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세계의 광개시제 시장 조사 보고서 : 산업 분석, 규모, 점유율, 성장, 동향 예측(2024-2032년)

Global Photoinitiator Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2024 to 2032

발행일: | 리서치사: Value Market Research | 페이지 정보: 영문 176 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

광개시제 시장의 세계 수요는 2023년 27억 1,000만 달러에서 2032년에는 약 69억 6,000만 달러 시장 규모에 이를 것으로 추정되며, 조사 기간 2024-2032년의 CAGR은 11.05%로 예상됩니다.

광개시제는 빛을 조사하면 광반응을 일으켜 반응종을 생성하는 물질입니다. 광개시제는 상용성 제제의 용해성 및 물리적 특성에 큰 영향을 미치는 화학 공정을 개시하거나 촉매화할 수 있습니다. 그 결과, 광개시제는 빛의 물리적 에너지를 반응성 중간체의 형태로 화학 에너지로 변환할 수 있는 물질입니다. 광개시제에는 i형과 II형이 있습니다. I형 광개시제는 광흡수 후 단분자 결합의 절단을 일으켜 반응종을 생성합니다. 이 광개시제는 작동하기 위하여 다른 종의 존재를 필요로 하지 않습니다. II형 광개시제에서는 2분자 반응이 일어납니다. 광개시제는 빛을 흡수하면 여기 상태가 되고, 다른 분자(공중합 개시제 또는 상승제)와 반응하여 반응 종을 생성합니다. 광개시제는 일반적으로 고순도, UV 투명성 및 증발 잔류물의 최소화가 요구되는 용도에 사용됩니다.

시장 역학

광개시제 시장은 사용의 용이성, 제형화, 속도 등의 변수에 의해 견인되고 있습니다. 광개시제 수요를 견인할 것으로 예상되는 기타 요인으로는 보관 용이성과 안정성 향상 등이 있습니다. 가까운 미래에, 광개시제 시장은 최종 이용 산업에서 광개시제의 사용 증가로부터 혜택을 받을 가능성이 높습니다. 접착제, 코팅제, 페인트 산업은 기술 개선, 자동화, 주문품 수요 증가에 따라 상승하고 있습니다. 그 결과, 광개시제의 요구가 높아질 가능성이 높습니다. 3D 바이오프린팅에 있어서의 신개발의 광개시제나 모노머·올리고머의 이용 등, 3D 프린팅의 새로운 용도가 출현하고 있습니다. 광개시제는 치과, 포장, 식품 등 다양한 산업에서 이용할 수 있어 시장 성장을 견인하고 있습니다. 광개시제에 사용되는 CQ 원소의 단점은 독성, 낮은 중합 효율, 치과용 복합 수복물의 심미성 저하 등이 있습니다. 이것은 큰 시장 성장 억제요인이 될 수 있습니다.

조사 보고서는 Porter's Five Force 모델, 시장 매력 분석 및 밸류체인 분석을 다룹니다. 이러한 도구는 업계의 구조를 명확하게 파악하고 세계 수준의 경쟁의 매력을 평가하는 데 도움이 됩니다. 또한, 이러한 도구는 광개시제 세계 시장에서 각 부문을 종합적으로 평가할 수 있습니다. 광개시제 산업의 성장과 동향은 이 연구에 전반적인 접근을 제공합니다.

시장 세분화

광개시제 시장 보고서의 이 섹션에서는 국가 및 지역 수준의 부문에 대한 자세한 데이터를 제공하여 전략가가 각 제품 또는 서비스의 타겟 계층을 파악하고 향후 기회를 지원합니다.

유형별

  • 유리기
  • 양이온

최종 이용 산업별

  • 접착제
  • 잉크
  • 코팅
  • 기타

지역 분석

이 섹션에서는 북미, 유럽, 아시아태평양, 라틴아메리카 및 중동 및 아프리카에서 광개시제 시장의 현재 및 미래 수요를 강조하는 지역 전망을 다룹니다. 또한, 저명한 모든 지역에서의 개별 용도 부문 수요·추정·예측에도 초점을 맞추었습니다.

요청이 있으시면 저희에게 연락하십시오. 당사의 설문조사팀은 고객의 요구에 따라 맞춤형 보고서를 제공할 수 있습니다.

