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세계의 누트로픽스 시장 조사 보고서 : 산업 분석, 규모, 점유율, 성장, 동향 및 예측(2024-2032)

Global Nootropics Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2024 to 2032

발행일: | 리서치사: Value Market Research | 페이지 정보: 영문 130 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

누트로픽스 시장의 세계 수요는 2023년 49억 4,000만 달러에서 2032년에는 177억 2,000만 달러에 육박할 것으로 추정되며, 2024-2032년 연평균 15.24%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 나타낼 것으로 예상됩니다.

향정신성 약물(스마트 약물, 인지 강화제)은 인지 기능, 기억력, 창의력, 의욕, 종합적인 정신 능력을 향상시키는 것으로 여겨지는 천연 또는 합성 물질을 포함합니다. '향정신성 약물(nootropics)이라는 용어는 1970년대 루마니아의 심리학자이자 화학자인 코르넬리우 E. 기르게아(Corneliu E. Giurgea)가 처음 사용했습니다.

시장 역학

누트로픽스 시장은 인지 기능 향상에 대한 수요 증가에 대응하는 다양한 요인에 의해 크게 성장하고 있습니다. 누트로픽스과 그 잠재적인지 효과에 대한 인식이 높아지면서 스트레스와 열악한 근무 환경의 확산과 맞물려 소비자의 관심을 불러일으키고 있습니다. 첨단 기술 중심의 인지 피로가 특징인 현대인의 라이프스타일은 정신적 피로에 대응하고 각성도를 높이는 도구로서 누트로픽스의 매력에 기여하고 있습니다. 경쟁이 치열한 학문과 전문 분야에서 개인은 인지적 우위를 추구하고 있으며, 이는 시장 확대에 기여하고 있습니다. 인지 기능의 건강 유지를 중시하는 고령화와 전문가들의 창의성 추구는 누트로픽스에 대한 수요를 더욱 증가시키고 있습니다. 온라인 접근성과 미디어의 영향력은 이러한 인지기능 개선제를 쉽게 접할 수 있게 하고 소비자의 인식을 형성하는 데 매우 중요한 역할을 하고 있습니다. 인지 기능 향상에 대한 지속적인 연구 개발은 새로운 화합물을 도입하고 시장의 혁신을 촉진하는 데 기여하고 있습니다. 시장이 성장하고 있지만, 이러한 물질의 효능과 안전성이 계속 연구되고 있는 가운데, 소비자들은 잠재적인 위험과 이점을 고려하여 누트로픽스에 신중하게 접근해야 합니다.

조사 보고서는 Porter's Five Forces 모델, 시장 매력도 분석, 밸류체인 분석을 다루고 있습니다. 이러한 도구는 산업 구조를 명확하게 파악하고 세계 수준에서 경쟁의 매력을 평가하는 데 도움이 됩니다. 또한 이러한 도구는 세계의 누트로픽스 시장에서 각 부문을 종합적으로 평가할 수 있습니다. 누트로픽스 산업의 성장과 동향은 이 조사에 대한 전체적인 접근 방식을 제공합니다.

시장 세분화

이 섹션에서는 국가 및 지역별 부문에 대한 상세한 데이터를 제공하여 전략가들이 각 제품 및 서비스의 타겟층을 파악하고 향후 비즈니스 기회를 포착할 수 있도록 돕습니다.

형태별

  • 캡슐/정제
  • 분말
  • 드링크
  • 기타

유통채널별

  • 오프라인
  • 온라인

지역 분석

이 섹션에서는 북미, 유럽, 아시아태평양, 라틴아메리카, 중동 및 아프리카의 누트로픽스 시장의 현재와 미래 수요를 강조하는 지역 전망을 다룹니다. 또한, 모든 주요 지역의 개별 용도 부문 수요, 추정 및 예측에 초점을 맞추었습니다.

요청이 있으시면 당사로 연락주십시오. 당사의 조사팀은 고객의 요구에 따라 맞춤형 보고서를 제공할 수 있습니다.

