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자동차 서브프레임 시장 규모 : 제품별, 용도별, 지역별 범위 및 예측

Automotive Subframe Market Size By Product (Steel Subframe, Aluminum Alloy Subframe), By Application (Front Subframe, Rear Subframe), By Geographic Scope And Forecast

발행일: | 리서치사: Verified Market Research | 페이지 정보: 영문 202 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    



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자동차 서브프레임 시장 규모와 예측

자동차 서브프레임 시장 규모는 2024년에 30억 6,000만 달러로 평가되었으며, 2024년부터 2031년까지 CAGR 5.87%로 성장하여 2031년에는 46억 3,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.

고성능 및 저연비 차량에 대한 수요, 소형 상용차 및 전기자동차의 판매 확대, 저배출과 결합된 저중량 섀시 시스템 등이 예측 기간 동안 시장 성장을 이끄는 요인 중 하나입니다. 이 시장 예측 보고서는 시장의 전반적인 평가를 제공합니다. 시장 규모, 주요 부문, 동향, 시장 촉진요인, 시장 억제요인, 경쟁 상황, 시장에서 중요한 역할을 하는 요인 등을 종합적으로 분석합니다.

자동차 서브프레임이란?

서브프레임은 자동차의 섀시에 있는 부품입니다. 이 서브프레임 구성요소는 엔진, 구동계, 서스펜션, 스티어링 구성품이 들어있는 상당히 큰 모노코크 또는 바디 온 프레임 쉘 내의 독립적인 구조물입니다. 서브프레임에는 3가지 기본 형태가 있으며, 각각 기능이 다릅니다. 주로 간단한 액슬 타입, 엔진을 지지하는 페리미터 프레임, 엔진, 변속기, 풀 서스펜션을 지지하는 페리미터 프레임이 있습니다.

자동차의 서브프레임과 크로스 멤버는 비슷한 기능을 가지고 있지만 호환되지 않습니다. 구조상, 서브프레임은 크로스 멤버를 포함할 수 있습니다. 자동차 서브프레임은 일반적으로 용접 강관 또는 두꺼운 프레스 강판 패널로 구성됩니다. 서브프레임의 설치 방법은 차종에 따라 다르지만, 보통 볼트 체결 또는 용접으로 설치합니다. 볼트로 고정된 서브프레임에는 주행 중 발생하는 진동을 감쇠시키기 위해 스프링과 고무 부싱이 장착되어 있습니다. 하이드로포밍으로 성형할 수도 있습니다.

주로 서브프레임은 차량 섀시 내의 필수 구성요소를 지원함으로써 작동합니다. 서브프레임의 주요 목적은 차체의 다른 부분으로부터 진동과 하중을 분리하고 모노코크 차체 쉘의 비교적 얇은 판금의 넓은 범위에 섀시의 높은 하중을 분산시키는 것입니다. 또한, 서브프레임과 함께 엔진과 변속기가 만들어내는 힘을 크게 줄여줍니다. 이 자동차 서브프레임은 엔진, 변속기, 스티어링 어셈블리를 한 곳에서 조립할 수 있기 때문에 매우 중요합니다. 또한, 완성된 제품을 차량 내 다른 곳에 장착할 수도 있습니다. 주로 리어 서브프레임과 프론트 서브프레임의 두 가지 제품이 있습니다.

리어 서브프레임은 후륜구동 또는 전륜구동 차량의 리어 서스펜션과 때로는 구동계 부품을 장착하는 목적으로 사용됩니다. 리어 서브프레임과 프론트 서브프레임이 분리되어 있어 전체 무게와 그에 따른 비용을 절감할 수 있습니다. 반면, 서브프레임이 손상되면 주행 중 비정상적인 진동이나 허쉬니스가 발생할 수 있습니다. 이러한 문제를 방치하면 장기적인 문제로 발전하여 자동차의 운전성을 해칠 수 있습니다.

