시장보고서
상품코드
1408982

세계의 과민성 방광 치료 시장 조사 보고서 : 산업 분석, 규모, 점유율, 성장, 동향, 예측(2024-2032년)

Global Overactive Bladder Treatment Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2024 to 2032

발행일: | 리서치사: Value Market Research | 페이지 정보: 영문 248 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

세계의 과민성 방광 치료 시장 규모는 2022년에 43억 3,000만 달러에 달하며, 2023-2030년의 예측 기간 중 CAGR 5.29%로 성장하며, 2030년에는 약 65억 4,000만 달러에 달할 것으로 예측되고 있습니다.

과민성 방광(OAB) 치료에는이 증상과 관련된 증상을 관리하기위한 다양한 접근 방식이 포함되며, OAB는 방광벽 근육의 갑작스런 비자발적 수축이 특징이며 빈번하고 긴급한 배뇨를 유발합니다. 치료는 증상을 완화하고 개인의 삶의 질을 향상시키는 것을 목표로 합니다.

시장 역학

과민성 방광(OAB) 치료 시장은 몇 가지 주요 요인에 의해 주도되고 있습니다. 주요 요인으로는 특히 고령화 사회에서 OAB의 유병률 증가로 인해 효과적인 치료 옵션에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 의학 연구와 제약 기술 혁신의 발전이 중요한 역할을 하고 있으며, 효능을 개선하고 부작용을 줄이는 표적 약물의 개발이 진행되고 있습니다. 또한 행동 요법과 생활습관 개선이 OAB의 효과적인 1차 치료법으로 인정받으면서 시장이 형성되고 있습니다. 이러한 비침습적 접근방식으로의 전환은 행동 치료 프로그램 및 관련 중재 시장의 확대에 기여하고 있습니다. 또한 다른 치료법에 내성이 있는 OAB 환자들을 위한 신경조절 요법 및 수술적 개입도 장비 및 시술의 기술적 발전으로 인해 시장에 영향을 미치고 있습니다.

이 조사 리포트는 Porter's Five Forces 모델, 시장의 매력 분석, 밸류체인 분석을 대상으로 하고 있습니다. 이 툴은 업계의 구조를 명확하게 파악하고, 세계 레벨에서의 경쟁 매력을 평가하는데 도움이 됩니다. 또한 이 툴은 세계 과민성 방광 치료 시장의 각 부문을 종합적으로 평가할 수도 있습니다. 과민성 방광 치료 산업의 성장과 동향은 이 조사에 전체적인 어프로치를 제공합니다.

지역 분석

본 섹션에서는 북미, 유럽, 아시아태평양, 라틴아메리카, 중동 및 아프리카에서 과민성 방광 치료 시장 현재 및 향후 수요를 강조하는 지역 전망을 다룹니다. 또한 유명전지역에서 개별 용도 부문의 수요·추정·예측에도 초점을 맞추고 있습니다.

목차

제1장 서문

제2장 주요 요약

  • 시장 하이라이트
  • 세계 시장 스냅숏

제3장 과민성 방광 치료 - 산업 분석

  • 서론 : 시장 역학
  • 시장 촉진요인
  • 시장 억제요인
  • 시장 기회
  • 업계 동향
  • Porter's Five Forces 분석
  • 시장의 매력 분석

제4장 밸류체인 분석

  • 밸류체인 분석
  • 원재료 분석
    • 원재료 리스트
    • 원재료 제조업체 리스트
    • 주요 원재료의 가격 동향
  • 잠재적 바이어 리스트
  • 마케팅 채널
    • 다이렉트 마케팅
    • 인다이렉트 마케팅
    • 마케팅 채널 발전 동향

제5장 세계의 과민성 방광 치료 시장 분석 : 유형별

  • 개요 : 유형별
  • 실적 데이터와 예측 데이터
  • 분석 : 유형별
  • 항콜린제
  • 미라베그론
  • 보톡스
  • 신경조절
  • 기타