목차

제1장 서문

제2장 주요 요약

  • 시장 하이라이트
  • 세계 시장 현황

제3장 누트로픽스 산업 분석

  • 서론 : 시장 역학
  • 시장 성장 촉진요인
  • 시장 성장 억제요인
  • 기회
  • 업계 동향
  • Porter의 Five Forces 분석
  • 시장의 매력 분석

제4장 밸류체인 분석

  • 밸류체인 분석
  • 원재료 분석
    • 원재료 리스트
    • 원재료 제조업체 리스트
    • 주요 원재료 가격 동향
  • 잠재적 바이어 리스트
  • 마케팅 채널
    • 직접 마케팅
    • 간접 마케팅
    • 마케팅 채널 발전 동향

제5장 세계의 누트로픽스 시장 분석 : 형태별

  • 개요 : 형태별
  • 실적 데이터와 예측 데이터
  • 분석 : 형태별
  • 캡슐/정제
  • 분말
  • 드링크
  • 기타

제6장 세계의 누트로픽스 시장 분석 : 유통 채널별

  • 개요 : 유통 채널별
  • 실적 데이터와 예측 데이터
  • 분석 : 유통 채널별
  • 오프라인
  • 온라인

제7장 세계의 누트로픽스 시장 분석 : 지역별

  • 지역별 전망
  • 서론
  • 북미의 판매 분석
    • 개요, 실적과 예측
    • 북미 : 부문별
    • 북미 : 국가별
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 유럽의 판매 분석
    • 개요, 실적과 예측
    • 유럽 : 부문별
    • 유럽 : 국가별
    • 영국
    • 프랑스
    • 독일
    • 이탈리아
    • 러시아
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양의 판매 분석
    • 개요, 실적과 예측
    • 아시아태평양 : 부문별
    • 아시아태평양 : 국가별
    • 중국
    • 인도
    • 일본
    • 한국
    • 호주
    • 동남아시아
    • 기타 아시아태평양
  • 라틴아메리카의 판매 분석
    • 개요, 실적과 예측
    • 라틴아메리카 : 부문별
    • 라틴아메리카 : 국가별
    • 브라질
    • 아르헨티나
    • 페루
    • 칠레
    • 기타 라틴아메리카
  • 중동 및 아프리카의 판매 분석
    • 개요, 실적과 예측
    • 중동 및 아프리카 : 부문별
    • 중동 및 아프리카 : 국가별
    • 사우디아라비아
    • 아랍에미리트(UAE)
    • 이스라엘
    • 남아프리카공화국
    • 기타 중동 및 아프리카

제8장 누트로픽스 기업 경쟁 구도

  • 누트로픽스 시장 경쟁
  • 제휴/협력/합의
  • 인수합병(M&A)
  • 신제품 발매
  • 기타 개발

제9장 기업 개요

  • 주요 기업의 시장 점유율 분석
  • 시장 집중도
  • Onnit Labs Inc.
  • Reckitt Benckiser Group PLC
  • Mental Mojo LLC
  • NooCube
  • Mind Lab Pro(Performance Lab Group Ltd)
  • TruBrain
  • Neu Mind LLC
  • Nooflux LLC
  • Zhou Nutrition
  • Kimera Koffee
LSH 24.02.16

The global demand for Nootropics Market is presumed to reach the market size of nearly USD 17.72 BN by 2032 from USD 4.94 BN in 2023 with a CAGR of 15.24% under the study period 2024 - 2032.

Nootropics, or smart drugs, cognitive enhancers, encompass natural or synthetic substances thought to improve cognitive function, memory, creativity, motivation, and overall mental performance. The term 'nootropics' was introduced by Romanian psychologist and chemist Corneliu E. Giurgea during the 1970s.

MARKET DYNAMICS

The Nootropics market experiences significant growth driven by various factors addressing the increasing demand for cognitive enhancement. Rising awareness of nootropics and their potential cognitive benefits, coupled with the prevalence of stress and demanding work environments, fuels consumer interest. Modern lifestyles, characterized by tech-driven cognitive fatigue, contribute to the appeal of nootropics as tools to counter mental exhaustion and enhance alertness. In competitive academic and professional arenas, individuals seek cognitive advantages, contributing to the market's expansion. The aging population's focus on maintaining cognitive health and the pursuit of creativity by professionals further drive the demand for nootropics. Online accessibility and media influence play pivotal roles, making these cognitive enhancers readily available and shaping consumer perceptions. Ongoing research and development in cognitive enhancement contribute to the introduction of new compounds, fostering innovation in the market. While the market grows, it is essential for consumers to approach nootropics with caution, considering potential risks and benefits as the efficacy and safety of these substances continue to be explored.

