroup, Inc.
    • Schott AG
    • West Pharmaceutical Services, Inc.
    • SGD S.A.
    • Nipro Europe Group Companies
    • Gerresheimer AG
    • Berry Global Inc.
    • WestRock Company
    • Drug Plastics Closures Inc.

제16장 전략적 제안

ksm 23.08.28

Global Pharmaceutical Packaging Market is anticipated to grow significantly through 2028 due to increasing demand from the pharmaceutical manufacturing industry. In 2020, the number of employees in the pharmaceutical industry in Spain was around 50.9 thousand people.

Global Pharmaceutical Packaging Market is expected to expand during the projected period due to the increasing entrance of retail pharmacies in developing nations and the growing focus on product differentiation and brand enhancement by pharmaceutical manufacturers. Paper pouches and polybags are the packaging materials that are commonly used by retail pharmacies. Pharmaceutical packaging has a range of important uses as well as being used to store and protect drugs; packaging pharmaceuticals is essential for identification purposes, for marketing and promoting different brands, and for facilitating the use of pharmaceutical products. Additionally, increasing spending by the government on insurance coverage and healthcare facilities results in the demand for medicines and equipment, contributing to the growth of the market.

For instance, in 2020, the retail, pharmaceutical industry in Brazil reached a sales value of USD 14 billion.

Rising Demand from Pharmaceutical Industry

Pharmaceutical packaging is a crucial area of the packaging industry as it is necessary to protect, preserve, and store various pharmaceutical items, including pharmaceuticals, prescriptions, and others. The pharmaceutical sector is expanding quickly, mostly in developed and developing nations. The population is growing, technological advancements are increasing, healthcare awareness is increasing, advanced manufacturing techniques are being adopted, public healthcare spending is increasing, and new government regulations are being put in place to stop the spread of infectious diseases. Moreover, it is anticipated that the pharmaceutical business will expand because of increased demand for biological goods and cutting-edge medicines, including cell and gene therapies. The increased prevalence of chronic diseases brought on by altered dietary patterns, lifestyles, and sleep cycles results in a huge demand for pharmaceuticals, further increasing the demand for pharmaceutical packaging materials.

For instance, in 2021, according to the European Federation of Pharmaceutical Industries and Association, North America accounted for 49.1% of global pharmaceutical revenues, whereas Europe accounted for 23.4%.

Furthermore, according to IQVIA, the new medicines launched on the market had sale in the US around 64.4% while sale in Europe was 16.8%.

Increasing the number of drugs approved by the regulatory bodies further increases the demand for packaging material by the manufacturer's industry due to the production of drugs. Moreover, rising acquisitions and mergers in the pharmaceuticals industry as well as the introduction of new technology with efficient and cost-effective production methods, along with this growing valuable investment, are contributing to the growth of the market.

In addition, many pharmaceutical companies have expanded outsourcing packaging-related tasks to save costs and save time. To ensure effectiveness, firms are outsourcing packaging activities to specialize in highly competent contractors rather than investing in packaging items. It is anticipated that this would increase the demand for contract manufacturing. Pharmaceutical companies use Child-resistant packaging or CR packaging to reduce the risk of children ingesting hazardous materials. In developed nations, it is compulsory to use child-resistant packaging for medicines such as paracetamol, aspirin, iron tablets, etc.

For instance, Honeywell India Technology Center (HITC), a global packaging laboratory in Gurgaon, Haryana (India), develops novel technologies for pharma packaging that aid its regional partners with the required technical support.

Therefore, growing demand from the pharmaceutical industry will result in the growth of the Global Pharmaceutical Packaging market in the projected years.

Growing expenditure on Medicines and Technology

The development of the pharmaceutical business has benefitted from the efforts of several nations. The industry oversees developing, producing, and selling medicines all over the world. Around more than one trillion dollars in revenue is thought to be generated by the pharmaceutical sector in 2019. Reputable companies like Pfizer, GlaxoSmithKline (GSK), and Novartis have been aggressively spending substantial sums of money for the creation of new and improved medications, which further increases the demand for packaging material that provides safety and protection the medicines.