제6장 세계의 과민성 방광 치료 시장 분석 : 질환 유형별

  • 개요 : 질환 유형별
  • 실적 데이터와 예측 데이터
  • 분석 : 질환 유형별
  • 특발성 과민성 방광
  • 신경인성 과민성 방광

제7장 세계의 과민성 방광 치료 시장 분석 : 유통 채널별

  • 개요 : 유통 채널별
  • 실적 데이터와 예측 데이터
  • 분석 : 유통 채널별
  • 병원 약국
  • 소매 약국
  • 기타

제8장 세계의 과민성 방광 치료 시장 분석 : 지역별

  • 지역별 전망
  • 서론
  • 북미 판매 분석
    • 개요, 실적과 예측
    • 북미 : 부문별
    • 북미 : 국가별
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 유럽 판매 분석
    • 개요, 실적과 예측
    • 유럽 : 부문별
    • 유럽 : 국가별
    • 영국
    • 프랑스
    • 독일
    • 이탈리아
    • 러시아
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양 판매 분석
    • 개요, 실적과 예측
    • 아시아태평양 : 부문별
    • 아시아태평양 : 국가별
    • 중국
    • 인도
    • 일본
    • 한국
    • 호주
    • 동남아시아
    • 기타 아시아태평양
  • 라틴아메리카 판매 분석
    • 개요, 실적과 예측
    • 라틴아메리카 : 부문별
    • 라틴아메리카 : 국가별
    • 브라질
    • 아르헨티나
    • 페루
    • 칠레
    • 기타 라틴아메리카
  • 중동 및 아프리카 판매 분석
    • 개요, 실적과 예측
    • 중동 및 아프리카 : 부문별
    • 중동 및 아프리카 : 국가별
    • 사우디아라비아
    • 아랍에미리트
    • 이스라엘
    • 남아프리카공화국
    • 기타 중동 및 아프리카

제9장 과민성 방광 치료 기업의 경쟁 구도

  • 과민성 방광 치료 시장의 경쟁
  • 제휴/협력/합의
  • 합병·인수
  • 신제품 발매
  • 기타 개발

제10장 기업 개요

  • 기업 점유율 분석
  • 시장 집중도
  • Pfizer Inc.
  • AbbVie Inc.
  • Astellas Pharma Inc.
  • Medtronic
  • Sumitomo Pharma America Inc.(Urovant Sciences.)
  • Viatris Inc.
  • Teva Pharmaceutical Industries Ltd.
  • Hisamitsu Pharmaceutical Co. Inc
  • Macleods Pharmaceuticals Ltd.
  • Endo International plc
KSA 24.01.30

The global demand for Overactive Bladder Treatment Market is presumed to reach the market size of nearly USD 6.54 BN by 2030 from USD 4.33 BN in 2022 with a CAGR of 5.29% under the study period 2023 - 2030.

Overactive bladder (OAB) treatment involves various approaches to managing the symptoms associated with this condition. OAB is characterized by a sudden, involuntary contraction of the muscles in the bladder wall, leading to a frequent and urgent need to urinate. The treatment aims to alleviate symptoms and improve the individual's quality of life.

MARKET DYNAMICS

The Overactive Bladder (OAB) Treatment market is driven by several key factors. A primary contributor is the increasing prevalence of OAB, particularly among the aging population, leading to a rising demand for effective treatment options. Advancements in medical research and pharmaceutical innovation play a crucial role, with the development of targeted medications offering improved efficacy and fewer side effects. The market is further shaped by the growing recognition of behavioral therapies and lifestyle modifications as effective first-line treatments for OAB. This shift towards non-invasive approaches contributes to the expansion of the market for behavioral therapy programs and related interventions. Neuromodulation therapies and surgical interventions for OAB cases resistant to other treatments also influence the market, driven by technological advancements in devices and procedures.

The research report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of overactive bladder treatment. The growth and trends of overactive bladder treatment industry provide a holistic approach to this study.

MARKET SEGMENTATION

This section of the overactive bladder treatment market report provides detailed data on the segments at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities.

By Type

  • Anticholinergics
  • Mirabegron
  • Botox
  • Neuromodulation
  • Other

By Disease Type

  • Idiopathic Overactive Bladder
  • Neurogenic Overactive Bladder

By Distribution Channel

  • Hospital Pharmacies
  • Retail Pharmacies
  • Others

REGIONAL ANALYSIS

This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the Overactive Bladder Treatment market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.

The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the Overactive Bladder Treatment market include Pfizer, Inc., AbbVie Inc., Astellas Pharma Inc., Medtronic, Sumitomo Pharma America, Inc.( Urovant Sciences.), Viatris Inc., Teva Pharmaceutical Industries Ltd., Hisamitsu Pharmaceutical Co., Inc, Macleods Pharmaceuticals Ltd., Endo International plc. This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.