세계의 자동차 서브프레임 시장 개요

고성능, 고연비 자동차에 대한 대중의 수요가 증가하고 있습니다. 따라서 차량의 경량화가 더욱 강조되고 있으며, 이에 따라 성능이 향상되고 있습니다. 이러한 추세로 인해 제조업체들은 경량화 및 저연비 차량을 실현하는 새로운 차량과 서브프레임 또는 섀시를 설계할 수밖에 없는 상황입니다. 또한, 자동차 배기가스에서 유해가스가 배출되는 것도 우려되고 있습니다. 따라서 배기가스 규제를 모니터링하기 위해 제조업체는 저공해 자동차를 설계해야 하며, 저중량 섀시 설계의 필요성이 증가하고 있습니다. 자동차 제조업체들은 고급차 및 고성능 차량에 대한 수요 증가로 인해 기술 혁신과 진보를 수반하는 섀시 시스템을 생산하고 있습니다. 자동차의 기술 발전과 기술 혁신의 증가는 첨단 서브프레임과 섀시 시스템에 대한 수요를 촉진하고 있습니다. 예를 들어, 아우디 AG는 경량 섀시와 전동식 조향장치를 갖춘 아우디 A6라는 신차를 생산했습니다. 이러한 기능은 운전 경험을 향상시켜 고급차에 대한 수요를 증가시킬 수 있습니다.

자동차 서브프레임은 자동차의 수명을 연장하기 위한 주요 구조 부품입니다. 그러나 서브프레임이 손상되거나 녹이 슬어 그 역할을 수행하지 못하는 경우도 있습니다. 세계 자동차 서브프레임 시장은 서브프레임 교체 비용이 상당히 높기 때문에 자동차 서브프레임 시스템의 비용에 의해 제한될 수 있습니다. 자동차 소재 시장의 공급업체들은 OEM 및 Tier-1 공급업체가 정의한 엄격한 품질 관리 및 테스트를 충족하기 위해 고품질 소재를 제공하는 동시에 비용을 유지해야 한다는 큰 압박을 받고 있습니다. 소형 상용차와 전기자동차의 판매 증가로 전기자동차의 생산이 증가하면서 자동차 서브프레임 시장의 성장을 견인하고 있습니다. 선진국에서는 정부의 온실가스 배출 규제와 연료 가격 상승으로 인해 전기자동차의 도입이 증가하고 있습니다. 예를 들어, 네덜란드 통계청(CBS)에 따르면 2017년 네덜란드의 전기자동차는 약 22,000대로 전년 대비 약 60% 증가했습니다.

목차

제1장 소개

  • 시장 정의
  • 시장 세분화
  • 조사 스케줄
  • 가정
  • 한계

제2장 조사 방법

  • 데이터 마이닝
  • 2차 조사
  • 1차 조사
  • 전문가 조언
  • 퀄리티 체크
  • 최종 리뷰
  • 데이터 삼각측량
  • 상향식 접근
  • 하향식 접근
  • 조사 흐름

제3장 주요 요약

  • 시장 개요
  • 세계의 자동차 서브프레임 시장 지역별 분석(CAGR)
  • 세계의 자동차 서브프레임 시장 : 제품별
  • 세계의 자동차 서브프레임 시장 : 용도별
  • 향후 시장 기회
  • 세계 시장 내역

제4장 시장 전망

  • 세계의 자동차 서브프레임 시장 전망
  • 시장 성장 촉진요인
    • 저배출 가스·저연비차에 대한 수요 증가
    • 기술 혁신과 자동차 보유대수 증가
  • 성장 저해요인
    • 원재료 급등과 서브프레임 교환 비용
  • 가능성
    • 전기자동차 생산 증가
  • 세계의 자동차 서브프레임 시장에 대한 COVID-19의 영향
  • Porter's 5 Force 분석
  • 밸류체인 분석

제5장 제품별 시장

  • 개요
  • 스틸 서브프레임
  • 알루미늄 합금 서브프레임

제6장 용도별 시장

  • 개요
  • 프런트 서브프레임
  • 리어 서브프레임

제7장 지역별 시장

  • 개요
  • 북미
    • 북미 시장 현황
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 유럽
    • 유럽 시장 현황
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양
    • 아시아태평양 시장 현황
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 기타 아시아태평양
    • 열시장 현황
    • 라틴아메리카
    • 중동 및 아프리카

제8장 경쟁 구도

  • 개요
  • 경쟁 시나리오
  • 기업 시장 순위 분석

제9장 기업 개요

  • MAGNA INTERNATIONAL INC.
  • GESTAMP AUTOMOCION, S.A.
  • BENTELER GROUP
  • RYOBI LIMITED
  • Y-TEC
  • F-TECH INC.
  • Toyoda Iron Works
  • YOROZU CORPORATION
KSM 25.10.29

Automotive Subframe Market Size And Forecast

Automotive Subframe Market size was valued at USD 3.06 Billion in 2024 and is projected to reach USD 4.63 Billion by 2031, growing at a CAGR of 5.87% from 2024 to 2031.