For instance, in 2023, the Serum Institute of India launches the first made-in-India qHPV vaccine CERVAVAC.

Furthermore, according to the International Federation of Pharmaceutical Manufacturers & Association, the research divisions of the pharmaceutical industry devote over USD 149.8 billion annually.

Additionally, nanotechnology has a big impact on pharmaceutical packaging since it introduces innovative packaging solutions which encourage the growth of the market. Improvement in the properties of plastics and advancement of nanotechnology's functionality supports the growth of the pharmaceutical packaging business. Additionally, by shrinking the size of different medication molecules, nanotechnology-enabled drug delivery has opened profitable potential in the pharmaceutical industry and improved bioavailability, solubility, and drug toxicity. These applications have expanded beyond medication delivery to include the creation of important drug and medical device formulations with controlled release, which is driving up demand in the industry. Thus, nano-enabled drug delivery helps drugs to permeate through cell walls, which is important for the growth in demand for genetic medicines.

For instance, in 2023, Cedars-Sinai Cancer researchers developed a new nanotechnology-based test that can detect and profile prostate cancers even in microscopic amounts.

Therefore, all these factors dominate the growth of the market in the forecast period.

Plastics & Polymers will be the Key Raw Materials.

The most significant raw material utilized in the creation of pharmaceutical product packaging is plastic. Polyvinyl chloride, polystyrene, polypropylene, and polyethylene are a few plastic resins that are used for pharmaceutical packaging. As plastics are durable, lightweight, and transparent, they are used for selling and storage of packed products across the industry. Most of their applications are in primary and secondary packaging.

As the black market for counterfeit goods expands, pharmaceutical businesses increasingly rely on packaging and labeling as a form of advertising to promote, protect, and comply with their products. Plastic packaging is becoming more and more common due to properties like resistance to moisture, high impact strength, high dimensional stability, transparency, resistance to strain, heat and flame resistance, low water absorption, etc.

For instance, in September 2022, the Union health ministry of India made quick response (QR) codes mandatory on the packaging of 300 life-saving drugs.

Additionally, Glass packaging is also preferred by the pharmaceutical industry as it limits the hydrolytic and alkalinity resistance of the glass container. Glass containers are safe, convenient, and have applicability for both solid and liquid oral medication. Due to their great transparency, which makes it simple to monitor the contents, protection, and chemical resistance of pharmaceutical items, glass packaging offers relative air and moisture impermeability. Amber-colored glass is majorly preferred for pharmaceutical packaging as it absorbs harmful UV radiation and protects the medicines from getting damaged.

For instance, in 2021, Schott finished an expansion of its pharmaceutical glass tubing site in Jinyun, China.

Thus, increasing demand for these materials from various applications anticipates the growth of the Global Pharmaceutical Packaging Market in the upcoming years.

The rising use of generic medications in developing nations will increase demand for pharmaceutical packaging because of its low cost. Pharmaceutical medicine is generic if it contains the same chemical components, intended purpose, dosage, adverse effects, and mode of administration as the brand-name medication. To offer medical treatments at a lesser cost, several companies are investing in the production of generic pharmaceuticals. This packaging plays a significant part in the manufacturing of generic medications, as it is necessary to pack and safeguard medications during storage and transportation. Thus, increasing demand for generic medications will further propel the use of pharmaceutical packaging resulting in the growth of the Global Pharmaceutical Packaging Market in the forecast years.

For instance, Accord Healthcare, Inc., a leading generic pharmaceutical company, produced Lurasidone HCL tablets.

However, counterfeit pharmaceutical drugs are fake medicines with similar composition names, but they don't have active ingredients and are easily contaminated and harm health. Due to third-shift packaging, which offers earnings by making hidden pharmaceuticals and selling to counterfeiters, the rise in counterfeit pharmaceutical drugs is preventing the market from growing. Additionally, strict government rules and policies regarding packaging material can slow down market growth.

