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시장보고서
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후두경 블레이드 시장 : 현황 분석 및 예측(2023-2030년)Laryngoscope Blades Market: Current Analysis and Forecast (2023-2030) |
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후두경 블레이드 시장은 잠재적인 진단 시스템을 찾기 위한 제품 승인 증가로 인해 예측 기간 동안 5.1%의 강력한 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다. 예를 들어, 2022년 7월, 고성능 일회용 내시경의 선도적인 개발업체인 Zsquare는 첫 번째 제품인 Zsquare ENT-Flex Rhinolaryngoscope의 판매 허가를 FDA로부터 획득했습니다. 이 외에도 제품 출시 수 증가, 연구 투자, 환자 결과 개선, 기업과의 제휴 등 여러 요인이 시장 성장에 기여하고 있습니다. 예를 들어, PROACT Medical은 2022년 11월 유럽 시장에서 혁신적인 일회용 후두경의 새로운 라인을 출시했습니다.
유형별로 보면 시장은 직선형 블레이드와 곡선형 블레이드로 나뉩니다. 곡선형 블레이드 부문은 혀를 제어하고 잇몸과 치아에 대한 외상을 줄일 수있는 좁은 플랜지로 인해 2022년 시장에서 가장 높은 점유율을 차지했습니다. 이 유형의 블레이드는 나이가 많은 어린이에게 더 적합합니다. 최소 침습적 진단에 대한 수요 증가와 혁신적인 제품 출시로 인해 이 부문의 괄목할만한 성장을 이끌었습니다. 따라서 2022년 시장에서 곡선 형 블레이드 부문이 큰 점유율을 차지했습니다.
사용성에 따라 시장은 일회용과 재사용으로 나뉩니다. 재사용 가능한 부문은 예측 기간 동안 가장 높은 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다. 이러한 성장은 재사용 가능한 블레이드의 비용 효율성과 긴 수명주기에 기인합니다. 이 부문은 인두암과 폐암의 발생률을 높이는 흡연과 알코올로 구성된 나쁜 생활 습관의 적응과 폐암 및 인두암과 같은 만성 질환에 대한 인식이 높아짐에 따라 시장에서 우위를 점하고 있습니다. 예를 들어, 미국암협회는 2022년 미국에서 남성 9,820명, 여성 2,650명을 포함해 약 12,470명의 후두암 환자가 새로 발생할 것으로 예상하고 있습니다. 따라서 재사용 가능한 부문은 예측 기간 동안 시장에서 우위를 점할 것으로 예상됩니다.
최종사용자에 따라 시장은 병원, 외래 수술 센터 및 기타로 분류됩니다. 병원 카테고리는 병원이 제공하는 의료 서비스에 대한 접근성, 고도로 자격을 갖춘 의료 종사자의 가용성, 첨단 의료 기술의 활용, 전 세계적으로 다양한 유닛 수로 인해 2022년 시장에서 가장 높은 점유율을 차지했습니다. 예를 들어, 2023년 미국병원협회에 따르면 미국에는 총 6,129개의 병원이 있으며, 2022년에는 919,649개의 병상과 34,011,386명의 입원환자가 있습니다. 병원 부문의 시장 경쟁은 치열하며 당분간 이 상태가 지속될 것으로 예상됩니다. 따라서 2022년 시장 규모는 병원 부문이 우세했습니다.
후두경 블레이드 산업의 시장 도입에 대한 이해를 돕기 위해 시장은 북미(미국, 캐나다, 기타 북미 지역), 유럽(독일, 영국, 프랑스, 스페인, 이탈리아, 기타 유럽 지역), 아시아태평양(중국, 일본, 인도, 기타 아시아태평양), 기타 아시아태평양, 기타 지역으로 분석됩니다. APAC은 예측 기간 동안 가장 높은 CAGR로 성장할 것으로 예상되며, 이는 주요 기업의 존재에 기인합니다. 이는 이 지역에 주요 기업이 존재하고, 암 발병률이 증가하고 있으며, 명성 있는 학술 연구 기관이 존재하기 때문입니다. 인도와 중국과 같은 국가는 임상 연구에 매력적인 투자 기회를 제공하고 있으며, 후두경 블레이드의 연구 개발 전망을 적극적으로 추진할 것으로 예상됩니다. 따라서 아시아태평양은 인구 규모가 크기 때문에 예측 기간 동안 높은 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다.
