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가상 이벤트 시장 : 현황 분석과 예측(2024-2032년)

Virtual Events Market: Current Analysis and Forecast (2024-2032)

발행일: | 리서치사: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd | 페이지 정보: 영문 137 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



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가상 이벤트 시장은 예측 기간 중(2024-2032년) CAGR 18.78%의 현저한 성장이 전망되고 있습니다. 그 배경에는 가상 이벤트에 필요한 플랫폼과 툴의 통합을 용이하게 하는 기술 기업 간의 협업이 증가하고 있기 때문입니다. 따라서 VR, AR 및 기타 몰입형 기술이 학습자와 청중의 참여를 높이는 경향이 있습니다. 예를 들어 2024년 4월 4일 클라우드 소프트웨어 그룹(Cloud Software Group Inc.)과 마이크로소프트(Microsoft Corp.)는 8년간의 전략적 파트너십 계약을 통해 협업을 강화한다고 발표했습니다. 이 계약은 시트릭스의 가상 용도 및 데스크톱 플랫폼에 대한 시장 개척 협력을 강화하고, 통합된 제품 로드맵을 통해 새로운 클라우드 및 AI 솔루션 개발을 지원할 예정입니다. 또한 클라우드 소프트웨어 그룹은 마이크로소프트의 클라우드 및 생성형 AI 기능에 미화 16억 5,000만 달러를 투자할 예정입니다.

서비스 유형에 따라 시장은 커뮤니케이션, 채택, 마케팅, 교육으로 구분되며, 2023년 시장에서는 커뮤니케이션이 압도적인 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 이는 주로 참가자의 참여, 상호 작용 및 원활한 컨텐츠 전달을 촉진합니다. 또한 이벤트 세부 정보, 일정 및 연사 정보를 명확하고 효율적으로 전달함으로써 시장 진출기업이 가상 환경을 쉽게 탐색할 수 있도록 지원하여 가상 이벤트 시장을 주도하고 있습니다.

용도에 따라 시장은 회의, 전시회/박람회, 정상회의, 기타로 구분되며, 2023년 시장에서는 회의가 압도적인 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 이는 주로 지역적 장벽을 없애고 여행 및 숙박 관련 비용을 절감할 수 있기 때문입니다. 라이브 스트리밍, 인터랙티브 Q&A 세션, 가상 네트워킹 라운지, 주문형 컨텐츠와 같은 고급 기능은 가상 회의를 더욱 매력적이고 친숙하게 만들어주는 첨단 기능을 통해 회의 경험을 향상시킵니다. 또한 세션을 녹화 및 보관하여 나중에 다시 볼 수 있는 기능도 가치를 높여 참석자들이 컨텐츠를 다시 보거나 놓친 프레젠테이션을 따라잡을 수 있도록 돕습니다.

시장은 최종사용자별로 교육 기관, 기업, 정부 기관, 기타로 구분됩니다. 교육 기관은 예측 기간(2024-2032년) 동안 높은 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다. 팬데믹으로 인한 온라인 학습 환경으로의 전환은 강의, 세미나, 워크숍을 제공하기 위해 가상 플랫폼을 활용해야 할 필요성을 강조하고 있습니다. 또한 가상 이벤트는 국제적인 파트너십, 초청 연사, 가상 캠퍼스 방문의 기회를 제공함으로써 학생과 교사들에게 큰 잠재력을 가지고 있습니다. 미국 교육통계센터(NCES)에 따르면 2024년 통계에 따르면 2022년 가을에 최소 1,000만 명 이상의 대학생이 원격 수업에 등록할 것으로 예상됩니다. 그 중 절반이 조금 못 미치는 학생들이 모든 수업을 온라인으로 수강하고 있습니다. 이들 온라인 학습자의 대부분은 4년제 공립대학(740만 명)에 재학 중인 학부생(840만 명)입니다.

가상 이벤트 시장 도입에 대한 이해를 돕기 위해 북미(미국, 캐나다, 기타 북미), 유럽(독일, 프랑스, 영국, 스페인, 이탈리아, 기타 유럽), 아시아태평양(중국, 일본, 인도, 기타 아시아태평양), 기타 지역(기타 아시아태평양), 세계의 존재를 기준으로 분석되었습니다. 아시아태평양은 탄탄한 디지털 인프라와 기술에 능통한 인구를 바탕으로 가상 회의, 웨비나, 온라인 전시회 등의 개최로 인해 예측 기간(2024-2032년) 동안 높은 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다. 전략의 부상으로 인해 참여와 브랜드 홍보를 위한 효과적인 툴로서 가상 이벤트의 필요성이 더욱 커지고 있습니다. 국제무역국에 따르면 2023년 중국은 세계 최대 E-Commerce 시장으로 전 세계 거래의 약 50%를 창출했으며, eMarketer에 따르면 중국의 온라인 소매 거래는 7억 1,000만 명 이상의 디지털 구매자, 2020년 거래액은 2조 2,900억 달러, 2024년 3조 5,000억 달러에 달할 것으로 예상했습니다. 2024년에는 3조 5,600억 달러에 달할 것으로 예상되며, 2021년에는 중국이 1조 5,000억 달러의 매출을 기록해 미국을 제치고 가장 큰 E-Commerce 시장으로 부상할 것으로 예상됩니다.