In case you have any custom requirements, do write to us. Our research team can offer a customized report as per your need.

TABLE OF CONTENTS

1 . PREFACE

  • 1.1. Report Description
    • 1.1.1. Objective
    • 1.1.2. Target Audience
    • 1.1.3. Unique Selling Proposition (USP) & offerings
  • 1.2. Research Scope
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1. Market Research Process
    • 1.3.2. Market Research Methodology

2 . EXECUTIVE SUMMARY

  • 2.1. Highlights of Market
  • 2.2. Global Market Snapshot

3 . OVERACTIVE BLADDER TREATMENT - INDUSTRY ANALYSIS

  • 3.1. Introduction - Market Dynamics
  • 3.2. Market Drivers
  • 3.3. Market Restraints
  • 3.4. Opportunities
  • 3.5. Industry Trends
  • 3.6. Porter's Five Force Analysis
  • 3.7. Market Attractiveness Analysis
    • 3.7.1 Market Attractiveness Analysis By Type
    • 3.7.2 Market Attractiveness Analysis By Disease Type
    • 3.7.3 Market Attractiveness Analysis By Distribution Channel
    • 3.7.4 Market Attractiveness Analysis By Region

4 . VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 4.1. Value Chain Analysis
  • 4.2. Raw Material Analysis
    • 4.2.1. List of Raw Materials
    • 4.2.2. Raw Material Manufactures List
    • 4.2.3. Price Trend of Key Raw Materials
  • 4.3. List of Potential Buyers
  • 4.4. Marketing Channel
    • 4.4.1. Direct Marketing
    • 4.4.2. Indirect Marketing
    • 4.4.3. Marketing Channel Development Trend

5 . GLOBAL OVERACTIVE BLADDER TREATMENT MARKET ANALYSIS BY TYPE

  • 5.1 Overview by Type
  • 5.2 Historical and Forecast Data
  • 5.3 Analysis by Type
  • 5.4 Anticholinergics Historic and Forecast Sales by Regions
  • 5.5 Mirabegron Historic and Forecast Sales by Regions
  • 5.6 Botox Historic and Forecast Sales by Regions
  • 5.7 Neuromodulation Historic and Forecast Sales by Regions
  • 5.8 Other Historic and Forecast Sales by Regions

6 . GLOBAL OVERACTIVE BLADDER TREATMENT MARKET ANALYSIS BY DISEASE TYPE

  • 6.1 Overview by Disease Type
  • 6.2 Historical and Forecast Data
  • 6.3 Analysis by Disease Type
  • 6.4 Idiopathic Overactive Bladder Historic and Forecast Sales by Regions
  • 6.5 Neurogenic Overactive Bladder Historic and Forecast Sales by Regions

7 . GLOBAL OVERACTIVE BLADDER TREATMENT MARKET ANALYSIS BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 7.1 Overview by Distribution Channel
  • 7.2 Historical and Forecast Data
  • 7.3 Analysis by Distribution Channel
  • 7.4 Hospital Pharmacies Historic and Forecast Sales by Regions
  • 7.5 Retail Pharmacies Historic and Forecast Sales by Regions
  • 7.6 Others Historic and Forecast Sales by Regions

