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세계의 OTC 보청기 시장 조사 보고서 : 산업 분석, 규모, 점유율, 성장, 동향, 예측(2024-2032년)

Global OTC Hearing Aids Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2024 to 2032

발행일: | 리서치사: Value Market Research | 페이지 정보: 영문 230 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

세계의 OTC 보청기 시장 규모는 2023년 28억 4,000만 달러로 평가되었고, 2032년에는 53억 3,000만 달러 가까이에 이를 것으로 전망되며, 조사 기간 2024년부터 2032년까지 CAGR은 7.23%로 추정됩니다.

OTC(Over-the-Counter) 보청기는 처방전이나 청각 건강 관리 전문가와 상담할 필요가 없는 개인용으로 설계된 보청기를 의미합니다. 이러한 보청기는 소비자가 직접 구입할 수 있는 것을 목적으로 하고 있어, 종래와 같이 청각 전문의나 청각 케어 전문가로부터 처방전을 받지 않고, 경도로부터 중등도의 난청을 자기 진단해, 자기 치료하는 것이 가능합니다.

시장 역학

OTC 보청기 시장은 진화하는 청각 건강 관리의 상황을 반영하는 여러 요인에 의해 견인되고 있습니다. 청력 상실의 유병률 증가는 종종 노화 및 라이프 스타일 요인과 관련되어 있으며 사용하기 쉽고 저렴한 솔루션에 대한 수요를 부추깁니다. 소형화 및 접속 기능 등 보청기 기술의 기술적 진보가 효과적인 보청기 개발에 기여하고 있습니다. OTC 보청기법과 같은 규제 변경으로 OTC 보청기의 판매가 촉진되고 공식 처방전이 없어도 소비자가 보청기를 쉽게 사용할 수 있습니다. 건강 관리, 특히 청력 건강 관리에서 소비자의 권력으로의 전환으로 인해 시장은 혜택을 누리고 있습니다. 합리적인 가격과 전자상거래에 의한 OTC 보청기의 입수가 용이함과 함께, 치료되지 않은 난청에 대해 비용 효과적인 선택을 요구하는 소비자에게 어필하고 있습니다. 간소화된 사용자 경험, 인구동태 변화, 인지를 촉진하는 공중보건 노력이 OTC 보청기 시장의 성장에 더욱 기여하고 있어 경도에서 중등도의 난청에 단독으로 대처하려는 사람들에게 귀중한 선택을 제공합니다.

이 설문 조사 보고서는 Porter's Five Forces 모델, 시장 매력 분석, 밸류체인 분석을 다룹니다. 이러한 도구는 업계의 구조를 명확하게 파악하고 세계 수준에서 경쟁의 매력을 평가하는 데 도움이 됩니다. 또한 이러한 도구는 세계의 OTC 보청기 시장에서 각 부문을 종합적으로 평가할 수 있습니다. OTC 보청기 산업의 성장 및 동향은 이 조사에 전반적인 접근을 제공합니다.

시장 세분화

시장 세분화는 국가별, 지역별 상세 부문 데이터를 제공하여 각 제품 및 서비스의 목표 계층과 미래의 비즈니스 기회를 파악합니다.

지역별 분석

이 섹션에서는 북미, 유럽, 아시아태평양, 라틴아메리카, 중동 및 아프리카의 지역 전망을 다루며 OTC 보청기 시장의 현재와 미래 수요를 밝힙니다. 또한 모든 주요 지역에서 개별 용도 부문 수요, 추정 및 예측에 초점을 맞추었습니다.

사용자 정의 요구 사항에 대한 요청이 있으시면 저희에게 문의하십시오. 당사의 설문조사팀은 고객의 요구에 따라 맞춤형 보고서를 제공할 수 있습니다.

