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시장보고서
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세계의 CRM 분석 시장 규모 : 유형별, 업계별, 지역별, 범위 및 예측Global CRM Analytics Market Size By Type (Customer Analytics, Sales Analytics, Marketing Analytics), By Vertical (Manufacturing, Retail), By Geographic Scope And Forecast |
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CRM 분석 시장 규모는 2024년에 89억 4,000만 달러로 평가되었으며, 2026-2032년의 예측 기간 동안 11.23%의 연평균 복합 성장률(CAGR)로 성장하여 2032년에는 209억 5,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.
CRM 분석 시장은 데이터 양 증가와 경쟁사 대비 우위를 점하고 고객 충성도를 높이기 위해 더 나은 실행 가능한 통찰력에 대한 수요가 증가함에 따라 예측 기간 동안 빠르게 성장할 것으로 예측됩니다. CRM 분석는 기업이 캠페인 성과를 추적하고 관리하여 고객을 유지할 수 있게 함으로써 세계 CRM 분석 시장을 발전시킬 수 있는 기회를 제공할 것으로 예측됩니다. CRM 분석은 세계 CRM 분석 시장을 발전시킬 수 있습니다. 세계 CRM 분석 시장 보고서는 시장의 전반적인 평가를 제공합니다. 주요 부문, 동향, 시장 성장 촉진요인, 경쟁 구도, 시장에서 중요한 역할을 하는 요인 등을 종합적으로 분석합니다.
세계 CRM 분석 시장의 정의
고객이 공급업체를 고려하기 전에 전체 구매 주기를 돌아다니는 변화하는 세상에서 고객 맞춤형 멀티채널 마케팅을 통해 고객을 끌어들이는 것이 점점 더 중요해지고 있습니다. 캠페인을 처음부터 끝까지 계획, 실행, 측정할 수 있도록 지원할 뿐만 아니라, 소비자의 행동과 선호도에 대한 데이터를 통해 얻은 결과를 바탕으로 전략적 의사결정을 내릴 수 있도록 지원합니다. 고객관계관리(CRM)를 위한 애널리틱스는 기업에 데이터에 대한 빠른 액세스를 제공하는 동시에 비즈니스 의사결정을 현대화하는 소프트웨어 도구입니다.
CRM 분석은 데이터 마이닝 기술과 결합하여 온라인 분석 처리에도 활용되고 있습니다. 모든 기업에게 있어 다양한 타겟팅된 멀티채널 캠페인을 통해 소비자와 소통하는 것은 매우 중요합니다. 이 도구는 수익성 분석, 고객 세분화, 예측 모델링, 이벤트 모니터링, what-if 시나리오 등 다양한 작업에 사용할 수 있습니다. 다양한 채널에서 캠페인을 설계, 실행 및 측정하기 위해 마케팅 팀이 고객의 행동과 선택에 의해 결정된 결과에 따라 전술적 의사결정을 내릴 수 있도록 지원합니다.
CRM 분석은 전체 판매 프로세스, 제품 수요, 소비자의 가격 민감도 및 전반적인 가격 책정 효과 등 사실에 기반한 정보를 제공합니다. CRM 분석은 마케팅 캠페인의 효과를 관리하고 추적하여 기업의 고객 유지에 도움을 줍니다. 분석은 판매 및 서비스 측면에서 고객과의 관계를 개선할 뿐만 아니라 공급망 관리도 개선하여 기업의 비용 절감과 가격 경쟁력 강화를 가져옵니다. CRM 분석 시장은 판매 분석, 고객 분석, 컨택센터 분석, 마케팅 분석, 마케팅 분석, 고객 분석, 컨택센터 분석, 고객 분석, 마케팅 분석, 고객 분석, 고객 분석, 고객 분석, 고객 분석, 고객 분석, 고객 분석, 고객 분석, 고객 분석, 고객 분석, 고객 분석, 고객 분석, 고객 분석, 고객 분석, 고객 분석, 고객 분석, 고객 분석 마케팅 분석, 웹 분석, 소셜 미디어 분석 등의 용도으로 세분화됩니다. 영업 분석은 고객 분석의 하위 집합입니다. 마케팅 분석은 기업이 고객을 위한 다양한 캠페인 프로그램을 만들고, 다양한 채널에서 고객과 일대일로 소통할 수 있을 뿐만 아니라, 판매 파이프라인을 확장하고, 마케팅 지출의 효과를 실시간으로 입증할 수 있게 해줍니다.