The research report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of nootropics. The growth and trends of nootropics industry provide a holistic approach to this study.

MARKET SEGMENTATION

This section of the nootropics market report provides detailed data on the segments at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities.

By Form

  • Capsules/Tablets
  • Powder
  • Drinks
  • Others

By Distribution Channel

  • Offline
  • Online

REGIONAL ANALYSIS

This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the Nootropics market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.

The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the Nootropics market include Onnit Labs Inc., Reckitt Benckiser Group PLC, Mental Mojo, LLC, NooCube, Mind Lab Pro (Performance Lab Group Ltd), TruBrain, Neu Mind, LLC, Nooflux LLC, Zhou Nutrition, Kimera Koffee. This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.

In case you have any custom requirements, do write to us. Our research team can offer a customized report as per your need.

TABLE OF CONTENTS

1 . PREFACE

  • 1.1. Report Description
    • 1.1.1. Objective
    • 1.1.2. Target Audience
    • 1.1.3. Unique Selling Proposition (USP) & offerings
  • 1.2. Research Scope
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1. Market Research Process
    • 1.3.2. Market Research Methodology

2 . EXECUTIVE SUMMARY

  • 2.1. Highlights of Market
  • 2.2. Global Market Snapshot

3 . NOOTROPICS - INDUSTRY ANALYSIS

  • 3.1. Introduction - Market Dynamics
  • 3.2. Market Drivers
  • 3.3. Market Restraints
  • 3.4. Opportunities
  • 3.5. Industry Trends
  • 3.6. Porter's Five Force Analysis
  • 3.7. Market Attractiveness Analysis
    • 3.7.1 Market Attractiveness Analysis By Form
    • 3.7.2 Market Attractiveness Analysis By Distribution Channel
    • 3.7.3 Market Attractiveness Analysis By Region

4 . VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 4.1. Value Chain Analysis
  • 4.2. Raw Material Analysis
    • 4.2.1. List of Raw Materials
    • 4.2.2. Raw Material Manufactures List
    • 4.2.3. Price Trend of Key Raw Materials
  • 4.3. List of Potential Buyers
  • 4.4. Marketing Channel
    • 4.4.1. Direct Marketing
    • 4.4.2. Indirect Marketing
    • 4.4.3. Marketing Channel Development Trend

5 . GLOBAL NOOTROPICS MARKET ANALYSIS BY FORM

  • 5.1 Overview by Form
  • 5.2 Historical and Forecast Data
  • 5.3 Analysis by Form
  • 5.4 Capsules/Tablets Historic and Forecast Sales by Regions
  • 5.5 Powder Historic and Forecast Sales by Regions
  • 5.6 Drinks Historic and Forecast Sales by Regions
  • 5.7 Others Historic and Forecast Sales by Regions

6 . GLOBAL NOOTROPICS MARKET ANALYSIS BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 6.1 Overview by Distribution Channel
  • 6.2 Historical and Forecast Data
  • 6.3 Analysis by Distribution Channel
  • 6.4 Offline Historic and Forecast Sales by Regions
  • 6.5 Online Historic and Forecast Sales by Regions

