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잠복 결핵 검사 시장 : 현황 분석과 예측(2024-2032년)

Latent TB Testing Market: Current Analysis and Forecast (2024-2032)

발행일: | 리서치사: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd | 페이지 정보: 영문 150 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



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잠복결핵 검사 시장은 예측 기간(2024-2032년) 동안 CAGR 7.8%%의 상당한 성장을 보일 것으로 예상됩니다. 이는 주로 전 세계에서 결핵 발병률이 증가함에 따라 활동성 결핵을 예방하기 위해 잠복결핵을 검출할 필요성이 증가하고 있기 때문입니다. 또한 IGRA와 같은 진단 툴의 개선으로 고위험군에서의 효과와 활용도가 증가하고 있습니다. 또한 정부가 지원하는 결핵 예방 캠페인과 검진 의무화도 시장 성장에 기여하고 있습니다.

검사 유형에 따라 시장은 투베르쿨린 반응 검사(TST)와 인터페론 γ 방출 측정법(IGRA)으로 구분됩니다. 인터페론 γ 방출 측정법(IGRA)은 2023년 시장에서 가장 큰 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 인터페론 γ 방출 측정법(IGRA)은 고소득 국가와 보호가 필요한 사람들 사이에서 거의 독점적으로 시행되고 있습니다. 이 외에도 IGRA는 QuantiFERON-TB 및 T-SPOT.TB와 같은 보다 정밀한 새로운 검사를 제공하고 진단 프로세스 자동화의 효율성을 높이기 위해 기업에서 사용하고 있습니다. 의료기관과 협력하여 정기 검진에 IGRA를 도입하고, PoA에서 IGRA의 활용도를 높이는 것을 목표로 하고 있습니다. 정확한 진단 장비에 대한 수요가 높으며, 이 기술은 현재와 미래의 의료 시스템에서 높은 관련성을 가지고 있습니다.

2024년 3월 18일, QIAGEN(NYSE: QGEN;Frankfurt Prime Standard: QIA)은 국제패널의사협회(IPPA)와의 제휴를 통해 전 세계 패널 의사들에게 최신 결핵 검진 요건에 대한 지원 및 교육을 제공한다고 발표했습니다. 특히 새로운 인터페론γ 방출 측정법(IGRA)의 요건과 관련 환자 및 의료 서비스 프로바이더 혜택에 초점을 맞출 예정입니다.

용도별로는 결핵 환자의 가정내 접촉자(HHC), HIV 감염자(PLHIV), 기타로 구분되며, HIV 감염자는 예측 기간(2024-2032년) 동안 높은 CAGR로 성장할 것으로 예상되며, PLHIV 환자는 활동성 결핵 발병 위험이 높기 때문에 정기적이고 정확한 검사가 필요하며, 잠복결핵 검사의 최대 소비자입니다. 최근 전 세계에서 HIV 치료 프로그램에서 결핵 진단이 확대됨에 따라 IGRA와 같은 성별에 대한 정확하고 정밀한 검사의 필요성이 증가하고 있습니다. 기업은 HIV 진료소 및 NGO와 파트너십을 맺어 특정 검사 솔루션을 제공하고, 이 고위험군에게 저렴하고 간편한 규모의 검사 솔루션을 제공함으로써 이 그룹에 적합한 검사 솔루션을 채택하고 있습니다.

최종사용자별로 시장은 진단 실험실, 병원/진료소, 학술 및 연구기관으로 구분되며, 2023년 시장에서는 진단 실험실이 가장 큰 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 진단 실험실은 특히 도시 및 반도시 지역의 잠복결핵 검사 센터로서 주요 기업입니다. 고급 진단 장비에 대한 접근성을 확대하고 결과의 정확성을 보장함으로써 성장을 가속하고 있습니다. 이 부문을 지원하기 위해 기업은 IGRA 자동화 시스템을 공급 및 설치하고, 효율적인 실험실 운영을 위한 솔루션을 도입하고, 결과를 임상 환경에 쉽게 통합할 수 있는 기술을 제공합니다.