Recent Developments

  • In February 2023, Gerresheimer and Corning announced a joint venture to fulfill the increasing demand for Velocity Vials, speeding up the delivery of lifesaving treatments.
  • West Pharmaceutical Services, Inc. introduced three new products at Pharmapack Europe in Paris in January 2023.
  • To scale its pharmaceutical division in Central and Eastern Europe, ALPLA purchased the Polish company APON in July 2022.
  • In April 2022, Amcor declared the expansion of their pharmaceutical packaging line with the latest and Sustainable High Shield Laminates.

Market Segmentation

Global Pharmaceutical Packaging Market is segmented based on raw material, product type, drug delivery mode, end-use, and region. Based on raw material, the market is categorized into plastics & polymers, paper & paperboard, glass, aluminum foil, and others. Based on product type, the market is segmented into bottles, caps & closures, blister packs, pre-fillable Inhalers, pouches & sachets, and others. Based on drug delivery mode, the market is divided into oral drugs, pulmonary, transdermal, injectables, topical, nasal, and others. Based on end use, the market is fragmented into pharma manufacturing, contract packaging, retail pharmacy, and others. Based on region, the market is divided into North America, Europe, Asia Pacific, South America, and Middle East & Africa.

Company Profiles

Amcor plc, AptarGroup, Inc., Schott AG, West Pharmaceutical Services, Inc., SGD S.A., Nipro Europe Group Companies, Gerresheimer AG, Berry Global Inc., WestRock Company, Drug Plastics Closures Inc. are some of the key players of Global Pharmaceutical Packaging Market.

Report Scope:

In this report, global Pharmaceutical Packaging market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends, which have also been detailed below:

Pharmaceutical Packaging Market, By Raw Material:

  • Plastics & Polymers
  • Paper & Paperboard
  • Glass
  • Aluminum Foil
  • Others

Pharmaceutical Packaging Market, By Product Type:

  • Bottles
  • Caps & Closures
  • Blister Packs
  • Pre-fillable Inhalers
  • Pouches & Sachets
  • Others

Pharmaceutical Packaging Market, By Drug Delivery Mode:

  • Oral Drugs
  • Pulmonary
  • Transdermal
  • Injectables
  • Topical
  • Nasal
  • Others

Pharmaceutical Packaging Market, By End Use:

  • Pharma Manufacturing
  • Contract Packaging
  • Retail Pharmacy
  • Others

Pharmaceutical Packaging Market, By Region:

  • North America
    • United States
    • Mexico
    • Canada
  • Europe
    • France
    • Germany
    • United Kingdom
    • Spain
    • Italy
  • Asia-Pacific
    • China
    • India
    • South Korea
    • Japan
    • Australia
  • South America
    • Brazil
    • Argentina
  • Middle East & Africa
    • South Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE

Competitive landscape

Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in the global Pharmaceutical Packaging market.

Available Customizations:

With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:

Company Information

  • Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).

Table of Contents

1. Product Overview

  • 1.1. Market Definition
  • 1.2. Scope of the Market
    • 1.2.1. Markets Covered
    • 1.2.2. Years Considered for Study
    • 1.2.3. Key Market Segmentations

2. Research Methodology

  • 2.1. Objective of the Study
  • 2.2. Baseline Methodology
  • 2.3. Key Industry Partners
  • 2.4. Major Association and Secondary Sources
  • 2.5. Forecasting Methodology
  • 2.6. Data Triangulation & Validation
  • 2.7. Assumptions and Limitations

3. Executive Summary

  • 3.1. Overview of the Market
  • 3.2. Overview of Key Market Segmentations
  • 3.3. Overview of Key Market Players
  • 3.4. Overview of Key Regions/Countries
  • 3.5. Overview of Market Drivers, Challenges, Trends

4. Voice of Customer

5. Global Pharmaceutical Packaging Market Outlook

  • 5.1. Market Size & Forecast
    • 5.1.1. By Value
  • 5.2. Market Share & Forecast
    • 5.2.1. By Raw Material (Plastics & Polymers, Paper & Paperboard, Glass, Aluminum Foil, Others)
    • 5.2.2. By Product Type (Bottles, Caps & Closures, Blister Packs, Pre-fillable Inhalers, Pouches & Sachets, Others)
    • 5.2.3. By Drug Delivery Mode (Oral Drugs, Pulmonary, Transdermal, Injectables, Topical, Nasal, Others)
    • 5.2.4. By End Use (Pharma Manufacturing, Contract Packaging, Retail Pharmacy, Others)
    • 5.2.5. By Region (North America, Europe, Asia Pacific, South America, Middle East & Africa)
    • 5.2.6. By Company (2022)
  • 5.3. Market Map
    • 5.3.1. By Raw Material
    • 5.3.2. By Product Type
    • 5.3.3. By Drug Delivery Mode
    • 5.3.4. By End Use
    • 5.3.5. By Region