A laryngoscope blade is a medical device used in conjunction with a laryngoscope handle during intubation procedures. It helps visualize the larynx by lifting the tongue and epiglottis, allowing a clear passage for intubation. Blades come in various shapes and sizes to accommodate different patient anatomies and clinical needs. The laryngoscope blade market is growing at a tremendous rate owing to a surge in the number of chronic diseases such as lung and throat cancer. For instance, in 2020, the International Agency for Research on Cancer and the World Health Organization conducted a GLOBOCAN study on global cancer incidence and prevalence. According to the results of the study, there were approximately 308,102 new cases diagnosed in the U.S. Other factors such as increased focus on early detection and prevention, advances in diagnostics, rising product launch and product approval for laryngoscope systems, and a rise in the senior population are driving factors for the market.
The Laryngoscope Blades Market is expected to grow at a strong CAGR of 5.1% during the forecast period owing to the rising product approvals for finding a potential diagnostic system. For instance, in July 2022, a leading developer of high-performance, single-use endoscopes Zsquare, got FDA clearance to market its first product, the Zsquare ENT-Flex Rhinolaryngoscope. Several other factors such as an increased number of product launches, investment in research, improved patient outcomes, and company collaborations are also leading to the surge in the market. For instance, PROACT Medical launched an innovative new line of single-use laryngoscopes in the European market in November 2022.
Based on types, the market is bifurcated into straight blade and curved blade. The curved blade segment held the highest share in the market in the year 2022 owing to its narrower flange which can control the tongue and decrease trauma to the gingiva and teeth. This type of blade is more suitable for older children. The increased need for minimally invasive diagnostics and innovative product launches have led to significant growth in this segment. Hence, the curved blade segment held a significant share of the market in the year 2022.
Based on usability, the market is bifurcated into disposable, and reusable. The reusable segment is expected to grow with the highest CAGR during the forecast period. This growth is attributed to the cost efficiency and longer life cycle of the reusable blades. This segment is gaining market dominance due to an adaptation of a bad lifestyle comprising of smoking and alcohol that has increased the incidences of throat and lung cancers, and increased awareness of chronic conditions such as lung and throat cancer. For instance, the American Cancer Society estimates that in 2022, there will be about 12,470 new cases of laryngeal cancer including 9,820 men and 2,650 women in the U.S. Thus, the reusable segment is expected to gain prominence in the market in the forecast period.
Based on end-users, the market is segmented into hospitals, ambulatory surgical centers, and others. The hospitals category held the highest share in the market in 2022 attributed to the ease of access to healthcare provided by hospitals, the availability of highly qualified healthcare personnel, the utilization of advanced medical technology, and a diverse number of units all over the globe. For instance, according to the American Hospital Association in 2023, there are in total of 6,129 hospitals in the U.S with 919,649 staffed beds and 34,011,386 hospital admissions in the year 2022. The market for the hospital segment is highly competitive and is projected to remain so in the foreseeable future. Thus, the hospital segment held dominance in the market in the year 2022.
For a better understanding of the market adoption of the laryngoscope blades industry, the market is analyzed based on its worldwide presence in countries such as North America (U.S., Canada, and Rest of North America), Europe (Germany, U.K., France, Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. APAC is expected to grow with the highest CAGR during the forecast period. This is due to the presence of major players in the market, the increasing incidence of cancers, and the presence of well-established academic and research institutes. Countries such as India and China offer attractive investment opportunities for clinical research and are anticipated to positively drive research and development prospects for laryngoscope blades. Hence, given the large population size of APAC, it is expected to grow with a high CAGR during the forecast period.
Some of the major players operating in the market include: Teleflex Incorporated; Olympus Corporation; Ambu A/S; HOYA Corporation; Stryker; Henke Sass Wolf GmbH; FUJIFILM Corporation; Hartwell Medical LLC; Medtronic; Smiths Group plc.