잠복결핵 검사 시장 도입에 대한 이해를 돕기 위해 시장은 북미(미국, 캐나다, 기타 북미), 유럽(독일, 프랑스, 영국, 스페인, 이탈리아, 기타 유럽), 아시아태평양(중국, 일본, 인도, 기타 아시아태평양), 기타 지역(중국, 일본, 인도, 기타 아시아태평양), 전 세계 존재를 기반으로 분석됩니다. 아시아태평양은 예측 기간(2024-2032년) 동안 상당한 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다. 이는 높은 결핵 발병률, 결핵에 대한 인식 개선, 결핵 퇴치를 위한 국가적 노력에 기인합니다. 세계보건기구(WHO)에 따르면 2022년에는 8개 국가가 전 세계 결핵 환자의 3분의 2 이상을 차지할 것으로 예상된다: 인도(27%), 인도네시아(10%), 중국(7.1%), 필리핀(7.0%), 파키스탄(5.7%), 나이지리아(4.5), 나이지리아(4.5)%), 방글라데시(3.6%), 콩고민주공화국(3.0%)입니다. 또한 인도와 중국 등에서는 국제기구의 협력을 통해 대규모 검진을 실시했습니다. 예를 들어 저비용 진단 솔루션 제공, 정부 기관과의 제휴, 제품 접근이 제한된 지역에 대한 시장 범위 향상 등을 들 수 있습니다. 도시 지역에서는 기존 TST에서 첨단 IGRA로 전환하는 것도 시장 성장을 지원하고 있습니다.

이 시장에서 사업을 운영하는 주요 기업에는 QIAGEN, Revvity, Abbott, BIOMERIEUX, Serum Institute of India Pvt.Ltd., Lionex GmbH, SD Biosensor, INC., Cepheid, Wantai BioPharm, AdvaCare Pharma 등이 있습니다.

목차

제1장 시장 개요

  • 시장의 정의
  • 주요 목적
  • 이해관계자
  • 제한 사항

제2장 분석 방법 또는 전제조건

  • 분석 프로세스
  • 분석 방법
  • 응답자 개요

제3장 개요

  • 업계 요약
  • 부문별 전망
    • 시장 성장 강도
  • 지역 전망

제4장 시장 역학

  • 촉진요인
  • 기회
  • 억제요인
  • 동향
  • PESTEL 분석
  • 수요측 분석
  • 공급측 분석
    • 기업인수합병(M&A)
    • 투자 시나리오
    • 업계 인사이트 : 주요 스타트업 기업과 독자적인 전략

제5장 가격 분석

  • 가격 분석 : 지역별
  • 가격에 영향을 미치는 요인

제6장 세계의 잠복 결핵 검사 시장 매출(2022-2032년)

제7장 시장 분석 : 검사 유형별

  • 투베르쿨린 반응 검사(TST)
  • 인터페론 γ 방출 측정법(IGRA)

제8장 시장 분석 : 용도별

  • 결핵환자의 가정내 접촉자(HHC)
  • HIV 감염자(PLHIV)
  • 기타

제9장 시장 분석 : 최종사용자별

  • 진단 검사실
  • 병원/진료소
  • 학술·연구기관

제10장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
    • 기타 북미 지역
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 스페인
    • 이탈리아
    • 기타 유럽 지역
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 기타 아시아태평양
  • 세계의 기타 지역

제11장 밸류체인 분석

  • 한계 분석
  • 시장 참여 기업의 리스트

제12장 경쟁 구도

  • 경쟁 대시보드
  • 기업의 시장 포지셔닝 분석
  • Porter's Five Forces 분석

제13장 기업 개요

  • QIAGEN
    • 기업 개요
    • 주요 재무 지표
    • SWOT 분석
    • 제품 포트폴리오
    • 최근 동향
  • Revvity
  • Abbott
  • BIOMERIEUX
  • Serum Institute of India Pvt. Ltd.
  • Lionex GmbH
  • SD Biosensor, INC.
  • Cepheid
  • Wantai BioPharm
  • AdvaCare Pharma

