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가상 인플루언서 시장 : 현황 분석과 예측(2024-2032년)

Virtual Influencers Market: Current Analysis and Forecast (2024-2032)

발행일: | 리서치사: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd | 페이지 정보: 영문 140 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



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가상 인플루언서 시장은 예측 기간 중(2024-2032년) CAGR 23%라는 대폭적인 성장이 전망되고 있습니다. AI 및 CGI 기술의 발전으로 인간과 유사한 특징과 외모를 가진 실물과 유사한 가상 인플루언서를 개발할 수 있게 되었습니다. 또한 Instagram, TikTok, YouTube 등 소셜미디어 플랫폼의 사용이 증가함에 따라 소셜미디어는 가상 인플루언서의 폭넓은 시장으로 부상하고 있으며, 가상 인플루언서를 소비자에게 효과적으로 판매할 수 있는 방법이 되고 있습니다. 포브스 데이터에 따르면 2023년에는 전 세계 49억 명이 소셜미디어를 사용할 것으로 추정됩니다. 평균 사용자는 매달 6.7개의 소셜미디어 플랫폼에 접속하며, 2차 조사에 따르면 페이스북과 같은 인기 플랫폼의 경우 2024년 7월, 월간 사용자의 61.9% 이상이 매일 로그인하여 소셜미디어를 이용한다고 합니다. 또한 가상 인플루언서의 성장은 투명성, 진정성, 윤리적 사용에 대한 의문을 제기하고 있으며, 2023년 6월 함부르크는 KAI라는 가상 AI 인플루언서를 출범시켜 매주 AI 뉴스를 링크드인 일자리 네트워크에 게시하고 있습니다. 이 이색적인 인플루언서는 미디어에서 AI의 활용 가능성을 조명하고 사용자가 기술의 장단점을 비교 검토할 수 있도록 돕습니다.

아바타 유형에 따라 시장은 비인간 아바타, 애니메이션 인간 아바타, AI 기반 아바타로 구분되며, 2023년 시장에서는 애니메이션 인간 아바타가 가장 큰 비중을 차지할 것으로 예상됩니다. 전문적인 CGI로 제작되고 다양한 AI 기능으로 지원되는 이러한 아바타는 사실적인 움직임, 감정, 다른 사람과의 소통을 할 수 있으므로 소비자에게 친숙하게 다가갈 수 있을 것으로 보입니다. 예를 들어 2022년 문제의 가상인간 '제로(Zero)'는 오프비트 미디어 그룹(Offbeat Media Group)에 의해 만들어졌습니다. 이 브랜드는 스스로를 '디지털 세대를 선도하는 컨텐츠 허브 중 하나'라고 표현합니다. 그들은 브랜드에게 메시지를 완전히 제어하고 스캔들이나 예측할 수 없는 행동과 같은 인간 인플루언서와 관련된 위험 없이 일관된 브랜드 표현을 보장합니다.

시장은 용도에 따라 패션 라이프스타일, 엔터테인먼트 및 미디어, 소매 및 E-Commerce, 여행 및 접객업, 기타 산업으로 나뉩니다. 패션 라이프스타일 분야는 예측 기간(2024-2032년) 동안 높은 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다. 이는 브랜드 캠페인에 창의성, 혁신, 일관성을 가져올 수 있는 능력이 있기 때문입니다. 또한 가상 인플루언서는 최신 패션 동향과 최단 시간 내에 쉽게 매칭할 수 있으므로 브랜드는 실제 모델을 통해 현실의 다양한 스타일과 패션을 쉽게 평가할 수 있습니다. 예를 들어 2023년 Myntra는 최초의 가상 인플루언서를 도입했습니다. Myntra는 이미 1,000명 이상의 팔로워를 보유한 "maya unlimited"라는 아이디로 인스타그램 프로파일을 개설했으며, 신체 긍정성, 정신건강, 포용성을 옹호하는 가상 인플루언서를 추가했습니다. 그녀는 또한 "신체적, 지역적 제한이 없습니다"고 합니다.