목차

제1장 서문

제2장 주요 요약

  • 시장의 하이라이트
  • 세계 시장 현황

제3장 OTC 보청기-산업 분석

  • 서문 : 시장 역학
  • 시장 성장 촉진요인
  • 시장 성장 억제요인
  • 시장 기회
  • 업계 동향
  • Porter's Five Forces 분석
  • 시장 매력도 분석

제4장 밸류체인 분석

  • 밸류체인 분석
  • 원재료 분석
    • 원재료 리스트
    • 원재료 제조업체 리스트
    • 주요 원재료의 가격 동향
  • 잠재적 구매자 목록
  • 마케팅 채널
    • 직접 마케팅
    • 간접 마케팅
    • 마케팅 채널 발전 동향

제5장 세계의 OTC 보청기 시장 분석 : 제품 유형별

  • 제품 유형별 개요
  • 실적 데이터 및 예측 데이터
  • 제품 유형별 분석
  • 삽이형 보청기
  • 귀걸이형 리시버 보청기
  • 귀걸이형 보청기
  • 운하형 보청기

제6장 세계의 OTC 보청기 시장 분석 : 기술 유형별

  • 기술 유형별 개요
  • 실적 데이터 및 예측 데이터
  • 기술 유형별 분석
  • 디지털 보청기
  • 아날로그 보청기

제7장 세계의 OTC 보청기 시장 분석 : 유통 채널별

  • 유통 채널별 개요
  • 실적 데이터 및 예측 데이터
  • 유통 채널별 분석
  • 소매점
  • 온라인
  • 보청기 오피스

제8장 세계의 OTC 보청기 시장 분석 : 지역별

  • 지역별 전망
  • 서문
  • 북미의 매출 분석
    • 개요, 실적 및 예측
    • 북미 : 부문별
    • 북미 : 국가별
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 유럽의 매출 분석
    • 개요, 실적 및 예측
    • 유럽 : 부문별
    • 유럽 : 국가별
    • 영국
    • 프랑스
    • 독일
    • 이탈리아
    • 러시아
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양의 매출 분석
    • 개요, 실적 및 예측
    • 아시아태평양 : 부문별
    • 아시아태평양 : 국가별
    • 중국
    • 인도
    • 일본
    • 한국
    • 호주
    • 동남아시아
    • 기타 아시아태평양
  • 라틴아메리카의 매출 분석
    • 개요, 실적 및 예측
    • 라틴아메리카 : 부문별
    • 라틴아메리카 : 국가별
    • 브라질
    • 아르헨티나
    • 페루
    • 칠레
    • 기타 라틴아메리카
  • 중동 및 아프리카의 매출 분석
    • 개요, 실적 및 예측
    • 중동 및 아프리카 : 부문별
    • 중동 및 아프리카 : 국가별
    • 사우디아라비아
    • 아랍에미리트(UAE)
    • 이스라엘
    • 남아프리카
    • 기타 중동 및 아프리카

제9장 OTC 보청기 기업경쟁 구도

  • OTC 보청기 시장의 경쟁
  • 제휴, 협력 및 협정
  • 합병 및 인수
  • 신제품 발매
  • 기타 개발

제10장 기업 프로파일

  • 기업 점유율 분석
  • 시장 집중도
  • Eargo Inc.
  • Jabra
  • MD Hearing
  • Audicus
  • Sony Corporation
  • Start Hearing
  • Lexie(hearX IP(Pty)Ltd.)
AJY 24.02.16

The global demand for OTC Hearing Aids Market is presumed to reach the market size of nearly USD 5.33 Billion by 2032 from USD 2.84 Billion in 2023 with a CAGR of 7.23% under the study period 2024 - 2032.

Over-the-Counter (OTC) hearing aids refer to hearing devices that are designed for personal use without the need for a prescription or consultation with a hearing healthcare professional. These devices are intended to be available directly to consumers, allowing individuals to self-diagnose and self-treat mild to moderate hearing loss without the traditional process of obtaining a prescription from an audiologist or hearing care professional.

MARKET DYNAMICS

The OTC hearing aids market is driven by several factors reflecting the evolving landscape of hearing healthcare. The increasing prevalence of hearing loss, often associated with aging and lifestyle factors, fuels the demand for accessible and affordable solutions. Technological advancements in hearing aid technology, including miniaturization and connectivity features, contribute to the development of effective aids. Regulatory changes, such as the Over-the-Counter Hearing Aid Act, facilitate the sale of OTC hearing aids, making them more accessible to consumers without a formal prescription. The market benefits from a shift toward consumer empowerment in managing healthcare, particularly hearing health. Affordability, coupled with the accessibility of OTC hearing aids through e-commerce channels, appeals to individuals seeking cost-effective options for untreated hearing loss. Simplified user experiences, demographic shifts, and public health initiatives promoting awareness further contribute to the growth of the OTC hearing aids market, providing a valuable alternative for those looking to address mild to moderate hearing loss independently.