제14장 두자어와 전제조건

제15장 부록

KSA 25.02.10

Latent TB Testing determines individuals with asymptomatic Mycobacterium tuberculosis infection who are likely to develop overt TB. Screening tests include the Tuberculin Skin Test (TST) and Interferon Gamma Release Assays (IGRAs), which identify a body's reaction to the bacteria. These tests are important in the prevention of TB epidemics among multiple risk groups such as the immunocompromised as well as the healthcare givers.

The Latent TB Testing Market is expected to grow with a significant CAGR of 7.8% during the forecast period (2024-2032). This is mainly due to the increasing rates of tuberculosis across the world increasing the need to detect latent TB to prevent active TB. Also, improvements in diagnostic tools like IGRAs increase the effectiveness and utilization in high-risk groups. In addition, TB control campaigns supported by the government and compulsory screening norms also contribute to the growth of the market.

Based on the test type, the market is segmented into Tuberculin Skin Test (TST), and Interferon Gamma Released Assay (IGRA). The Interferon Gamma Released Assay (IGRA) held a significant share of the market in 2023. The Interferon Gamma Released Assay (IGRA). It is implemented almost exclusively in high-income countries and among the populations in need of protection. Adding to this, IGRA is used by companies to provide new, more precise tests, such as QuantiFERON-TB and T-SPOT.TB, and to increase the efficiency of diagnostic process automation. They aim to cooperate with healthcare organizations to include IGRAs in regular check-ups and increase the availability of IGRAs via point of care. This technology has high relevance in the current and future healthcare systems since there is a great need for accurate diagnostic equipment.

On March 18, 2024, QIAGEN (NYSE: QGEN; Frankfurt Prime Standard: QIA) announced a partnership with the International Panel Physicians Association (IPPA) to support and educate panel physicians around the globe on the latest tuberculosis (TB) screening requirements. A special focus will be on the new Interferon Gamma Release Assay (IGRA) requirements and the associated benefits for patients and healthcare providers.

Based on application, the market is segmented into household contacts (HHC) of tuberculosis (TB) patients, people living with HIV (PLHIV), and others. People living with HIV are expected to grow with a significant CAGR during the forecast period (2024-2032). The PLHIV segment is one of the primary consumers in the latent TB testing market because such patients have a higher risk of developing active TB and, therefore, require regular and accurate tests. The recent expansion of tuberculosis diagnostics in HIV care programs worldwide has boosted the need for gender-precise and accurate tests such as IGRAs. Companies adopt by developing partnerships with HIV clinics and NGOs to deliver specific test solutions and by providing affordable easy-to-scale testing solutions to this risky group.

Based on the end user, the market is segmented into diagnostic laboratories, hospitals/clinics, and academic & research institutions. Diagnostic Laboratories held a significant share of the market in 2023. Diagnostic laboratories are major players as the testing centers for latent TB, especially in urban and semi-urban settings. They enhance growth by expanding access to high-level diagnostic equipment and guaranteeing the accuracy of results. To support this segment, companies supply and install IGRA automation systems, implement solutions for efficient lab operations, and provide technology for easy integration of the results into the clinical environment.

For a better understanding of the market adoption of Latent TB Testing, the market is analyzed based on its worldwide presence in countries such as North America (U.S., Canada, and the Rest of North America), Europe (Germany, France, U.K., Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. Asia-Pacific is expected to grow with a significant CAGR during the forecast period (2024-2032). This is due to a high tuberculosis incidence rate, improved understanding of the disease, and national efforts to eliminate the disease. As per the World Health Organization, In 2022, eight countries accounted for more than two-thirds of global TB cases: India (27%), Indonesia (10%), China (7.1%), the Philippines (7.0%), Pakistan (5.7%), Nigeria (4.5%), Bangladesh (3.6%) and the Democratic Republic of the Congo (3.0%). Adding to this, large-scale screening is being carried out in countries such as India and China with the help of international organizations. Examples include offering low-cost diagnostic solutions, forming alliances with government organizations, and increasing market coverage to areas that have limited access to the products. A shift from conventional TSTs to advanced IGRAs within the urban regions also supports the growth of the market.