7 . GLOBAL NOOTROPICS MARKET ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Regional Outlook
  • 7.2. Introduction
  • 7.3. North America Sales Analysis
    • 7.3.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.3.2. North America By Segment Sales Analysis
    • 7.3.3. North America By Country Sales Analysis
    • 7.3.4. United State Sales Analysis
    • 7.3.5. Canada Sales Analysis
    • 7.3.6. Mexico Sales Analysis
  • 7.4. Europe Sales Analysis
    • 7.4.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.4.2. Europe by Segment Sales Analysis
    • 7.4.3. Europe by Country Sales Analysis
    • 7.4.4. United Kingdom Sales Analysis
    • 7.4.5. France Sales Analysis
    • 7.4.6. Germany Sales Analysis
    • 7.4.7. Italy Sales Analysis
    • 7.4.8. Russia Sales Analysis
    • 7.4.9. Rest Of Europe Sales Analysis
  • 7.5. Asia Pacific Sales Analysis
    • 7.5.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.5.2. Asia Pacific by Segment Sales Analysis
    • 7.5.3. Asia Pacific by Country Sales Analysis
    • 7.5.4. China Sales Analysis
    • 7.5.5. India Sales Analysis
    • 7.5.6. Japan Sales Analysis
    • 7.5.7. South Korea Sales Analysis
    • 7.5.8. Australia Sales Analysis
    • 7.5.9. South East Asia Sales Analysis
    • 7.5.10. Rest Of Asia Pacific Sales Analysis
  • 7.6. Latin America Sales Analysis
    • 7.6.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.6.2. Latin America by Segment Sales Analysis
    • 7.6.3. Latin America by Country Sales Analysis
    • 7.6.4. Brazil Sales Analysis
    • 7.6.5. Argentina Sales Analysis
    • 7.6.6. Peru Sales Analysis
    • 7.6.7. Chile Sales Analysis
    • 7.6.8. Rest of Latin America Sales Analysis
  • 7.7. Middle East & Africa Sales Analysis
    • 7.7.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.7.2. Middle East & Africa by Segment Sales Analysis
    • 7.7.3. Middle East & Africa by Country Sales Analysis
    • 7.7.4. Saudi Arabia Sales Analysis
    • 7.7.5. UAE Sales Analysis
    • 7.7.6. Israel Sales Analysis
    • 7.7.7. South Africa Sales Analysis
    • 7.7.8. Rest Of Middle East And Africa Sales Analysis

8 . COMPETITIVE LANDSCAPE OF THE NOOTROPICS COMPANIES

  • 8.1. Nootropics Market Competition
  • 8.2. Partnership/Collaboration/Agreement
  • 8.3. Merger And Acquisitions
  • 8.4. New Product Launch
  • 8.5. Other Developments

9 . COMPANY PROFILES OF NOOTROPICS INDUSTRY

  • 9.1. Top Companies Market Share Analysis
  • 9.2. Market Concentration Rate
  • 9.3. Onnit Labs Inc.
    • 9.3.1. Company Overview
    • 9.3.2. Company Revenue
    • 9.3.3. Products
    • 9.3.4. Recent Developments
  • 9.4. Reckitt Benckiser Group PLC
    • 9.4.1. Company Overview
    • 9.4.2. Company Revenue
    • 9.4.3. Products
    • 9.4.4. Recent Developments
  • 9.5. Mental Mojo LLC
    • 9.5.1. Company Overview
    • 9.5.2. Company Revenue
    • 9.5.3. Products
    • 9.5.4. Recent Developments
  • 9.6. NooCube
    • 9.6.1. Company Overview
    • 9.6.2. Company Revenue
    • 9.6.3. Products
    • 9.6.4. Recent Developments
  • 9.7. Mind Lab Pro (Performance Lab Group Ltd)
    • 9.7.1. Company Overview
    • 9.7.2. Company Revenue
    • 9.7.3. Products
    • 9.7.4. Recent Developments
  • 9.8. TruBrain
    • 9.8.1. Company Overview
    • 9.8.2. Company Revenue
    • 9.8.3. Products
    • 9.8.4. Recent Developments
  • 9.9. Neu Mind LLC
    • 9.9.1. Company Overview
    • 9.9.2. Company Revenue
    • 9.9.3. Products
    • 9.9.4. Recent Developments
  • 9.10. Nooflux LLC
    • 9.10.1. Company Overview
    • 9.10.2. Company Revenue
    • 9.10.3. Products
    • 9.10.4. Recent Developments
  • 9.11. Zhou Nutrition
    • 9.11.1. Company Overview
    • 9.11.2. Company Revenue
    • 9.11.3. Products
    • 9.11.4. Recent Developments
  • 9.12. Kimera Koffee
    • 9.12.1. Company Overview
    • 9.12.2. Company Revenue
    • 9.12.3. Products
    • 9.12.4. Recent Developments

Note - in company profiling, financial details and recent development are subject to availability or might not be covered in case of private companies

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