The research report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of otc hearing aids. The growth and trends of otc hearing aids industry provide a holistic approach to this study.

MARKET SEGMENTATION

This section of the otc hearing aids market report provides detailed data on the segments at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities.

By Product Type

  • In-The-Ear Hearing Aids
  • Receiver-In-The-Ear Hearing Aids
  • Behind-The-Ear Hearing Aids
  • Canal Hearing Aids

By Technology Type

  • Digital Hearing Aids
  • Analog Hearing Aids

By Distribution Channel

  • Retail Stores
  • Online
  • Audiology Offices

REGIONAL ANALYSIS

This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the OTC Hearing Aids market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.

The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the OTC Hearing Aids market include Eargo, Inc., Jabra, MD Hearing, Audicus, Sony Corporation, Start Hearing, and Lexie (hearX IP (Pty) Ltd.). This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.

In case you have any custom requirements, do write to us. Our research team can offer a customized report as per your need.

TABLE OF CONTENTS

1 . PREFACE

  • 1.1. Report Description
    • 1.1.1. Objective
    • 1.1.2. Target Audience
    • 1.1.3. Unique Selling Proposition (USP) & offerings
  • 1.2. Research Scope
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1. Market Research Process
    • 1.3.2. Market Research Methodology

2 . EXECUTIVE SUMMARY

  • 2.1. Highlights of Market
  • 2.2. Global Market Snapshot

3 . OTC HEARING AIDS - INDUSTRY ANALYSIS

  • 3.1. Introduction - Market Dynamics
  • 3.2. Market Drivers
  • 3.3. Market Restraints
  • 3.4. Opportunities
  • 3.5. Industry Trends
  • 3.6. Porter's Five Force Analysis
  • 3.7. Market Attractiveness Analysis
    • 3.7.1 Market Attractiveness Analysis By Product Type
    • 3.7.2 Market Attractiveness Analysis By Technology Type
    • 3.7.3 Market Attractiveness Analysis By Distribution Channel
    • 3.7.4 Market Attractiveness Analysis By Region

4 . VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 4.1. Value Chain Analysis
  • 4.2. Raw Material Analysis
    • 4.2.1. List of Raw Materials
    • 4.2.2. Raw Material Manufactures List
    • 4.2.3. Price Trend of Key Raw Materials
  • 4.3. List of Potential Buyers
  • 4.4. Marketing Channel
    • 4.4.1. Direct Marketing
    • 4.4.2. Indirect Marketing
    • 4.4.3. Marketing Channel Development Trend

5 . GLOBAL OTC HEARING AIDS MARKET ANALYSIS BY PRODUCT TYPE

  • 5.1 Overview by Product Type
  • 5.2 Historical and Forecast Data
  • 5.3 Analysis by Product Type
  • 5.4 In-the-Ear Hearing Aids Historic and Forecast Sales by Regions
  • 5.5 Receiver-in-the-Ear Hearing Aids Historic and Forecast Sales by Regions
  • 5.6 Behind-the-Ear Hearing Aids Historic and Forecast Sales by Regions
  • 5.7 Canal Hearing Aids Historic and Forecast Sales by Regions

6 . GLOBAL OTC HEARING AIDS MARKET ANALYSIS BY TECHNOLOGY TYPE

  • 6.1 Overview by Technology Type
  • 6.2 Historical and Forecast Data
  • 6.3 Analysis by Technology Type
  • 6.4 Digital Hearing Aids Historic and Forecast Sales by Regions
  • 6.5 Analog Hearing Aids Historic and Forecast Sales by Regions

7 . GLOBAL OTC HEARING AIDS MARKET ANALYSIS BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 7.1 Overview by Distribution Channel
  • 7.2 Historical and Forecast Data
  • 7.3 Analysis by Distribution Channel
  • 7.4 Retail Stores Historic and Forecast Sales by Regions
  • 7.5 Online Historic and Forecast Sales by Regions
  • 7.6 Audiology Offices Historic and Forecast Sales by Regions