Some of the major players operating in the market include QIAGEN, Revvity, Abbott, BIOMERIEUX, Serum Institute of India Pvt. Ltd., Lionex GmbH, SD Biosensor, INC., Cepheid, Wantai BioPharm, AdvaCare Pharma.

TABLE OF CONTENTS

1.MARKET INTRODUCTION

  • 1.1. Market Definitions
  • 1.2. Main Objective
  • 1.3. Stakeholders
  • 1.4. Limitation

2.RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION

  • 2.1. Research Process of the Latent TB Testing Market
  • 2.2. Research Methodology of the Latent TB Testing Market
  • 2.3. Respondent Profile

3.EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Industry Synopsis
  • 3.2. Segmental Outlook
    • 3.2.1. Market Growth Intensity
  • 3.3. Regional Outlook

4.MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Drivers
  • 4.2. Opportunity
  • 4.3. Restraints
  • 4.4. Trends
  • 4.5. PESTEL Analysis
  • 4.6. Demand Side Analysis
  • 4.7. Supply Side Analysis
    • 4.7.1. Merger & Acquisition
    • 4.7.2. Investment Scenario
    • 4.7.3. Industry Insights: Leading Startups and Their Unique Strategies

5.PRICING ANALYSIS

  • 5.1. Regional Pricing Analysis
  • 5.2. Price Influencing Factors

6.GLOBAL LATENT TB TESTING MARKET REVENUE (USD BN), 2022-2032F

7.MARKET INSIGHTS BY TEST TYPE

  • 7.1. Tuberculin Skin Test (TST)
  • 7.2. Interferon Gamma Released Assay (IGRA)

8.MARKET INSIGHTS BY APPLICATION

  • 8.1. Household Contacts (HHC) of Tuberculosis (TB) Patients
  • 8.2. People Living with HIV (PLHIV)
  • 8.3. Others

9.MARKET INSIGHTS BY END USER

  • 9.1. Diagnostic Laboratories
  • 9.2. Hospitals/clinics
  • 9.3. Academic & Research Institutions

10.MARKET INSIGHTS BY REGION

  • 10.1. North America
    • 10.1.1. U.S.
    • 10.1.2. Canada
    • 10.1.3. Rest of North America
  • 10.2. Europe
    • 10.2.1. Germany
    • 10.2.2. France
    • 10.2.3. UK
    • 10.2.4. Spain
    • 10.2.5. Italy
    • 10.2.6. Rest of Europe
  • 10.3. Asia-Pacific
    • 10.3.1. China
    • 10.3.2. Japan
    • 10.3.3. India
    • 10.3.4. Rest of APAC
  • 10.4. Rest of the World

11.VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 11.1. Marginal Analysis
  • 11.2. List of Market Participants

12.COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 12.1. Competition Dashboard
  • 12.2. Competitor Market Positioning Analysis
  • 12.3. Porter Five Forces Analysis

13.COMPANY PROFILES

  • 13.1. QIAGEN
    • 13.1.1. Company Overview
    • 13.1.2. Key Financials
    • 13.1.3. SWOT Analysis
    • 13.1.4. Product Portfolio
    • 13.1.5. Recent Developments
  • 13.2. Revvity
  • 13.3. Abbott
  • 13.4. BIOMERIEUX
  • 13.5. Serum Institute of India Pvt. Ltd.
  • 13.6. Lionex GmbH
  • 13.7. SD Biosensor, INC.
  • 13.8. Cepheid
  • 13.9. Wantai BioPharm
  • 13.10. AdvaCare Pharma

14.ACRONYMS & ASSUMPTION

15.ANNEXURE

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