The demand for high-performance and fuel-efficient vehicles, growing sales of light commercial vehicles and electric vehicles, Low weight chassis systems coupled with low emissions are some of the factors that will lead to the growth of the market during the forecasted period. The market forecast report provides a holistic evaluation of the market. The report offers a comprehensive analysis of the size of the market, key segments, trends, drivers, restraints, competitive landscape, and factors that are playing a substantial role in the market.

What is Automotive Subframe?

The subframe is a component in the vehicle's chassis. This subframe component is a separate structure within a significantly larger monocoque or body-on-frame shell where the engine, drivetrain, suspension, and steering components are housed. A subframe has three basic forms, all of which have varying functions. These are mainly the simple axle type, the perimeter frame which supports the engine, and the perimeter frame which supports the engine, transmission, and full suspension.

An automotive subframe and cross member have similar functions, but they are not interchangeable. Structurally, a subframe can include a cross member. The automotive subframe is typically constructed from welded steel tubing or thick pressed steel panels. The attachment of the subframe depends on the vehicle type, but it is usually bolted or welded. A bolted subframe is fitted with springs or rubber bushings to dampen the vibrations produced while on the road. It can also be hydroformed.

Primarily, the subframe works by supporting integral components within the vehicle's chassis. The main purpose of it includes isolating vibrations and harshness from the rest of the body, as well as spreading high chassis loads over the vast expanse of relatively thin sheet metal of a monocoque body shell. Moreover, along with the subframe, the force produced by the engine and transmission is significantly reduced. This automotive subframe is vital as it makes building the engine, transmission, and steering assemblies possible in one location. It also allows the installation of these finished pieces into a different place in the vehicle. There are mainly two types of products includes rear and front subframes.

Rear subframes serve the purpose of carrying the rear suspension and occasionally drivetrain components for rear-wheel or all-wheel drive vehicles. The separate rear and front subframes help to reduce their overall weight and subsequent cost. On the other side, when damaged, the subframe can result in unusual vibrations and harshness as we drive. If left unattended, these issues could result in long-term problems that could impair the car's drivability.

Global Automotive Subframe Market Overview

The demand for high-performance and fuel-efficient vehicles is growing among the masses. This is further putting emphasis on reducing the weight of the vehicle, thereby enhancing its performance. This trend has compelled manufacturers to design new vehicles and subframes or chassis that will result in lightweight and fuel-efficient vehicles. Moreover, the other rising concern is the emission of harmful gases from the exhaust of the vehicle. Hence, in order to monitor emission control, manufacturers should design low-emission vehicles, which raises the need to design low-weight chassis. The automobile manufacturers are producing chassis systems with innovations and advancements owing to increasing demand for premium and improved performance vehicles. The rising technological advancements and innovations in vehicles are fueling demand for advanced subframes or chassis systems. For instance, AUDI AG manufactured a new car called Audi A6, which has a light-weight chassis and electric-assist steering. Such features can improve the driving experience, which in turn, augments the demand for luxurious vehicles.

The automotive subframe is a major structural component that is supposed to last the life of the vehicle. However, there are instances where the subframe can become damaged or rusted to the point where it can no longer do its job. The global automotive subframes market can be restricted by the cost of automotive subframes systems due to the cost to replace a subframe can be quite high. The suppliers in the automotive materials market are under high pressure to maintain the costs, along with delivering high-quality materials to meet the stringent quality control and tests defined by the OEMs, and Tier-1 suppliers. The growing sales of light commercial vehicles and electric vehicles increase the production of electric vehicles which in turn drives the growth of the automotive subframe market. The adoption of electric vehicles in developed countries has increased owing to the greenhouse emission regulations by the government and the increasing price of fuel. For instance, according to Statistics Netherlands (CBS), in 2017, there were around 22,000 electric vehicles in the Netherlands, which is around a 60% increase from the previous year.

Global Automotive Subframe Market Segmentation Analysis

The Global Automotive Subframe Market is segmented on the basis of Product, Application, and geography.

Automotive Subframe Market, By Product

Steel Subframe

Aluminum Alloy Subframe

Based on Product, the market is bifurcated into Steel Subframe, Aluminum Alloy Subframe. Steel Subframe accounted for the largest market share and is projected to grow at a CAGR of 4.46% during the forecast period. The automotive steel industry faces numerous challenges including carbon dioxide (CO2) emissions. Weight reduction in different vehicles can help to achieve improved fuel efficiency, creating less impact on the environment. Materials such as metal composites and hot forming steel have immense potential to cut the weights in vehicles.