8 . GLOBAL OTC HEARING AIDS MARKET ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Regional Outlook
  • 8.2. Introduction
  • 8.3. North America Sales Analysis
    • 8.3.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.3.2. North America By Segment Sales Analysis
    • 8.3.3. North America By Country Sales Analysis
    • 8.3.4. United State Sales Analysis
    • 8.3.5. Canada Sales Analysis
    • 8.3.6. Mexico Sales Analysis
  • 8.4. Europe Sales Analysis
    • 8.4.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.4.2. Europe by Segment Sales Analysis
    • 8.4.3. Europe by Country Sales Analysis
    • 8.4.4. United Kingdom Sales Analysis
    • 8.4.5. France Sales Analysis
    • 8.4.6. Germany Sales Analysis
    • 8.4.7. Italy Sales Analysis
    • 8.4.8. Russia Sales Analysis
    • 8.4.9. Rest Of Europe Sales Analysis
  • 8.5. Asia Pacific Sales Analysis
    • 8.5.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.5.2. Asia Pacific by Segment Sales Analysis
    • 8.5.3. Asia Pacific by Country Sales Analysis
    • 8.5.4. China Sales Analysis
    • 8.5.5. India Sales Analysis
    • 8.5.6. Japan Sales Analysis
    • 8.5.7. South Korea Sales Analysis
    • 8.5.8. Australia Sales Analysis
    • 8.5.9. South East Asia Sales Analysis
    • 8.5.10. Rest Of Asia Pacific Sales Analysis
  • 8.6. Latin America Sales Analysis
    • 8.6.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.6.2. Latin America by Segment Sales Analysis
    • 8.6.3. Latin America by Country Sales Analysis
    • 8.6.4. Brazil Sales Analysis
    • 8.6.5. Argentina Sales Analysis
    • 8.6.6. Peru Sales Analysis
    • 8.6.7. Chile Sales Analysis
    • 8.6.8. Rest of Latin America Sales Analysis
  • 8.7. Middle East & Africa Sales Analysis
    • 8.7.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.7.2. Middle East & Africa by Segment Sales Analysis
    • 8.7.3. Middle East & Africa by Country Sales Analysis
    • 8.7.4. Saudi Arabia Sales Analysis
    • 8.7.5. UAE Sales Analysis
    • 8.7.6. Israel Sales Analysis
    • 8.7.7. South Africa Sales Analysis
    • 8.7.8. Rest Of Middle East And Africa Sales Analysis

9 . COMPETITIVE LANDSCAPE OF THE OTC HEARING AIDS COMPANIES

  • 9.1. Otc Hearing Aids Market Competition
  • 9.2. Partnership/Collaboration/Agreement
  • 9.3. Merger And Acquisitions
  • 9.4. New Product Launch
  • 9.5. Other Developments

10 . COMPANY PROFILES OF OTC HEARING AIDS INDUSTRY

  • 10.1. Company Share Analysis
  • 10.2. Market Concentration Rate
  • 10.3. Eargo Inc.
    • 10.3.1. Company Overview
    • 10.3.2. Company Revenue
    • 10.3.3. Products
    • 10.3.4. Recent Developments
  • 10.4. Jabra
    • 10.4.1. Company Overview
    • 10.4.2. Company Revenue
    • 10.4.3. Products
    • 10.4.4. Recent Developments
  • 10.5. MD Hearing
    • 10.5.1. Company Overview
    • 10.5.2. Company Revenue
    • 10.5.3. Products
    • 10.5.4. Recent Developments
  • 10.6. Audicus
    • 10.6.1. Company Overview
    • 10.6.2. Company Revenue
    • 10.6.3. Products
    • 10.6.4. Recent Developments
  • 10.7. Sony Corporation
    • 10.7.1. Company Overview
    • 10.7.2. Company Revenue
    • 10.7.3. Products
    • 10.7.4. Recent Developments
  • 10.8. Start Hearing
    • 10.8.1. Company Overview
    • 10.8.2. Company Revenue
    • 10.8.3. Products
    • 10.8.4. Recent Developments
  • 10.9. Lexie (hearX IP (Pty) Ltd.)
    • 10.9.1. Company Overview
    • 10.9.2. Company Revenue
    • 10.9.3. Products
    • 10.9.4. Recent Developments

Note - in company profiling, financial details and recent development are subject to availability or might not be covered in case of private companies

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