이 시장에 참여하고 있는 주요 기업에는 Microsoft, Adobe, Zoom Video Communications Inc., Cisco(Webex), Huawei Technologies Co.Ltd, ON24, Cvent Inc., Whova, ALE International, ALE USA Inc., Hopin. 등이 있습니다.

목차

제1장 시장 서론

  • 시장의 정의
  • 주요 목적
  • 이해관계자
  • 제한 사항

제2장 조사 방법 또는 전제조건

  • 조사 프로세스
  • 조사 방법
  • 응답자 개요

제3장 개요

  • 업계 요약
  • 부문별 전망
    • 시장 성장 강도
  • 지역 전망

제4장 시장 역학

  • 촉진요인
  • 기회
  • 억제요인
  • 동향
  • PESTEL 분석
  • 수요측 분석
  • 공급측 분석
    • 합병과 인수
    • 투자 시나리오
    • 업계 인사이트 : 대형 스타트업 기업과 독자적인 전략

제5장 가격 분석

  • 지역별 가격 분석
  • 가격에 영향을 미치는 요인

제6장 세계의 가상 이벤트 시장 매출, 2022-2032년

제7장 서비스 유형별 시장 분석

  • 커뮤니케이션
  • 채택
  • 마케팅
  • 트레이닝

제8장 용도별 시장 분석

  • 컨퍼런스
  • 전시회/상품 전시회
  • 서밋
  • 기타

제9장 최종사용자별 시장 분석

  • 교육기관
  • 기업
  • 정부
  • 기타

제10장 지역별 시장 분석

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
    • 기타 북미 지역
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 스페인
    • 이탈리아
    • 기타 유럽 지역
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 기타 아시아태평양
  • 세계의 기타 지역

제11장 밸류체인 분석

  • 한계분석
  • 시장 참여 기업 리스트

제12장 경쟁 구도

  • 경쟁 대시보드
  • 경쟁 시장 포지셔닝 분석
  • Porter's Five Forces 분석

제13장 기업 개요

  • Microsoft
    • 기업 개요
    • 주요 재무
    • SWOT 분석
    • 제품 포트포리오
    • 최근 동향
  • Adobe
  • Zoom Video Communications, Inc.
  • Cisco(Webex)
  • Huawei Technologies Co., Ltd.
  • ON24, Inc.
  • Cvent Inc.
  • Whova
  • ALE International, ALE USA Inc.
  • Hopin

제14장 두자어와 전제

제15장 부록

KSA 24.08.21

Virtual events are online gatherings that enable people to interact in a virtual environment on the web rather than meeting in a physical location. These events can include conferences, webinars, trade shows, product launches, training sessions, and more. They are facilitated by platforms that offer video streaming, chat functionalities, interactive features, and sometimes virtual reality experiences to mimic in-person interactions. Due to the COVID-19 pandemic, virtual events became popular since there were restrictions on social interactions that forced event organizers to adapt to online delivering of events. The reduced cost of hosting virtual events, since some affiliated expenses, such as transportation, accommodation, and rental of facilities are not required, has also played a significant role in making virtual events popular.

The Virtual Events Market is expected to grow with a significant CAGR of 18.78 % during the forecast period (2024-2032). This can be attributed to the rising collaboration amongst technology companies that makes it easier to integrate platforms and tools required for virtual events. This has tendencies towards VR, AR, and other immersive technologies that increase learner and audience involvement. For instance, on April 4, 2024, Cloud Software Group Inc. and Microsoft Corp. announced they are deepening their collaboration through an eight-year strategic partnership agreement. The agreement will strengthen the go-to-market collaboration for the Citrix virtual application and desktop platform and support the development of new cloud and AI solutions with an integrated product roadmap. Additionally, Cloud Software Group will make a USD 1.65 billion commitment to the Microsoft cloud and its generative AI capabilities.

Based on the service type, the market has been divided into communication, recruitment, marketing, and training. The communication held a dominant share of the market in 2023. This mainly facilitates engagement, interaction, and seamless content delivery to participants. Moreover, clear and efficient communication of event details, schedules, and speaker information ensures participants can navigate the virtual environment effortlessly, driving the virtual events market.

Based on the application, the market is segmented into conferences, exhibitions/trade shows, summits, and others. The conferences held a dominant share of the market in 2023. This is mainly due to eliminating geographical barriers and reducing costs associated with travel and accommodation. Advanced features such as live streaming, interactive Q&A sessions, virtual networking lounges, and on-demand content have enhanced the experience, making virtual conferences more engaging and accessible. The ability to record and archive sessions for later viewing also adds value, allowing attendees to revisit content and catch up on missed presentations.