세계 CRM 분석 시장 개요
중요 고객 유지에 대한 압박이 증가하고 경쟁이 치열해지면서 CRM 분석 시스템에 대한 수요가 증가할 것으로 예측됩니다. 또한, CRM 분석은 전체 제품 수요, 판매 프로세스, 가격 책정 효과, 고객의 가격 민감도에 대한 사실에 기반한 정보를 제공함으로써 향후 몇 년 동안 세계 CRM 분석 시장의 성장에 기여할 것으로 예측됩니다. 시장 성장에 기여할 것으로 예측됩니다. 기업들은 마케팅 캠페인의 성과를 추적하고 관리함으로써 소비자를 포용할 수 있으며, 이는 CRM 분석 시장의 세계 확장을 촉진할 것으로 예측됩니다.
또한, 시장 확대에 편승하기 위해 소매업의 오랜 전통 기업들 사이에서 많은 신흥국 시장이 개척되고 있습니다. 새로운 기업들은 스마트폰의 인기 상승에 힘입어 전자상거래 비즈니스 모델을 채택하고 있습니다. 따라서 이 업계공급업체들은 고객 기반을 확대할 수 있는 기회를 얻게 되었습니다. 아마존과 같은 전자상거래 대기업이 온라인 매출로 718억 4,000만 달러를 벌어들이면서 월마트나 메이시스와 같은 오프라인 소매업체들은 점점 더 경쟁하기가 어려워지고 있습니다.
일부 오프라인 소매업체들은 경쟁력을 유지하면서 효율성과 유연성을 높이기 위해 매장을 통합하고 더 적은 수의 매장에 집중하고 있습니다. 이러한 소매 기업 그룹도 마찬가지로 새로운 수익원을 창출하고 옴니채널을 구축하기 위해 인터넷 비즈니스 플랫폼을 채택하고 있습니다. 그러나 데이터 관리, 데이터 품질, 데이터 통합에 대한 우려로 인해 시장 확대가 어느 정도 지연되고 있습니다. 기업의 마케팅 팀은 여러 플랫폼에 걸친 캠페인의 계획 수립, 실행, 평가를 통해 보다 정확한 의사결정을 내릴 수 있는 능력이 점점 더 요구되고 있습니다.
CRM Analytics Market size was valued at USD 8.94 Billion in 2024 and is projected to reach USD 20.95 Billion by 2032, growing at a CAGR of 11.23 % during the forecast period 2026-2032.
An increasing amount of data and the demand for better actionable insights to gain an advantage over competitors and boost customer loyalty, the CRM Analytics Market is likely to experience rapid expansion over the forecast period. CRM Analytics provides fact-based data on overall product demand, sales process, pricing efficacy, and consumer price sensitivity, all of which are expected to aid worldwide market growth. It allows businesses to keep clients by tracking and managing campaign performance, which might drive the global CRM Analytics Market forward. The Global CRM Analytics Market report provides a holistic evaluation of the market. The report offers a comprehensive analysis of key segments, trends, drivers, restraints, competitive landscape, and factors that are playing a substantial role in the market.
Global CRM Analytics Market Definition
The need to engage customers through tailored and multichannel marketing has become increasingly vital in this changing world where clients walk through the entire buying cycle before thinking about the suppliers. CRM analytics assists the marketing team in the planning, execution, and measurement of campaigns across all channels, from start to end, as well as in making strategic decisions based on the outcomes produced from the data available on consumer behavior and preferences. Analytics for customer relationship management (CRM) is a software tool that provides firms with quick access to data while also modernizing business decisions.
CRM Analytics is also utilized in online analytical processing, where it is combined with data mining techniques. It is critical for any firm to engage with its consumers through a variety of targeted and multichannel campaigns, as buyers go through the entire purchase cycle before considering which providers to use or recommend. This tool can be used for a variety of tasks, including profitability analysis, customer segmentation, predictive modeling, event monitoring, and what-if scenarios. In order to design, execute, and measure campaigns across numerous channels, it assists the marketing team in making tactical decisions based on the results, which are determined by customer behavior and choices.