목차

제1장 서문

제2장 주요 요약

  • 시장의 하이라이트
  • 세계 시장 현황

제3장 광개시제- 산업 분석

  • 소개: 시장 역학
  • 시장 성장 촉진요인
  • 시장 성장 억제요인
  • 시장 기회
  • 업계 동향
  • Porter's Five Forces 분석
  • 시장의 매력 분석

제4장 밸류체인 분석

  • 밸류체인 분석
  • 원재료 분석
    • 원재료 리스트
    • 원재료 제조업체 리스트
    • 주요 원재료의 가격 동향
  • 잠재적 구매자 목록
  • 마케팅 채널
    • 직접 마케팅
    • 간접 마케팅
    • 마케팅 채널 발전 동향

제5장 광개시제 세계 시장 분석 : 유형별

  • 유형별 개요
  • 실적 데이터와 예측 데이터
  • 유형별 분석
  • 유리기
  • 양이온

제6장 광개시제 세계 시장 분석 : 최종 이용 산업별

  • 개요 최종 이용 산업별
  • 실적 데이터와 예측 데이터
  • 최종 이용 산업별 분석
  • 접착제
  • 잉크
  • 코팅
  • 기타

제7장 광개시제 세계 시장 분석 : 지역별

  • 지역별 전망
  • 소개
  • 북미 매출 분석
    • 개요, 분석과 예측
    • 북미 : 부문별
    • 북미별
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 유럽 매출 분석
    • 개요, 분석과 예측
    • 유럽 부문별
    • 유럽 국가별
    • 영국
    • 프랑스
    • 독일
    • 이탈리아
    • 러시아
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양 매출 분석
    • 개요, 분석과 예측
    • 아시아태평양 부문별
    • 아시아태평양 국가별
    • 중국
    • 인도
    • 일본
    • 한국
    • 호주
    • 동남아시아
    • 기타 아시아태평양
  • 라틴아메리카 매출 분석
    • 개요, 분석과 예측
    • 라틴아메리카 부문별
    • 라틴아메리카 국가별
    • 브라질
    • 아르헨티나
    • 페루
    • 칠레
    • 기타 라틴아메리카
  • 중동 및 아프리카 매출 분석
    • 개요, 분석과 예측
    • 중동 및 아프리카 부문별
    • 중동 및 아프리카 국가별 일람
    • 사우디아라비아
    • 아랍에미리트(UAE)
    • 이스라엘
    • 남아프리카
    • 기타 중동 및 아프리카

제8장 광개시제 기업경쟁 구도

  • 광개시제 시장의 경쟁
  • 제휴, 협력, 합의
  • 합병, 인수
  • 신제품 출시
  • 기타 개발

제9장 기업 프로파일

  • 주요 기업의 시장 점유율 분석
  • 시장 집중도
  • IGM Resins(The Netherlands)
  • Zhejiang Yangfan Material Ltd.(China)
  • Tianjin Jiuri New Materials Co. Ltd.(China)
  • ADEKA Corporation(Japan)
  • Lambson Ltd.(UK)
  • Evonik Industries AG(Germany)
  • Rahn AG(Switzerland)
  • Changzhou Tronly New Electronic Material Co. Ltd.(China)
  • TCI Chemicals(Japan)
  • Environ Peciality Chemicals(India)
JHS 24.09.20

The global demand for Photoinitiator Market is presumed to reach the market size of nearly USD 6.96 Billion by 2032 from USD 2.71 Billion in 2023 with a CAGR of 11.05% under the study period 2024 - 2032.

A photoinitiator is a substance that performs a photoreaction when exposed to light, resulting in reactive species. It can initiate or catalyze chemical processes that significantly affect the solubility and physical properties of compatible formulations. As a result, a photoinitiator is a substance that can convert light's physical energy into chemical energy in the form of reactive intermediates. Type I and type II photoinitiators are the two types of photoinitiators. After light absorption, Type I photoinitiators undergo unimolecular bond cleavage, resulting in reactive species. These photoinitiators do not require the presence of any other species to function. A bimolecular reaction occurs in Type II photoinitiators. The photoinitiator becomes excited after absorbing light, allowing it to react with another molecule (co-initiator or synergist) to produce the reactive species. Photoinitiators are typically employed in applications requiring high purity, UV transparency, and minimum evaporation residue.