6. North America Pharmaceutical Packaging Market Outlook

  • 6.1. Market Size & Forecast
    • 6.1.1. By Value
  • 6.2. Market Share & Forecast
    • 6.2.1. By Raw Material
    • 6.2.2. By Product Type
    • 6.2.3. By Drug Delivery Mode
    • 6.2.4. By End Use
    • 6.2.5. By Country
  • 6.3. Pricing Analysis
  • 6.4. North America: Country Analysis
    • 6.4.1. United States Pharmaceutical Packaging Market Outlook
      • 6.4.1.1. Market Size & Forecast
        • 6.4.1.1.1. By Value
      • 6.4.1.2. Market Share & Forecast
        • 6.4.1.2.1. By Raw Material
        • 6.4.1.2.2. By Product Type
        • 6.4.1.2.3. By Drug Delivery Mode
        • 6.4.1.2.4. By End Use
    • 6.4.2. Mexico Pharmaceutical Packaging Market Outlook
      • 6.4.2.1. Market Size & Forecast
        • 6.4.2.1.1. By Value
      • 6.4.2.2. Market Share & Forecast
        • 6.4.2.2.1. By Raw Material
        • 6.4.2.2.2. By Product Type
        • 6.4.2.2.3. By Drug Delivery Mode
        • 6.4.2.2.4. By End Use
    • 6.4.3. Canada Pharmaceutical Packaging Market Outlook
      • 6.4.3.1. Market Size & Forecast
        • 6.4.3.1.1. By Value
      • 6.4.3.2. Market Share & Forecast
        • 6.4.3.2.1. By Raw Material
        • 6.4.3.2.2. By Product Type
        • 6.4.3.2.3. By Drug Delivery Mode
        • 6.4.3.2.4. By End Use

7. Europe Pharmaceutical Packaging Market Outlook

  • 7.1. Market Size & Forecast
    • 7.1.1. By Value
  • 7.2. Market Share & Forecast
    • 7.2.1. By Raw Material
    • 7.2.2. By Product Type
    • 7.2.3. By Drug Delivery Mode
    • 7.2.4. By End Use
    • 7.2.5. By Country
  • 7.3. Pricing Analysis
  • 7.4. Europe: Country Analysis
    • 7.4.1. France Pharmaceutical Packaging Market Outlook
      • 7.4.1.1. Market Size & Forecast
        • 7.4.1.1.1. By Value
      • 7.4.1.2. Market Share & Forecast
        • 7.4.1.2.1. By Raw Material
        • 7.4.1.2.2. By Product Type
        • 7.4.1.2.3. By Drug Delivery Mode
        • 7.4.1.2.4. By End Use
    • 7.4.2. Germany Pharmaceutical Packaging Market Outlook
      • 7.4.2.1. Market Size & Forecast
        • 7.4.2.1.1. By Value
      • 7.4.2.2. Market Share & Forecast
        • 7.4.2.2.1. By Raw Material
        • 7.4.2.2.2. By Product Type
        • 7.4.2.2.3. By Drug Delivery Mode
        • 7.4.2.2.4. By End Use
    • 7.4.3. United Kingdom Pharmaceutical Packaging Market Outlook
      • 7.4.3.1. Market Size & Forecast
        • 7.4.3.1.1. By Value
      • 7.4.3.2. Market Share & Forecast
        • 7.4.3.2.1. By Raw Material
        • 7.4.3.2.2. By Product Type
        • 7.4.3.2.3. By Drug Delivery Mode
        • 7.4.3.2.4. By End Use
    • 7.4.4. Spain Pharmaceutical Packaging Market Outlook
      • 7.4.4.1. Market Size & Forecast
        • 7.4.4.1.1. By Value
      • 7.4.4.2. Market Share & Forecast
        • 7.4.4.2.1. By Raw Material
        • 7.4.4.2.2. By Product Type
        • 7.4.4.2.3. By Drug Delivery Mode
        • 7.4.4.2.4. By End Use
    • 7.4.5. Italy Pharmaceutical Packaging Market Outlook
      • 7.4.5.1. Market Size & Forecast
        • 7.4.5.1.1. By Value
      • 7.4.5.2. Market Share & Forecast
        • 7.4.5.2.1. By Raw Material
        • 7.4.5.2.2. By Product Type
        • 7.4.5.2.3. By Drug Delivery Mode
        • 7.4.5.2.4. By End Use