Automotive Subframe Market, By Application

Front Subframe

Rear Subframe

On the basis of Application, the Global Automotive Subframe Market has been segmented into Front Subframe, Rear Subframe. Front Subframe accounted for the largest market share and is projected to grow at the highest CAGR of 5.78% during the forecast period. Lightweighting is also a strong driver for the application of aluminium in the front subframe. An excellent example is the BMW double-joint spring-strut front axle which is constructed of aluminium. The use of aluminium leads to a weight reduction of 30% compared to a similar axle made of steel, minimizing the unsprung mass of the vehicle. The application of aluminium delivers immediate results in the responsiveness of the suspension and steering systems.

Automotive Subframe Market, By Geography

North America

Europe

Asia Pacific

Rest of the world

On the basis of regional analysis, the Global Automotive Subframe Market is classified into North America, Europe, Asia Pacific, and the Rest of the world. Asia Pacific accounted for the largest market share and is projected to grow at a CAGR of 5.11% during the forecast period. An increase in the population produces increased demand for effective mobility and effective mobility is specifically what the Asia Pacific region contributes. The region has its reputation for being the home to some of the world's most esteemed vehicle manufacturers. The automotive industry, which includes the manufacturing of motor vehicles along with the appropriate parts, generates huge numbers of sales for the region with high levels of production and creating opportunities for the automotive subframe market.

Key Players

  • The major key players in the Automotive Subframe Market are F-tech, Yorozu, Magna, Benteler Group, Toyoda Iron Works, Gestamp Automocion, Ryobi Limited, and Y-tec.
  • These Major Players have adopted various organic as well as inorganic growth strategies such as mergers & acquisitions, new product launches, expansions, agreements, joint ventures, partnerships, and others to strengthen their position in this market.

Key Developments

  • Partnership and Agreement
  • South Korea-based LG Electronics Inc and automotive supplier Magna International Inc are launching a joint venture that will make key components for electric cars
  • New Launches
  • Canadian auto parts company Magna International Inc. is planning to expand its global manufacturing capacity to North America as it focuses on electric vehicle production.
  • F-Tech Inc. has planned to increase business with GM and Toyota to deliver suspension parts.
  • F-Tech Inc. announced that it won a new order to deliver suspension parts to Toyota vehicles built in the USA, Japan, and Asia.

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 MARKET DEFINITION
  • 1.2 MARKET SEGMENTATION
  • 1.3 RESEARCH TIMELINES
  • 1.4 ASSUMPTIONS
  • 1.5 LIMITATIONS

2 RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1 DATA MINING
  • 2.2 SECONDARY RESEARCH
  • 2.3 PRIMARY RESEARCH
  • 2.4 SUBJECT MATTER EXPERT ADVICE
  • 2.5 QUALITY CHECK
  • 2.6 FINAL REVIEW
  • 2.7 DATA TRIANGULATION
  • 2.8 BOTTOM-UP APPROACH
  • 2.9 TOP-DOWN APPROACH
  • 2.1 RESEARCH FLOW

3 EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1 MARKET OVERVIEW
  • 3.2 GLOBAL AUTOMOTIVE SUBFRAME MARKET GEOGRAPHICAL ANALYSIS (CAGR %)
  • 3.3 GLOBAL AUTOMOTIVE SUBFRAME MARKET, BY PRODUCT (USD MILLION)
  • 3.4 GLOBAL AUTOMOTIVE SUBFRAME MARKET, BY APPLICATION (USD MILLION)
  • 3.5 FUTURE MARKET OPPORTUNITIES
  • 3.6 GLOBAL MARKET SPLIT

4 MARKET OUTLOOK

  • 4.1 GLOBAL AUTOMOTIVE SUBFRAME MARKET OUTLOOK
  • 4.2 MARKET DRIVERS
    • 4.2.1 RISING DEMAND FOR LOW EMISSION & FUEL-EFFICIENT VEHICLES
    • 4.2.2 TECHNOLOGICAL INNOVATION AND RISE IN VEHICLE OWNERSHIP
  • 4.3 RESTRAINTS
    • 4.3.1 HIGH COST FOR RAW MATERIALS AND REPLACEMENT OF SUBFRAME
  • 4.4 OPPORTUNITIES
    • 4.4.1 RISING ELECTRIC VEHICLE PRODUCTION
  • 4.5 IMPACT OF COVID-19 ON GLOBAL AUTOMOTIVE SUBFRAME MARKET
  • 4.6 PORTER'S FIVE FORCES ANALYSIS
  • 4.7 VALUE CHAIN ANALYSIS