CRM analytics delivers fact-based information on the entire sales process and product demand, as well as on consumer price sensitivity and overall pricing efficacy, among other things. It assists businesses in retaining customers by controlling and tracking the effectiveness of marketing campaigns. CRM analytics not only improves customer relationships in terms of sales and services but also improves supply chain management, resulting in lower costs and more competitive pricing for the company. The CRM Analytics Market is segmented into applications such as sales analytics, customer analytics, contact center analytics, marketing analytics, web analytics, and social media analytics. Sales analytics is a subset of customer analytics. Marketing analytics enables businesses to create a variety of campaign programs for customers and engage with them one-on-one across many channels, as well as to grow the sales pipeline and demonstrate the impact of marketing expenditures in real time.
Global CRM Analytics Market Overview
Rising pressure to retain important clients, combined with rising competition, may drive up the demand for CRM analytics systems. Additionally, the growth of data and the ability to gain sales insights are likely to contribute to the expansion of the global CRM Analytics Market. CRM Analytics provides fact-based information on overall product demand, sales process, pricing effectiveness, and customer price sensitivity, all of which are expected to contribute to the growth of the global market in the coming years. Companies can retain consumers by tracking and managing the performance of marketing campaigns, which is expected to boost the global CRM Analytics Market's expansion.
Furthermore, a number of new firms are developing among the long-standing established players in the retail business in order to capitalize on the market expansion. New players are embracing the e-commerce business model in order to capitalize on the growing popularity of smartphones. The suppliers in the industry are therefore exposed to opportunities to grow their client base as a result of this. With e-commerce behemoths like Amazon raking in USD 71.84 billion in online sales, brick-and-mortar retail behemoths like Walmart and Macy's, among others, are finding it increasingly difficult to compete.
Several brick-and-mortar businesses are consolidating their shop locations and concentrating on a smaller number of stores in order to increase efficiency and flexibility while remaining competitive. This group of retailers is likewise embracing the internet business platform in order to generate new revenue streams and establish an omnichannel presence. In the meanwhile, worries over data management as well as data quality and integration have slowed the market's expansion to some extent. While organizations' marketing teams are increasingly required to establish plans, execute and evaluate campaigns across multiple platforms and make better decisions, the industry is expected to benefit from the increased demand for these services.
The Global CRM Analytics Market is Segmented on the basis of Type, Vertical, And Geography.
Based on Type, the market is bifurcated into Customer Analytics, Sales Analytics, Marketing Analytics, and Others. Marketing analytics accounted for the largest share of the global market because it enables various companies to run a number of campaigns and engage customers across channels in order to demonstrate the impact of marketing investments on a real-time basis and build the sales pipeline, thereby generating the largest market share. CRM analytics tools aid in the analysis of a company's marketing, sales, and service performance. As a result, it is a smart analysis of consumer data across the firm to improve ROI while lowering operational costs. IT gives all enterprises a 360-degree perspective of real-time insights to help them understand their customers and take fact-based actions.
Based on Vertical, the market is bifurcated into Banking, Financial Services, and Insurance, Telecommunications and IT, Manufacturing, Retail, and Others. The retail industry is likely to take up a large proportion of the market. To capitalize on market expansion, a number of new firms are emerging among the long-established established players in the retail business. To capitalize on the growing popularity of smartphones, new players are embracing an e-commerce business strategy. Market merchants are thus exposed to opportunities to extend their client base.
The "Global CRM Analytics Market" study report will provide a valuable insight with an emphasis on the global market including some of the major players such as SAP SE, Teradata, Salesforce, Oracle Corporation, Accenture PLC, Infor, SAS Institute, Inc.
Our market analysis also entails a section solely dedicated to such major players wherein our analysts provide an insight to the financial statements of all the major players, along with its product benchmarking and SWOT analysis. The competitive landscape section also includes key development strategies, market share, and market ranking analysis of the above-mentioned players globally.