플랫폼에 따라 시장은 Facebook, TikTok, YouTube, Instagram 및 기타 소셜미디어 플랫폼으로 나뉘며, 2023년 세계 시장은 Facebook 부문이 독점할 것으로 예상됩니다. 가상 인플루언서는 인간 인플루언서와 마찬가지로 브랜드 홍보 대사가 되어 명확한 제품을 판매하고 게시물, 스토리, 라이브 스트림을 통해 시청자와 소통할 수 있으며, 페이스북이 제공하는 광고 플랫폼과 명령 인터페이스를 통해 브랜드는 가상 인플루언서를 홍보할 수 있습니다. 브랜드는 가상 인플루언서의 프로모션 캠페인이 타깃 오디언스에게 어떤 영향을 미치는지 완벽하게 모니터링하고 필요한 KPI를 생성할 수 있습니다. 또한 이러한 가상 및 증강현실에서의 존재감을 지속적으로 강화하고 있으며, 가상 인플루언서 시장 전망을 정의하는 데 중요한 역할을 하고 있습니다.

가상 인플루언서 시장 도입에 대한 이해를 돕기 위해 북미(미국, 캐나다, 기타 북미), 유럽(독일, 프랑스, 영국, 스페인, 이탈리아, 기타 유럽), 아시아태평양(중국, 일본, 인도, 기타 아시아태평양), 기타 지역(기타 아시아태평양), 기타 지역의 세계 입지를 기준으로 분석되었습니다. 아시아태평양은 예측 기간(2024-2032) 동안 CGI 및 AI 기술의 발전으로 인해 복잡한 가상 인플루언서 제작을 위한 CGI 및 AI 기술 개발이 증가함에 따라 예측 기간(2024-2032)에 높은 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다. 또한 아시아 소비자들은 주로 미래를 기반으로 한 새롭고 독특한 개념으로 여러 디지털 페르소나를 갖는 데 익숙하므로 문화적 요인도 그 자리를 차지할 것입니다. 예를 들어 2023년 중국의 초현실적인 가상 인플루언서 아야이는 올해 자신의 이름을 딴 브랜드를 정식으로 론칭했습니다. Ayayi는 디지털 컨텐츠와 가상 기술에서 수년간 쌓아온 경험을 바탕으로 물리적 존재와 디지털 실체를 결합하여 브랜드만의 독특한 스타일과 상품 형태를 만들어내는 디지털 브랜드 컨셉을 제안합니다. 가상 인플루언서의 참신함과 홍보 능력으로 인해 점점 더 많은 브랜드와 소비자가 가상 인플루언서를 채택하고 있으며, 리파와 마찬가지로 웨이보의 Ling과 Douyin의 Ayayi는 Tiktok과 비슷하지만 점차 유명인의 지위를 가진 가상 캐릭터가 되어 브랜드의 주요 프로모터 역할을 하고 있습니다.

이 시장에 참여하고 있는 주요 기업에는 Dapper Labs, Inc., CASTLEBERRY, UNIT9, Aww Inc., Vertiqal Studios, Pinscreen, Soul Machines, SUPERPLASTIC, Viral Nation Inc., NeoReach 등이 있습니다.

목차

제1장 시장 서론

  • 시장의 정의
  • 주요 목적
  • 이해관계자
  • 제한 사항

제2장 조사 방법 또는 전제조건

  • 조사 프로세스
  • 조사 방법
  • 응답자 개요

제3장 개요

  • 업계 요약
  • 부문별 전망
    • 시장 성장 강도
  • 지역 전망

제4장 시장 역학

  • 촉진요인
  • 기회
  • 억제요인
  • 동향
  • PESTEL 분석
  • 수요측 분석
  • 공급측 분석
    • 합병과 인수
    • 투자 시나리오
    • 업계 인사이트 : 대형 스타트업 기업과 독자적인 전략

제5장 가격 분석

  • 지역별 가격 분석
  • 가격에 영향을 미치는 요인

제6장 세계의 가상 인플루언서 시장 매출, 2022-2032년

제7장 시장 인사이트 : 유형별

  • 인간 이외
  • 애니메이션화된 인간 아바타
  • AI 주도 아바타(Avatar)

제8장 시장 인사이트 : 용도별

  • 패션·라이프스타일
  • 엔터테인먼트·미디어
  • 소매·E-Commerce
  • 여행·접객(Hoapitality)
  • 기타

제9장 시장 인사이트 : 플랫폼별

  • Facebook
  • TikTok
  • YouTube
  • Instagram
  • 기타

제10장 시장 인사이트 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
    • 기타 북미 지역
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 스페인
    • 이탈리아
    • 기타 유럽 지역
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 기타 아시아태평양
  • 세계의 기타 지역

