연간정보 서비스
상품코드
1491800

통신사업자용 위성 전략 : 리서치 서브스크립션

Satellite Strategies for Telcos Research Subscription

발행정보: | 리서치사: Analysys Mason | 페이지 정보: 영문

    
    
    


※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

개요

위성과 우주는 통신사업자 시장의 주류가 되고 있습니다. 지상파 네트워크와 위성 네트워크의 격차는 급속히 사라지고 있습니다.

2032년에 1,460억 달러 규모가 되는 이 시장에서 통신사업자가 성공하고 차별화를 도모하기 위해서는 지금 위성 전략을 책정할 필요가 있습니다.

이 서비스에서는 위성통신 사업자에 관한 정보 및 제공하는 획기적 솔루션, 사업자 자신의 시장 참여 전략에서 부족한 요소, 파트너로서 필요하게 될 가능성이 있는 분야에 대해 조사하고 있습니다.

테마 :

  • 지방 브로드밴드 : 위성을 이용한 브로드밴드의 확대, 통신권내 유지 의무의 준수, 신규가입자 획득
  • D2D(Direct-to-device) : 표준적인 전화를 사용하여 어디에서나 위성에 접속하는 신기술.
  • 통신사업자 위성 전략 : 위성을 이용한 경쟁사와의 차별화와 IoT·프라이빗 네트워크·모빌리티 분야에서 신규 서비스의 개발

이 서비스에서 답변된 질문 :

  • 통신사업자는 위성 전략을 도입하기 위해 어떤 스텝을 밟아야 하는가?
  • 사업자는 어떻게 이 시장의 점유율을 획득할 수 있는가?
  • 필요한 비용은 얼마인가?
  • 매출 기회는 얼마나 큰가?
  • 사업자는 누구를 파트너로 선택해야 하는가?
  • 사업자는 비용 균형을 맞추면서 어떻게 통신권내 유지 의무를 충족할 수 있는가?
  • 위성은 사업자 비즈니스를 보완하는가, 그렇지 않으면 경쟁하는가?

Analysys Mason의 12개월간 리서치 서브스크립션에는 Analysys Mason의 전문가 및 디지털 컨텐츠에 대한 액세스가 포함됩니다. :

KSA 24.06.20

Overview

Satellite and space are moving into mainstream telco markets. The separation between terrestrial and satellite networks is rapidly disappearing.

Telcos must develop a satellite strategy now to succeed and differentiate in a market worth USD146 billion in 2032.

This programme provides information about satellite operators, the game-changing solutions that they offer, the elements that they lack in their own go-to-market strategies and where telecoms operators may be needed as partners.

Themes:

  • Rural broadband. Using satellite to extend broadband to meet coverage obligations and reach new subscribers
  • Direct-to-device. Emerging technologies to connect standard phones everywhere with satellite; enhanced QoS and new revenue
  • Telco-satellite strategies. Using satellite to differentiate from competition and develop new services in IoT, private networks or mobility

Questions answered:

  • What steps can operators take to adopt satellite strategies?
  • How can operators capture a share of this market?
  • What are the costs involved?
  • How big is the revenue opportunity?
  • Who should operators choose as partners?
  • How can operators meet coverage obligations while balancing costs?
  • Is satellite complementary or competition to an operators business?

An Analysys Mason 12-month research subscription includes access to our experts and digital content:

비교리스트
0 건의 상품을 선택 중
상품 비교하기
전체삭제