Based on the end-user, the market is segmented into educational institutions, corporate, government, and others. Educational institutions are expected to grow with a significant CAGR in the forecast period (2024-2032). The shift to online learning environments brought about by the pandemic has underscored the need to utilize virtual platforms to offer lectures, seminars, and workshops. Furthermore, virtual events have enabled opportunities for international partnerships, guest speakers, and virtual campus visits, which have great potential for students and teachers. According to the National Center for Education Statistics (NCES), 2024 stats reveal that over 10 million college students enrolled in at least one distance education class in the fall of 2022. Slightly less than half of those students took all of their courses online. Most of these online learners are undergraduates (8.4 million) attending four-year public institutions (7.4 million).

For a better understanding of the market adoption of Virtual Events, the market is analyzed based on its worldwide presence in countries such as North America (U.S., Canada, and the Rest of North America), Europe (Germany, France, U.K., Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. Asia-Pacific is expected to grow with a significant CAGR in the forecast period (2024-2032) because of virtual conferences, webinars, and online expos due to their robust digital infrastructure and tech-savvy populations. The booming e-commerce industry and the rise of digital marketing strategies have further fueled the need for virtual events as effective tools for engagement and brand promotion. According to the International Trade Administration, in 2023, China is the largest e-commerce market globally, generating almost 50 percent of the world's transactions. According to eMarketer, China's online retail transactions reached more than 710 million digital buyers, and transactions reached $2.29 trillion in 2020, with forecasts to reach USD 3.56 trillion by 2024. In 2021, China became the largest market for e-commerce, with a revenue of USD 1.5 trillion, placing it ahead of the United States.

Some of the major players operating in the market include Microsoft; Adobe; Zoom Video Communications Inc.; Cisco (Webex); Huawei Technologies Co., Ltd.; ON24, Inc.; Cvent Inc.; Whova; ALE International, ALE USA Inc.; Hopin.

TABLE OF CONTENTS

1.MARKET INTRODUCTION

  • 1.1. Market Definitions
  • 1.2. Main Objective
  • 1.3. Stakeholders
  • 1.4. Limitation

2.RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION

  • 2.1. Research Process of the Virtual Events Market
  • 2.2. Research Methodology of the Virtual Events Market
  • 2.3. Respondent Profile

3.EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Industry Synopsis
  • 3.2. Segmental Outlook
    • 3.2.1. Market Growth Intensity
  • 3.3. Regional Outlook

4.MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Drivers
  • 4.2. Opportunity
  • 4.3. Restraints
  • 4.4. Trends
  • 4.5. PESTEL Analysis
  • 4.6. Demand Side Analysis
  • 4.7. Supply Side Analysis
    • 4.7.1. Merger & Acquisition
    • 4.7.2. Investment Scenario
    • 4.7.3. Industry Insights: Leading Startups and Their Unique Strategies

5.PRICING ANALYSIS

  • 5.1. Regional Pricing Analysis
  • 5.2. Price Influencing Factors

6.GLOBAL VIRTUAL EVENTS MARKET REVENUE (USD BN), 2022-2032F

7.MARKET INSIGHTS BY SERVICE TYPE

  • 7.1. Communication
  • 7.2. Recruitment
  • 7.3. Marketing
  • 7.4. Training

8.MARKET INSIGHTS BY APPLICATION

  • 8.1. Conferences
  • 8.2. Exhibitions/Trade Shows
  • 8.3. Summits
  • 8.4. Others

9.MARKET INSIGHTS BY END-USER

  • 9.1. Educational Institution
  • 9.2. Corporate
  • 9.3. Government
  • 9.4. Others

10.MARKET INSIGHTS BY REGION

  • 10.1. North America
    • 10.1.1. U.S.
    • 10.1.2. Canada
    • 10.1.3. Rest of North America
  • 10.2. Europe
    • 10.2.1. Germany
    • 10.2.2. France
    • 10.2.3. UK
    • 10.2.4. Spain
    • 10.2.5. Italy
    • 10.2.6. Rest of Europe
  • 10.3. Asia-Pacific
    • 10.3.1. China
    • 10.3.2. Japan
    • 10.3.3. India
    • 10.3.4. Rest of APAC
  • 10.4. Rest of the World

11.VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 11.1. Marginal Analysis
  • 11.2. List of Market Participants

12.COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 12.1. Competition Dashboard
  • 12.2. Competitor Market Positioning Analysis
  • 12.3. Porter Five Forces Analysis

13.COMPANY PROFILES

  • 13.1. Microsoft
    • 13.1.1. Company Overview
    • 13.1.2. Key Financials
    • 13.1.3. SWOT Analysis
    • 13.1.4. Product Portfolio
    • 13.1.5. Recent Developments
  • 13.2. Adobe
  • 13.3. Zoom Video Communications, Inc.
  • 13.4. Cisco (Webex)
  • 13.5. Huawei Technologies Co., Ltd.
  • 13.6. ON24, Inc.
  • 13.7. Cvent Inc.
  • 13.8. Whova
  • 13.9. ALE International, ALE USA Inc.
  • 13.10. Hopin

14.ACRONYMS & ASSUMPTION

15.ANNEXURE

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