제11장 밸류체인 분석

  • 시장 참여 기업 리스트

제12장 경쟁 구도

  • 경쟁 대시보드
  • 경쟁 시장 포지셔닝 분석
  • Porter's Five Forces 분석

제13장 기업 개요

  • Dapper Labs, Inc.
  • CASTLEBERRY
  • UNIT9
  • Aww Inc.
  • Vertiqal Studios
  • Pinscreen
  • Soul Machines
  • SUPERPLASTIC
  • Viral Nation Inc.
  • NeoReach

제14장 두자어와 전제조건

제15장 부록

KSA 24.10.25

A virtual influencer is an artificial character that is designated to work like a real influencer on social media platforms and react to the audiences in the same manner. These are often constructed with the help of sophisticated tools like CGI - computer-generated illustration, and AI - artificial intelligence. Virtual influencers' accounts are curated by different companies or people who can provide direction to how they seem, act, and even respond. They can advertise products, sponsor brands, and brand endorse companies, and contribute to marketing strategies via posts, videos, and/or live, online conveniences within platforms such as social media.

The Virtual Influencers Market is expected to grow with a significant CAGR of 23% during the forecast period (2024-2032). The surge in advancements in AI and CGI technologies has made it possible to develop near-life virtual influencers with human-like characteristics and appearances. Adding to this, the rising use of social media platforms such as Instagram, TikTok, and YouTube makes social media a broader market for virtual influencers and has therefore become an efficient way to market virtual influencers to consumers. According to Forbes data, in 2023, an estimated 4.9 billion people use social media across the world. With the average user accessing 6.7 social media platforms every month. As per the secondary research, popular platforms like Facebook had over 61.9% of their monthly users logging in to use social media daily in July 2024. Moreover, the growth of virtual influencers raises questions about transparency, authenticity, and ethical use. In June 2023, Hamburg launched the virtual AI influencer named KAI who posts weekly AI news on the LinkedIn job network. This unusual influencer will shed light on the possible use of AI in media and allow users to weigh up the pros and cons of the technology.

Based on the type, the market is segmented into non-human, animated human avatars, and artificial intelligence-driven avatars. The animated human avatar held a significant share of the market in 2023. These avatars, created with professional CGI and supported by various AI features, can have realistic movements, feelings, and communication with others and thus can be considered friendly by consumers. For instance, in 2022, 'Zero' - the virtual human in question - was created by Offbeat Media Group. This brand describes itself as "one of the leading content hubs for the digital generation. They provide brands with complete control over messaging, ensuring consistent brand representation without the risks associated with human influencers, such as scandals or unpredictable behavior.

Based on the application, the market has been divided into fashion and lifestyle, entertainment and media, retail and e-commerce, travel and hospitality, and other industries. Fashion and Lifestyle segments are expected to grow with a significant CAGR in the forecast period (2024-2032). This is due to their ability to bring creativity, innovation, and consistency to brand campaigns. Moreover, virtual influencers can easily match with the latest fashion trends within the shortest time, and this makes it easier for brands to evaluate assorted styles and fashions that are a reality with physical models. For instance, in 2023, Myntra introduced its first virtual influencer whose name is Maya. The company has already set up her Instagram profile under the username, "maya unlimited," where she has over one lakh followers. Myntra adds its virtual influencer that advocates body positivity, mental health, and inclusivity. She is also said to have no "physical or geographic limitations."

Based on the platform, the market has been divided into Facebook, TikTok, YouTube, Instagram, and other social media platforms. Facebook segment dominated the global market in 2023. Facebook virtual influencers, the same as human influencers, can become brand ambassadors, selling definite products, and interacting with the audience through posts, stories, and live streams. The advertising platforms and command interfaces offered by Facebook make it possible for brands to fully monitor how virtual influencers' promotional campaigns perform with targeted audiences and generate necessary KPIs. This also continues to grow its presence in such virtual and Augmented realities, which makes it instrumental in defining the future of a virtual influencer market.