5 MARKET, BY PRODUCT

  • 5.1 OVERVIEW
  • 5.2 STEEL SUBFRAME
  • 5.3 ALUMINUM ALLOY SUBFRAME

6 MARKET, BY APPLICATION

  • 6.1 OVERVIEW
  • 6.2 FRONT SUBFRAME
  • 6.3 REAR SUBFRAME

7 MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 7.1 OVERVIEW
  • 7.2 NORTH AMERICA
    • 7.2.1 NORTH AMERICA MARKET SNAPSHOT
    • 7.2.2 U.S.
    • 7.2.3 CANADA
    • 7.2.4 MEXICO
  • 7.3 EUROPE
    • 7.3.1 EUROPE MARKET SNAPSHOT
    • 7.3.2 GERMANY
    • 7.3.3 FRANCE
    • 7.3.4 UK
    • 7.3.5 REST OF EUROPE
  • 7.4 ASIA PACIFIC
    • 7.4.1 ASIA PACIFIC MARKET SNAPSHOT
    • 7.4.2 CHINA
    • 7.4.3 JAPAN
    • 7.4.4 INDIA
    • 7.4.5 REST OF APAC
  • 7.5 ROW
    • 7.5.1 ROW MARKET SNAPSHOT
    • 7.5.2 LATIN AMERICA
    • 7.5.3 MIDDLE EAST AND AFRICA

8 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 8.1 OVERVIEW
  • 8.2 COMPETITIVE SCENARIO
  • 8.3 COMPANY MARKET RANKING ANALYSIS

9 COMPANY PROFILES

  • 9.1 MAGNA INTERNATIONAL INC.
    • 9.1.1 COMPANY OVERVIEW
    • 9.1.2 COMPANY INSIGHTS
    • 9.1.3 SEGMENT BREAKDOWN
    • 9.1.4 PRODUCT BENCHMARKING
    • 9.1.5 KEY DEVELOPMENTS
    • 9.1.6 SWOT ANALYSIS
  • 9.2 GESTAMP AUTOMOCION, S.A.
    • 9.2.1 COMPANY OVERVIEW
    • 9.2.2 COMPANY INSIGHTS
    • 9.2.3 SEGMENT BREAKDOWN
    • 9.2.4 PRODUCT BENCHMARKING
    • 9.2.5 KEY DEVELOPMENTS
    • 9.2.6 SWOT ANALYSIS
  • 9.3 BENTELER GROUP
    • 9.3.1 COMPANY OVERVIEW
    • 9.3.2 COMPANY INSIGHTS
    • 9.3.3 PRODUCT BENCHMARKING
    • 9.3.4 SWOT ANALYSIS
  • 9.4 RYOBI LIMITED
    • 9.4.1 COMPANY OVERVIEW
    • 9.4.2 COMPANY INSIGHTS
    • 9.4.3 SEGMENT BREAKDOWN
    • 9.4.4 PRODUCT BENCHMARKING
  • 9.5 Y-TEC
    • 9.5.1 COMPANY OVERVIEW
    • 9.5.2 COMPANY INSIGHTS
    • 9.5.3 PRODUCT BENCHMARKING
  • 9.6 F-TECH INC.
    • 9.6.1 COMPANY OVERVIEW
    • 9.6.2 COMPANY INSIGHTS
    • 9.6.1 SEGMENT BREAKDOWN
    • 9.6.2 PRODUCT BENCHMARKING
    • 9.6.3 KEY DEVELOPMENTS
  • 9.7 Toyoda Iron Works
    • 9.7.1 COMPANY OVERVIEW
    • 9.7.2 COMPANY INSIGHTS
    • 9.7.3 SEGMENT BREAKDOWN
    • 9.7.4 PRODUCT BENCHMARKING
    • 9.7.5 KEY DEVELOPMENTS
  • 9.8 YOROZU CORPORATION
    • 9.8.1 COMPANY OVERVIEW
    • 9.8.2 COMPANY INSIGHTS
    • 9.8.3 SEGMENT BREAKDOWN
    • 9.8.4 PRODUCT BENCHMARKING
    • 9.8.5 KEY DEVELOPMENTS
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