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시장보고서
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세계의 자동차 친환경 타이어 시장 : 현황 분석 및 예측(2024-2032년)Automotive Green Tires Market: Current Analysis and Forecast (2024-2032) |
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세계 자동차 친환경 타이어 시장 규모는 2024-2032년의 예측 기간 동안 약 5.33%의 괄목할만한 성장을 보일 것으로 예상됩니다. 2022년 4월, 메르세데스 벤츠는 미래형 전기차 '메르세데스 벤츠 비전 EQXX'용 타이어 생산과 관련하여 Bridgestone Corporation과 흥미로운 개발 제휴를 맺었습니다고 발표했습니다. Corporation과 미래형 전기차 '메르세데스 벤츠 비전 EQXX'용 타이어 생산에 대한 흥미로운 개발 제휴를 체결했다고 발표했습니다. 이번 파트너십은 메르세데스 벤츠의 전기차에 장착할 수 있는 고효율 맞춤형 타이어 '투란자 에코(Turanza Eco)'를 설계하여 주행거리를 1,000km까지 늘리는 것을 목표로 하고 있으며, 브리지스톤은 이 마일스톤을 달성하기 위해 주문자 상표 부착 생산업체(OEM)와 긴밀하게 협력할 예정입니다. 협력할 것입니다. 이처럼 친환경 타이어 시장에서 높은 성장률을 창출하기 위해 기업은 연비를 개선하고 환경에 악영향을 미치지 않는 소재와 기술에 투자해야 합니다. 또한, 모든 생산 공정에서 지속 가능한 활동을 전개하고 친환경 타이어에 대한 소비자의 인식을 높일 수 있는 기회이기도 합니다. 적절한 타이어에 대한 접근성, 자동차 제조업체와의 관계 강화, 새로운 유형의 타이어 설계는 시장 운영 및 채택을 강화하는 데 도움이 될 수 있습니다. 또한, 효과적이고 효율적인 재활용 노력과 타이어의 전반적인 수명주기 관리를 강화하면 장기적인 성장을 가속할 수 있습니다.
차량 유형에 따라 시장은 승용차와 상용차로 나뉩니다. 승용차 부문은 차종별 부문에서 큰 점유율을 차지하며 시장 성장에 크게 기여하고 있습니다. 환경 친화적 인 자동차 솔루션의 개발로 인해 소비자가 환경에 민감 해짐에 따라 승용차용 친환경 타이어 세계 시장 확대가 촉진되고 있습니다. 예를 들어, 2023년 JK Tyre & Industries는 80% 지속 가능한 재생 가능한 소재를 사용한 승용차 방사형 타이어를 개발했습니다. 이 타이어는 10년간의 연구 끝에 개발된 것으로, 표준 레이디얼 타이어에 필적하는 성능을 제공하면서도 탄소 발자국을 낮출 수 있다는 것이 회사 측의 설명입니다.
재료에 따라 시장은 천연 고무, 카본블랙, 합성 고무, 스틸 와이어, 직물, 필러, 항산화제, 안티몬산염으로 구분됩니다. 카본블랙 부문은 지난 1년 동안 시장을 지배해 왔으며, 예측 기간 동안에도 지배적일 것으로 예상됩니다. 카본블랙의 사용은 친환경 타이어의 내구성, 강도 및 타이어 성능 향상에 기여합니다. 카본블랙의 지속 가능한 공급원과 카본블랙 산업 폐기물을 재사용하는 방법에 대한 기술 발전과 연구도 증가하고 있습니다. 이러한 전략은 기존의 카본블랙 제조 방법보다 적은 배출량으로 산업을 운영할 수 있게 해줍니다.
추진력에 따라 시장은 전기차와 ICE로 양분되며, ICE 분야는 추진력 분야에서 큰 점유율을 차지하며 시장 성장에 크게 기여하고 있습니다. 내연기관차(ICE)는 연비 향상과 이산화탄소 배출량 감소에 대한 수요로 인해 친환경 타이어의 채택이 증가하고 있습니다. 회전 저항이 적은 친환경 타이어는 연비 향상에 기여하며, 연료 가격 변동과 배출가스 규제 강화에 따라 그 중요성이 점점 더 커지고 있습니다. 소비자와 제조업체는 기존 타이어가 환경에 미치는 영향에 대한 인식이 높아지면서 친환경적인 대안으로 전환하고 있습니다.
자동차 친환경 타이어 시장의 채택을 더 잘 이해하기 위해 시장은 북미(미국, 캐나다, 기타 북미), 유럽(독일, 프랑스, 영국, 스페인, 이탈리아, 기타 유럽), 아시아태평양(중국, 일본, 인도, 기타 아시아태평양) 및 기타 세계 국가의 세계의 존재를 기반으로 분석됩니다. 아시아태평양은 그린 타이어 시장에서 큰 점유율을 차지하고 있으며 예측 기간 동안 안정적인 성장률을 유지할 것으로 예상됩니다. 아시아태평양의 비즈니스 세계는 점차 친환경 타이어와 같은 지속가능성, 기계적 및 물리적 특성 개선, 미학 및 개발로 눈을 돌리고 있는 것으로 확인되었습니다. 예를 들어, 브리지스톤은 2023년 엔리텐(Enliten) 기술을 상용화하여 타이어의 무게를 크게 줄이고 성능에 걸맞게 연비를 향상시켰습니다. 또한 시장 포지셔닝 문제에서 다양한 기업들이 전략적 제휴를 맺고 있는데, Continental은 2022년 Kordsa와 협력 계약을 체결하고 Kordsa의 친환경 화학제품에 대한 지식을 활용하여 친환경 보강재를 타이어에 사용할 예정입니다. 아시아태평양의 기업들은 현지 농업 협동조합 및 유통업체와 전략적 제휴를 맺어 시장 침투를 통해 성장을 이룰 수 있을 것으로 보입니다. 또한, 효율적이고 친환경적인 친환경 자동차 타이어 배합을 개발하기 위한 연구개발에 대한 투자도 핵심입니다. 생산 능력을 확장하고 기존 공장을 첨단 기술로 현대화함으로써 생산량을 늘리고 비용을 절감할 수 있습니다.