For a better understanding of the market adoption of Virtual Influencers, the market is analyzed based on its worldwide presence in countries such as North America (U.S., Canada, and the Rest of North America), Europe (Germany, France, U.K., Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. Asia-Pacific is expected to grow with a significant CAGR in the forecast period (2024-2032) owing to the rise in technological advancement in the region which enhances the development of CGI and AI technologies for the creation of complex virtual influencers. Additionally, cultural factors also find their place since Asian consumers are used to having some digital personas as new unique concepts mostly based on the future. For instance, in 2023, China's hyper-realistic virtual influencer Ayayi officially launched her eponymous brand this year. Building on years of cultivation in digital content and virtual technology, Ayayi proposes the phygital brand concept, combining physical and digital substantial presence to create a unique style and product forms exclusive to the brand. With a growing number of brands and consumers, embracing virtual influencers due to their novelty and promotional capabilities. Similar to Lipa, Ling in China of Weibo or Ayayi of Douyin which are both similar to Tiktok is gradually turning into celebrity-status virtual characters and serving as the primary promoters for brands.

Some of the major players operating in the market include Dapper Labs, Inc., CASTLEBERRY, UNIT9, Aww Inc., Vertiqal Studios, Pinscreen, Soul Machines, SUPERPLASTIC, Viral Nation Inc., NeoReach.

TABLE OF CONTENTS

1.MARKET INTRODUCTION

  • 1.1. Market Definitions
  • 1.2. Main Objective
  • 1.3. Stakeholders
  • 1.4. Limitation

2.RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION

  • 2.1. Research Process of the Virtual Influencers Market
  • 2.2. Research Methodology of the Virtual Influencers Market
  • 2.3. Respondent Profile

3.EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Industry Synopsis
  • 3.2. Segmental Outlook
    • 3.2.1. Market Growth Intensity
  • 3.3. Regional Outlook

4.MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Drivers
  • 4.2. Opportunity
  • 4.3. Restraints
  • 4.4. Trends
  • 4.5. PESTEL Analysis
  • 4.6. Demand Side Analysis
  • 4.7. Supply Side Analysis
    • 4.7.1. Merger & Acquisition
    • 4.7.2. Investment Scenario
    • 4.7.3. Industry Insights: Leading Startups and Their Unique Strategies

5.PRICING ANALYSIS

  • 5.1. Regional Pricing Analysis
  • 5.2. Price Influencing Factors

6.GLOBAL VIRTUAL INFLUENCERS MARKET REVENUE (USD BN), 2022-2032F

7.MARKET INSIGHTS BY TYPE

  • 7.1. Non-Human
  • 7.2. Animated Human Avatar
  • 7.3. Artificial Intelligence-Driven Avatars

8.MARKET INSIGHTS BY APPLICATION

  • 8.1. Fashion and Lifestyle
  • 8.2. Entertainment and Media
  • 8.3. Retail and E-Commerce
  • 8.4. Travel and Hospitality
  • 8.5. Other Industries

9.MARKET INSIGHTS BY PLATFORM

  • 9.1. Facebook
  • 9.2. TikTok
  • 9.3. YouTube
  • 9.4. Instagram
  • 9.5. Other Social Media Platforms

10.MARKET INSIGHTS BY REGION

  • 10.1. North America
    • 10.1.1. U.S.
    • 10.1.2. Canada
    • 10.1.3. Rest of North America
  • 10.2. Europe
    • 10.2.1. Germany
    • 10.2.2. France
    • 10.2.3. UK
    • 10.2.4. Spain
    • 10.2.5. Italy
    • 10.2.6. Rest of Europe
  • 10.3. Asia-Pacific
    • 10.3.1. China
    • 10.3.2. Japan
    • 10.3.3. India
    • 10.3.4. Rest of APAC
  • 10.4. Rest of the World

11.VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 11.1. List of Market Participants

12.COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 12.1. Competition Dashboard
  • 12.2. Competitor Market Positioning Analysis
  • 12.3. Porter Five Forces Analysis

13.COMPANY PROFILES

  • 13.1. Dapper Labs, Inc.
    • 13.1.1. Company Overview
    • 13.1.2. Key Financials
    • 13.1.3. SWOT Analysis
    • 13.1.4. Product Portfolio
    • 13.1.5. Recent Developments
  • 13.2. CASTLEBERRY
  • 13.3. UNIT9
  • 13.4. Aww Inc.
  • 13.5. Vertiqal Studios
  • 13.6. Pinscreen
  • 13.7. Soul Machines
  • 13.8. SUPERPLASTIC
  • 13.9. Viral Nation Inc.
  • 13.10. NeoReach

14.ACRONYMS & ASSUMPTION

15.ANNEXURE

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