MARKET DYNAMICS

The photoinitiators market is being driven by variables such as ease of use, formulation, and speed. Other factors expected to drive demand for photoinitiators include ease of storage and improved stability. In the near future, the photoinitiators market is likely to benefit from the increased use of photoinitiators in end-use industries. The adhesives, coatings, and paint industries are rising due to technological improvements, automation, and increased demand for bespoke goods. The need for photoinitiators is likely to rise as a result of this. New applications for 3D printing are emerging, like the utilization of newly developed photoinitiators and monomers/oligomers in 3D bioprinting. Photoinitiators can be utilized in various industries, including dentistry, packaging, food, and others, driving the market growth. Some of the downsides of CQ elements employed in photoinitiators include toxicity, low polymerization efficiency, and compromise in the aesthetics of dental composite restoration. This could be a significant market restraint.

The research report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of Photoinitiator. The growth and trends of Photoinitiator industry provide a holistic approach to this study.

MARKET SEGMENTATION

This section of the Photoinitiator market report provides detailed data on the segments at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities.

By Type

  • Free Radical
  • Cationic

By End Use Industry

  • Adhesives
  • Inks
  • Coating
  • Others

REGIONAL ANALYSIS

This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the Photoinitiator market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.

The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the Photoinitiator market include IGM Resins (The Netherlands), Zhejiang Yangfan Material Ltd. (China), Tianjin Jiuri New Materials Co. Ltd. (China), ADEKA Corporation (Japan), Lambson Ltd. (UK), Evonik Industries AG (Germany), Rahn AG (Switzerland), Changzhou Tronly New Electronic Material Co. Ltd. (China), TCI Chemicals (Japan), Environ Peciality Chemicals (India). This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.

In case you have any custom requirements, do write to us. Our research team can offer a customized report as per your need.

TABLE OF CONTENTS

1. PREFACE

  • 1.1. Report Description
    • 1.1.1 Objective
    • 1.1.2 Target Audience
    • 1.1.3 Unique Selling Proposition (USP) & offerings
  • 1.2. Research Scope
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1 Market Research Process
    • 1.3.2 Market Research Methodology

2. EXECUTIVE SUMMARY

  • 2.1. Highlights of Market
  • 2.2. Global Market Snapshot

3. PHOTOINITIATOR - INDUSTRY ANALYSIS

  • 3.1. Introduction - Market Dynamics
  • 3.2. Market Drivers
  • 3.3. Market Restraints
  • 3.4. Opportunities
  • 3.5. Industry Trends
  • 3.6. Porter's Five Force Analysis
  • 3.7. Market Attractiveness Analysis
    • 3.7.1 Market Attractiveness Analysis By Type
    • 3.7.2 Market Attractiveness Analysis By End Use Industry
    • 3.7.3 Market Attractiveness Analysis By Region

4. VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 4.1. Value Chain Analysis
  • 4.2. Raw Material Analysis
    • 4.2.1 List of Raw Materials
    • 4.2.2 Raw Material Manufactures List
    • 4.2.3 Price Trend of Key Raw Materials
  • 4.3. List of Potential Buyers
  • 4.4. Marketing Channel
    • 4.4.1 Direct Marketing
    • 4.4.2 Indirect Marketing
    • 4.4.3 Marketing Channel Development Trend

5. GLOBAL PHOTOINITIATOR MARKET ANALYSIS BY TYPE

  • 5.1. Overview By Type
  • 5.2. Historical and Forecast Data
  • 5.3. Analysis By Type
  • 5.4. Free Radical Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.5. Cationic Historic and Forecast Sales By Regions

6. GLOBAL PHOTOINITIATOR MARKET ANALYSIS BY END USE INDUSTRY

  • 6.1. Overview By End Use Industry
  • 6.2. Historical and Forecast Data
  • 6.3. Analysis By End Use Industry
  • 6.4. Adhesives Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.5. Inks Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.6. Coating Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.7. Others Historic and Forecast Sales By Regions