시장에 진출한 주요 기업으로는 Bridgestone Corporation, Continental AG, Michelin Group, Apollo Tyres Limited, Yokohama Tire Corporation, Goodyear Tire & C Spa, Toyo Tire Corporation, MRF Limited, CEAT Limited 등이 있습니다. Rubber Company, Pirelli & C. Spa, Toyo Tire Corporation, MRF Limited, CEAT Limited 등이 있습니다.
The demand for green tires for automotive products, especially in emerging developed countries is growing at a very fast rate because of the awareness of the environment and more regulations that are being enforced on companies about environmental conservation. Eco-friendly green tires are developed to enhance fuel economy and decrease CO2 emissions by the emerging Eco eco-consciousness internationally. There is increased consumer consciousness for sustainable products, technological developments in tires, and increased support for such changes in laws by governments. The innovation in technology in the use of advanced- materials and better design on the treads of the green tires improves the performance and adds beauty to the green tires. Moreover, long-term cost benefits such as fuel consumption levels in the long run and possibilities of cost reduction from the principle of economies of scale are some of the economic factors that enhance market growth.
The Automotive Green Tire Market is expected to grow at a significant rate of around 5.33% during the forecast period (2024-2032). Market key players are adopting strategies like partnership, and investment to gain more growth in the market. In April 2022, Mercedes-Benz announced an exciting development partnership with Bridgestone Corporation for the manufacturing of tires intended for their futuristic electric vehicle, the Mercedes-Benz Vision EQXX. This collaboration aims to design highly efficient custom Turanza Eco tires for Mercedes EVs, to extend the driving range to an impressive 1,000 km. Bridgestone will work closely with the original equipment manufacturer (OEM) to achieve this milestone. Thus, to create high growth rates in the green tire market the companies have to invest in materials and technology which will improve the fuel efficiency and the negative impact on the environment. It also gives them the chance to develop sustainable activities in all the production procedures and enhance consumer awareness of environmentally friendly tires. Appropriate tire accessibility, enhancement of the relationship with automotive manufacturers, and design of new types of tires will help in enhancing the market operations and adoption. Furthermore, taking part in effective and efficient recycling efforts as well as the enhancement of the overall management of the tires' life cycle can enhance long-run growth.
Based on vehicle type, the market is bifurcated into passenger and commercial. The passenger segment has significantly contributed to the market's growth by capturing a substantial share within its vehicle-type segment. The expansion of green tires among passenger cars globally is encouraged because consumers become more environmentally sensitive with the development of eco-friendly automotive solutions. For instance, in 2023, JK Tyre & Industries developed a passenger car radial tire with 80 percent sustainable, recycled and renewable material. The company said the tire has been developed based on decade-long research and will deliver performance comparable to that of a standard radial tire while registering a lower carbon footprint.
Based on material, the market is segmented into natural rubber, carbon black, synthetic rubber, steel wire, and fabric, fillers, antioxidants, and antimonate. The carbon black segment dominated the market in the historic year and is expected to dominate in the forecast period. Using carbon black contributes to the improvement of green tires' durability, strength, and performance of the tire. Advancements in technologies and research about more sustainable sources of carbon black or methods of reusing carbon black industrial waste are also on the rise. Such strategies make it possible to operate the industry with a lesser emissive impact than the customary methods of making carbon black.
Based on propulsion, the market is bifurcated into electric and ICE. The ICE segment has significantly contributed to the market's growth by capturing a substantial share within its propulsion segment. In Internal Combustion Engine (ICE) vehicles, the adoption of green tires is fueled by the demand for improved fuel efficiency and reduced carbon emissions. Green tires, with their lower rolling resistance, contribute to better fuel economy, which is becoming increasingly important as fuel prices fluctuate and emissions regulations become stricter. Consumers and manufacturers are more aware of the environmental impact of traditional tires, leading to a shift towards greener alternatives.
For a better understanding of the market adoption of automotive green tires market, the market is analyzed based on its worldwide presence in countries such as North America (U.S., Canada, and the Rest of North America), Europe (Germany, France, U.K., Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. Asia Pacific holds a significant share of the green tire market and is anticipated to maintain a steady growth rate over the forecast period. It has been observed that the business world in the Asia Pacific region is progressively toning its eyes on sustainability, mechanical and physical properties improvements, aesthetics, and development, such as green tires. For example, in the year 2023, Bridgestone commercialized the Enliten technology that deemed it possible to cut down the weight of the tire by a very steep notch as well as increase the fuel efficiency corresponding to the level of its performance. Also, on the issue of market positioning, various companies have entered into strategic alliances. Continental signed a cooperation deal in 2022 with Kordsa to use environmentally friendly reinforcements in tires using Kordsa's knowledge of green chemical products. Companies in the Asia Pacific could attain growth by forming strategic partnerships with local agricultural cooperatives and distributors to improve market penetration. Investing in research and development to create advanced, efficient, and environmentally friendly automotive green tire formulations will also be key. Expanding production capacities and modernizing existing plants with advanced technologies can enhance output and reduce costs.
Some of the major players operating in the market include Bridgestone Corporation, Continental AG, Michelin Group, Apollo Tyres Limited, Yokohama Tire Corporation, Goodyear Tire & Rubber Company, Pirelli & C. Spa, Toyo Tire Corporation, MRF Limited, CEAT Limited.