8. Asia-Pacific Pharmaceutical Packaging Market Outlook

  • 8.1. Market Size & Forecast
    • 8.1.1. By Value
  • 8.2. Market Share & Forecast
    • 8.2.1. By Raw Material
    • 8.2.2. By Product Type
    • 8.2.3. By Drug Delivery Mode
    • 8.2.4. By End Use
    • 8.2.5. By Country
  • 8.3. Pricing Analysis
  • 8.4. Asia-Pacific: Country Analysis
    • 8.4.1. China Pharmaceutical Packaging Market Outlook
      • 8.4.1.1. Market Size & Forecast
        • 8.4.1.1.1. By Value
      • 8.4.1.2. Market Share & Forecast
        • 8.4.1.2.1. By Raw Material
        • 8.4.1.2.2. By Product Type
        • 8.4.1.2.3. By Drug Delivery Mode
        • 8.4.1.2.4. By End Use
    • 8.4.2. India Pharmaceutical Packaging Market Outlook
      • 8.4.2.1. Market Size & Forecast
        • 8.4.2.1.1. By Value
      • 8.4.2.2. Market Share & Forecast
        • 8.4.2.2.1. By Raw Material
        • 8.4.2.2.2. By Product Type
        • 8.4.2.2.3. By Drug Delivery Mode
        • 8.4.2.2.4. By End Use
    • 8.4.3. South Korea Pharmaceutical Packaging Market Outlook
      • 8.4.3.1. Market Size & Forecast
        • 8.4.3.1.1. By Value
      • 8.4.3.2. Market Share & Forecast
        • 8.4.3.2.1. By Raw Material
        • 8.4.3.2.2. By Product Type
        • 8.4.3.2.3. By Drug Delivery Mode
        • 8.4.3.2.4. By End Use
    • 8.4.4. Japan Pharmaceutical Packaging Market Outlook
      • 8.4.4.1. Market Size & Forecast
        • 8.4.4.1.1. By Value
      • 8.4.4.2. Market Share & Forecast
        • 8.4.4.2.1. By Raw Material
        • 8.4.4.2.2. By Product Type
        • 8.4.4.2.3. By Drug Delivery Mode
        • 8.4.4.2.4. By End Use
    • 8.4.5. Australia Pharmaceutical Packaging Market Outlook
      • 8.4.5.1. Market Size & Forecast
        • 8.4.5.1.1. By Value
      • 8.4.5.2. Market Share & Forecast
        • 8.4.5.2.1. By Raw Material
        • 8.4.5.2.2. By Product Type
        • 8.4.5.2.3. By Drug Delivery Mode
        • 8.4.5.2.4. By End Use