7. GLOBAL PHOTOINITIATOR MARKET ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Regional Outlook
  • 7.2. Introduction
  • 7.3. North America Sales Analysis
    • 7.3.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.3.2 North America By Segment Sales Analysis
    • 7.3.3 North America By Country Sales Analysis
    • 7.3.4 United States Sales Analysis
    • 7.3.5 Canada Sales Analysis
    • 7.3.6 Mexico Sales Analysis
  • 7.4. Europe Sales Analysis
    • 7.4.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.4.2 Europe By Segment Sales Analysis
    • 7.4.3 Europe By Country Sales Analysis
    • 7.4.4 United Kingdom Sales Analysis
    • 7.4.5 France Sales Analysis
    • 7.4.6 Germany Sales Analysis
    • 7.4.7 Italy Sales Analysis
    • 7.4.8 Russia Sales Analysis
    • 7.4.9 Rest Of Europe Sales Analysis
  • 7.5. Asia Pacific Sales Analysis
    • 7.5.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.5.2 Asia Pacific By Segment Sales Analysis
    • 7.5.3 Asia Pacific By Country Sales Analysis
    • 7.5.4 China Sales Analysis
    • 7.5.5 India Sales Analysis
    • 7.5.6 Japan Sales Analysis
    • 7.5.7 South Korea Sales Analysis
    • 7.5.8 Australia Sales Analysis
    • 7.5.9 South East Asia Sales Analysis
    • 7.5.10 Rest Of Asia Pacific Sales Analysis
  • 7.6. Latin America Sales Analysis
    • 7.6.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.6.2 Latin America By Segment Sales Analysis
    • 7.6.3 Latin America By Country Sales Analysis
    • 7.6.4 Brazil Sales Analysis
    • 7.6.5 Argentina Sales Analysis
    • 7.6.6 Peru Sales Analysis
    • 7.6.7 Chile Sales Analysis
    • 7.6.8 Rest of Latin America Sales Analysis
  • 7.7. Middle East & Africa Sales Analysis
    • 7.7.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.7.2 Middle East & Africa By Segment Sales Analysis
    • 7.7.3 Middle East & Africa By Country Sales Analysis
    • 7.7.4 Saudi Arabia Sales Analysis
    • 7.7.5 UAE Sales Analysis
    • 7.7.6 Israel Sales Analysis
    • 7.7.7 South Africa Sales Analysis
    • 7.7.8 Rest Of Middle East And Africa Sales Analysis

8. COMPETITIVE LANDSCAPE OF THE PHOTOINITIATOR COMPANIES

  • 8.1. Photoinitiator Market Competition
  • 8.2. Partnership/Collaboration/Agreement
  • 8.3. Merger And Acquisitions
  • 8.4. New Product Launch
  • 8.5. Other Developments

9. COMPANY PROFILES OF PHOTOINITIATOR INDUSTRY

  • 9.1. Top Companies Market Share Analysis
  • 9.2. Market Concentration Rate
  • 9.3. IGM Resins (The Netherlands)
    • 9.3.1 Company Overview
    • 9.3.2 Company Revenue
    • 9.3.3 Products
    • 9.3.4 Recent Developments
  • 9.4. Zhejiang Yangfan Material Ltd. (China)
    • 9.4.1 Company Overview
    • 9.4.2 Company Revenue
    • 9.4.3 Products
    • 9.4.4 Recent Developments
  • 9.5. Tianjin Jiuri New Materials Co. Ltd. (China)
    • 9.5.1 Company Overview
    • 9.5.2 Company Revenue
    • 9.5.3 Products
    • 9.5.4 Recent Developments
  • 9.6. ADEKA Corporation (Japan)
    • 9.6.1 Company Overview
    • 9.6.2 Company Revenue
    • 9.6.3 Products
    • 9.6.4 Recent Developments
  • 9.7. Lambson Ltd. (UK)
    • 9.7.1 Company Overview
    • 9.7.2 Company Revenue
    • 9.7.3 Products
    • 9.7.4 Recent Developments
  • 9.8. Evonik Industries AG (Germany)
    • 9.8.1 Company Overview
    • 9.8.2 Company Revenue
    • 9.8.3 Products
    • 9.8.4 Recent Developments
  • 9.9. Rahn AG (Switzerland)
    • 9.9.1 Company Overview
    • 9.9.2 Company Revenue
    • 9.9.3 Products
    • 9.9.4 Recent Developments
  • 9.10. Changzhou Tronly New Electronic Material Co. Ltd. (China)
    • 9.10.1 Company Overview
    • 9.10.2 Company Revenue
    • 9.10.3 Products
    • 9.10.4 Recent Developments
  • 9.11. TCI Chemicals (Japan)
    • 9.11.1 Company Overview
    • 9.11.2 Company Revenue
    • 9.11.3 Products
    • 9.11.4 Recent Developments
  • 9.12. Environ Peciality Chemicals (India)
    • 9.12.1 Company Overview
    • 9.12.2 Company Revenue
    • 9.12.3 Products
    • 9.12.4 Recent Developments

Note - In company profiling, financial details and recent developments are subject to availability or might not be covered in the case of private companies

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