8 . GLOBAL OVERACTIVE BLADDER TREATMENT MARKET ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Regional Outlook
  • 8.2. Introduction
  • 8.3. North America Sales Analysis
    • 8.3.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.3.2. North America By Segment Sales Analysis
    • 8.3.3. North America By Country Sales Analysis
    • 8.3.4. United State Sales Analysis
    • 8.3.5. Canada Sales Analysis
    • 8.3.6. Mexico Sales Analysis
  • 8.4. Europe Sales Analysis
    • 8.4.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.4.2. Europe by Segment Sales Analysis
    • 8.4.3. Europe by Country Sales Analysis
    • 8.4.4. United Kingdom Sales Analysis
    • 8.4.5. France Sales Analysis
    • 8.4.6. Germany Sales Analysis
    • 8.4.7. Italy Sales Analysis
    • 8.4.8. Russia Sales Analysis
    • 8.4.9. Rest Of Europe Sales Analysis
  • 8.5. Asia Pacific Sales Analysis
    • 8.5.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.5.2. Asia Pacific by Segment Sales Analysis
    • 8.5.3. Asia Pacific by Country Sales Analysis
    • 8.5.4. China Sales Analysis
    • 8.5.5. India Sales Analysis
    • 8.5.6. Japan Sales Analysis
    • 8.5.7. South Korea Sales Analysis
    • 8.5.8. Australia Sales Analysis
    • 8.5.9. South East Asia Sales Analysis
    • 8.5.10. Rest Of Asia Pacific Sales Analysis
  • 8.6. Latin America Sales Analysis
    • 8.6.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.6.2. Latin America by Segment Sales Analysis
    • 8.6.3. Latin America by Country Sales Analysis
    • 8.6.4. Brazil Sales Analysis
    • 8.6.5. Argentina Sales Analysis
    • 8.6.6. Peru Sales Analysis
    • 8.6.7. Chile Sales Analysis
    • 8.6.8. Rest of Latin America Sales Analysis
  • 8.7. Middle East & Africa Sales Analysis
    • 8.7.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.7.2. Middle East & Africa by Segment Sales Analysis
    • 8.7.3. Middle East & Africa by Country Sales Analysis
    • 8.7.4. Saudi Arabia Sales Analysis
    • 8.7.5. UAE Sales Analysis
    • 8.7.6. Israel Sales Analysis
    • 8.7.7. South Africa Sales Analysis
    • 8.7.8. Rest Of Middle East And Africa Sales Analysis

9 . COMPETITIVE LANDSCAPE OF THE OVERACTIVE BLADDER TREATMENT COMPANIES

  • 9.1. Overactive Bladder Treatment Market Competition
  • 9.2. Partnership/Collaboration/Agreement
  • 9.3. Merger And Acquisitions
  • 9.4. New Product Launch
  • 9.5. Other Developments

10 . COMPANY PROFILES OF OVERACTIVE BLADDER TREATMENT INDUSTRY

  • 10.1. Company Share Analysis
  • 10.2. Market Concentration Rate
  • 10.3. Pfizer Inc.
    • 10.3.1. Company Overview
    • 10.3.2. Company Revenue
    • 10.3.3. Products
    • 10.3.4. Recent Developments
  • 10.4. AbbVie Inc.
    • 10.4.1. Company Overview
    • 10.4.2. Company Revenue
    • 10.4.3. Products
    • 10.4.4. Recent Developments
  • 10.5. Astellas Pharma Inc.
    • 10.5.1. Company Overview
    • 10.5.2. Company Revenue
    • 10.5.3. Products
    • 10.5.4. Recent Developments
  • 10.6. Medtronic
    • 10.6.1. Company Overview
    • 10.6.2. Company Revenue
    • 10.6.3. Products
    • 10.6.4. Recent Developments
  • 10.7. Sumitomo Pharma America Inc.( Urovant Sciences.)
    • 10.7.1. Company Overview
    • 10.7.2. Company Revenue
    • 10.7.3. Products
    • 10.7.4. Recent Developments
  • 10.8. Viatris Inc.
    • 10.8.1. Company Overview
    • 10.8.2. Company Revenue
    • 10.8.3. Products
    • 10.8.4. Recent Developments
  • 10.9. Teva Pharmaceutical Industries Ltd.
    • 10.9.1. Company Overview
    • 10.9.2. Company Revenue
    • 10.9.3. Products
    • 10.9.4. Recent Developments
  • 10.10. Hisamitsu Pharmaceutical Co. Inc
    • 10.10.1. Company Overview
    • 10.10.2. Company Revenue
    • 10.10.3. Products
    • 10.10.4. Recent Developments
  • 10.11. Macleods Pharmaceuticals Ltd.
    • 10.11.1. Company Overview
    • 10.11.2. Company Revenue
    • 10.11.3. Products
    • 10.11.4. Recent Developments
  • 10.12. Endo International plc
    • 10.12.1. Company Overview
    • 10.12.2. Company Revenue
    • 10.12.3. Products
    • 10.12.4. Recent Developments

Note - in company profiling, financial details and recent development are subject to availability or might not be covered in case of private companies

샘플 요청 목록
0 건의 상품을 선택 중
목록 보기
전체삭제