9. South America Pharmaceutical Packaging Market Outlook

  • 9.1. Market Size & Forecast
    • 9.1.1. By Value
  • 9.2. Market Share & Forecast
    • 9.2.1. By Raw Material
    • 9.2.2. By Product Type
    • 9.2.3. By Drug Delivery Mode
    • 9.2.4. By End Use
    • 9.2.5. By Country
  • 9.3. Pricing Analysis
  • 9.4. South America: Country Analysis
    • 9.4.1. Brazil Pharmaceutical Packaging Market Outlook
      • 9.4.1.1. Market Size & Forecast
        • 9.4.1.1.1. By Value
      • 9.4.1.2. Market Share & Forecast
        • 9.4.1.2.1. By Raw Material
        • 9.4.1.2.2. By Product Type
        • 9.4.1.2.3. By Drug Delivery Mode
        • 9.4.1.2.4. By End Use
    • 9.4.2. Argentina Pharmaceutical Packaging Market Outlook
      • 9.4.2.1. Market Size & Forecast
        • 9.4.2.1.1. By Value
      • 9.4.2.2. Market Share & Forecast
        • 9.4.2.2.1. By Raw Material
        • 9.4.2.2.2. By Product Type
        • 9.4.2.2.3. By Drug Delivery Mode
        • 9.4.2.2.4. By End Use

10. Middle East and Africa Pharmaceutical Packaging Market Outlook

  • 10.1. Market Size & Forecast
    • 10.1.1. By Value
  • 10.2. Market Share & Forecast
    • 10.2.1. By Raw Material
    • 10.2.2. By Product Type
    • 10.2.3. By Drug Delivery Mode
    • 10.2.4. By End Use
    • 10.2.5. By Country
  • 10.3. Pricing Analysis
  • 10.4. MEA: Country Analysis
    • 10.4.1. South Africa Pharmaceutical Packaging Market Outlook
      • 10.4.1.1. Market Size & Forecast
        • 10.4.1.1.1. By Value
      • 10.4.1.2. Market Share & Forecast
        • 10.4.1.2.1. By Raw Material
        • 10.4.1.2.2. By Product Type
        • 10.4.1.2.3. By Drug Delivery Mode
        • 10.4.1.2.4. By End Use
    • 10.4.2. Saudi Arabia Pharmaceutical Packaging Market Outlook
      • 10.4.2.1. Market Size & Forecast
        • 10.4.2.1.1. By Value
      • 10.4.2.2. Market Share & Forecast
        • 10.4.2.2.1. By Raw Material
        • 10.4.2.2.2. By Product Type
        • 10.4.2.2.3. By Drug Delivery Mode
        • 10.4.2.2.4. By End Use
    • 10.4.3. UAE Pharmaceutical Packaging Market Outlook
      • 10.4.3.1. Market Size & Forecast
        • 10.4.3.1.1. By Value
      • 10.4.3.2. Market Share & Forecast
        • 10.4.3.2.1. By Raw Material
        • 10.4.3.2.2. By Product Type
        • 10.4.3.2.3. By Drug Delivery Mode
        • 10.4.3.2.4. By End Use

11. Market Dynamics

  • 11.1. Drivers
    • 11.1.1. Rising demand from Pharmaceutical Industry
    • 11.1.2. Growing adoption of generic medicines
    • 11.1.3. Technology advancement in Packaging
  • 11.2. Challenges
    • 11.2.1. Increase in Pharmaceutical Counterfeit Drugs
    • 11.2.2. Strict Government rules and policies

12. Market Trends & Developments

  • 12.1. Product Launches
  • 12.2. Merger's & Acquisitions
  • 12.3. Technological Advancements

13. Global Pharmaceutical Packaging Market: SWOT Analysis

14. Porter's Five Forces Analysis

  • 14.1. Competition in the Industry
  • 14.2. Potential of New Entrants
  • 14.3. Power of Suppliers
  • 14.4. Power of Customers
  • 14.5. Threat of Substitute Products

15. Competitive Landscape

  • 15.1. Business Overview
  • 15.2. Product Offerings
  • 15.3. Recent Developments
  • 15.4. Financials (In Case of Listed Companies)
  • 15.5. Key Personnel
  • 15.6. SWOT Analysis
    • 15.6.1. Amcor plc
    • 15.6.2. AptarGroup, Inc.
    • 15.6.3. Schott AG
    • 15.6.4. West Pharmaceutical Services, Inc.
    • 15.6.5. SGD S.A.
    • 15.6.6. Nipro Europe Group Companies
    • 15.6.7. Gerresheimer AG
    • 15.6.8. Berry Global Inc.
    • 15.6.9. WestRock Company
    • 15.6.10. Drug Plastics Closures Inc.

16. Strategic Recommendations

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